Gerbaimieji, ar galit kas sudėlioti elektrifikuotos vs. neelektrifikuotos linijos pliusus ir minusus?
Bandžiau kažko tokio ieškoti, bet konkrečiai nieko neradau.
Gerbaimieji, ar galit kas sudėlioti elektrifikuotos vs. neelektrifikuotos linijos pliusus ir minusus?
Bandžiau kažko tokio ieškoti, bet konkrečiai nieko neradau.
Visko nepasakysiu, nes aš ne specialistas, tačiau svarbiausius galiu:
Pliusai:
a) elektra vežti yra šiek tiek pigiau negu dyzeliu
b) elektrą galime pasigaminti AE, šiluminėse elektrinėse arba žalią, o dyzelį daugiausia tik iš rusiškos naftos (tik nedidelę dalį iš rapsų)
c) elektrinis traukinys neteršia oro (ekologija)
d) elektrinis traukinys greičiau įsibėgėja (dėl to sutrumpėja kelionės laikas maršrutuose, kur daug tarpinių stotelių), taip pat esant rekuperaciniams stabdžiams dalis nepanaudotos energijos vėl grąžinama į tinklą (ekonomija)
e) elektrinių traukinių nereikia šildyti žiemą
Minusai:
a) labai brangus kontaktinio tinklo pastatymas ir įrengimas
b) kainuoja kontaktinio tinklo priežiūra, remontas
c) reikės užsipirkti daugiau elektrinių traukos riedmenų
Minus c argumentas nelabai tinka, nes riedmenų bet kokiu atveju reikės tuo metu pirkti.
Iš dalies taip, nes jeigu reikėtų pirkti dyzelinius, tai toliau užsakinėtume er20 ir be vargo toliau „temptume dienas“, nes šie lokomotyvai jau patikrinti ir išbandyti tiek mūsų vėžei, tiek klimatui, ir mašinistai moka su juo elgtis. Elektriniu lokomotyvu galima nusipirkti ir katę maiše, nors niekas netrukdytų pasinaudoti Rusijos, baltarusijos ar Ukrainos patirtimi (kažkas panašaus kaip buvo su motrise PESA620)
Na, jei Siemens turi patirties su 1520mm standartu ir jų Eurorunner šilumvežiai pasiteisino, tai gal vertėtų toli nesižvalgyti ir pirkti Eurosprinter elektrovežius? Visgi giminingi lokomotyvai, tai gal ir įsisavinimas būtų paprastesnis ir greitesnis?
Ir kas iš to? Juk netgi dabar traukiniai Kaliningradas - Maskva Kaune nestoja.
Čia tik teoriniai pasvarstymai. Tačiau elektrinio traukinio Kaunas-Minskas galima tikėtis, juk ir „Kautros“ autobusai tokiu maršrutu važinėja. Tik įtariu, kad šiuo traukinių maršrutu veš baltarusiai...
Niekas tų baltarusių iki Kauno neįisileis. Būtų poreikis ir politinė valia, važinėtų ir dabar su šilumvežiais, be to tranzitiniai Kaliningrado traukiniai stotų ir Kaune.
Gal galite tiksliau nurodyti datą, kada Lietuvoje pajudėjo irmasis elektrinis traukinys su keleiviais?
Pirmas elektrinis traukinys išvyko iš Vilniaus į Kauną 1975m. gruodžio 29d.
1979m. baigti elektrifikuoti Naujosios Vilnios-Kauno ir Lentvario-Trakų kelio ruožai.
Comment