Parašė Wycka
Rodyti pranešimą
Gal tam tikros diskusijų atkarpos tašką padės šis dokumentas: AB "LG" įstatai, patvirtinti 2008-03-17:
http://www.litrail.lt/wps/wcm/connec...fbf4c3d84b77e2
Man labiausiai užkliuvo 2 punktas, bet ir prie kitų prikibti galima. "2. Bendrovė yra ribotos civilinės atsakomybės privatusis juridinis asmuo. Akcininkai neturi turtinių įsipareigojimų bendrovei, išskyrus įsipareigojimą nustatyta tvarka apmokėti visas pasirašytas akcijas emisijos kaina." Hmmm, kažkaip neteko matyti net panašaus punkto nei vienoje privačioje AB. Bet čia tiek jau to.
Kas dėl LT-1 amžino pasiūlymo "kurti savo keleivius pervežančią geležinkelių kompaniją" būtų tolygu "Mažeikių naftai" pareikšti: "tai gaminkitės savo benziną arba vežkitės iš užsienio". Gerbiamasai, aš NIEKADA nekišiu nei savo nei skolintų pinigų ten, kur monopolistas su valstybe dirba simbioziniais pagrindais; t.y. įsteigus pvz privačią UAB "Superrail", man iš karto reikėtų konkuruoti ne tik su LG, bet ir su LG motina Susisiekimo ministerija, tad aš jau verčiau įsigyčiau LG akcijų (jų viena kainuoja lygiai tūkstantį Lt), bet vėl STOP - valstybė jų smulkiam investuotojui niekada neparduos (nebent aš būčiau LG generalinis), o viso akcijų paketo kad ir patyrusiam užsienio investuotojui dar nė minčių nėra parduoti. Ir apskritai, nesuprantu: aviacija privati, autotransportas arba privatus, arba pertvarkytas taip, kad realiai neša pelną, jūrų keltai irgi privatūs. Liko vieninteliai LG, kurių negalima liesti, nes esą "geležinkelių transportas nuostolingas, privatininkas nevykdys realios veiklos, tik parceliuos turtą, įsivyraus chaosas ir dar baisiau". Pala pala, kažkoks paradoksas. DBritanijoje yra net kelios privačios geležinkelio kompanijos, važiuoti traukiniu kainuoja brangiau nei autobusu, BET ŽMONĖS VAŽIUOJA, o Lietuvoje - pigiau ir nevažiuoja. Ir dar LT-1 man "duoda į galvą" už tai, kad aš parašiau "Klientų (keleivių) ant lėkštutės mėlynais pakraščiukais joks konkurentas neatneš... Patys LG turi prisiviliot." Ką norėjau tuo pasakyt? Ogi tai, kad jei tavo prekės (paslaugos) niekas neperka, tai arba jos niekam nereikia, arba nemoki nei jos gaminti nei pateikti; ir nereikia veidrodžio kaltinti kad snukis kreivas.
Ir paskutinis pvz.: kažkada Lietuvos telekomas turėjo monopolį. Kai jis buvo privatizuotas, Omnitel ir Bitė dar nebuvo jam tikri konkurentai, todėl LietTel kėlė kainas tiek, kiek valstybė leido ir dar šaukė, kad mažai leidžia, esą jis dirba nuostolingai. Bet tada 2000m. atėjo į rinką Tele2, ir staiga visi operatoriai, tarp jų ir LietTel, numušė kainas. Ir ką? Nė vienas nebankrutavo, visi dabar dirba pelningai. Išvada: monopolininkas visada dirba nuostolingai. Savo laiku tokios buvo LAL, LietTel, dabar yra LG, Mažeikių nafta, IAE, Lietuvos paštas. Kai kurios "monopolininkės" net bankrutavo: Liepsna (degtukai), Ekranas (kineskopai), Sema (mielės, spiritas) ir t.t.
http://www.litrail.lt/wps/wcm/connec...fbf4c3d84b77e2
Man labiausiai užkliuvo 2 punktas, bet ir prie kitų prikibti galima. "2. Bendrovė yra ribotos civilinės atsakomybės privatusis juridinis asmuo. Akcininkai neturi turtinių įsipareigojimų bendrovei, išskyrus įsipareigojimą nustatyta tvarka apmokėti visas pasirašytas akcijas emisijos kaina." Hmmm, kažkaip neteko matyti net panašaus punkto nei vienoje privačioje AB. Bet čia tiek jau to.
Kas dėl LT-1 amžino pasiūlymo "kurti savo keleivius pervežančią geležinkelių kompaniją" būtų tolygu "Mažeikių naftai" pareikšti: "tai gaminkitės savo benziną arba vežkitės iš užsienio". Gerbiamasai, aš NIEKADA nekišiu nei savo nei skolintų pinigų ten, kur monopolistas su valstybe dirba simbioziniais pagrindais; t.y. įsteigus pvz privačią UAB "Superrail", man iš karto reikėtų konkuruoti ne tik su LG, bet ir su LG motina Susisiekimo ministerija, tad aš jau verčiau įsigyčiau LG akcijų (jų viena kainuoja lygiai tūkstantį Lt), bet vėl STOP - valstybė jų smulkiam investuotojui niekada neparduos (nebent aš būčiau LG generalinis), o viso akcijų paketo kad ir patyrusiam užsienio investuotojui dar nė minčių nėra parduoti. Ir apskritai, nesuprantu: aviacija privati, autotransportas arba privatus, arba pertvarkytas taip, kad realiai neša pelną, jūrų keltai irgi privatūs. Liko vieninteliai LG, kurių negalima liesti, nes esą "geležinkelių transportas nuostolingas, privatininkas nevykdys realios veiklos, tik parceliuos turtą, įsivyraus chaosas ir dar baisiau". Pala pala, kažkoks paradoksas. DBritanijoje yra net kelios privačios geležinkelio kompanijos, važiuoti traukiniu kainuoja brangiau nei autobusu, BET ŽMONĖS VAŽIUOJA, o Lietuvoje - pigiau ir nevažiuoja. Ir dar LT-1 man "duoda į galvą" už tai, kad aš parašiau "Klientų (keleivių) ant lėkštutės mėlynais pakraščiukais joks konkurentas neatneš... Patys LG turi prisiviliot." Ką norėjau tuo pasakyt? Ogi tai, kad jei tavo prekės (paslaugos) niekas neperka, tai arba jos niekam nereikia, arba nemoki nei jos gaminti nei pateikti; ir nereikia veidrodžio kaltinti kad snukis kreivas.
Ir paskutinis pvz.: kažkada Lietuvos telekomas turėjo monopolį. Kai jis buvo privatizuotas, Omnitel ir Bitė dar nebuvo jam tikri konkurentai, todėl LietTel kėlė kainas tiek, kiek valstybė leido ir dar šaukė, kad mažai leidžia, esą jis dirba nuostolingai. Bet tada 2000m. atėjo į rinką Tele2, ir staiga visi operatoriai, tarp jų ir LietTel, numušė kainas. Ir ką? Nė vienas nebankrutavo, visi dabar dirba pelningai. Išvada: monopolininkas visada dirba nuostolingai. Savo laiku tokios buvo LAL, LietTel, dabar yra LG, Mažeikių nafta, IAE, Lietuvos paštas. Kai kurios "monopolininkės" net bankrutavo: Liepsna (degtukai), Ekranas (kineskopai), Sema (mielės, spiritas) ir t.t.
Comment