As kai vaziuodavau is rokiskio i klaipeda, ilipdavau anksti ryte i traukini, atsigerdavau alaus buteliuka ir miegodavau iki pat siauliu, yra buve, kad konduktorius jau ilipes kaip i radviliskio traukini zadino
/\ "jaunuoli, kelkites, jau siauliai"... tada jei girtas budavau (pasitaikydavo ir taip) pasikoliodavau ir tada vel "jaunuoli, jau siauliai, nemiegokit, kelkites"... o tada atsiciuchini ir isleki is traukinio
O karta buvo taip, kad nusipirkau bilieta i greitaji traukini, kuris turejo atvykt uz pusvalandzio, atsisedau stotyje jo laukt.... Uzsimerkiau... Atsimerkiau kai jau traukinys pries tris valandas isvaziaves buvo teko autobusu gabentis
Na tai išsiplėsk, parašyk daugiau. Manau dauguma su mielu noru paskaitys.
Ech, viskas prasidėjo nuo to, kad vienas draugas pakvietė mane su žmona pasisvečiuot Jonavoje (apžiūrėt miestą), o mes tuo metu buvom Kaune, kaip tik ieškojom pramogų. Kaip tik buvo penktadienis, taigi staiga nusprendėm važiuot traukiniu į Jonavą pro Kalnėnus ir Gaižiūnus. Deja, draugo tuo metu nebuvo Jonavoje, bet tai mūsų nesulaikė. Atbėgom į traukinį vos ne vėluodami, tad sušokom į paskutinį vagoną. "O siaube" - tada pagalvojau. Visas interjeras medinis, lempos antikvarinės, užrašai kai kur lietuviški, kai kur rusiški, langai mediniai, apie pusę uždaryti, o ant atidarytų su izoliacija priklijuoti popieriai su atspausdintu užrašu "atsidaro". Buvo laaabai karšta vasaros diena, todėl iškart abu permirkom savo prakaituose. Pabandžiau labiau atidaryti langą, bet nepavyko, tik pirštai liko juodi nuo dulkių (o važiavau visas tik baltai apsirengęs). Į akis krito keturi-penki vyrukai, visi maždaug keturiasdešimties-penkiasdešimties metų amžiaus, vienas nuolat pro langus traukinio išorę filmavo. Tarp savęs šnekėjosi vokiškai (vėliau netyčia sužinojau, kad tai iš Vokietijos atvykę railfanai). Tada pagalvojau, kad tai jų ko gero pirmas ir paskutinis vizitas Lietuvoje, kuri jiems paliks vis dar tarybinio krašto prisiminimą. Beje, visi jie išlipo kartu su mumis Jonavoje. Ten jų laukė kažkokia labai jau antikvariškai senoviška motrisė (bent jau žiauriai panašu į ją), kurią aš nufotografavau, bet (sorry) vis dar nemoku įkelti į forumą. Su ta motrise jie nuvažiavo Kėdainių link. Būčiau nemažai sumokėjęs, jeigu ir mus būtų paėmę į tą motrisę...
Jonavoje labai teigiamą įspūdį paliko geležinkelio stotis (manau, labai daug traukinių keleivių ją jau yra matę, beje, tai gal net gražiausias pastatas mieste), nors kelynas labai nesišakoja. Pats miestas gana tarybinis, be tikro senamiesčio (atsiprašau jonaviečių už negailestingą kritiką). Vos radom turizmo informacijos centrą, kuris nedirbo ir nebuvo nurodyta kada dirba. Visi miesto autobusai važiuoja iš/į Achemą. Autobusų stotis kone tragiška, bet šalia jos gamina labai skanius kebabus. Neradom jokio muziejaus (nors ieškojom, bet praeivių gatvėj neklausinėjom), tačiau gerokai paieškoję visgi radom vieną mūsų skonio kavinaitę-užeigą. Dabar nžn kokioj ji gatvėj, bet netoli Laiko aikštės. Įdomi tuo, kad kavinės kiemelyje stovi keturi staliukai, o virš jų iš šakų ir vytelių suformuotas tarsi stogas, ant kurio viniojasi vynuogės. Nuo gatvės skiria labai tanki (matyt, gudobelės) ir aukšta gyvatvorė. Tokios kavinės kiemelio ir Vilniuje labai reikėtų.
