Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkelio pervažos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Parašė J.Vitkus knygoje „Automobilių eismas ir avarijos“(1978)

    Yra vietų, kuriose likę ženklai ir bėgiai primena, kad čia kažkada būta pervažos. Ištisais metais niekas nematė čia važiuojant traukinio. Vairuotojai pripranta prie bėgių ir nebesisaugo, o traukiniai ima kartais per pravažiuoja. Taip atsitiko Kalvarijos rajone. Seniai nenaudotais bėgiais atpūškavo traukinys su remontininkų brigada. Kada autobuso ПАЗ-652 vairuotojas jį pamatė, buvo per vėlu. Visu greičiu rėžėsi į keleivinį vagoną su darbininkais. Vagonas nuvirto ant šono, keli darbininkai susižeidė. Autobuse važiavo apie 30 mokinių, laimei nė vienas nesusižeidė.

    Šia avarija domėjausi ilgai, nors smalsumą riboti vertė pasienio zona.
    Metų nustatyti nepavyko, bet kiek suprantu, avarija įvyko 1960-1966 m. Vietą nujaučiu – kelio Sangrūda-Mockai pervažą geležinkelio tarpstotėje Mockava-Trakiškės. Avarijos pėdsakus uždildė laikas, bet įdomumo išlieka. Labiausiai – dėl tuometiniame pasienyje su Lenkija galiojusių paslapčių.
    Pavyko rasti avarijos nuotrauką. Joje matyti ПАЗ-652 autobusas, maršruto trafarete – užrašas „Kapsukas-Kalvarija-kolūkis „Tarybinis Artojas“. Kur Lenkijos pasienyje buvo toks kolūkis, kur kito autobuso maršruto gale buvęs kolūkis „Pasienietis“, neaišku ir dabar, bet abejonių dėl kelio Sangrūda-Mockai kažkaip nelieka. Nuotraukoje matyti pasviręs (šonu dar neapvirtęs) tuomet jau iš mados beišeinąs žalias siauralangis keleivinis vagonas. Tiesa, įdomu – kaip rusiškas vagonas pateko ant 1435mm vėžės bėgių. Išsiaiškinti vėl nepavyko, nes kiek kartų būta Šeštokų stotyje, tokio vagono ant 1435mm vėžės bėgių matyti netekę. Nuotraukoje dar matyti traukinio vilkikas – AГМу markės autodrezina (su keliamojo krano „gerve“). Tokia sovietmečiu Šeštokų stotyje ant 1435mm vėžės bėgių stovėdavo nuolat, remontu iį Kauną būdavo parvežama vagonu-platforma.
    Po nuotrauka prierašas: „tai grubus eismo taisyklių pažeidimas važiuojant per nesaugomą geležinkelio pervažą“.
    Jokiame tais laikais knygynuose pardavinėtame žemėlapyje nepažymėtame geležinkelyje įvykusi avarija ir avarijų vitrinose patalpinta nuotrauka mįslių kėlė daug kam. Vyresni „dėdės“ kalbėjo, kad keleivinis traukinys su tokiais siauralangiais vagonais važinėja maršrutu Alytus-Šeštokai-Alytus. Taip, toks važinėjo nuo 1967 iki 1972 m. Bet autobuso maršrutas iš Kalvarijos į tuometinį „Tarybinio Artojo“ kolūkį šio traukinio maršrutą nekirto. Ir tik negreit pavyko nustatyti, kad kelią Kalvarija-Rudamina-Lazdijai ties Mockavos stotimi kerta nežinomas geležinkelis (čia beveik prilygo tarybinio kino siužetams apie žvalgų atradimus antrojo pasaulinio karo metais).
    Autobuso avarija geležinkelio tam tikrų pasekmių sukėlė. Keleivių saugumu ypač sunerimo tuometinis vežėjas (autobuso „savininkas“) – Kapsuko autotransporto įmonė. Netrukus buvo sutrumpinta keletas priemiestinių maršrutų. Koks likimas ištiko maršrutą į tuometinį „Tarybinio artojo“ kolūkį, nežinau. Keliu iš Jusevičių į Būdvietį ėjęs maršrutas buvo sutrumpintas iki Kvietkinės, maršrutas į Lazdijus per Rudaminą sutrumpėjo iki stotelės „Naujoji Mockava“ (tikriausiai kažkur netoli Mockavos geležinkelio stoties). Lazdijų ATĮ (kurios maršrutai per Mockavos-Trakiškių geležinkelį ėjo į Kalvariją ir net tarpmiestinis į Kauną) nesureagavo: autobusai važinėjo kaip važinėję.
    Autobuso avarijos geležinkelio Mockava-Trakiškės pervažoje atsiliepė kitame tuometinio Kapsuko rajono pakraštyje – netoli Višakio Rūdos. Agurkiškių kaimo gyventojai pageidavo autobuso. Nes jiems į Višakio Rūdą yra 10 km, ne ką mažiau iki artimiausios stotelės kelyje Kazlų Rūda-Višakio Rūda. Ir tuometinės Kapsuko ATĮ viršininkai atsakė, kad autobuso pravedimas negalimas dėl kelyje Višakio Rūda-Agurkiškės esančios nesaugomos geležinkelio pervažos. Vietiniame laikraštuke paminėta pervaža vėl kėlė didelę mįslę, nes minimas vieškelis geležinkelį Kaunas-Kybartai nekerta. Ir negreit vaikiško smalsumo dėka pavyko dviračiu pasiekti minimą žvyrkelį ir juo pavažiavus ~9 km rasti Ežerėlio durpių įmonės siauruko pervažą. Autobusas į Agurkiškę buvo pravestas tik toje pervažoje įrengus atitinkamus užtvarus. Normali jų padėtis buvo „užtvertas geležinkelis“, o kai traukinukas atvažiuodavo, tai mašinistui belikdavo užtvarą perkelti atitveriant bėgius, užtveriant kelią (tiesa, kiek pastebėjau kažkada 1980-1986 metais, durpyno geležinkelininkai išmoko tą tvorą palikti taip, kad pravažiuotų traukinukas ir nesitrukdytų eismas keliu).
    Netaip toli nuo Agurkiškių esančiame kitame kelyje, kuris veda iš Kazlų Rūdos į Pažėrus, autobuso Kaunas-Pažėrai-Kazlų Rūda pravedimui šių „tvorų“ (kiek žinau, tokios dabar yra siauruko pervažoje Anykščiuose) neprireikė, kelyje Zapyškis-Griškabūdis pervaža per siauruką į Novaraisčio durpyną autobusų eismą iš Vilkaviškio ir Šakių per Griškabūdį į Kauną nenutraukė, netgi nesutrukdė pravesti naują maršrutą Kaunas-Griškabūdis-K.Naumiestis-Kybartai (deja, išsilaikė neilgai).
    Besidomint avarija, teko susitikti ir su knygos „Automobilių eismas ir avarijos“ autoriumi. Jis prisistatė kaip techninės kriminalistikos ekspertas, nagrinėjęs autobuso susidūrimo su traukiniu smulkmenas, o avarijos vietą tiksliai įvardinti negalėjo, prisipažino, suklydo minint rajoną (Kalvarijos rajono tada jau nebuvo).
    Istorija sena...
    Bet ar nenutiks kada kažkas panašaus šiandieną kuriame nors uždarytu atrodančiame geležinkelyje ? Kad ir Kretinga-Skuodas, Mažeikiai-Laižuva, Jonava-Rizgonys ...
    Paskutinis taisė Vitas; 2008.10.17, 00:44.

