Na, o grįžtant prie temos pagrindų, man iškyla klausimas ar po 1990 metų buvo elkrifikuotas bent 1m? Ar kam nors teko girdėti bent mažiausią užuominą apie galimą elektrifikavimą tolimoje perspektyvoje? Nuo kokio bent trumpiausio ruožo galėtų tai prasidėti?
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Geležinkelių elektrifikacija Lietuvoje
Collapse
X
-
Parašė Jegermeister Rodyti pranešimąNa, o grįžtant prie temos pagrindų, man iškyla klausimas ar po 1990 metų buvo elkrifikuotas bent 1m? Ar kam nors teko girdėti bent mažiausią užuominą apie galimą elektrifikavimą tolimoje perspektyvoje? Nuo kokio bent trumpiausio ruožo galėtų tai prasidėti?
Comment
-
Klausimas. Kodėl LG negali naudoti ER9M traukinių su vienu motoriniu vagonu? Kiek žinau, estai ER2 (ar ER9 ?) naudoja trivagonius. Galima būtų padidinti traukinių skaičių, prie atsiradusių laisvų motorinių vagonų prijungiant perdarytus laisvus prikabinamuosius vagonus. Atitinkamai sumažėtų ir energijos sąnaudos. Bet kodėl taip nėra daroma? Nepakanka traukos variklių galios? Ar ER9M negali būti formuojami iš trijų vagonų? Vis dėlto turi būti svari priežastis...
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąM62 kieivieno elektrinio variklio nominali galia 193 kW. 6x193=1158 kW. Silumvezio mase apie 125 t.
Elektrinio traukinio ER9M motorinis vagonas vis delto turi 4 el. variklius. Kiekvieno is ju galia 180 kW esant pilnam suzadinimui. Vieno motorinio vagono galia 4x180=720 kW. 2 motoriniu vagonu galia 1440 kW.
4 vagonu elektrinio traukinio mase 198 t (motorinis sveria 60 t, galiniai - 39 t).
Jei prie M62 prikabinsime 2-3 vagonus, traukinio mase bus apie 200 t. Gaunasi, kad galios vienetas tenkantis traukinio mases vienetui yra didesnis elektriniuose traukiniuose.
Duomenys is Rakovo knygu.
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąRealiausiai yra elektrifikuoti iki siienos su Baltarusija, savo ruožtu baltarusiai iš savo pusės. Rekonstaravus Kenos stotį baltarusiai iki jos tik važiuos, tai realus variantas (jei sugalvos jie elektrifikuoti link mūsų), kad į Keną veš elektovežiais , o mūsiškiai toliau šilumvežiais. Bet čia tik šiaip pamastymai.I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąKodėl būtent iki Kenos/Baltarusijos? Kodėl ne nuo Kauno iki Virbalio ar nuo Kaišiadorių iki Šiaulių arba nuo Naujosios Vilnios iki Švenčionėlių? Gal baltarusiai jau pradėjo elektrifikavimą nuo Minsko link Vilniaus?Paskutinis taisė LT-1; 2008.10.01, 10:24.
Comment
-
Parašė Ocelotas Rodyti pranešimąmatai, as nei vilniuj, nei kaune nesilankau... nu nebent kada nors suderint marsruta kaunas - vilnius - siauliai, o ryte i rokisky i kauna patevis daznai vazineja...
Kiek pastebėjau, iš Rokiškio, Biržų, Pasvalio, Joniškio žmonės į Rygą važinėja negu į Vilnių ir Kauną. Važinėjimai galėjo padažnėti nuo 2007m. gruodžio mėnėsio, kuomet nutraukta pasienio kontrolė.
Comment
-
Parašė Vitas Rodyti pranešimąNuo Šiaulių netaip toli Jelgava, iš Rygos į Jelgavą elektriniai traukiniai važinėja.
Kiek pastebėjau, iš Rokiškio, Biržų, Pasvalio, Joniškio žmonės į Rygą važinėja negu į Vilnių ir Kauną. Važinėjimai galėjo padažnėti nuo 2007m. gruodžio mėnėsio, kuomet nutraukta pasienio kontrolė.I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimąKlausimas. Kodėl LG negali naudoti ER9M traukinių su vienu motoriniu vagonu? Kiek žinau, estai ER2 (ar ER9 ?) naudoja trivagonius. Galima būtų padidinti traukinių skaičių, prie atsiradusių laisvų motorinių vagonų prijungiant perdarytus laisvus prikabinamuosius vagonus. Atitinkamai sumažėtų ir energijos sąnaudos. Bet kodėl taip nėra daroma? Nepakanka traukos variklių galios? Ar ER9M negali būti formuojami iš trijų vagonų? Vis dėlto turi būti svari priežastis...
