Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

"ex Balti Ekspress": keleivinis traukinys Talinas-Šeštokai-(Varšuva).

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Parašė nagi Rodyti pranešimą
    Manau, su Baltarusija būtų galima sutarti dėl supaprastinto nedidelio Baltarusijos gabalo pervažiavimo, pvz. nestabdant traukinio, o realiau, neatidarant keleivinių vagonų durų. Realu, kad iš Vilniaus iki Varšuvos galima būtų per 4-5 val. nuvažiuoti (kur kas greičiau, nei per Šeštokus - žemėlapyje geležinkelis tiesus kaip styga). Apie krovinius nekalbu - jiems vizų nereikia...
    Deja. Viena Lietuva nieko negali pasiulyti Baltarusijai pati. Lietuva turi laikytis ES direktyvu ir vien tik gero noro neuztenka. Itikinti Briuseli ka nors pakeisti reikia rimtos motyvacijos.

    Comment


      #42
      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
      Deja. Viena Lietuva nieko negali pasiulyti Baltarusijai pati. Lietuva turi laikytis ES direktyvu ir vien tik gero noro neuztenka. Itikinti Briuseli ka nors pakeisti reikia rimtos motyvacijos.
      Motyvas galėtų būti stringantis Rail Baltica projektas ir būtinybė Lietuvai prisijungti prie Vakarų geležinkelių sistemos. Kita vertus, pradėjus gaivinti senąją Vilniaus - Varšuvos geležinkelio trasą, gal latviai su estais taptų aktyvesni Rail Baltica projekte?

      Comment


        #43
        Parašė Vitas Rodyti pranešimą
        Prieš 20 metų su realybe prasilenkė pamastymai apie važiavimą traukiniu į Lenkiją per Šeštokus. Bet važiuojame (nors ir sunkiai). Ir kas gi galėjo pagalvoti, kad bus galima bet kur pereiti buvusią "geležinę uždangą"? Bet į Lenkiją per sieną einame bet kuriuo keliuku...
        Ką gali žinoti, kaip santykiai su Baltarusija susiformuos po dešimtmečio-kito...
        Kur kas realesnis variantas uz cia minimus pusiau fantastinius, kad si ruozeli dar sutrumpins iki varenos
        Del keleiviu niekas nedes pinigu i nusiurusia linija (bent jau artimiausia desimtmeti - o kas paskui bus - niekas nezino), o kroviniams yra Sestoku terminalas, kurio visiskai kol kas pakanka. Ir nereikia jokiu formalumu su muitine dideliu, kas per Baltarusija vezant butu neisvengiama..
        Paskutinis taisė LT-1; 2008.12.04, 06:36.

        Comment


          #44
          Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
          ...
          Ir nereikia jokiu formalumu su muitine dideliu, kas per Baltarusija vezant butu neisvengiama..
          O į Maskvą (ir kitus Rusijos miestus) per Baltarusiją važiuojama, nors yra galimybė Baltarusijos pasienio ir muitinės formalumų išvengti važiuojant per Daugpilė, Rezeknę, Zilupę, Sebežą... Deja, kaip daugelis rašo, prekinių traukinių iš Vilniaus į Daugpilį važiuoja mažai, netgi antri bėgiai nuardyti...

          Comment


            #45
            Parašė zanaz Rodyti pranešimą
            ...

            Bialystok 12:00 - Suwalki 14:17
            ...

