manau, jog LT gelezinkeliu sistema priartejusi prie Vakaru lygio labiau nei daugelis kitu LT ukio sriciu.
Tad dabar nereikia reikalauti, kad viskas butu padaryta iskarto. Kritikos be abejo reikia visur ir visada, niekas nieko nedaro idealiai (nors net ir taip padarius, kazkam vis tiek nepatiktu).
O siaip paziurekime i LG pries 10 metu ir dabar- tik keletas faktu - nauji lokomotyvai (Siemens), moderinzuoti kiti (2M62M, CME3M), nauji keleiviniai riedmenys (RA-2, EJ-575, Pesa), intensyviai vykdomos stociu, keliu reokonstrukcijos ir kapitalinis remontas, beveik visose stotyse tvarkinga aplinka ir pastatai, GSM-m rysio , RAKP (ikaitusiu asideziu aptikimo tinklas visoje LT) diegimas i pabaiga eina, igyvendinami Eismo valdymo nauju sistemu diegimo projektai, Kauno tunelio remontas, Logistikos centru steigimas ir t.t.
Techniniai atnaujinimai - tai viena. O sugebėjimas pritraukti daug ir mokių keleivių - tai kita.
Va ta antroji dalis daugiausiai ir kritikuojama. Technikams ji atrodo nesvarbi, bet taip nėra.
Be to, anot jos, nerašoma, kad vyriausybė "privalo užtikrinti", o tik "užtikrina".
Teisininkai mėgsta pilstyti iš tuščio į kiaurą ir aplinkiniams rodyti, kokia jų profesija sudėtinga ir kaip nuo kablelio pasikeičia prasmė.
Bet šiuo atveju tai cituojama teisininkė jau nusivažiavo į pievas. Teigti, kad įstatymo teiginys "Vyriausybė užtikrina" nereiškia, kad vyriausybė privalo užtiktinti, nes nėra žodžio "privalo" - tokia argumentacija jau prilygsta "asilui raudonais batais" (kas atsimena "aptapšnos" procesą
Kad visi taip, kaip teisininkai, išmanytų savo darbą, tai būtų gerai Na, o jei netiki, adk ir nuo kablelio gali pasikeisti statymo esmė, tai neturiu ką daugiau pasakyti.
Kad visi taip, kaip teisininkai, išmanytų savo darbą, tai būtų gerai Na, o jei netiki, adk ir nuo kablelio gali pasikeisti statymo esmė, tai neturiu ką daugiau pasakyti.
Tavo pacituotuose teisininkės pasvarstymuose kableliai neminimi. Yra tik išvedžiojimai, kad jeigu įstatymo sakinyje nėra žodžio "privalo", tai vadinasi neprivalo. Tas pasvarstymas, švelniai tariant, nėra teisingas.
Tikrai nesivelsiu į kvailus ginčus. Jei ir Jūs esate teisininkas, tai Jums geriau žinoti.
Atsiprašau, jeigu pasirodė, kad tave puolu. Tiesiog norėjau pasakyti, kad minėti išvedžiojimai - tai labiau "filosofavimai prie alaus bokalo teisės temomis" nei "teisė".
O grįžtant prie temos - tikrai apverktina situacija, kai LG pagal nurodymus iš aukščiau vykdo nuostolingus reisus, o paskui turi ubagauti kompensacijų.
Juk pagal normalią logiką, jeigu reisas socialinis (vykdomas valstybės užsakymu, valstybei padengiant išlaidas), tai jis neturėtų būti nuostolingas LG (nes valstybė apmoka jo kaštus, o LG kai konkurso nugalėtojas tik įvykdo užsakymą).
Atsiprašau, jeigu pasirodė, kad tave puolu. Tiesiog norėjau pasakyti, kad minėti išvedžiojimai - tai labiau "filosofavimai prie alaus bokalo teisės temomis" nei "teisė".
O grįžtant prie temos - tikrai apverktina situacija, kai LG pagal nurodymus iš aukščiau vykdo nuostolingus reisus, o paskui turi ubagauti kompensacijų.
Juk pagal normalią logiką, jeigu reisas socialinis (vykdomas valstybės užsakymu, valstybei padengiant išlaidas), tai jis neturėtų būti nuostolingas LG (nes valstybė apmoka jo kaštus, o LG kai konkurso nugalėtojas tik įvykdo užsakymą).
