Man nekeista. Iš Vilniaus geležinkelio stoties į Oro uostą traukinys nuvažiuoja per 7 minutes, paskutinėje stotelėje jam pastovėti reikia apie 10 minučių (visgi mašinistą iš kabinos į kabiną per saloną neversi bėgti !, grįžti į stotį vėl reikia 7 minučių (jau 24 minutės), joje pastovėti - vėl mažiausiai 10 minučių. Taigi, reisai galimi mažiausiai kas 34 minutės (jei ne dar ilgesniais intervalais). O dar - stotyje papyginti intensyvus kitų traukinių eismas, dar koks prekinis pravažiuoja, koks šilumvežis arba keleivinis traukinys prieš reisą iš depo ar po reiso į jį pamanevruoja, tai Oro uosto traukinuką bet kada nepriimsi ir neišleisi... Pagaliau ir mašinistui kažkiek pailsėti reikia. Ir likviduoti netikėtai įvykusį pavėlavimą.
Žinoma, nepuolu įrodinėti, kad traukinio tvarkaraštį reikia tobulinti. Prie kitų traukinių taikyti reikia. Tai nėra perdaug sudėtinga, nes Vilniaus-Kirtimų linija prekiniai traukiniai nevažinėja.
Ta prasme mašinistas per 7 minučių kelionė pavargsta tiek kad reikia pailsėt 10 minučių ? Tam vagonėly pereit iš vieno galo užtrunka gal 10 sekundžių. Nu aišku užrakint atrakint duris gal dar biški, tai iki minutės maximum. Autobusų vairuotojams pavažiavus dvi tris stoteles gal irgi reikia sustot pailsėt 10 minučių ? Dėl traukinių eismo aišku kitas klausimas, bet kiek yra tekę stoty būt tai nepanašu kad ten labai intensyviai vyktų eismas.
Pažiūrėjau į traukinio Kaunas-Bialystokas SA133 tvarkaraštį, pamačiau jo kelis 9 minučių stovėjimus važiavimo krypties keitimo stotyje Suvalkuose. Kažkada lyg ir esu matęs 8 minučių stovėjimą. Ar tikslinga "per galvą verstis" Vilniaus Oro uosto maršrute, nežinau.
Intervalai tarp išvykimo laikų ... 8:55; 9:30; 10:05; 10:40;11:15; 11:50; 12:25; 13:00; 13:35; 14:10; 14:40 yra po 35 minutes, t.y.- visai arti minėto pusvalandžio...
Verta būtų sutikti, kad retokai traukinukas į Oro uostą važiuoja antroje dienos pusėje: iš Vilniaus išskrendančių lėktuvų gal ir mažai, bet gal yra parskrendančių? Skrydžių tvarkaraštį nepanagrinėjau (internete nagrinėjimas nuvargina, o nuo mėginimo vietoje patėmyti realiai atbaido matymas, kaip esi apsauginių ir kitokių oro uosto darbuotojų sekamas...).
Taigi, traukinių į Oro uostą maršruto tvarkaraštis nėra toks blogas kaip kažkas atsiliepia... Bet nesakau, kad nereikia jį tobulinti.
Išvykimo laikai 5:00; 6:00; 6:30; 7:00; 7:30; 8:00; 8:30 ir t.t. atrodytų gražiai... LG tokio tvarkaraščio linkme kažką bandyti galėtų...
Mašinisto galimą "nuovargį" turiu minty ne fizinį.
tą patį pasiūlymą kas pusvalandinį grafiką rašiau ir facebook grupėje Geležinkelių Entuziastai: 7:30, 8:00, 8:30 ir t.t. Smagu, kad yra ir daugiau taip manančių, gal kažkada taip sumanys ir LG
tą patį pasiūlymą kas pusvalandinį grafiką rašiau ir facebook grupėje Geležinkelių Entuziastai: 7:30, 8:00, 8:30 ir t.t. Smagu, kad yra ir daugiau taip manančių, gal kažkada taip sumanys ir LG
Tai be abejonės turėtų būt pusvalandinis kursavimas. Kur yra išvystytas VT, ten miestuose, priemiestinių traukinių sistemose ir net tarpmiestiniuose traukiniuose visada siekiama maksimaliai reguliaraus kursavimo, t.y. taktinio tvarkaraščio, apie kurį jau forume rašiau. Užtikrintas kursavimas ir yra esminis privalumas – žinai, kad yra išvykimai :00 ir :30, ir nesuki galvos. Plius tai ir marketingui pasitarnautų – lengva reklamuoti, kurti šūkius, galima vienu sakiniu visą tvarkaraštį apibūdinti. Pvz., nuo ... iki ... valandos išvykimas iš Stoties :00 ir :30 minutę, iš oro uosto – :15 ir :45.