            Atvaizdas

            Atvaizdas

            Atvaizdas

            Galiausiai Suvalkai
            Atvaizdas
            Įdomiai susiformuos to iš Bialystoko 12:00 h išvykstančio ir į Suvalkus 14:17h atvykstančio PESA traukinuko grafikas nuo 2008m. gruodžio 14 d. (Lenkijoje keičiasi tvarkaraštis).
            Važinės ne kasdien: nevažiuos šeštadieniais. Suvalkuose traukinys stovės 3 valandas ir atgal išvažiuos 17:20h Jau kasdien - šeštadienį važiuos Suvalkų stotyje išstovėjęs nuo 9:00h ryto). Taigi, per tiek laiko traukinukas galėtų isuvažinėti iš Suvalkų į šeštokus ir atgal.
            Nuo 2008m. gruodžio 14 d. galioti pradedantį Lenkijos geležinkelių tvarkaraštį rasti galima http://nowy.rozklad-pkp.pl/main.html
            Traukinio Varšuva-Šeštokai-Varšuva laikai kai kuriose Lenkijos stotyse pasikeičia nežymiai (keliomis minutėmis), Šeštokuose nepasikeičia visai, o aplamai Suvalkų stotyje keleivinių traukinių tvarkaraštis keičiasi iš pagrindų. Kiek keičiasi kitur, dar nesužiūrėjau. Tik pastebėjau, kad elektrinių traukinių ženkliai pamažės maršrute Kuznica-Gardinas-Kuznica: buvo abiem kryptimis po šešis, dabar liks po tris.
            Paskutinis taisė Vitas; 2008.12.06, 23:37.

            Comment


              #46
              Parašė Vitas Rodyti pranešimą
              Įdomiai susiformuos to iš Bialystoko 12:00 h išvykstančio ir į Suvalkus 14:17h atvykstančio PESA traukinuko grafikas nuo 2008m. gruodžio 14 d. (Lenkijoje keičiasi tvarkaraštis).
              Važinės ne kasdien: nevažiuos šeštadieniais. Suvalkuose traukinys stovės 3 valandas ir atgal išvažiuos 17:20h Jau kasdien - šeštadienį važiuos Suvalkų stotyje išstovėjęs nuo 9:00h ryto). Taigi, per tiek laiko traukinukas galėtų isuvažinėti iš
              Suvalkų į šeštokus ir atgal.
              Nu va "Šeštokų apsikeitimas" butu apie 16:00 Lietuvos laiku. Ir spėtų visi žmoniškai Lietuvon, atvažiavę į Varšuvą iš pietų/vakarų naktiniais.
              You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...

              Comment


                #47
                Kiek girdėjau estai šiemet planavo pabaigti geležinkelio linijos Tartu-Valga remontą ir paliesti greitąjį traukinį Tallinn-Valga. Latviai yra atnaujinę liniją Riga-Valga - tiesa dyzelinis traukinys morališkai pasenęs (bet geriau negu nieko). Gal atgims kai suremontuos Kauno tunelį pirmasis Rytų Pabaltijo "Inter City" Tallinn-Šeštokai-Varšuva.
                Gal kas turite kokių nors naujienų tuo klausimu.
                Paskutinis taisė Salvijus; 2009.02.14, 19:23.

                Comment


                  #48
                  Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                  ...
                  Latviai yra atnaujinę liniją Riga-Valga - tiesa dyzelinis traukinys morališkai pasenęs (bet geriau nieko). Gal atgims kai suremontuos Kauno tunelį pirmasis Rytų Pabaltijo "Inter City" Tallinn-Šeštokai-Varšuva.
                  Gal kas turite kokių nors naujienų tuo klausimu.
                  Kiek žinau, maršrutu Ryga-Valga važinėja dyzeliniai traukiniai DR1A (kitokių Latvijoje lyg ir nėra, nėra netgi Lietuvoje populiarių D1).
                  DR1A morališkai pasenusiais nelaikyčiau. http://foto.terpe.lt/inkelti/20090214/DSC08399.JPG
                  Priešingai, įrodinėjamas (truputėlį komiškai) jų pranašumas prieš TEP60 su vadinamais klasinio tipo vagonais linijoje Vilnius-Šeštokai. http://www.miestai.net/forumas/showt...?t=423&page=95
                  Atstumas iš Rygos į Valgą yra 30-čia km mažesnis negu iš Vilniaus į Šeštokus.
                  Taigi, iš Rygos į Valgą tikrai geriau dyzelinis DR1A negu jokio kaip nuo Šiaulių iki Jelgavos.

                  Dabar iš Lenkijos atvažiavus Lenkijos PKP traukiniu, Šeštokuose perdėdus į nuotraukoje http://foto.terpe.lt/inkelti/20090214/DSC08399.JPG matomą dyzelinį DR1A ir juo atvažiavus iki Kaišiadorių, tik apie valandą tenka laukti Klaipėdos greitojo, kuris atveža iki Šiaulių. Toliau Rygos link traukinio nebėra. Iki Jelgavos gerai būtų ir morališkai pasenęs "dyzeliukas" D1 http://img239.imageshack.us/img239/2...36a0814fe9.jpg (t.y.-geriau negu kaip dabar jokio).