Cia labai abstrakciai kalbant, panasiai ir gaunasi - LG yra valstybei (jei kazkam labai reikia tikslumo - Susisiekimo ministerijai) priklausanti AB. Ji uz kroviniu vezimo paslaugas gauna nemazai pelno (bent jau pries krize gaudavo). Sis pelnas yra kaip ir valstybes nuosavybe. O pastaroji nusprendzia dalimi sio pelno padengti ir keleiviu vezimo nuostolius. Tad bendrame kontekste idomiai gaunasi - kaip ir valstybe "duoda" tuos pinigus
Išvykimas iš Vilniaus gelež. stoties
6:25 7:16 7:50 8:38 9:50 10:38 11:31 12:25 13:15 14:04 14:55 16:03 17:30 17:54 18:44 19:32 20:45
Išvykimas iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto gelež. stoties
6:37 7:28 8:02 8:53 10:02 10:50 11:43 12:39 13:27 14:16 15:07 16:15 17:42 18:06 18:56 19:44 20:59
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
O siaip paziurekime i LG pries 10 metu ir dabar- tik keletas faktu - nauji lokomotyvai (Siemens), moderinzuoti kiti (2M62M, CME3M), nauji keleiviniai riedmenys (RA-2, EJ-575, Pesa), intensyviai vykdomos stociu, keliu reokonstrukcijos ir kapitalinis remontas, beveik visose stotyse tvarkinga aplinka ir pastatai, GSM-m rysio , RAKP (ikaitusiu asideziu aptikimo tinklas visoje LT) diegimas i pabaiga eina, igyvendinami Eismo valdymo nauju sistemu diegimo projektai, Kauno tunelio remontas, Logistikos centru steigimas ir t.t. ir t.t., nes si sarasa labai ilgai galiu testi. Aisku paraleliai galima vardinti ir sarasiuka su blogybemis, bet jis ne is tolo neatsvertu teigiamojo saraso.
Na cia lengvai pakeiciami dalykai. Technologija visur lengvai pakeiciama. Statybu sektoriuje irgi visur nauji kranai, sunkvezimiai, betonmaises, naudojamos naujos medziagos, bet ar darbu kokybe pagerejo? Ar patenkinti dauguma nauju butu savininku? Ar statybininkai maziau geria? Toks pat klausimas ir apie LG: ar keleiviai labiau patenkinti aptarnavimo kokybe? Ar imone ziuri, kad klientui butu geriau ar savu interesu?
Galima ir tiap paklausti (kad nereiktu lyginti su Vakaru salimis) ar aptarnavimo srityje pasikeite LG per 10 metu tiek, kiek pasikeite pvz. bankai:
- darbo valandos pritaikytos prie klientu, kai kurie skyriai dirba net ir sekmadieniais, ar gelezinkelio bilietus galima isigyti ivairiose vietose? ar patogiau irengtos kasos, ar yra savitarnos automatai bilietams? ar lengva rasti informacija? ar traukiniai kursuoja patogesniais marsrutais ir patogesniu laiku nei pries 10 metu?
- ar dauguma paprastu operaciju galima atlikti internetu? pvz. bilietu uzsakymas, apmokejimas?
- ar galima pasiekti, kad prastai klientus aptarnaujantis darbuotojas butu atleistas ar bent jau ispetas?
- ar LG yra geidziamas darbdavys daugeliui darbuotoju?
- ar aptarnavimo telefonu kokybe yra ivertinama? ar pokalbiai irasinejami, norint ivertinti kliento pasitenkinima? ar atliekami klientu pasitenkinimo tyrimai?
- ar LG pristato naujoves apie savo marsrutus televizijoje, internete (ne savo puslapyje, bet kitur)?
- ar siulomi patogus paslaugu kompleksai? pvz. nuolaidos viesbuciams ar lektuvams perkant LG bilietus?
- ar visuose traukiniuose yra teikiamos papildomos paslaugos (greitas maistas, laikrasciu pardavimas, vietos rezervavimas, internetas)?
Kazkaip pabandziau permastyti siuos visus punktus ir palyginti pasikeitimus per 10 metu bankuose ir gelezinkeliuose. Apart atnaujintu vagonu ir prastai suprojektuoto interneto puslapio neradau jokios pazangos LG srityje ir pazanga beveik visose srityse Lietuvos bankuose (kaip ir minejau, nelyginau LG su Vakaru gelezinkeliu bendrovemis, tik su Lietuvos bankais).
-
Pertvarkyta Kirtimų stoties signalizacija kaip ir nebetenka prasmės...
Kodėl nebetenka prasmės? Manau, logiška, kad sumažino reisų skaičių šiuo maršrutu. Juk visi akivaizdžiai mato - motrisė į Oro Uostą važinėja pustuštė, dažnu atveju išvis tuščia. Tai gal geriau ją vaikyti tais maršrutais, kur yra (bent jau šiek tiek) daugiau keleivių..?
