O logika, kad galima buvo "modernizuoti" visus senus traukinius yra dar mažiau vykusi, nes toks argumentas tiktų apskritai bet kam: visur Europoje ar Azijoje galėtų modernizuoti senus traukinius (ar net garvežius) ir naudoti juos dar 10000 metų... kvailiai, nesupranta, kad taip geriau.
Ne, nu negalima iš visko taip primityviai pajuokti. Aš pvz. paskaitęs apie LG pasiekimus pritaikant vakarietišką techniką tarybinei vėžei pasijutau beveik taip pat gerai lyg LG butų išlaipinę žmogų Mėnulyje
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Nerandu dabar nieko, temos perkrautos pranešimais. Vežimėliai, aširačiai ir sukabinimo įrenginiai yra mažiausia problema adaptuojant riedmenis kitai vėžei. Didžioji problema yra signalizacijos prietaisai. Visuose naujuose riedmenyse (Siemens, Škoda, Pesa), kurie naudojami Lietuvoje, yra sumontuota rusiška sistema KLUB-U, kuri kol kas vienintelė naujos kartos geležinkelių saugumo sistema, galinti veikti rusiškos vėžės geležinkeliuose.
Ir apskritai geležinkelio riedmenys yra didelė ir sudėtinga sistema, kur svarbiausias dalykas - kaip jie "susišnekės" su geležinkelio kelių sistema. To pasekoje gali būti pvz. įjungiami klaidingi šviesoforų signalai, ko pasekmės gali būti skaudžios.
Kiekviena kartą skaitant ant kiek afigienai sunku yra priderinti naujus riedmenis prie to KLUB-U nenorom peršasi išvada, kad ta KLUB-U sistema veikia iš principo laimingo atsitiktinumo dėka ir apskritai turėtų būti išgyvendinta kaip nesaugi.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Iš išorės visada atrodo viskas labai paprasta, tačiau kaip ir kiekvienoje srityje "kuo giliau į mišką..". Žodžiu yra labai daug įvairių niuansu.
Kol kas maršrutuose eksploatuojamos tik trys EJ575. Dėl rezervo, tai nepamirškit, kad traukiniams atliekami kas tam tikrą rida, laiko tarpą arba moto-valandas TP, ER ir KR ir kaip kai kas jau minėjo juos reikia išvalyti, nuplauti. Traukiniai apžiūrimi ir tikrinami praktiškai kiekviena dieną. Viskas griežtai reglamentuota ministro įsakymais. Taip pat pasitaiko labai daug neplaninių smulkių remontų ypač su tokiais vienetiniais traukiniais kaip pirmosios EJ575. Šiuo metu EJ eksploatuojamos pilnu pajėgumu. Pravažiuoja 14-17 tūkst. km per mėnesi. Nei vienas traukinys pastoviai nestovi rezerve, visada yra eksploatuojama rotacijos būdu.
Taip pat nepamirškit, kad elektriniu traukinių depas gali vienu metu remontuoti daugiausiai 3 traukinius, o prižiūrimų traukinių parkas tai didelis... Taigi reikia vėl suderinti viska taip, kad visus ir suremontuot ir apžiūrėt spėtų tuo metu kol jie neeksploatuojami ir prastovų nebūtu ir žmonėms palankūs grafikai būtu.
Nes sitema tai ne tik įranga riedmenyse... O visko dėl kelių naujų riedmenų nekeisi. Be to pas mus atvažiuoja ir rusų, latvių, baltarusių lokomotyvai, naudojantys rusišką sistemą.
- Kas gi vyksta toje Ukrainoje?
- Rusija su Amerika kariauja.
- Ir ką, kaip ten reikalai?
- Na, Rusija prarado tūkstančius kareivių, šimtus tankų.
- O amerikiečiai?
- Nepatikėsi, jie apskritai kare nepasirodė.
Tai rašo, kad ant tilto viskas vyko. Ir tada net jei traukinį ir pastebėsi, bet per vėlai, gali nesuspėti pasitraukti.
O tiltas per Vokę kartais nėra saugomas? Beje, 21h keleivinis elektrinis traukinys iš Vilniaus į Kauną turėtų būti lėtasis E883. Deja, jis nei Paneriuose, nei Vokėje nestoja, antraip greitis būtų dar mažesnis.
Gal LG darbuotojai galėtų mus apšviesti: ar tiesa, kad prieš kiekvieną stotelę visi traukiniai signalizuoja?
Comment