                  Comment


                    #49
                    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
                    Kiek žinau, maršrutu Ryga-Valga važinėja dyzeliniai traukiniai DR1A (kitokių Latvijoje lyg ir nėra, nėra netgi Lietuvoje populiarių D1).
                    DR1A morališkai pasenusiais nelaikyčiau. http://foto.terpe.lt/inkelti/20090214/DSC08399.JPG
                    Priešingai, įrodinėjamas (truputėlį komiškai) jų pranašumas prieš TEP60 su vadinamais klasinio tipo vagonais linijoje Vilnius-Šeštokai. http://www.miestai.net/forumas/showt...?t=423&page=95
                    Atstumas iš Rygos į Valgą yra 30-čia km mažesnis negu iš Vilniaus į Šeštokus.
                    Taigi, iš Rygos į Valgą tikrai geriau dyzelinis DR1A negu jokio kaip nuo Šiaulių iki Jelgavos.

                    Dabar iš Lenkijos atvažiavus Lenkijos PKP traukiniu, Šeštokuose perdėdus į nuotraukoje http://foto.terpe.lt/inkelti/20090214/DSC08399.JPG matomą dyzelinį DR1A ir juo atvažiavus iki Kaišiadorių, tik apie valandą tenka laukti Klaipėdos greitojo, kuris atveža iki Šiaulių. Toliau Rygos link traukinio nebėra. Iki Jelgavos gerai būtų ir morališkai pasenęs "dyzeliukas" D1 http://img239.imageshack.us/img239/2...36a0814fe9.jpg (t.y.-geriau negu kaip dabar jokio).
                    Pritariu. Tai gal galėtų maršrutu Šiauliai-Ryga paleisti tą automotrisę Stotis-Oro uostas - vis tiek nebėra ko vežti. Sąnaudos mažos, gerai pareklamavus - maršrutas būtų patrauklus, tuo labiau kad ir laikas ir persėdimas Šiauliuose patogus.
                    O dėl traukinio Riga-Valga manau, kad pasenęs, nes kai važiavau tai vietomis siūbavo ir tratėjo traukinys - nemanau, kad nuo pabėgių.

                    Comment


                      #50
                      Ne viskas priklauso LG norų. Praeitų metų pavasarį LG ilgai derėjosi su LDZ dėl keleivinio traukinio maršruto atidarymo tarp Vilniaus ir Rygos. Buvo planuota papildomai prie "Baltijos" Vilniuje prikabinti keleivinių vagonų, kuriuos Šiauliuose atkabinus su atskiru lokomotyvu leisti į Rygą ir atvirkščiai. Tačiau, LDZ dirbtinių kliūčių sudarymas ir stagnacija neleido įgyvendinti šios iniciatyvos.

                      Šiaip ar taip mes gyvename kapitalistinėje santvarkoje ir kiekviena veikla turi būti pelninga arba bent jau sąnaudas sugrąžinti. Tam, kad sugrąžinti Gardino - Vilniaus geležinkelio linijos gyvavimą būtina investuoti milžiniškas lėšas. Dėl vieno ar dvejų pustuščių keleivinių traukinių tai tikrai niekas nesiims.
                      Šiuo metu Lietuvoje keleivinių traukinių eismas gyvuoja tik pelningo krovinių vežimo sąskaita. Todėl ir valdžia labai bijo įgyvendinti savo restruktūrizavimo "prichvatizavimo" planus LG, nes privalės keleivinį eismą dotuoti arba šis iš karto bankrutuos. Verslo struktūros suinteresuotos į savo rankas paimti tik pelningą krovinių vežimą.

                      Žiniai: vienas EJ575 serijos dviaukštis elektrinis traukinukas, kuris kursuoja tarp Vilniaus ir Kauno kainavo apie 20 mln.Lt
                      Tad, kaip manote, per kiek laiko jis gali atsipirkti ir kiek turėtų kainuoti bilietukas iš Vilniaus į Kauną?

