Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buvusieji Klaipėdos krašto geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Na matai - aš vien tik žemėlapiais nepasitikiu. Tarkime dėl bajorų - tipo lapai 1939 ir 1941 metų leidimo - tačiau nėra geležinkelio į Kretinga, viskas pasibaigia Bajorais, o ir muitinė inpiešta. Tad rbūtų gerai gauti papildomą šaltinį patvirtinimui.

    O dėl bajorų - tas siaurukas pažymėtas 1939 metų žemėlapyje o 1941 metų jau nėra.

    Comment


      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
      Kiek man pavyko rasti. Kai kurie jau ir anksčiau žinomi.

      2. Kasikėnai
      Karjero siaurasis iki prieplaukos ant Nemuno kranto. Buvau. Nieko nėra.
      Ką turi omenyje ? Ryčiau Neuhof Kassigkehmen? Ten rodo du, bet jie įdomus - veda į Nemuno pusę, kažkokie mini karjierai, bet taip išeina išvežimas buvo Nemunu? Dar vieną radau netoli Ragainės. Neįkertu jų paskirties

      Comment


        Tie Messtischblatt'ai sudaryti iki Pirmojo pasaulinio karo. Todėl natūralu, jog, ypač Klaipėdos kraštui, jie nebeatitiko realybės po Pirmojo pasaulinio karo. Kai Vokietija atsiėmė Klaipėdos kraštą, išleido pakoreguotas versijas. Bet tos korekcijos, kaip matyti, nebuvo esminės, jei ne viską, kas realiai per tarpukarį pasikeitė, atvaizdavo naujoje žemėlapių laidoje. Sunku rasti informaciją kituose šaltiniuose apie kažkokius vietinius karjero geležinkeliukus.

        Kasikėnuose - nors ten miškas, bet matyti, kad reljefas ne natūralus, vadinasi, būta karjero. Kasikėnų dvare būta kalkių degyklos. Tai matyt, kad karjere kasė kalkakmenį. O kalkes gabeno vandeniu. Tie geležinkeliukai link Nemuno matyt buvo paprasčiausi arkliniai ar netgi su rankomis stumdomais vagonėliais. Nors galėjo būti ir trosiniai, nes šiaip jau karjeras aukščiau Nemuno pakrantės.

        Comment


          Tai kur tie Kasikėnai, kur rašiau? Kiek suprantu darbar Kazikėnai
          Paskutinis taisė udrius; 2015.01.02, 11:43.

          Comment


            Tie patys.

            Comment


              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
              Tie patys.
              Spėju tai nesusiję su kalkakmeniais, gal būt karjerai reikalingi buvo smėliui žvyrui? Toks pats yra piečiau Bitėnų. Tiesa, kaip dabar vadinasi Karališkas miškas?

              Comment


                Radau, kad Kasikėnuose buvo kalkių degykla. Primityviai galėjo kasti ir vietoje, karjere, degti, o paskui plukdyti Nemunu.

                Comment


                  Spėju, kad Smiltynėje galėjo būti dvi siauruko sistemos, viena statyta iki 1916 metų ir skirta švyturio aptarnavimui (anglių padavimas) ir antra - II pasaulinio karo zenitinių pabūklų aptarnavimui.

                  Comment


                    Tai tos antros žemėlapiuose ir nebus. Nebent kokiuose nors operatyviniuose kariniuose.

                    Comment


                      taip, tas kas pažymėta žemėlapyje - skirta molo priežiūrai. tipo buvo dar vienas - miškininkų. baterijų geležinkelio žemėlapis yra pas vieną pažystamą, bet jis nelabai dalinasi medžiaga.

                      Apie molo geležinkelį čia:

                      http://www.uostas.info/uostas/uostoi...tai-molai.html

                      1834 m. pirklių bendruomenė pradėjo šiaurinio molo statybą. Statyta vyko su pertraukomis. Pirmas etapas baigėsi 1858 m. Šiaurinis molas įrengtas iš dviejų dalių - pirmąją sudarė akmenimis sutvirtinta 940 metrų ilgio krantinė, antrąją - 460 metrų į jūrą išsikišęs 2,5 metro pločio ir 2 metrų aukščio (virš vandens) molas. Tarkant uostą, 1884 m. galutinai baigta šiaurinio molo statyba, jis vėl pailginamas, kol jo ilgis pasiekė 2150 metrų. 1884 m. gruodžio 16 d. molo gale uždegta raudonos spalvos šviesa Mažajame, arba kitaip vadinamu Baltasis švyturys. Pietinio molo gale kurį laiką irgi buvo šviesos signalas. 1927m. jo vietoje pastatytas 7,35 m. aukščio švyturys, t.y. 10 m. nuo jūros lygio. Jis švietė žalia šviesa. Dar galima pridėti, kad tiek ant šiaurinio, tiek ant pietinio molų buvo siauruko geležinkelio bėgiai, skirti aptarnauti švyturius (vežti anglį į juos) bei remonto ir priežiūros darbams.
                      Paskutinis taisė udrius; 2015.01.04, 15:04.

                      Comment


                        Tai viso trys? Ar baterijų aptarnavimo galima laikyti bendru su miškininkų? (Sujungta ir iš dalies besidubliuojanti sistema)
                        GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                        Comment


                          Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                          Tai viso trys? Ar baterijų aptarnavimo galima laikyti bendru su miškininkų? (Sujungta ir iš dalies besidubliuojanti sistema)
                          kad dvi atskiros tai tikrai. dėl miškininkų / baterijos - ar kas turite žemėlapius ar rašytinius šaltinius kas ir kaip buvo kad galėtume paneigti patvirtinti?

