Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[DE] Vokietijos geležinkeliai / Deutsche Bahn

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė jan Rodyti pranešimą

    jeigu atsiranda kam impulse mėnesinis abonimentas už 66 geriau nei fabų baseine trijų mėnesių po 35 tai Vokietijoje tikrai atsiras važinėjančių kelis kart per mėnesį ir perkančių vienkartinius bilietus vietoje 49 nepaisant to koks tai geras pasiūlymas.
    Geras palyginimas. Net naftalinu dvelktelėjo

    Comment


      Parašė felar Rodyti pranešimą

      Kalba eina apie 49€ bilietą į kurį be regioninių traukinių visoje šalyje įeitų VISŲ miestų VT - to kuriame gyveni taip pat. Miesto mėnesiniai bilietai dabar dažnai kainuoja brangiau, pvz. Berlyno 86€. Pretty sure, kad dauguma miesto gyventojų pirks tokį pigų nuolatinį VT bilietą. Taigi regioninės traukinių kelionės praktiškai gaunasi for free.

      Schema buvo išbandyta vasarą kai bilietas kainavo 9€ per mėn. Tiesa paskutinės naujienos dėl 49€ bilieto nėra tokios geros - panašu, kas atsiras ne nuo metų pradžios, bet tik kažkada pavasarį.
      Na jei miesto VT įeina ir jis net pigiau, tai viską keičia. Galvojau tik tie tarpmiestibiai traukiniai.

      John, ne hipotetinis, o faktinis scenarijus, kad milijonai vokiečių, kurie tarpmiestiniu traukiniu važiuoja retai. Net nesuprantu kaip tą galima neigti, kam jiem dažnai važinėt į kitus miestus jei dieba savo mieste. Važiuija tik spec reikalu, kuris yra nedažnas.
      Tas pats ir su turistais. Milijonai jų išvis 0 kartų važiuoja traukiniu į kitą miestą.

      Bet kokiu atveju pasirodo, kad ši sistema buvo tik vasarą išbandyta. Ir ji bus vėl atnaujinta tik kotąmet, tad dabar jos net nėra. Tai tuo labiau aktualus klausimas kiek kainuoja vienkartiniai bilietai žmogui, kuris norėjo palyginti su LT ir PL.
      Paskutinis taisė Gator; 2022.11.26, 22:48.

      Comment


        Parašė Gator Rodyti pranešimą

        Na jei miesto VT įeina ir jis net pigiau, tai viską keičia. Galvojau tik tie tarpmiestibiai traukiniai.

        John, ne hipotetinis, o faktinis scenarijus, kad milijonai vokiečių, kurie tarpmiestiniu traukiniu važiuoja retai. Net nesuprantu kaip tą galima neigti, kam jiem dažnai važinėt į kitus miestus jei dieba savo mieste. Važiuija tik spec reikalu, kuris yra nedažnas.
        Tas pats ir su turistais. Milijonai jų išvis 0 kartų važiuoja traukiniu į kitą miestą.

        Bet kokiu atveju pasirodo, kad ši sistema buvo tik vasarą išbandyta. Ir ji bus vėl atnaujinta tik kotąmet, tad dabar jos net nėra. Tai tuo labiau aktualus klausimas kiek kainuoja vienkartiniai bilietai žmogui, kuris norėjo palyginti su LT ir PL.
        Tiek 9 Eur, tiek 49 Eur bilietas galioja visam Vokietijos VT (išskyrus ICE, EC, IC traukinius). Tiek autobusams, tiek tramvajams, tiek visam kitam, kas tik ten yra. Net Wuppertalio monorailui galioja. Nu neįsivaizduoju, kaip turėtų atrodyti statistinis vokietis, kuris nuolat nesinaudoja bent kuria iš šitų VT priemonių, neperka jokių nuolatinių bilietų (kurie, kaip minėjo Felar, dažnaiusiai yra brangesni, nei 49 Eur) ir važiuoja kažkur traukiniu tik kartą per mėnesį. Visi tiesiog nusipirks 49 Eur bilietą ir nesuks galvos dėl nieko. Turistai, beje, taip pat, nes dauguma jų visvien važiuoja traukiniu arba autobusu iš bet kurio oro uosto į miesto centrą ir po to naudojasi puikiai išvystytomis VT sistemomis buvimo mieste metu. Ir pats, jei važiuosi į Vokietiją ne mašina, garantuotai pirksi 49 Eur bilietą

        Comment


          Parašė Petr Rodyti pranešimą

          Nenusišnekėk, pilna tų, kurie važinėja 1-2 kartus per savaitę ar menėsį. Yra tų, kurie perka BahnCard, kad su nuolaidom būtų be nuolatinio.