                      Comment


                        #51
                        Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                        Ne viskas priklauso LG norų. Praeitų metų pavasarį LG ilgai derėjosi su LDZ dėl keleivinio traukinio maršruto atidarymo tarp Vilniaus ir Rygos. Buvo planuota papildomai prie "Baltijos" Vilniuje prikabinti keleivinių vagonų, kuriuos Šiauliuose atkabinus su atskiru lokomotyvu leisti į Rygą ir atvirkščiai. Tačiau, LDZ dirbtinių kliūčių sudarymas ir stagnacija neleido įgyvendinti šios iniciatyvos.

                        Šiaip ar taip mes gyvename kapitalistinėje santvarkoje ir kiekviena veikla turi būti pelninga arba bent jau sąnaudas sugrąžinti. Tam, kad sugrąžinti Gardino - Vilniaus geležinkelio linijos gyvavimą būtina investuoti milžiniškas lėšas. Dėl vieno ar dvejų pustuščių keleivinių traukinių tai tikrai niekas nesiims.
                        Šiuo metu Lietuvoje keleivinių traukinių eismas gyvuoja tik pelningo krovinių vežimo sąskaita. Todėl ir valdžia labai bijo įgyvendinti savo restruktūrizavimo "prichvatizavimo" planus LG, nes privalės keleivinį eismą dotuoti arba šis iš karto bankrutuos. Verslo struktūros suinteresuotos į savo rankas paimti tik pelningą krovinių vežimą.

                        Žiniai: vienas EJ575 serijos dviaukštis elektrinis traukinukas, kuris kursuoja tarp Vilniaus ir Kauno kainavo apie 20 mln.Lt
                        Tad, kaip manote, per kiek laiko jis gali atsipirkti ir kiek turėtų kainuoti bilietukas iš Vilniaus į Kauną?
                        O kiek kainuoja mokesčių mokėtojams (savivaldybėms) autobusų parkų išlaikymai - daugeliu atvejų jie priklauso savivaldybėms (Panevėžio, Šiaulių, nekalbant apie rajonus)? Autobusai (dauguma atvejų jie supuvę) irgi ne už dyką dalinti? Keliai atsirado irgi iš niekur - iš visų mūsų mokesčių mokėtojų pinigų. Netgi nedovanotinai vietomis yra apleistas geležinkelis, kurio remontui taip pat reiktėtų naudoti mokesčių mokėtojų pinigus. Taigi, tiesią liniją nuvesti kas yra pelninga ir kas nuostolinga sunku. Valstybė privalo garantuoti bent minimalų susisiekimą. Taip yra visame Pasaulyje.

                        Comment


                          #52
                          Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                          O kiek kainuoja mokesčių mokėtojams (savivaldybėms) autobusų parkų išlaikymai - daugeliu atvejų jie priklauso savivaldybėms (Panevėžio, Šiaulių, nekalbant apie rajonus)? Autobusai (dauguma atvejų jie supuvę) irgi ne už dyką dalinti? Keliai atsirado irgi iš niekur - iš visų mūsų mokesčių mokėtojų pinigų. Netgi nedovanotinai vietomis yra apleistas geležinkelis, kurio remontui taip pat reiktėtų naudoti mokesčių mokėtojų pinigus. Taigi, tiesią liniją nuvesti kas yra pelninga ir kas nuostolinga sunku. Valstybė privalo garantuoti bent minimalų susisiekimą. Taip yra visame Pasaulyje.
                          Iš Šiaulių į Rygą (tiksliau iš Klaipėdos per Šiaulius) važiuoja privatūs autobusai Eurolines Lux Express. Autobusai visiškai nauji, juose nemokamai internetas, kava, laikraščiai ir kiti patogumai. Ir jokių dotacijų jie neprašo.
                          Ir dauguma keleivių iš jų į traukinį nepersės.
                          kaip?

                          Comment


                            #53
                            Parašė alm Rodyti pranešimą
                            Iš Šiaulių į Rygą (tiksliau iš Klaipėdos per Šiaulius) važiuoja privatūs autobusai Eurolines Lux Express. Autobusai visiškai nauji, juose nemokamai internetas, kava, laikraščiai ir kiti patogumai. Ir jokių dotacijų jie neprašo.
                            Ir dauguma keleivių iš jų į traukinį nepersės.
                            Važiavau - kavos nedavė, stoja tik Šiauliuose. Ką man ir kitiems daryti jei reikia kitur išlipti? O Latvijos keliais važiuojant ties Jelgava - vos nenulėkė nuo kelio - vienos duobės ir per didelis greitis. Štai ir visi patogumai.