Estai juos tikiausiai modernizavo, kad butu galima naudoti su vienu motoriniu vagonu. Nors keturiu vagonu traukinys, manau, galetu vaziuoti ir su veikianciu vienu motoriniu vagonu. Taciau gali buti, kad paprasciausiai sudarius traukini is 3 vagonu (1 motorinis), neveiks automatika. Todel tirkiausiai reikia perdaryti kai ka. Estai tuos trivagonius, itariu, neeksploatuoja greituminiuose (iki 100-120 km/h) ruozuose. Todel ER9M trivagoniui vaziuoti i Kauna pagal greitojo traukinio tvarkarsti -galetu buti ne kas. Taciau i Trakus tiktu.
Man dar kirba mintis, kad estu trivagoniuose yra du motoriniai vagonai. T.y. vienas motorinis perdarytas i galini-motorini. Kiek zinau, estai yra nupirke keleta elektriniu traukiniu vagonu is Rusijos - ED2 ar ET2 (yra gaminami ir ET or ED). Tai tie patys tarybiniais laikais sukurti elektriniai traukiniai, kurie tuomet buvo gaminami Rygoje, o pries desimtmeti Rusija ju gamyba isisavimo pas save ir neperka latvisku ER traukiniu.
Parašė LT-1 Rodyti pranešimąNa iki Kenos tai butu naudingiausia batlarusiams, nes jie tada galetu vaziuoti su savo elektroveziais, o paskui mes jau silumveziais temptume. Beje, tai pats pigiausias variantas, nes iki Molodecno jau yra elektrifikuota, tad iki Kenos jau ir netoli. Pas mus tikslingiausia elektrifikuoti linijas Kena - Vaidotai (Vilnius)- Kybartai, po to link Klaipedos. I Svecionelius net nesvarstoma elektrifikuoti, nes ta galetu daryti tik neismaneliai - ten juk judejimas minimalus. O kad kontaktinis tinklas atsipirktu, turi vaziuoti labai daug traukiniu. Todel ir tikslingiausia butu elektrifikuoti pagrindines magistrales, kuriomis vaziuoja didziausi kroviniu srautai (nebukim naivus, del keleiviniu traukiniu tikrai niekas neelektrifikuos - kam papildomi didziuliai nuostoliai).
Comment
-
O ar labai skiriasi elektrinio traukinio ir šilumvežio valdymas? Ta prasme ar mašinistas visą gyvenimą varinėjęs TEP'us gali stot prie, tarkim, ER9M valdymo pulto? Ir ar LG turi kombinuotus lokomotyvus, kurie varomi ir elektra ir dyzeliu? Klausiu todėl, kad pvz.: pervežant krovinius iš Kazachstano į Klaipėdą kelios ruožo dalys yra elektrifikuotos, Lietuvoje tai būtų Naujoji Vilnia - Kaišiadorys; tad ar galėtų mašinistas tuose ruožuose prijungti lokomotyvą prie kontaktinio tinklo NV, o nuo Kaišiadorių tęsti kelionę kaip šilumvežis (juk važiuoti varant elektrai - pigiau)?I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąO ar labai skiriasi elektrinio traukinio ir šilumvežio valdymas? Ta prasme ar mašinistas visą gyvenimą varinėjęs TEP'us gali stot prie, tarkim, ER9M valdymo pulto? Ir ar LG turi kombinuotus lokomotyvus, kurie varomi ir elektra ir dyzeliu? Klausiu todėl, kad pvz.: pervežant krovinius iš Kazachstano į Klaipėdą kelios ruožo dalys yra elektrifikuotos, Lietuvoje tai būtų Naujoji Vilnia - Kaišiadorys; tad ar galėtų mašinistas tuose ruožuose prijungti lokomotyvą prie kontaktinio tinklo NV, o nuo Kaišiadorių tęsti kelionę kaip šilumvežis (juk važiuoti varant elektrai - pigiau)?
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąO ar labai skiriasi elektrinio traukinio ir šilumvežio valdymas? Ta prasme ar mašinistas visą gyvenimą varinėjęs TEP'us gali stot prie, tarkim, ER9M valdymo pulto? Ir ar LG turi kombinuotus lokomotyvus, kurie varomi ir elektra ir dyzeliu? Klausiu todėl, kad pvz.: pervežant krovinius iš Kazachstano į Klaipėdą kelios ruožo dalys yra elektrifikuotos, Lietuvoje tai būtų Naujoji Vilnia - Kaišiadorys; tad ar galėtų mašinistas tuose ruožuose prijungti lokomotyvą prie kontaktinio tinklo NV, o nuo Kaišiadorių tęsti kelionę kaip šilumvežis (juk važiuoti varant elektrai - pigiau)?
Tad nera jokio tikslo tureti kombinuota silumvezi, nes geriau jau viena peti aptarnauti lokomotyvais, o kita elektroveziais.