Gaila, kad Lietuvoje niekas nesuinteresuotas daryti priemiestinių traukinių maršrutų. Būtų pvz. Vilnius - Juodšiliai, su dviem naujom stotelėm ties Salininkais, ir kursuotų visą dieną kas valandą. Tik čia jau reikia iniciatyvos, miesto ir rajono valdžios prisidėjimo. Reikėtų ir prekės ženklą priemiestiniams traukiniams sugalvoti, ir traukinio žemagrindžio, ir bilietus suderinti. Miesto autobusus „pririšti“ prie traukinių stotelių. Aš čia įžiūrėčiau privalumų – autobusų maršrutai trumpėtų, būtų efektyvesni. Gyventojai gautų greitą susisiekimą su stotimi ir senamiesčiu. Gal atsirastų postūmis priemiesčiams intensyviau vystytis šalia geležinkelio, atidarinėti parduotuves, gal suintensyvinti užstatymą, o ne vien padrikai trobas laukuose barstyt.
Bet čia reikia strateginio mąstymo, integruoti galbūt ir N. Vilnią, Lentvarį. Net ir Grigiškėse teoriškai galima geležinkelį 500 m pratęsti iki magistralės, ir būtų laisvai galima turėti ir tenai priemiestinio traukinio stotelę. Tik čia aišku reiktų išpirkti sklypą ir išbetonuoti peroną (kažkodėl XXI amžiuje tai misija neįmanoma, neskaitant „iš Europos nuleistos“ RailBalticos).
Ką čia parašiau, gal skamba per gražiai, bet kažkodėl kitose šalyse vis atsiranda S-Bahnai: Lenkijoje, Austrijoje, Vokietijoje, Čekijoje ir kitur. Planuojama daug kur, net Lenkijoje daug planų yra. Tik Lietuvoje neįsivaizduojama, kad galima turėti kažką daugiau, negu 7 minučių traukinuką. Turbūt tai politinė problema ir VT vystymo tradicijų nebuvimas.
Tai be abejonės turėtų būt pusvalandinis kursavimas. Kur yra išvystytas VT, ten miestuose, priemiestinių traukinių sistemose ir net tarpmiestiniuose traukiniuose visada siekiama maksimaliai reguliaraus kursavimo, t.y. taktinio tvarkaraščio, apie kurį jau forume rašiau. Užtikrintas kursavimas ir yra esminis privalumas – žinai, kad yra išvykimai :00 ir :30, ir nesuki galvos. Plius tai ir marketingui pasitarnautų – lengva reklamuoti, kurti šūkius, galima vienu sakiniu visą tvarkaraštį apibūdinti. Pvz., nuo ... iki ... valandos išvykimas iš Stoties :00 ir :30 minutę, iš oro uosto – :15 ir :45.
Gaila, kad Lietuvoje niekas nesuinteresuotas daryti priemiestinių traukinių maršrutų. Būtų pvz. Vilnius - Juodšiliai, su dviem naujom stotelėm ties Salininkais, ir kursuotų visą dieną kas valandą. Tik čia jau reikia iniciatyvos, miesto ir rajono valdžios prisidėjimo. Reikėtų ir prekės ženklą priemiestiniams traukiniams sugalvoti, ir traukinio žemagrindžio, ir bilietus suderinti. Miesto autobusus „pririšti“ prie traukinių stotelių. Aš čia įžiūrėčiau privalumų – autobusų maršrutai trumpėtų, būtų efektyvesni. Gyventojai gautų greitą susisiekimą su stotimi ir senamiesčiu. Gal atsirastų postūmis priemiesčiams intensyviau vystytis šalia geležinkelio, atidarinėti parduotuves, gal suintensyvinti užstatymą, o ne vien padrikai trobas laukuose barstyt.
Bet čia reikia strateginio mąstymo, integruoti galbūt ir N. Vilnią, Lentvarį. Net ir Grigiškėse teoriškai galima geležinkelį 500 m pratęsti iki magistralės, ir būtų laisvai galima turėti ir tenai priemiestinio traukinio stotelę. Tik čia aišku reiktų išpirkti sklypą ir išbetonuoti peroną (kažkodėl XXI amžiuje tai misija neįmanoma, neskaitant „iš Europos nuleistos“ RailBalticos).