Kadangi jau spaudė laikas, tai vos ne bėgte nusigavom atgal į geležinkelio stotį. Vos spėjau nupirkti bilietus, kai atvažiavo (dviem minutėm vėluodamas) tas pats traukinys. Įlipęs labai nustebau, nes čia jau buvo visai kitoks vagonas - modernus, švarus, labai patogus, ir žmonių jame buvo šiek tiek mažiau nei atvažiuojant. Saulė jau leidosi, tad vagone nebuvo karšta. Beje, nuo Gaižiūnų iki Palemono yra laaabai graži gamta, nostalgiškos pervažos. Pasirodo, kažkada šiame maršrute buvo ir Neveronių stotelė, bet dabar tas pastatėlis be galo apleistas.
Apibendrinant kelionė patiko. Rekomenduoju ir kitiems panašiai papramogauti.
Netgi ir nemodernizuotuose ER9M mačiau atnaujintus tualetus. Kažkodėl parašyti perspėjimai, kad tualetas vakuuminis. O jei vakuuminis, tai reikia suprast, kad ar su spaudimu varo lauk, ar pučia į rezervuarą su biologiniu preparatu?
Netgi ir nemodernizuotuose ER9M mačiau atnaujintus tualetus. Kažkodėl parašyti perspėjimai, kad tualetas vakuuminis. O jei vakuuminis, tai reikia suprast, kad ar su spaudimu varo lauk, ar pučia į rezervuarą su biologiniu preparatu?
Berods esu kažkur skaitęs, kad pagal ES ekologijos reikalavimus "istoriniai" vagonų tualetai su tiesioginiu padavimu ant bėgių paskelbti nepageidautinais. Tai reiškiasi, ne tik LG traukiniuose, bet ir tranzitiniuose tualetai turėtų būti tik "bio". Deja, patirtis rodo, jog šių taisyklių nėra griežtai laikomasi.
Netgi ir nemodernizuotuose ER9M mačiau atnaujintus tualetus. Kažkodėl parašyti perspėjimai, kad tualetas vakuuminis. O jei vakuuminis, tai reikia suprast, kad ar su spaudimu varo lauk, ar pučia į rezervuarą su biologiniu preparatu?
Tikrai nevaro lauk Viskas i rezervuara eina, is kurio paskui srutovezis ispompuoja viska ir isveza i valymop irenginius.
Žinoma, tik priklauso nuo tavo paties norų ir domėjimosi srities. Tad rašau pagal savo skonį. Pirmiausia aš aplankyčiau ir pasivažinėčiau abiem funikulieriais. Tada aplankyčiau Kauno geležinkelio stotį. Susirask arčiausiai stoties esnatį viaduką, užlipk ant jo ir pereik per Tunelio gatvę. Ten laiptai veda aukštyn, į kalną. Užlipk į pačią viršūnę - nuo jos atsiveria fantastiška dalies Kauno ir geležinkelio stoties panorama (ideali vieta fotografuoti). Po to galima aplankyti vis dar remontuojamą geležinkelio tunelį (bent jau būti netoli jo), užlipti vėlgi laiptais aukštyn ir pasivaikščioti Kaišiadorių gatve - t.y. virš tunelio. Na o visa kita matyt ir pats žinai - zoologijos sodas, Velnių muziejus, Soboras, Pažaislis, Karo muziejus, statoma Kauno arena Nemuno saloje, didžiausių Lietuvoje upių santaka ir Kauno pilis, Prisikėlimo bažnyčia (ant jos stogo galima užlipti), istorinė prezidentūra, farmacijos muziejus, aviacijos muziejus-ekspozicija (Aleksote), Rotušė ir t.t..
kažkada vaikystėje teko lankytis kreivų veidrodžių muziejuje, atmintis sako, jog tai buvo kažkur Žaliakalnyje. ar tie veidrodžiai dar ten randasi? Wycka, gal žinai?
Stebina mane ir žavi kai kurių forumiečių pomėgis keliauti traukiniais po Lietuvą - jūs tiek daug visko pastebite ir domitės...
Man mielesni dūšiai yra ilgieji maršrutai su didelėmis kuprinėmis Ilgiausią kelionę traukiniu turėjau prieš kokius 10 metų, tada keliavau traukiniu iš Varšuvos į Bratislavą, t.y. viso 647 km. Ech, smagu buvo bildėti prie didelio lango ir anksti rytą žiūrėti į bundančius Tatrus... Traukinys išvyko tada iš Varšuvos truputį po vidurnakčio, o Bratislavoje sustojo 12 valandą dienos.