          Vokietijoje kaina nelabai priklauso nuo km, bet nuo kiek kartų važiuoji.

          Pvz. München Hbf - Augsburg Hbf (atstumas tas pats kaip Vilnius - Kaišiadorys arba Warszawa Centralna - Lochow) DB ima 15.60 EUR. LTG už tokį atstumą ima apie 6 EUR, PKP apie 3.5 EUR. Tad vienkartinis važiavimas Vokietijoje yra labai perbrangintas. Užtat važinėjant dažnai (ypač nuo 49 EUR bilieto įvedimo) yra pigiau nei LTG (dėl PKP diskutuotina).

          Kaip ne VT fanatui, PKP palyginus su LTG ir DB siūlo geriausia tarifų ir kainų santykį. LTG yra tiesiog brangiau, o DB turi tokią tarifų krūvą, kad tam atskirą knygą reiktų rašyti.

          Beje 49 EUR bilietas yra aišku nebloga žinia, bet tai yra labai nesąžininga automobilių atžvilgių. Aišku, jokių diskusijų kad VT turi būti pigesnis nei privatus transportas, bet čia yra labai didelis skirtumas. Be to tai yra nesąžininga privačių vežėjų atžvilgių.

          Vokietija labai krypsta link socialinės valstybės modelio, todėl trūksta normalios kainodaros pagal km.

          Lietuvoje gi regioninis/tarpmiestinis transportas visiškai neadaptuotas tiems, kurie dažnai važinėja.

          Tad PKP tarifikacija mano atžvilgiu yra draugiškiausia eiliniam keleiviui.
          1. Reikia nepamiršti, kad pats 9 € bilietas atsirado ne šiaip sau norint padaryti VT pigų, o kaip atsvara kuro nuolaidai, galiojusiai tą patį laikotarpį. T. y. kelionėms sutaupė ne tik automobilistai, bet ir VT keleiviai.

          2. Daugelis Vokietijos žemių (kurios dažnai yra maždaug Lietuvos ploto) turi savo dienos bilietą. Augsburgo atveju tai būtų BayernTicket už 26 €, už kurį galima naudotis visu Bavarijos vietiniu VT (t. y. be tolimojo susisiekimo traukinių) neribotai.
          Kokiam nors epizodiniam keliautojui, grįžtančiam tą pačią dieną, labai apsimoka. Tai padalijus iš 2 išeina 13 €. Tačiau reikia nepamiršti, kad reali kelionės kaina dar „sumažėja“, nes turi galimybę naudotis visu miesto VT abiejuose miestuose. Vienkartinis bilietas dažniausiai būna 2,5-3,5 €. Tiesa, kažkodėl Augsburge labai pigus vienkartinis – tik 1,60 € pirmoje zonoje.

          Tarkim, kad važiuoji München-Augsburg ir atgal, taip pat miesto VT pasinaudoji po du kartus kiekviename mieste. Vien miesto VT praleistum 10,20 €, o regioniniams traukiniams 15,60+15,60=31,20 €. Iš viso malonumas atsieitų 41,40 €, bet visą tai gali gauti už BayernTicket 26 € dieninį bilietą su papildomu lankstumu – t. y. papildomai važinėti miestuose.

          Bet dar reikia nepamiršti, kad stambesniuose miestuose miesto VT vienkartiniai/dienos bilietai brangesni. Be to, šita važiavimo atkarpa gana neilga.

          Dar įdomus dalykas yra papildomi žmonės su BayernTicket. Kaip minėjau, BayernTicket kainuoja 26 € vienam žmogui, o už kiekvieną papildomą žmogų prisideda po 6 € (maksimumas – 5 žmonės už 58 €). Vadinasi, su kuo daugiau draugų važiuoji, tuo pigiau.
          Jeigu vienam žmogui pirmyn-atgal išvyka į bet kurį Bavarijos tašką įskaitant visą vietinį VT kainuoja 26 €, tai važiuojant dviese tik 17 €, o penkiese tik 11,6 € žmogui. Tai žmonės ir naudojasi išvykoms, ekskursijoms, žiūrėti rungtynių ir pan.