Kas del traukiniu valdymo, tai jis is esmes nesiskiria, bet masinistas turi buti islaikes butent tos traukos rusies egzaminus. Valyti bet ko negalima pagrinde del to, kad elektrickos masinistas, pasodintas i silumvezi, ir pastarajam sugedus, nelabai zinos net kur ieskoti gedimo. Ir atvirksciai - silumvezininkas nelabai ten susigaudys elektrickos irenginiuose. Net ir dyzelinio traukinio negali valdyti silumvezio masinistas, nepraejes atitinkamu mokslu, ir atvirksciai. Kitas dar turbut svarbiausias momentas kodel negalima valdyti bet ko - tai skirtingas traukiniu stabdymas, isibegejimas, nes sunku krovinini traukini sustabdyti reikia ilgo gana kelio, kai keleivinis sustotu turbut per puse ar trecdali mazesni kelia. Ir del svorio - jei pries ikalne sunkaus statato masinistas neisibeges iki reikiamo greicio, ikalneje jis sustos.. Tokiu nepatogumu niekada nepatirs keleiviniu traukiniu masinistai. Beje, yra masinistu, kurie gali vazineti (t.y. islaike reikiamus egzaminus) tiek dyzelianiais traukiniais, tiek silumveziais (kiekvienos serijos silumveziui valdyti taip pat reikia tureti reikiamus atskirus leidimus).
Ziema, kai sumazeja keleiviniu traukiniu, TEP'u masinistai momentais siunciami padirbeti su krovininiais traukiniais.Paskutinis taisė LT-1; 2008.10.01, 16:28.
Comment
-
Ačiū už atsakymą, bet tuo pačiu kilo dar vienas klausimas:
Kodėl traukinį (ypač keleivinį) negali visą trasą traukti vis tas pats lokomotyvas ir tas pats mašinistas/-ai? Pvz.: maršrute Vilnius-Maskva visą kelią dirbtų tas pats lokomotyvas ir tas pats mašinistas/-ai. Mano suvokimu, nereikėtų gaišti laiko perkabinėjant lokomotyvų, o tai net labai svarbu keleiviniuose traukiniuose. Tai kodėl lokomotyvai yra keičiami?I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Tarybiniais laikais tempdavo ilgesnius atstumus. Kai po TSRS zlugimo susikure ar atsikure valstybes, tai kiekvienoje traukinius tempia tik savi lokomotyvai. Is to juk gelezinkeliai ir uzdirba, ne vien tik is infrastrukturos mokesciu. Yra kazkiek ivaziuojama i kaimynines salies infrastruktura, bet nedaug.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTarybiniais laikais tempdavo ilgesnius atstumus. Kai po TSRS zlugimo susikure ar atsikure valstybes, tai kiekvienoje traukinius tempia tik savi lokomotyvai. Is to juk gelezinkeliai ir uzdirba, ne vien tik is infrastrukturos mokesciu. Yra kazkiek ivaziuojama i kaimynines salies infrastruktura, bet nedaug.
jeigu būtų realizuotas sumanymas Mažeikių naftos produkciją į Klaipėdą vežti peo Priekulę (LV), tai ar Latvijos teritorijoje sąstatą temtų LV ar LT lokomotyvas?I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąAčiū už atsakymą, bet tuo pačiu kilo dar vienas klausimas:
Kodėl traukinį (ypač keleivinį) negali visą trasą traukti vis tas pats lokomotyvas ir tas pats mašinistas/-ai? Pvz.: maršrute Vilnius-Maskva visą kelią dirbtų tas pats lokomotyvas ir tas pats mašinistas/-ai. Mano suvokimu, nereikėtų gaišti laiko perkabinėjant lokomotyvų, o tai net labai svarbu keleiviniuose traukiniuose. Tai kodėl lokomotyvai yra keičiami?
O masinistai beje vazineja tik jiems gerai zinomais marsrutais (ne taip kaip autovairuotojai). Pirmiausia ruozu masinistas turi bent pora kartu turi pravaziuoti su masinistu-instruktoriumi, o po to jau leidziama jam vykti vienam. Ir LG pvz Radviliskio depo okomotyvu brigados ( ne visos) tik visai neseniai buvo "apvazinetos" ruozu Vilnius - Kena, kuriuo anksciau vazinedavo tik Vilniaus depo brigados. Tad ne viskas taip paprasta gelezinkelyje, kaip gali pasirodyti, o jei butu galima kazka naujo pakeisti geresnio ar efektyvesnio - tai jau seniausia butu buve padaryta..
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąOK, paklausiu konkrečiau:
jeigu būtų realizuotas sumanymas Mažeikių naftos produkciją į Klaipėdą vežti peo Priekulę (LV), tai ar Latvijos teritorijoje sąstatą temtų LV ar LT lokomotyvas?Paskutinis taisė LT-1; 2008.10.01, 19:08.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTarybiniais laikais tempdavo ilgesnius atstumus. Kai po TSRS zlugimo susikure ar atsikure valstybes, tai kiekvienoje traukinius tempia tik savi lokomotyvai. Is to juk gelezinkeliai ir uzdirba, ne vien tik is infrastrukturos mokesciu. Yra kazkiek ivaziuojama i kaimynines salies infrastruktura, bet nedaug.
Comment
Comment