                          Comment


                            Bet mole tikriausiai arkliais traukė vagonėlius. Kažin ar buvo garvežys. Ir kažin ar tai atskiri geležinkeliai. Tikriausiai jungėsi kur nors ties anglių sandėliu. Miškininkų ir baterijos tikriausiai tai du atskiri geležinkeliai. Ar tai iš pradžių miškininkų, bet kuris vėliau pritaikytas karo poreikiams.

                            Comment


                              Paskutinis variantas labai tikėtinas. O garvežys buvo, mačiau foto, kurioje iš baržos iškraunamas garvežys.
                              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                              Comment


                                Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                                Paskutinis variantas labai tikėtinas. O garvežys buvo, mačiau foto, kurioje iš baržos iškraunamas garvežys.
                                matei o nesakei kur ji buvo ?

                                Comment


                                  Ar atsiuntė parodė, ar kaip nuorodą. Paprašysiu dar jos.
                                  GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Kiek man pavyko rasti. Kai kurie jau ir anksčiau žinomi.

                                    1. Armalėnai
                                    Prie Šilutės. Moliui iš karjero vežioti į plytų fabriką. Buvau - nieko nėra

                                    2. Kasikėnai
                                    Karjero siaurasis iki prieplaukos ant Nemuno kranto. Buvau. Nieko nėra.

                                    3. Kalveliai - buvau, nieko nėra.

                                    4. Viešvilė
                                    Nuo lentpjūvės iki prieplaukos. Buvo nuo Vakarinės Viešvilės stoties atšaka iki lentpjūvės. Buvau

                                    5. Bajorai
                                    Nuo plačiojo geležinkelio stoties iki karjero. Buvau - nieko nėra.

                                    6. Bajorai
                                    Neaiškios paskirties į rytus nuo Bajorų, buvusios siurblinės rajone (dabar ten nedidelė Danės užtvanka) Buvau - nieko nėra.

                                    7. Šilutė
                                    plytinės siaurasis šiaurinėje Šilutės dalyje

                                    8. Šilutė
                                    Karjero geležinkelis Šilutės stoties rajone. Bet gali būti, jog tai ir platusis, tik pažymėtas kaip siaurasis.

                                    9. Smalininkai
                                    Durpyno siaurasis į šiaurę nuo Smalininkų. Ten buvo kažkoks fabrikas, kuriame kūreno durpes, o gal ir durpių briketus gamino??? Neaišku, galbūt buvo ir atšaka nuo Pagėgių - Smalininkų linijos. Nieko nėra.

                                    10. Smiltynė
                                    Kopgalyje.

                                    11. Joniškė
                                    Plytinės siaurasis geležinkelis

                                    12. Luizės dvaras
                                    Plytinės siaurasis geležinkelis Klaipėdoje

                                    13. Danė
                                    Plytinės siaurasi šiaurinėje Klaipėdoje

                                    14. Karališkasis miškelis
                                    Plytinės karjero geležinkelis

                                    15. Šarlotės dvaras
                                    Plytinės siaurasis

                                    16. Luizės dvaras
                                    Šiauriau Luizės dvaro, gali būti, kad išrardyta tarpukaryje, nes 1939 žemėlapyje neparodyta, o ankstesniuose yra. Galėjo jungtis su Memeler Kleinbahnen tinklu.
                                    Jei po ranka ir nesunkiai pasiekiami, tai būtų įdomu ir čia pamatyti žemėlapių fragmentus, prie atitinkamų punktų.

                                    Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                    Spėju tai nesusiję su kalkakmeniais, gal būt karjerai reikalingi buvo smėliui žvyrui? Toks pats yra piečiau Bitėnų. Tiesa, kaip dabar vadinasi Karališkas miškas?
                                    Vieta kur dabar stovi Kazimiero bažnyčia, prie Kretingos ir Panevėžio gatvių, Klaipėdoje.
                                    http://www.maps.lt/map/default.aspx?...id,stops,zebra

                                    Beje tie vandens telkiniai abipus Šiaurės prospekto berods buvę molio karjerai (vandens plotas dar Gorbačiovo laikais buvo gerokai didesnis, bet jau tada šiukšles ir gruntą vertė į juos).

                                    O čia: http://www.maps.lt/map/default.aspx?...id,stops,zebra Klaipėdos plytinės gyvenamasis pastatas (valda turėjo dvaro statusą). Plytinės žemės driekėsi ir Karališkojo miškelio link.
                                    Paskutinis taisė Eimantas; 2015.01.04, 21:06.
                                    GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                    Comment


                                      1


                                      2


                                      3


                                      4


                                      5-6


                                      7-8


                                      9


                                      10



                                      11


                                      1939 m. 12-16


                                      191x
                                      Paskutinis taisė Al1; 2015.01.04, 21:28.

                                      Comment


                                        Ačiū. Vargu ar pavyktų ką rasti mieste esančiose vietose. Nebent žemės darbų metu atsitiktinai.
                                        GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                        Comment


                                          Dar geriau pažiūrėjus į žemėlapius, pramoniniuose rajonuose, prie uosto yra pažymėta siaujųjų geležinkelių, tačiau šali yra ir platieji. Tai gali būti, kad kaip siaurieji gali būti pažymėti privažiuojamieji keliai.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X