          Dabar paimkim Klaipėda-Šiauliai. Kaip ir aukščiau, tarkime, kad miesto VT pasinaudoju po du kartus kiekviename mieste ir važiuoju regioniniu traukiniu pirmyn-atgal. Išeina grubiai 4 € už miesto VT ir 9,40*2 € už lėtąjį traukinį, iš viso 22,8 €. Vos 3-4 € mažiau už BayernTicket. Tačiau lėtųjų traukinių tik dvi poros per dieną (o ne kas 120 ar 60 minučių, kaip Bavarijoje). Jeigu norėčiau būti lankstesnis laike, tai važiuočiau greitaisiais (bendrame tvarkaraštyje vis tiek lieka baisūs 2-3 valandų tarpai, bet tiek to), dienos kelionė kainuotų 12,60*2+4 = 29,20 € – brangiau už BayernTicket. Tiesa, toks lyginimas gal ne visiškai teisingas, nes mūsų greitasis turbūt būtų kažkas tarp IC ir RE.
          Paskutinis taisė taccido; 2022.11.27, 01:57.
          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

          Comment


            Hamburgo pagrindinė traukinių stotis (Hauptbahnhof) ir FlixTrain
            Attached Files

            Comment


              Teko garbė užmatyt šitą senuką Hanoveryje

              Comment


                Birželio pradžioje teko truputį pakeliauti traukiniais Vokietijoje, pradedant Dortmundu/Rhein-Ruhr, baigiant Miunchenu ir toliau į pietus link Italijos. Teko važiuoti vietiniais tramvajais ir U-Bahnais, S-Bahnais, RE, ICE ir RailJet t.y. daugmaž viskuo, kuo įmanoma.

                Įspūdžiai dvejopi: Iš vienos pusės 49 Eur Deutschlandticket yra absoliučiai pasakiškas dalykas, o miestų vietinės ir regioninės geležinkelių sistemos savo aprėptimi, patogumu ir prieinamumu turbūt neturi lygių pasaulyje. Iš kitos pusės greitieji tarpmiestiniai ICE/IC/EC traukiniai, kaip dažnai būna Vokietijoje, visiškai nuvažiavo į griovį ir jau antrą kartą per paskutinius du apsilankymus šitoje šalyje visiškai paveda iki tokio lygio, kad kitą kartą pirkdamas ICE bilietą, žiūrėsiu tai kaip į Loteriją. Mano kelionė Dortmundas-Miunchenas su ICE beveik sujaukė visus kelionių planus, nes dalis maršruto buvo nucancelinta, įskaitant ir visus kitus traukinius tą dieną. Gerai, kad, lyg žinodamas, buvau pasilikęs neblogą "buferį" būtent apie šitą kelionės dalį, kas leido išvengti didesnių problemų keliaujant toliau į Italiją. Aišku, gal tiesiog užtaikiau ant bjaurių potvynių Bavarijoje, kur dėl nuošliaužos kažkoks ICE traukinys nugriuvo nuo bėgių ir kelias dienas buvo sujauktas visas traukinių eismas, bet žiūrint iš keleivio perspektyvos, toks track recordas pasitikėjimo Vokietijos tarpmiestiniai geležinkeliai tikrai nekelia. Anyway, viskas chronologiškai. The good, the bad and the ugly

                Pradėsiu nuo Dortmundo ir Rhein-Ruhr'o. Pats Dortmundas, kaip jau rašiau kitoje temoje, man visiškai nepatiko kaip miestas dėl prastos demografijos. Visgi regioninis ir priemiestinis geležinkelių transportas Dortmunde ir visame regione (nu ir Visoje Vakarų Vokietijoje, po teisybei. Nesu tikras dėl Rytinės dalies) yra tiesiog kostmosiškas. Ypač kai visas tas gėris įskaičiuotas į 49 Eur Deutschlandticket. Galima važinėti kuo nori, kur nori, kiek nori iki sąmonės netekimo už 49 Eur per mėnesį.

                Su Pačiu Deutschlandticket yra pora niuansų. Tai yra "subscription service" t.y. atsinaujinanti paslauga, kuri kas mėnesį turi būti iš naujo apmokama. Kodėl taip yra, bbž, bet yra kaip yra. Teoriškai Deutschlandticket subscription'ą galima nusipirkti DB puslapyje, bet nuėjus iki mokėjimo, tegalima pasirinkti kažkokį labai keistą mokėjimo būdą - Direct debit. Toks daiktas Lietuvoje (turbūt ir kitose šalyse) jau seniai nebenaudojamas ir bankai net neteikia tokios paslaugos, tai mokėjimas tiesiog nepraeis net teisingai suvedus visus duomenis. Visgi galima tą 49 Eur bilietą nusipirkti per kitus kanalus, kaip kad atskirų regionų ar miestų VT programėlės. Aš pirkau berods per Bremeno ar kažkokio panašaus miesto vietinį appsą ir tuojau pat nucancellinau tą "subscription", kas reiškia, kad jis galioja tik mėnesį ir appsas ar kitas servisas, iš kurio perkamas bilietas, nebebandys jo atnaujinti. Žodžiu, Deutschlandticketo pirkimo procesas gali pasirodyti biškiuką durnas ir painus, bet nusipirkus jis veikia puikiai ir yra žiauriai patogus ir reikalingas daiktas ir už šitą fokiečiai gauna didelį thumbs up nuo manęs.