Kodėl nebetenka prasmės? Manau, logiška, kad sumažino reisų skaičių šiuo maršrutu. Juk visi akivaizdžiai mato - motrisė į Oro Uostą važinėja pustuštė, dažnu atveju išvis tuščia. Tai gal geriau ją vaikyti tais maršrutais, kur yra (bent jau šiek tiek) daugiau keleivių..?
Be abejo. Turėjau omeny, kad tokį maršruto "apkrovimą" buvo galima numatyti, tad ar apsimokėjo atlikti tam tikrus darbus.
Kažkur giliai mintyse vis dar tikiuosi, kad šis maršrutas ateityje vis dėlto taps populiaresnis.
O dėl automotrisių priemiestiniuose maršrutuose, manau reikėtų gerai apgalvoti prieš paleidžiant į kelią. Nes gali būti kaip su Varėna - AR2 buvo perpildyta.
Na cia lengvai pakeiciami dalykai. Technologija visur lengvai pakeiciama. Statybu sektoriuje irgi visur nauji kranai, sunkvezimiai, betonmaises, naudojamos naujos medziagos, bet ar darbu kokybe pagerejo? Ar patenkinti dauguma nauju butu savininku? Ar statybininkai maziau geria? Toks pat klausimas ir apie LG: ar keleiviai labiau patenkinti aptarnavimo kokybe? Ar imone ziuri, kad klientui butu geriau ar savu interesu?
Galima ir tiap paklausti (kad nereiktu lyginti su Vakaru salimis) ar aptarnavimo srityje pasikeite LG per 10 metu tiek, kiek pasikeite pvz. bankai:
- darbo valandos pritaikytos prie klientu, kai kurie skyriai dirba net ir sekmadieniais, ar gelezinkelio bilietus galima isigyti ivairiose vietose? ar patogiau irengtos kasos, ar yra savitarnos automatai bilietams? ar lengva rasti informacija? ar traukiniai kursuoja patogesniais marsrutais ir patogesniu laiku nei pries 10 metu?
- ar dauguma paprastu operaciju galima atlikti internetu? pvz. bilietu uzsakymas, apmokejimas?
- ar galima pasiekti, kad prastai klientus aptarnaujantis darbuotojas butu atleistas ar bent jau ispetas?
- ar LG yra geidziamas darbdavys daugeliui darbuotoju?
- ar aptarnavimo telefonu kokybe yra ivertinama? ar pokalbiai irasinejami, norint ivertinti kliento pasitenkinima? ar atliekami klientu pasitenkinimo tyrimai?
- ar LG pristato naujoves apie savo marsrutus televizijoje, internete (ne savo puslapyje, bet kitur)?
- ar siulomi patogus paslaugu kompleksai? pvz. nuolaidos viesbuciams ar lektuvams perkant LG bilietus?
- ar visuose traukiniuose yra teikiamos papildomos paslaugos (greitas maistas, laikrasciu pardavimas, vietos rezervavimas, internetas)?
Kazkaip pabandziau permastyti siuos visus punktus ir palyginti pasikeitimus per 10 metu bankuose ir gelezinkeliuose. Apart atnaujintu vagonu ir prastai suprojektuoto interneto puslapio neradau jokios pazangos LG srityje ir pazanga beveik visose srityse Lietuvos bankuose (kaip ir minejau, nelyginau LG su Vakaru gelezinkeliu bendrovemis, tik su Lietuvos bankais).
-
Vat beda visa ir yra, kad matai LG tik per keleivio prizme. Sutinku, zmogu sis salies pagrinde tik ir mato leleivio akimis, nebent diometusi ir kitomis LG sritimis. Tad bendrame kontekste, LG atrodo tikrai visai neblogai. Palyginimui kazkodel pasirinkai bankus - komercine struktura, kuri paprastai buna turtinga. Bet nepamirsk, bankai niekada nedirbs nuostolingai. Nuostolingai dirbantis padalinys butu tuojau pat uzdarytas.
Kas del darbuotoju - LG dirba nemazai jaunimo (ir as tame tarpe), ir manau didzioji dauguma ju yra patenkinti darbu, ju salygomis ir t.t. LG nera jokiu vokeliu (kas lbeje abai poluliaru tavo paminetose statybos imonese), darbuotojams suteikiama kitu daug galimybiu (pvz sporto klubo lankymas su didele nuolaida, keliones ir t.t.) ir t.t.
Tad tavo sitie palyginimai - labai pavirsutiniski ir saliski.