    Comment


      #22
      Nereti tokie bakstelėjimai šilumvežiu ir privažiuojamuosiuose keliuose į Klaipėdos uostą, būna ir kitur.
      GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

      Comment


        #23
        Parašė Vitas Rodyti pranešimą
        Užvakar (antradienį, birželio 17 d.) iš Kauno 9:55h į Kybartus išvažiavo D1, kurio galiniai (varikliniai) vagonai dažyti tokiom spalvom kaip tas nuotraukoje TEP70, tok vidurinis raudonai ir geltonai, o šiandien iš Kauno 12:35h į Marijampolę išvažiavo D1 visas tokiom spalvom. Įspūdžio kažkaip neliko. Kiek galiu pasakyti iš prisiminimų, dyzeliniame ir elektriniame traukinyje netinka skirtingų vagonų spalvų maišalynė.
        Smagu paskaitinėti, kad ir Lietuvoje kažkas vyksta ir "Lietuvos Geležinkeliai" nestovi vietoje. O saugumo geležinkelio pervažose prevencijai man labiausiai patinka šis Top Gear filmukas

        http://www.youtube.com/watch?v=ekpD06P7kiI

        Comment


          #24
          Parašė LAZAS_ Rodyti pranešimą
          Smagu paskaitinėti, kad ir Lietuvoje kažkas vyksta ir "Lietuvos Geležinkeliai" nestovi vietoje. O saugumo geležinkelio pervažose prevencijai man labiausiai patinka šis Top Gear filmukas

          http://www.youtube.com/watch?v=ekpD06P7kiI
          Filmukas geras.. Bet yra ir mase tikru tokiu ivykiu, kai masina buvo netuscia... Pas mus kai kam per raudona signala vaziuoti yra norma, taciau neretai tai uzmokama brangiausiu turtu - gyvybe..
          http://www.youtube.com/watch?v=tmaWysLpwD8