                            Comment


                              #54
                              Parašė alm Rodyti pranešimą
                              Iš Šiaulių į Rygą (tiksliau iš Klaipėdos per Šiaulius) važiuoja privatūs autobusai Eurolines Lux Express. Autobusai visiškai nauji, juose nemokamai internetas, kava, laikraščiai ir kiti patogumai. Ir jokių dotacijų jie neprašo.
                              Ir dauguma keleivių iš jų į traukinį nepersės.
                              Kodėl nepersės?

                              Comment


                                #55
                                Parašė jeesus Rodyti pranešimą
                                Kodėl nepersės?
                                Matyt buvo norėta pasakyti, kad atseit traukiniais daugiausia važinėja tik railfanai....

                                Comment


                                  #56
                                  Parašė alm Rodyti pranešimą
                                  Iš Šiaulių į Rygą (tiksliau iš Klaipėdos per Šiaulius) važiuoja privatūs autobusai Eurolines Lux Express. Autobusai visiškai nauji, juose nemokamai internetas, kava, laikraščiai ir kiti patogumai. Ir jokių dotacijų jie neprašo.
                                  Ir dauguma keleivių iš jų į traukinį nepersės.

                                  Jei tik bus galimybė, tai iš autobuso į traukinį visų pirma persės tie, kurie kada nors laiku, autobusu nepasiekė kelionės tikslo laiku:
                                  dėl oro sąlygų: rūko, plikledžio, sniego, ;
                                  dar nespėję išvažiuoti iš Vilniaus ir kito didesnio miesto įstrigo į grūstį;
                                  atvykę į autobusų stotį sužinojo, kad autobuso nebus (ir taškas);
                                  nes kelyje sugedo autobusas (pradurta padanga - lauksite kol pakeis, rimtesnis gedimas - pakaitinis autobusas);
                                  važiuodamas (naktiniu) autobusu suprato, kad vairuotojas buvo užmigęs už vairo ir vėliau ėjo kalbinti vairuotojo, kad neužmigtų;

                                  Visi paminėti atvejai yra iš mano patirties, gerai, kad dėl to neturėjau rimtesnių problemų, o juk buvo galima ir į skrydį pavėluoti, ir į susitikimą nesuspėti ir t.t.

                                  Ir dar: galie paskaityti, kaip autobusas iš Vilniaus į Gdanską važiavo:
                                  http://www.atgimimas.lt/articles.php?id=1192100915

                                  Comment


                                    #57
                                    Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                                    Matyt buvo norėta pasakyti, kad atseit traukiniais daugiausia važinėja tik railfanai....
                                    Ne.

                                    Bet aš prieš tai, kad varinėti traukinius už valstybės pinigus vien dėl to, kad kažkas nori važiuoti būtent traukiniu. Autobusai pavienius žmones po kaimus išvežioti gali žymiai pigiau.
                                    Traukinių reikia. Bet juos reikia dotuoti tokius, kurie duoda principinę naudą. Traukiniai tarp Vilniaus ir Kauno geras pavyzdys - sutrumpina kelionės laiką tarp pagrindinių miestų.
                                    Patogus traukinys Talinas-Varšuva (ar Vilnius) per railbaltika bėgius ar dabartiniais irgi galėtų būti naudingas - didesnius atstumus važiuoti traukiniu (ir ypač naktiniu su miegamom vietom) gali būti jau žymiai patogiau. Padėtų pritraukti naujų keleivių, daugiau turistų būtų.
                                    kaip?