Ką čia parašiau, gal skamba per gražiai, bet kažkodėl kitose šalyse vis atsiranda S-Bahnai: Lenkijoje, Austrijoje, Vokietijoje, Čekijoje ir kitur. Planuojama daug kur, net Lenkijoje daug planų yra. Tik Lietuvoje neįsivaizduojama, kad galima turėti kažką daugiau, negu 7 minučių traukinuką. Turbūt tai politinė problema ir VT vystymo tradicijų nebuvimas.
Kokie dar traukiniai, jei nesugebama net autobusų eismo organizuoti. VT 30 metų degraduoja ir visas susisiekimas statosi ant lengvojo automobilio. Pažiūrėkite į bet kurį rajono planą ar investicijų projektus - didžioji dalis eina keliams ir gatvėms. VT minimimas tik toks, koks yra. Apie jokias plėtros perspektyvas net nekalbama, išskyrus tik atnaujinimą ar naują profanacijos rūšį - elektrobusus į priemiesčius, kai pagrindiniai keleiviai tik moksleiviai...
"Dėl sumažėjusio skrydžių skaičiaus Vilniaus oro uoste stabdome traukinius Vilnius–Oro uostas–Vilnius maršrute. Tai – šiuo metu vienintelis pokytis vietiniuose maršrutuose. Traukiniai iš Vilniaus į Jašiūnus kursuos kaip įprasta." (Lietuvos Geležinkeliai)
Turiu pasiūlymą LTG, nežinau ar fiziškai įmanoma tai padaryti, bet turėtų būti tobulinamas traukinuko maršrutas Vilnius - Vilniaus Oro Uostas - Vilnius. Norėjau pasinaudoti šią savaitę, bet išsigandau pamatęs, kad maršrutas ne mažiau kaip kas valandą:
Teko apsilankyti Bergen'e ir pasinaudoti Light train tarp Bergeno orouosto ir Bergeno (40 min kelio traukinuku). Kursuoja berods kas 7-12 minučių.
Mes turime labai mažo atstumo 4.20 km atkarpą, tačiau LG traukinukas 80 ar net 90 % laiko stovi ir "laukia klientų".
Tai mano pasiūlymas būtų toks su vienu traukiniu ir keliais vairuotojais, vienas ciklas būtų apie 26 min.
Tada būtų galima pavadinti, kad turime susisiekimą tarp Orouosto ir Vilniaus geležinkelio stoties.
Reikia, kad kas nors prastumptų šitą idėją LG atsakingiems už keleivių vežimą.
Turiu pasiūlymą LTG, nežinau ar fiziškai įmanoma tai padaryti, bet turėtų būti tobulinamas traukinuko maršrutas Vilnius - Vilniaus Oro Uostas - Vilnius. Norėjau pasinaudoti šią savaitę, bet išsigandau pamatęs, kad maršrutas ne mažiau kaip kas valandą:
Teko apsilankyti Bergen'e ir pasinaudoti Light train tarp Bergeno orouosto ir Bergeno (40 min kelio traukinuku). Kursuoja berods kas 7-12 minučių.
Mes turime labai mažo atstumo 4.20 km atkarpą, tačiau LG traukinukas 80 ar net 90 % laiko stovi ir "laukia klientų".
Tai mano pasiūlymas būtų toks su vienu traukiniu ir keliais vairuotojais, vienas ciklas būtų apie 26 min.
Tada būtų galima pavadinti, kad turime susisiekimą tarp Orouosto ir Vilniaus geležinkelio stoties.
Reikia, kad kas nors prastumptų šitą idėją LG atsakingiems už keleivių vežimą.
Jūs siūlot traukinį leisti kas 26 min., kai jie dabar nesugeba kas 2 val. kursuojančio traukinio priderinti prie pagrindinių maršrutų Klaipėda-Vilnius ir Kaunas-Vilnius…
Turiu pasiūlymą LTG, nežinau ar fiziškai įmanoma tai padaryti, bet turėtų būti tobulinamas traukinuko maršrutas Vilnius - Vilniaus Oro Uostas - Vilnius. Norėjau pasinaudoti šią savaitę, bet išsigandau pamatęs, kad maršrutas ne mažiau kaip kas valandą:
Teko apsilankyti Bergen'e ir pasinaudoti Light train tarp Bergeno orouosto ir Bergeno (40 min kelio traukinuku). Kursuoja berods kas 7-12 minučių.
Mes turime labai mažo atstumo 4.20 km atkarpą, tačiau LG traukinukas 80 ar net 90 % laiko stovi ir "laukia klientų".
Tai mano pasiūlymas būtų toks su vienu traukiniu ir keliais vairuotojais, vienas ciklas būtų apie 26 min.
Tada būtų galima pavadinti, kad turime susisiekimą tarp Orouosto ir Vilniaus geležinkelio stoties.