          Comment


            #25
            Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
            Nereti tokie bakstelėjimai šilumvežiu ir privažiuojamuosiuose keliuose į Klaipėdos uostą, būna ir kitur.
            Įvyksta kažkur toks manevrinio šilumvežio ir žioplo "draiverio" vairuojamo automobilio susibadymas, kuriam tai laikui sutrinka eismas, atitinkamos tarnybos įformina avariją... Ir viskas tuo beveik ir baigiasi.
            Bet va kaip mano aprašytu atveju bijota iš Marijampolės maršrutinius autobusus leisti į Lazdijus per Rudaminą, netgi per siauruko pervažą į Agurkiškę...
            Prieš kelis metus įdomi avarija atsitiko kelyje Jurbarkas-Tauragė. Siauruko pervažoje traukinuką taranavo "fūra".
            Pastebėjau, kad Lenkijos PKS traukiniai į Šeštokus visada atvažiuojua su įjungtais žibintais. Lietuvos geležinkeliuose mašinistai to nedaro. Realu tikėtis, kad degantys žibintai traukinį padarytų geriau matomu, ir pervažose avarijų sumažėtų.
            Paskutinis taisė Vitas; 2008.10.24, 08:02.

            Comment


              #26
              Parašė Vitas Rodyti pranešimą
              Šia avarija domėjausi ilgai, nors smalsumą riboti vertė pasienio zona.
              Metų nustatyti nepavyko, bet kiek suprantu, avarija įvyko 1960-1966 m. Vietą nujaučiu – kelio Sangrūda-Mockai pervažą geležinkelio tarpstotėje Mockava-Trakiškės. Avarijos pėdsakus uždildė laikas, bet įdomumo išlieka. Labiausiai – dėl tuometiniame pasienyje su Lenkija galiojusių paslapčių.
              Pavyko rasti avarijos nuotrauką. Joje matyti ПАЗ-652 autobusas, maršruto trafarete – užrašas „Kapsukas-Kalvarija-kolūkis „Tarybinis Artojas“. Kur Lenkijos pasienyje buvo toks kolūkis, kur kito autobuso maršruto gale buvęs kolūkis „Pasienietis“, neaišku ir dabar, bet abejonių dėl kelio Sangrūda-Mockai kažkaip nelieka...
              Iš žėmėlapio (1965 m.) ištraukos bus aiškiau, kur buvo "Tarybinis artojas" ir "Pasienietis"...
              http://www.maps4u.lt/ Puslapis apie istorinius žemėlapius.

              Comment


                #27
                Parašė Vitas Rodyti pranešimą
                Pastebėjau, kad Lenkijos PKS traukiniai į šeštokus visada atvažiuojua su įjungtais žibintais. Lietuvos geležinkeliuose mašinistai to nedaro. Realu tikėtis, kad degantys žibintai traukinį padarytų geriau matomu, ir pervažose avarijų sumažėtų.
                Jei kazkas pries nosi 2 pakaitomis mirksinciu sviesoforo zibintu nemato, tai tikrai nepagelbes ir lokomotyvo sviesos (itin nejudriose pervazose, kur sviesoforo nebuna, susidurimai labai reti). Manyciau, jog nera jokio reikalo vazineti su ijungtomis svioesomis (aisku kitas reikalas kai blogas matomumas, rukas, lietus ir t.t., taciau siais atvejais ir yra ijungiamos sviesos).
                Beje, cia ne i tema, bet kiek teko girdeti, daugelis vairuotoju profesionalu labai skeptiskai ziuri i automobiliu vazinejima istisus metus su ijungtais zibintais - tam nera reikalo. Net ir susisiekimo ministerija pripazista, kad vazinejimas su sviesomis laukto efekto nedave.. Manau buvo idealiausias variantas vazineti su sviesomis nuo lapkricio 1 iki balandzio 1.
                Beje, kiek girdejau, lenkai pas save jau atsauke vazinejima istisus metus su ijungtais zibintais..

                Comment


                  #28
                  Akivaizdu, kad su įjungtomis šviesomis automobilis geriau matomas, o būną momentų, kai iš priekio palei saulę važiuoja, be žibintų vos pamatytum.
                  GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                  Comment


                    #29
                    Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                    Akivaizdu, kad su įjungtomis šviesomis automobilis geriau matomas, o būną momentų, kai iš priekio palei saulę važiuoja, be žibintų vos pamatytum.
                    Akivaizdu, bet vasara kai plieskia saule, buna, kad tu zibintu isvis nesimato kad jie dega, nes saule juos uzgozia. LT-1 turi profesionalo teises (sorry uz nekukluma ), ne karta ir didelius sunkvezimius vairaves, tad viska is praktikos sako..
                    Kai blogas matomumas (rukas, lietus ir t.t.), tai be abejo zibintus ijungti butina, tada jie tikrai labai dideli efekta duoda.
                    Dar galima pagalvoti apie ekologija - zibintai reikalauja kuro daugiau (kad ir viena ar pora procentu daugiau), tad per visas masinas susidaro nemazas kiekis...
                    Man atrodo, kad Lietuva po kazkiek (po metu keliu galbut) laiko atsauks reikalavima vazineti vasara su zibintais dienos metu.

