2010/2011m. keleivinių traukinių tvarkaraštis, įsigaliojantis 2010.05.30, atveria galimybę kelionei traukiniu iš Panevėžio į Kauną.
Dyzelinis traukinys Rokiškis-Šiauliai iš Rokiškio išvyks 16:05h., iš Panevėžio 17:31 h., į Radviliškį atvyks 18:25h.
Atnaujinamu maršrutu Šiauliai-Kaunas dyzelinis traukinys iš Šiaulių išvyks (TIK PENKTADIENIAIS IR SEKMADIENIAIS) 18:50h., iš Radviliškio - 19:12h., į Kauną atvyks 21:27h
Yra kai kurių "bet"... Persėdant Radviliškyje, reikės beveik valandą laukti. Ką veikti? Nebent stebėti traukinius... Plius tiek laukiant reikės pavalgyti, atsigerti, o tai papildomos išlaidos. Tada geriau persėsti Šiauliuose, bet... Persėdimui liks ~5min, gal net dar mažiau, gali ir nespėti. Plius didesnė kelionės kaina, nes turėsi tuščiai suvažinėti net du kartus atkarpą Radviliškis-Šiauliai, o tai irgi kainuoja.
Apibendrinimas — eiliniam keleiviui jokios naudos. Tokia kelionė skirta nebent railfanams
Pirmas įspudis, atvykus į Radviliškį traukiniu - ne pats geriausias. Stoties aplinka sutvarkyta, užtai kitoj pusėj gatves jau ne koks "vaizdialis". Buvusi geležinkeliečiu parduotuvė ir valgykla.
Netoli stoties stovi buvusio BGAK pastatas.
Neapsigaukit, tai ne griūvėsiai. Jame yra fotoateljė, įpatingu atveju (už viena-kita lituką) perkels keliones nuotraukas ant popieriaus per kelias minutes. Ten pat nuo 11val galima pavalgyti kavinėje "Aušrinė".
Centre yra Šiaulių, Vilniaus, Swedbankas ir bankomatai. Yra net NORD/LB, bet jis tolėliau nuo šios sankryžos.
Netoli stoties yra ir prekybos centras NORFA. Tik ten didelės eilės, vėluodami geriau neikit.
Pirmas įspudis, atvykus į Radviliškį traukiniu - nekoks. Stoties aplinka sutvarkyta, užtai kitoj pusėj gatves jau ne koks "vaizdialis". ...
Kiek kartų buvau atsidūręs Radviliškyje, nenusivyliau niekada... Žinoma, į miestą perdaug nesidairiau, nes tikrai nenuobodu būdavo stoties kelyne. Tai atvyksta, tai išvyksta sąstatas, tai manevruoja koks lokomotyvas ar D1... Belieka stebėti ir laikas neprailgsta...
Turėjau omeny - išėjus iš stoties i miestą. Man, kaip geležinkelio fanui, taipat pakanka pasivaikščiojimo po stotį. Užtai žmona - visiška mano priešingybe.
2010m. gegužės 8d. su šeima važiavau į Vievį. Aplankėme miestelį, radom geologijos ir kelių muziejus, tačiau šeštadieniais jie nedirba. Po to nusibeldėme iki tilto per Bražuolę, kuris išgarsėjo 1994m. rudenį Aišku, nepraleidau progos išlandžioti ir užfiksuoti fotoaparatu geležinkelio infrastruktūros fragmentų:
Elektrinis traukinys važiuoja į Vilnių pro jau uždarytą autotransportui pervažą, į rytus nuo Vievio stoties:
Šalia minėtos pervažos, dar keli metrai į rytus:
Buvęs pervažos stebėtojo-reguliuotojo postas:
Maždaug ties tuo buvusiu pervažos postu atsišakoja bėgiai į šiaurę; kaip sakė vietiniai, į buvusią gelžbetonio gamyklą. Šiomis dienomis tos gamyklos vietoje yra sandėliai ir baldų fabrikas:
Čia buvo įvažiavimas į gamyklos teritoriją:
Kaip matote, eina du keliai, vienas iš jų jau skęsta žalumoje:
Kitas kelias, pasak vietinių, naudojamas itin retai, tik 1-2 kartus į mėnesį, tačiau štai kaip atrodo bėgių viršus:
Pakeliui į Balceriškes (tarpukaryje paskutinė stotelė į Vilniaus pusę) praeiname šią pervažą (atšaka nuo Vievio GS į buvusią gelžbetonio gamyklą):
Tęsiam toliau.
Sutinkame Klaipėda-Vilnius 5 vagonų sąstatą, šiek tiek į rytus nuo Vievio GS. Atkreipkite dėmesį, kaip „meška rąžosi“
Dar šiek tiek į rytus, maždaug ties Balceriškėmis, prieiname pervažą, kur ne tik mes suskubome užfiksuoti iš Vilniaus Kaunan skubantį dviaukštį. Keista, kad http://maps.google.com/maps?hl=lt&tab=wl nurodo, kad ties šia pervaža yra traukinių stotelė „Baltamiškis“, bet tai netiesa — ši stotelė yra dar apie 3km į rytus, jau už Bražuolės upelio. Spėju, kad tarpukariu čia galėjo būti paskutinė dar Lietuvos pusėje traukinių stotelė „Balceriškės“, tačiau praktiškai jokių žymių nebeliko. Pervažoje bėgius kerta kelias nr. 108
Einame toliau į rytus, čia įkeliu porą pakelės vaizdų. Čia kol kas ir sustosiu, nes tęsinys bus kitoje temoje apie Bražuolės geležinkelio tiltą:
Grįžtame atgal prie jau minėtos uždarytos Vievio GS pervažos:
Carinis sandėlys, akmenimis grįstas grindinys:
Vievio GS keleivių laukimo salė šiandien:
Keleivinis traukinys iš Kaliningrado:
Krovininis sąstatas. Nesugebėjau nufotografuoti viso traukinio, vežančio tik konteinerius, bet jis turėjo būti maksimalaus leidžiamo ilgio (800m, nors gal ir dar šiek tiek ilgesnis):
Puiku. Beje, Vievyje yra ir tarpukario laikų garvežių depas.
Dviejose nuotraukose matosi vandens bokštas, kuris yra 'aplipdytas' sovietinėmis plytomis. Deja, iš arčiau tai apžiūrėti pritrūko laiko. Pagaliau kelionės tikslas buvo pats Vievis ir Bražuolės tiltas (gal dar užtruks, kol paruošiu nuotraukas, bet jos bus).
Šiandien važiavau rytiniu iš Vilniaus į Klaipėdą, sėdimojo modernizuoto vagono užpildymas buvo kokie 96 procentai, kituose irgi daug laisvų vietų nebuvo. Viso buvo 6 vagonai, ir gaila, kad ne visi modernizuoti, nes tuose senuose pirtis tokiu oru.
O tai kur dingo modernizuoti arba senesni ir kažkiek naujesni kupe tipo vagonai?
Comment