                Video ir foto:

                Eurobahn Stadler Flirtas Dortmund Hbf


                DBAG Class 422 S-Bahnas Dortmund-Dorstfeld stotyje


                Tokio pačio traukinio vidus, pilnai pereinami vagonai be jokių barjerų


                Dortmund-Dorstfeld pėsčiųjų tiltas, atrodantis kaip traukinio vagonas


                Pėsčiųjų tilto vidus




                Stadler Flirtas, Dortmund Hbf


                RRX Siemens Desiro HC, Dortmund Hbf


                ICE-T (DB Class 411), Dortmund Hbf



                Šiaip random trainspottingas apie Dortmundą ir Duisburgą


                Iš S-Bahno vidaus
                Paskutinis taisė John; 2024.06.30, 02:18.

                Comment


                  Biškutis trainspottingo Dortmundo stotyje, prieš iškeliaujant į Miuncheną



                  DBAG Class 411 (ICE-T)


                  ICE-T sertifikuoti 230km/h greičiui Vokietijoje ir Austrijoje t.y. lėčiausi iš dabar naudojamų ICE traukinių


                  Class 402 (ICE 2)


                  ICE 2 sertifikuotas 280 km/h Vokietijoje


                  Flixtrainu važiuotui neteko, bet būtų visai įdomu išbandyti






                  Comment


                    DBAG Class 643 (Bombardier Talent) regioninis dyzelinis traukinukas


                    IC traukinys


                    DB Class 101 elektrinis lokas su IC traukiniu


                    ICE 3 Neo ir ICE 4


                    ICE 3 Neo


                    Šiaip Dortmundo Hbf platformų ir šalia esančių pastatų vaizdas

                    Comment


                      Kadangi pats dabar savo kelionei domiuosi šiuo 49 bilietu, DB svetainėj rašoma "Please note, however, that the Deutschlandticket is generally not valid on trains operated by DB Fernverkehr AG or other long-distance providers such as FlixTrain (e.g. IC, EC, ICE, but also RE of DB Fernverkehr AG).". Kaip pas jūs gavosi šiuo tarpmiestiniu susisiekimo klausimu?
                      Paskutinis taisė Chiuvakas; 2024.07.02, 18:04.

                      Comment


                        Parašė Chiuvakas Rodyti pranešimą
                        Kadangi pats dabar savo kelionei domiuosi šiuo 49 bilietu, DB svetainėj rašoma "Please note, however, that the Deutschlandticket is generally not valid on trains operated by DB Fernverkehr AG or other long-distance providers such as FlixTrain (e.g. IC, EC, ICE, but also RE of DB Fernverkehr AG).". Kaip pas jūs gavosi šiuo tarpmiestiniu susisiekimo klausimu?
                        Taip ir yra, 49 Eur bilietas negalioja ICE, IC, EC ir Flixtrainui. Galioja visų miestų vietiniam VT nuo autobusų iki U-Bahnų, plius visiems regioniniams traukiniams. Norint, įmanoma keliauti ir didesnius atstumus tarp miestų būtent RE traukiniais, bet aišku jau reiks pačiam aiškintis, kur ir kada persėsti.

                        Comment


                          Frankfurto valdžia pasiūlė miesto gyventojams metinę €49 abonemento prenumeratą mainais už nuimtą nuo įskaitos automobilį.
                          750k turi 350k automobilių.
                          Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                          Comment


                            John, nesimato svarbiausio geležinkelių atributo – stočių nuotraukų

                            Comment


                              Parašė KEdas Rodyti pranešimą
                              John, nesimato svarbiausio geležinkelių atributo – stočių nuotraukų
                              Keletą idėjau kitose temose, bet pabandysiu iš čia koncentruočiau sutalpinti viską.

                              Miuncheno ir Stuttgarto stotys dabar daro multi-billion Eur vertės, kaip kažkas sakė, "vanity" upgreidus ir transformacijas, tai ten realiai kažkoks statybų jovalas, bet keletas nuotraukų bus. O už dronus Vokietijoje, kaip suprantu, rimtai skalpuoja, tai net nebandžiau skraidyti.

                              Comment

                              Working...
                              X