Reikia, kad kas nors prastumptų šitą idėją LG atsakingiems už keleivių vežimą.
Net svajonese tokie variantai yra ne tik kad neigyvendinami, bet ir nerealus. Nebutu tiek keleiviu pirma. Didizioji dalis vaziuoja lengvomis, taksi, viesuoju ir maziausia keleiviu lieka traukinukui. ne visi zino, ne visiems i gel. stoti reikia. optimaliausias variantas, kiap iki pandemijos kad 45 min laike, kai yra lektuvu atskridimo- iskridimo pikai.
Net svajonese tokie variantai yra ne tik kad neigyvendinami, bet ir nerealus. Nebutu tiek keleiviu pirma. Didizioji dalis vaziuoja lengvomis, taksi, viesuoju ir maziausia keleiviu lieka traukinukui. ne visi zino, ne visiems i gel. stoti reikia. optimaliausias variantas, kiap iki pandemijos kad 45 min laike, kai yra lektuvu atskridimo- iskridimo pikai.
Gana klaidinga logika, kuria vadovaujasi nebent JAV miestų, neskaitant NYC, urban planneriai. VT galioja induced demand, kas reiškia, kad keleivius matuojam ne pagal tai, kiek jų naudojosi traukiniais vakar, bet kiek naudosis, jei sukursim patikimą ir gerą servisą. Lygiai taip pat, kaip daugėja vairuotojų, kai praplatinam ir pagerinam gatves.
Kitas dalykas, kurį reikia gerinti, tai VNO geležinkelio stotelės accessibility. Ji turėtų būti kažkur arčiau oro uosto pastato arba turėtų būti kažkoks labiau integruotas ir civilizuotas būdas iki jos nusigauti. Pavyzdžiui, travelatorius ar kažkoks tunelis ar dar kažkas, kas aiškiai rodytų, kad va ten yra traukinys. Plius reikalingas civilizuotas ženklinimas, kurio Lietuvoje dar neįvaldėme.
Tl;Dr
- Reikia tvarkaraščio griežtai kas 30 minučių arba dažniau
- Reikia geresnio VNO stotelės integravimo ir ženklinimo
- Apie keleivių demand kalbėti ne vertinant vakar dienos skaičius, o skaičius, kurie bus sukūrus normalią infrastruktūrą
LTG link švelnai tariant nelabai patogus informacijos išdėstymas tvarkaraščiuose. kam kelis kartus kartoti per dvi eilutes "Vilnius- Vilniaus oro uostas
Gal labiau prityrę žino kokią varnelę paspausti kad būtų rodoma normaliai
Aukščiau kalbama apie reisius kas pusvalandį, kai sekmadienį iš viso yra tik 4 reisai į oro uostą
Net svajonese tokie variantai yra ne tik kad neigyvendinami, bet ir nerealus. Nebutu tiek keleiviu pirma. Didizioji dalis vaziuoja lengvomis, taksi, viesuoju ir maziausia keleiviu lieka traukinukui. ne visi zino, ne visiems i gel. stoti reikia. optimaliausias variantas, kiap iki pandemijos kad 45 min laike, kai yra lektuvu atskridimo- iskridimo pikai.
Trečiadienį tarkim, eilinę dieną, 37 išskrendantys lėktuvai, 40 atskrendančių lėktuvų. Tai 24 val dalini 77 skrydžių (in/out) gaunasi kas 18 minučių lėktuvas pasirodo arba išskrenda VNO. Tai piko valandos realiai gaunasi nuo 5:00 ryto iki 1:00 nakties (kitos dienos), nes tarp 1:00 nakties ir 5:00 ryto tik pora lėktuvų.
Kreivagalvių negyvybingas kūrinukas numirė, gaila ar ne bet tai normalu, natūralu škias.Tas šū*das jau po mirties pereina į savo gyvavimo ciklo kitą etapą tad šventas nekrologinis reikalas padaryt išvadas (a jas apskritai kas nors bandys daryt?).
Trečiadienį tarkim, eilinę dieną, 37 išskrendantys lėktuvai, 40 atskrendančių lėktuvų. Tai 24 val dalini 77 skrydžių (in/out) gaunasi kas 18 minučių lėktuvas pasirodo arba išskrenda VNO. Tai piko valandos realiai gaunasi nuo 5:00 ryto iki 1:00 nakties (kitos dienos), nes tarp 1:00 nakties ir 5:00 ryto tik pora lėktuvų.
Savo piko laikas- neapibrezia visos dienos laiko intervalo. Piko laikas- laikas kai uztikrinami minimalus transporto vaziavimo intervalui.
Comment