Akcinei bendrovei VR Oy (buvę Suomijos Geležinkeliai) dabar sudėtinga situacija. Dėl geležinkelio rinkos liberializavimo Europos Sajungoje krovinių Suomijoje pagal mūsų įstatymus dabar gali vežti bet kas. Ateityje taip pat keleivius. Kol kas kitų vezėjų nėra, bet VR bijo konkurencijos. Pagal sutartį tarp VR ir Rusijos Geležinkelių krovinius iš Rusijos vėža tik VR su rusų vagonais. Skirtumas 1524/1520 mm čia esminis klausimas todėl, kad su rusų 1520 pločio vagonais galima dabar vežti tik krovinius iš/į Rusiją. Suomijos viduje rusų pločio vagonų eksploatuoti draudžiama del 4 mm skirtumo. Dabar tik valstybės įmonė VR turi 1524 mm pločio lokomotyvų ir vagonų ir naujam geležinkelio operatorui reikėtų pirkti visiškai naujas riedmenis. Su senais VR vagonais ir lokomotyvais arba iš Rusijos išpirktais būtų lengviau konkurentams pradėti veiklą, bet VR senas riedmenis veža tik į metalo laužą. Neparduoda čia niekam, neparduod estams, nes bijo kad seni vagonai ir lokomotyvai galėtų veliau grižti. Jei niekam riedmenys nėra, nebus konkurencijos, ir liberializavimas paliks tik poperiuose.
Aš suomis, bet daugiau siauruko specialistas. Vistiek manau kad suprantu, kodėl mūsų įstaymai yra kokie yra - dėl ES reikia liberializuoti, bet tikros kokurencijos nebus. Parlamente niekas nesupranta nieko apie geležinkelius ir įstatymai praktiškai tokie kaip VR nori. Čia net muziejums dabar sunku gauti VR riedmenis. Manau kad estai nenori senų Suomijos traukinius (ankščiau būtų buvę galima pirkti), bet jei dabar norėtų, VR neparduotų.
Aš suomis, bet daugiau siauruko specialistas. Vistiek manau kad suprantu, kodėl mūsų įstaymai yra kokie yra - dėl ES reikia liberializuoti, bet tikros kokurencijos nebus. Parlamente niekas nesupranta nieko apie geležinkelius ir įstatymai praktiškai tokie kaip VR nori. Čia net muziejums dabar sunku gauti VR riedmenis. Manau kad estai nenori senų Suomijos traukinius (ankščiau būtų buvę galima pirkti), bet jei dabar norėtų, VR neparduotų.
Comment