                                    Comment


                                      #58
                                      Ankščiau kursavo toks keleivinis traukinys Vilnius-Ryga-Vilnius Nr.221/222,vasarą buvo šiek tiek daugiau keleivių, o žiemą uštekdavo vienos rankos pirštų jiems suskaičiuoti.
                                      Šiaip ar taip gyvename ne socialistinėje visuomenėje, todėl prieš įgyvendinant kažką, būtina labai gerai paskaičiuoti.
                                      Kadangi šį traukinį ir man teko valdyti, galiu pasakyti, kad su TEP60 serijos lokomotyvu iki Rygos ir atgal (3-4 kel. vagonai) per kaminą išmesdavome apie 1500 litrų dyzelino.
                                      Padauginkite šį kiekį iš dabartinės dyzelino kainos. Čia tik dyzelinas, o kur kitos sąnaudos (kelio priežiūra, amortizacija, atlyginimai ir kt.)
                                      Kas kita maršrutas Vilnius-Klaipėda. Nors keleiviniai traukiniai ir nuostolingi, tačiau oro nevežioja.
                                      Žiniai, tam kad keleivinio traukinio (suformuoto iš keleivinių vagonų ir TEP serijos lokomotyvo) maršrutas nebūtų nuostolingas, būtina kad jis būtų suformuotas iš 20 keleivinių vagonų ir būtų užimta ne mažiau kaip 70 proc. vietų.

                                      Comment


                                        #59
                                        Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                                        Ankščiau kursavo toks keleivinis traukinys Vilnius-Ryga-Vilnius Nr.221/222,vasarą buvo šiek tiek daugiau keleivių, o žiemą uštekdavo vienos rankos pirštų jiems suskaičiuoti.
                                        Šiaip ar taip gyvename ne socialistinėje visuomenėje, todėl prieš įgyvendinant kažką, būtina labai gerai paskaičiuoti.
                                        Kadangi šį traukinį ir man teko valdyti, galiu pasakyti, kad su TEP60 serijos lokomotyvu iki Rygos ir atgal (3-4 kel. vagonai) per kaminą išmesdavome apie 1500 litrų dyzelino.
                                        Padauginkite šį kiekį iš dabartinės dyzelino kainos. Čia tik dyzelinas, o kur kitos sąnaudos (kelio priežiūra, amortizacija, atlyginimai ir kt.)
                                        Kas kita maršrutas Vilnius-Klaipėda. Nors keleiviniai traukiniai ir nuostolingi, tačiau oro nevežioja.
                                        Žiniai, tam kad keleivinio traukinio (suformuoto iš keleivinių vagonų ir TEP serijos lokomotyvo) maršrutas nebūtų nuostolingas, būtina kad jis būtų suformuotas iš 20 keleivinių vagonų ir būtų užimta ne mažiau kaip 70 proc. vietų.
                                        Anksčiau apsukrūs lietuviai sugebėdavo daug pigiau viską padaryti nei amerikonai ar vakariečiai. Dabar, kai už 100 tūkstančių įmanoma tik aukcioną afganuose surengti, tai nenuostabu, kad iki Rygos traukinukui nubildėti reikia dotacijų.
                                        Mano manymu, jei prie tokio traukinio nebus "priderintos" jungtys iš tokių miestų kaip Kaunas, Marijampolė (gal ir traukinys iš Varšuvos), Klaipėda ir nebus geros reklamos ir informacijos, nepadės ir dotacijos...

                                        Comment


                                          #60
                                          Parašė railman Rodyti pranešimą
                                          Anksčiau apsukrūs lietuviai sugebėdavo daug pigiau viską padaryti nei amerikonai ar vakariečiai. Dabar, kai už 100 tūkstančių įmanoma tik aukcioną afganuose surengti, tai nenuostabu, kad iki Rygos traukinukui nubildėti reikia dotacijų.
                                          Mano manymu, jei prie tokio traukinio nebus "priderintos" jungtys iš tokių miestų kaip Kaunas, Marijampolė (gal ir traukinys iš Varšuvos), Klaipėda ir nebus geros reklamos ir informacijos, nepadės ir dotacijos...
                                          Atvaizdas
                                          Pilnai pritariu. Visi kalba koks yra nuostolingas keleivinių traukinių transportas, tačiau pamiršta, kad ir autobusai yra dotuojami tiek valstybės, tiek steigėjų - dažnai savivaldybių. Tarkim Šiaulių "Busturas" ar "Panevėžio autobusų parkas" yra labai nuostolingi - vietiniuose laikraščiuose apie tai tik ir rašoma.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X