Teko taip pat važiuoti traukiniu, maršrutais Varšuva - Praha (~ 605 km), Varšuva - Berlynas (~515 km), Varšuva - Dresdenas (~515 km).
Važiavau gana seniai traukiniu, maršrutu Kaunas - Talinas (~570 km), kurio paskutiniais metais lyg ir nebėra. Gaila. Kiek pamenu, tada iš Kauno traukinys išvykdavo 00:15, o Taline būdavo apie 7 ryto...
kažkada vaikystėje teko lankytis kreivų veidrodžių muziejuje, atmintis sako, jog tai buvo kažkur Žaliakalnyje. ar tie veidrodžiai dar ten randasi? Wycka, gal žinai?
Pats nežinau, bet paklausiau žmonos. Ji sako, kad šis muziejus tebėra ir tebeveikia Vytauto parke, ant Parodos kalno. Beje, ačiū kad priminei, kažkada apie jį girdėjau, bet net nepagalvojau nueiti.
O gal kam teko paskutiniu metu traukiniu i Varsuva vaziuoti? Idomu kokia bilieto kaina...
Man pačiam iki Varšuvos liko toli...
Rugpjūčio mėnesį važiavau iki pirmos Lenkijoje stoties Trakiszki.
Bendrakeleivė važiavo iš Vilniaus į Varšuvą, tai bilietas jai kainavo 66 Lt
Iš Šeštokų į Trakiszki bilietas kainavo 7,25 Lt
Daugiau važiuoti nesusiruošiu, nes į Varšuvą nuvažiavus vėlai (~20:30h) nieko gero (tik nakvynės ieškok)... Kažkada važinėjusio naktinio traukinio nebėra...
O gal kam teko paskutiniu metu traukiniu i Varsuva vaziuoti? Idomu kokia bilieto kaina...
Jei skambinsi i kokia LGL informacija tuo klausimu ir netingesi pasidomek ar parduoda bilietus Vilniuje ar kitur Lietuvoj iki kokio Bialystoko (t.y. stoteliu pakeliui i Varsuva, be persedimo, ar pigiau gaunas) ir iki tolimesniu miestu kai reiktu persest Varsuvoj, pvz Krokuvos. Jei aisku netingesi ir nepamirsi
You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...
Jei apie kelionių kainas, tai esu skaitęs, kad iš Minsko palyginti pigiai galima pakeliauti. Iš Baltarusijos sostinės į Vilnių bilietas berods 30 lietuviškų pinigų.
Traukiniai nėra pririšami prie maršrutų. Gali važiuoti ir į Trakus, ir į Kauną. ...
Elektriniai traukiniai gal ir nepririšami, o pastovių DR1A "pririšimą" prie maršruto Vilnius-Šeštokai pastebėti pradedu. Nežinau, kiek mano pastebėjima steisingas (kasdien stebėti galimybės neturiu), bet Vilniuje turimi mėlynos slavos DR1A į šį maršrutą nepapuola.
Lietuvoje turima latviška automotrisė AR2 daug metų buvo "pririšta" prie maršruto Kaunas-Marijampolė, dar anksčiau - prie maršruto Kaunas -Jonava (iki jo egzistavimo pabaigos). Dabar pastebiu, kad iš Kauno 6:12 ir 15:55 h į Marijampolę pastoviai važiuoja dviejų vagonų RA2.
Nežinau, kiek prie atskirų maršrutų "pritvirtinamos" traukinį aptarnaujančios brigados. Kažkada žiūrėdamas Rygos kinostudijos vaidybinį filmą "Dovanos telefonu" (kaip nuo maršrutu Ryga-Klaipėda važiuojančių prekinių traukinių pakeliui būdavo atkabinėjami vagonai su degtine, o to nepastebėdavusiam mašinistui už paslaugą būdavo pervedami pinigai) atkreipiau dėmesį į mašinisto žodžius apie tame pačiame maršrute Ryga-Klaipėda dirbusį draugą... (Žinoma, filmas leika filmu, apie mašinisto ir jo padėjėjo darba nesąmonių parodyta...).
Comment