/\ padaryk... jei zinai kaip...
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Lyduvėnų geležinkelio tiltas
Collapse
X
-
-
Palapinių miestelis prie Lyduvėnų
2008 m. vasarą po Šiaulių apskritį vykusiame žygyje dviratininkai nakvoti apsistojo prie Dubysos ties Lyduvėnais.
Nuotraukos iš Šiaulių turistų klubo interneto svetainės http://www.stk.puslapiai.lt/TITULINIS/BENDRAS.htm
http://www.kkm.lt/foto/balticcycle_2008/37.jpg
http://www.kkm.lt/foto/balticcycle_2008/38.jpg
http://www.kkm.lt/foto/balticcycle_2008/43.jpg
Išlieka nostalgija tų laikų, kada dviratininkus ir dviračius iš Šiaulių į Lyduvėnus (arba Tytuvėnus, Šienlaukį, Viduklę...) „desantuodavo“ „dyzeliukas“, iki 2001 m. kovo mėnesio važinėdavęs į Pagėgius, dar anksčiau – iki Sovetsko, kažkada - netgi iki Černiachovsko.Paskutinis taisė Vitas; 2009.03.10, 08:43.
Comment
-
-
Manau pranešimas apie aukščiausius pasaulio geležinkelio tiltus labiausiai tiktų čia, nes yra galimybė palyginti su aukščiausiu Lietuvos geležinkelio tiltu Lyduvėnuose.
Lyduvėnų geležinkelio tiltas (nuotrauka): http://y.delfi.lt/norm/contest/89/351175_oQMmGY.jpeg
I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Lyduvėnų tiltas.
Buvusi siurblinė (pastatas kairėje). Jei neklystu.
Tilto papėdėje guli pirmųjų gelžbetoninių atramų luitai.
Viena tilto atrama yra kiek kitokia nei kitos, t.y. platesnė. Ant jos susijungia skirtingos santvaros - trofėjinė vokiška ir tarybinė.
Beje, vokiškuose tarpukario žemėlapiuose, kurie sudaryti remiantis Pirmojo pasaulinio karo kartografine medžiaga, Lyduvėnų stotis pavaizduota maždaug ten, kur pažymėjau ortofotonuotraukoje.
Tęsinys bus.
Comment
-
Lyduvėnuose yra informacinis stendas, kuriame užrašyta:
Pirmasis medinis tiltas per Dubysos slėnį, 42 metrų aukščio, 670 metrų ilgio ir 6 aukštų, tuo metu vienas didžiausių pasaulyje, dabartinio tilto vietoje buvo pastatytas 1916 metais. Nors tilto statybai buvo sunaudota 7000 kubinių metrų medienos, o bendras įkaltų polių gylis sudarė 12 kilometrų, jis neatrodė patikimas. Todėl jau 1918 metais buvo pastatytas gelžbetoninis tiltas, kuris jau buvo 45,5 metrų aukščio, jam sunaudota 14300 kubinių metrų betono. Abu tiltai buvo pavadinti jo autoriaus inžinieriaus feldmaršalo Hihdenburgo vardu. Naująjį Lyduvėnų tiltą vokiečiai laikė didžiausia statyba Rytų fronte.
Antrojo pasaulinio karo metais Lyduvėnų tilto istorijoje atsirado naujas puslapis. Geležinkeliu iš Prūsijos į frontą buvo gabenami ginklai. Atgal – prigrobtas turtas.
1944 metų rugpjūtį traukdamiesi hitlerininkai Lyduvėnų tiltą susprogdino. Keturiasdešimt ketvirtųjų rudenį reikėjo tiltą atstatyti, nes Radviliškio – Pagėgių geležinkelio šaka turėjo didelę strateginę reikšmę. Tilto statybos ėmėsi kariškiai, jiems į pagalbą atėjo valstiečiai. Medinis tiltas buvo pastatytas per negirdėtai trumpą laiką – dvidešimt devynias dienas, iškertant pusę Šiluvos pušyno.
Pasibaigus karui, medinis, girgždantis, nuo vėjo svyruojantis tiltas buvo per menkas. Todėl 1948 metais buvo pradėtas statyti naujas – gelžbetoninis. Tiltą statė specialus traukinus 446. Visi darbai buvo mechanizuoti. Šimtus žmonių pakeitė kranai, kita tuo metu sudėtinga technika. 1952 metų gegužės 1 dieną per naująjį tiltą pravažiavo pirmasis traukinys.
Dabar tai didžiausias santvarinis plieninis Lietuvos tiltas (ne tik tarp geležinkelių, bet ir tarp automobilių tiltų). Santvaros dviejų tipų: trofėjinės iš Vokietijos ir gamintos sovietų laikais. Tiltas yra 599 metrų ilgio bei 42 metrų aukščio.
Comment
-
Parašė AutoLiet Rodyti pranešimąKiek reikėjo iškirsti miško pagelbinėm konstrukcijom?
Atvaizdas
I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąParašė AutoLiet Rodyti pranešimąKiek reikėjo iškirsti miško pagelbinėm konstrukcijom?
Comment
Comment