Saulėtą 1993.05.23 rytą (prieš 15 metų) pagal tos vasaros pradžioje pakeistą tvarkaraštį į Šeštokų geležinkelio stotį atvyko du nematyti keleiviniai traukiniai: 1520 m. vėžės bėgiais Tallinn-Šeštokai ir 1435 mm vėžės - Warszawa-Suwalki-Šeštokai. Savo misiją atlikęs Estijos traukinys dienos poilsiui be keleivių važinėdavo į Kauną.
1994 m. vasaros pradžia. Pasikeitus tvarkaraščiui, Talino traukinys „dienavoti“ likdavo Šeštokuose, jį atvežęs TEP60 šilumvežis dienai į Kauną grįždavo be vagonų.
1995m.vasaros pradžia. Į Šeštokus atvažiavęs Estijos traukinys atlikinėdavo Lietuvoje vietinį reisą 090/091 (ne 190/191) Šeštokai-Kaunas (rytą) ir Kaunas-Šeštokai (vakare).
1996 vasaros pradžia. Vietinio susisiekimo reisas Lietuvoje nutrūko, Estijos traukinys dienai vėl likdavo stovėti Šeštokuose. Iš Rygos (o gal iš Talino?) į Kauną jį atitraukdavo LD lokomotyvas. TEP60, nors ar visada toks - anksti rytą Kaune susekti būdavo sunku. Bet pavykdavo susekti, kad iš Kauno į Šeštokus jį traukdavo M62, kuris į Kauną grįžti neskubėdavo. Tikriausiai palaukdavo progos partraukti prekinį. Tikriausiai prekinį traukinį iš Kauno į Šeštokus nutraukęs „Balti ekspres“‘ą į Kauną parveždavo kitas (o gal tas pats, tik su kitu ekipažu ?) M62.
1996/1997 m. žiemą „Balti ekspresas“ lieka važinėti kas antra diena. Kitaip sakant, maršrutą lieka aptarnauti vienas traukinys.
1997m. vasaros pradžia. „Balti ekspress“ traukinio tvarkaraštis keičiasi iš esmės. Jis lieka kursuoti kas antra diena. Į Kauną iš Talino jis atvyksta ~ 9h. (tikslaus tvarkaraščio neprisimenu, pas mane jis neišliko). „Balti ekspress“ nekursavimo dienomis panašiu (keliomis minutėmis dėl dažnesnių sustojimų Kazlų Rūdoje, Marijampolėje) tesiskiriančiu tvarkaraščiu iš tarp Kauno ir Šeštokų ir atgal važinėja traukinys Vilnius-Šeštokai-Vilnius (vadintas greituoju). Kažkada liepos mėnesyje paskelbiama liūdna žinia: tariamai Latvijos teritorijoje po prasiautusių liūčių kažkur tarp Rygos ir Lugaži paplautas geležinkelio pylimas, ir „Balti ekspress“ traukinys laikinai nevažinės. Bet neliko nieko pastovesnio už laikiną... Rugpjūčio mėnesį pastoviai važinėjęs kas antrą dieną važinėjusiu traukiniu Vilnius-Šeštokai-Vilnius pasigedau jo važinėjimo kasdien ir žurnalo „Geležinkelininkas“ redakcijai apie tai rašiau rašinį pavadinimu „Nevažiuoja pats, bėgių neužleidžia kitam“. Mano straipsnis išspausdintas nebuvo, tik paminėtas gautas laiškas ir patalpintas atskymas, kad traukinys Vilnius-Šeštokai-Vilnius nuo rugsėjo mėnesio kursuos kasdien.
O gražuoliui tuomet prilygęs „Balti ekspress“ traukinys daugiau nepasirodė...
1994 m. vasaros pradžia. Pasikeitus tvarkaraščiui, Talino traukinys „dienavoti“ likdavo Šeštokuose, jį atvežęs TEP60 šilumvežis dienai į Kauną grįždavo be vagonų.
1995m.vasaros pradžia. Į Šeštokus atvažiavęs Estijos traukinys atlikinėdavo Lietuvoje vietinį reisą 090/091 (ne 190/191) Šeštokai-Kaunas (rytą) ir Kaunas-Šeštokai (vakare).
1996 vasaros pradžia. Vietinio susisiekimo reisas Lietuvoje nutrūko, Estijos traukinys dienai vėl likdavo stovėti Šeštokuose. Iš Rygos (o gal iš Talino?) į Kauną jį atitraukdavo LD lokomotyvas. TEP60, nors ar visada toks - anksti rytą Kaune susekti būdavo sunku. Bet pavykdavo susekti, kad iš Kauno į Šeštokus jį traukdavo M62, kuris į Kauną grįžti neskubėdavo. Tikriausiai palaukdavo progos partraukti prekinį. Tikriausiai prekinį traukinį iš Kauno į Šeštokus nutraukęs „Balti ekspres“‘ą į Kauną parveždavo kitas (o gal tas pats, tik su kitu ekipažu ?) M62.
1996/1997 m. žiemą „Balti ekspresas“ lieka važinėti kas antra diena. Kitaip sakant, maršrutą lieka aptarnauti vienas traukinys.
1997m. vasaros pradžia. „Balti ekspress“ traukinio tvarkaraštis keičiasi iš esmės. Jis lieka kursuoti kas antra diena. Į Kauną iš Talino jis atvyksta ~ 9h. (tikslaus tvarkaraščio neprisimenu, pas mane jis neišliko). „Balti ekspress“ nekursavimo dienomis panašiu (keliomis minutėmis dėl dažnesnių sustojimų Kazlų Rūdoje, Marijampolėje) tesiskiriančiu tvarkaraščiu iš tarp Kauno ir Šeštokų ir atgal važinėja traukinys Vilnius-Šeštokai-Vilnius (vadintas greituoju). Kažkada liepos mėnesyje paskelbiama liūdna žinia: tariamai Latvijos teritorijoje po prasiautusių liūčių kažkur tarp Rygos ir Lugaži paplautas geležinkelio pylimas, ir „Balti ekspress“ traukinys laikinai nevažinės. Bet neliko nieko pastovesnio už laikiną... Rugpjūčio mėnesį pastoviai važinėjęs kas antrą dieną važinėjusiu traukiniu Vilnius-Šeštokai-Vilnius pasigedau jo važinėjimo kasdien ir žurnalo „Geležinkelininkas“ redakcijai apie tai rašiau rašinį pavadinimu „Nevažiuoja pats, bėgių neužleidžia kitam“. Mano straipsnis išspausdintas nebuvo, tik paminėtas gautas laiškas ir patalpintas atskymas, kad traukinys Vilnius-Šeštokai-Vilnius nuo rugsėjo mėnesio kursuos kasdien.
O gražuoliui tuomet prilygęs „Balti ekspress“ traukinys daugiau nepasirodė...
Comment