                    P.S.
                    Sorry uz rasinejima ne i tema, tuoj Vitas2 pareikalaus mane nubausti
                    Paskutinis taisė LT-1; 2008.10.24, 08:50.

                    Comment


                      #30
                      Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                      Jei kazkas pries nosi 2 pakaitomis mirksinciu sviesoforo zibintu nemato, .....
                      smulkus pastebėjimas, Europinėje vėžėje nėra pervažų su šviesoforais
                      Silpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai

                      Comment


                        #31
                        Klepočiai (Trakų raj., Rūdiškių sen.)







                        Traukiniui esant dar gan toli, pervažoje įsijungia garsinis signalas (skambutis).
                        Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2008.11.03, 20:10.

                        Comment


                          #32
                          Smalsu - pervažų šviesoforuose naudojami led diodai ar paprastos lempos?

                          Comment


                            #33
                            Diodai. Akivaizdžiai matosi Šiaip seniai bemačiau pervažą su paprastom lempom

                            Comment


                              #34
                              Parašė Tropico Rodyti pranešimą
                              Diodai. Akivaizdžiai matosi Šiaip seniai bemačiau pervažą su paprastom lempom
                              Specialiai fotkinau šviečiančius, kad matytųs...

                              Comment


                                #35
                                Parašė [unique]y1k3s Rodyti pranešimą
                                Smalsu - pervažų šviesoforuose naudojami led diodai ar paprastos lempos?
                                cha vieno skrytulio kaina sako apie 1000lt

                                yra talentu kas bando juos pritaikyti buityje
                                Drąsa, išdidumas, kova už savo teises – pagrindiniai girtumo požymiai.

                                Comment


                                  #36
                                  Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                                  Man atrodo, kad Lietuva po kazkiek (po metu keliu galbut) laiko atsauks reikalavima vazineti vasara su zibintais dienos metu.
                                  Visko gali buti... Galbut ateityje net ES direktyvomis gali buti ivesti reikalavimai vazineti istisus metus istisa para su ijungtomis sviesomis. Juk pagal ES reikalavimus (skaiciau kazkur) jau privaloma i naujus automobilius montuoti specialius dienos zibintus. Taigi dabar nauji automobiliai turi tureti priekyje 4 tipu sviesas - gabaritus, trumpasiais, ilgasiais ir dienines.

                                  Comment


                                    #37
                                    Kiek žinau, tai nėra jokių ES direktyvų dėl šviesų naudojimo dieną nei autotransporte, nei geležinkeliuose. Čia kiekviena šalis narė tvarkosi kaip jai reikia. O dėl šviesų naudojimo tai pilnai pritariu LT-1, kas nemato be šviesų, tai jokia lempa jam nebepadės. Be abejo šviesų naudojimas dieną - n e r e i k a l i n g a s.. nei autotransporte, nei geležinkeliuose.

                                    Comment


                                      #38
                                      Parašė Vitas2 Rodyti pranešimą
                                      Kiek žinau, tai nėra jokių ES direktyvų dėl šviesų naudojimo dieną nei autotransporte, nei geležinkeliuose. [...] Be abejo šviesų naudojimas dieną - n e r e i k a l i n g a s.. nei autotransporte, nei geležinkeliuose.
                                      http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=18653640

                                      Smagu skaityti tokias kategoriškas ir subjektyvias nuomones.

                                      Comment


                                        #39
                                        Parašė laSSas_ Rodyti pranešimą
                                        http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=18653640

                                        Smagu skaityti tokias kategoriškas ir subjektyvias nuomones.
                                        Kuo tai susiję su geležinkelių pervažomis?
                                        You might surprise yourself.

                                        Miestai.net FB

                                        Comment


                                          #40
                                          Parašė spirit Rodyti pranešimą
                                          Kuo tai susiję su geležinkelių pervažomis?
                                          Berods šituo

                                          Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                                          Jei kazkas pries nosi 2 pakaitomis mirksinciu sviesoforo zibintu nemato, tai tikrai nepagelbes ir lokomotyvo sviesos
                                          Nors pats nesutinku dėl to...

                                          Kaip jau buvo rašoma, automobilių šviesos dienos metu šiek tiek sumažina nelaimingų atsitikimų skaičių.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X