Ir aplamai - mano sita savotiska "kova" su kritikais man dabar panasi i kova su vejo malunais, t.y. beprasmiska Bet kol neatsibos, tol oponuosiu tokiems pranesimams
Dabar manau (as asmeniskai) - jei tiek problemu del to keleiviu pervezimo kyla, gal LG reiketu visiskai iki minimumo sumazinti keleivini judejima - maziau traukiniu, maziau bus ir problemu
Matai bankai dirba šiek tiek kitaip - arba jie daro padalinį (arba produktą) pelningu - daro marketingines kompanijas, daro apskaičiavimus, svarstymus, vertinimus. ir jei mato tolesnę perspektyvą - sutinka jį laikyti nuostolingą. Arba - kaip sakei uždaro. Tačiau toks požiūris - dabar krovinių vežimas biznis, keleivių vežimas nuostolis - na... Atvirai šnekant... Nepaguodžia... Tai yra vienadienis požiūris.
Vertinkim taip, kad yra toks gyvenimo ratas - sumažini reisus tikėdamas, kad keleivių padaugės kituose reisuose, žmonėms pasidaro nepatogu , jie ieško alternatyvos, pasekoje keleivių mažėja, ir pajamos krenta. Arba vėl - pakeli bilietų kainas - tikėdamasis didesnių pajamų, žmonės atsisako važiuoti arba ieško alternatyvų kai važiuoti pigiau - rezultate pajamos ne didėja, bet krenta. Beje, kadangi kartais tenka sudaryti sąmatas, galiu pastebėti tik tai, kad geležinkelių sąmatose didelę įtaką turi kaip aš vadinu "pastovios išlaidos" - t.y. kurios nekinta nuo keleivių skaičiaus. Vat vienas iš pajamų diddinimų šaltinių gali būti "pastovių išlaidų " mažinimas...
Kas del darbuotoju - LG dirba nemazai jaunimo (ir as tame tarpe), ir manau didzioji dauguma ju yra patenkinti darbu, ju salygomis ir t.t. LG nera jokiu vokeliu (kas lbeje abai poluliaru tavo paminetose statybos imonese), darbuotojams suteikiama kitu daug galimybiu (pvz sporto klubo lankymas su didele nuolaida, keliones ir t.t.) ir t.t.
Na, nereikia idealizuoti. Tikrai pažįstu ne vieną "jaunimą" iš LG ir kad jie ten kryštautų iš laimės dėl gerų darbo sąlygų tai taip nėra. Vienam sumažino atlyginimą, o žmogus pasiėmęs paskolą, kiti atvirai pripažįsta - ten ką nors pasiekti galima tik lendant į TĄ vietą, švelniai tariant, (bet nesuabsoliutinu!) arba per pažįstamus, pažįstamų pažįstamus, na o jei dar esi socdemas... Greičiau reikėtų pasakyti, kad ten dauguma dirba tiesiog, nes jiems patinka geležinkeliai, ta sfera, o ne dėl darbo sąlygų. Tai natūralu, kiekvienas nori dirbti tai, kas jam patinka ir nebūtinai už super atlyginimą.
Dėl sporto klubų, LG darbuotojai berods gauna 75% nuolaidas į IMPULSĄ, čia visi tą žino. Dėl kelionių - į motulę Rusiją tai tikrai sakė bet kada galima keliauti Tikrai nekritikuoju visos LG, nesakau, kad darbo sąlygos ten itin parstos, bet nereikia ir idealizuoti. Su statybininkais lyginti yra nelogiška - bet žinot, už 3000-4000 Lt ir aš plytas lauke be jokios atsakomybės panešiot sutikčiau ir tos sąlygos man būtų, pripažinkime, tikrai ne pirmoje vietoje (aišku dabar jie tokių pinigų neuždirba).
p.s. meskime tą žodį "aplamai" iš forumo. "Apskritai, ne "aplamai",
Greičiau reikėtų pasakyti, kad ten dauguma dirba tiesiog, nes jiems patinka geležinkeliai, ta sfera, o ne dėl darbo sąlygų. Tai natūralu, kiekvienas nori dirbti tai, kas jam patinka ir nebūtinai už super atlyginimą.
jo, kai mane ismete "savo noru" is LG, skaudejo sirdele... ne del algos, statybose tuo metu vos ne dvigubai daugiau mokejo. patiko pats darbas, kolektyvo atmosfera...
matydamas vaziuojanti traukini galedavau pasakyti - ir mano darbo ideta, kad jis riedetu.
Kas del darbuotoju - LG dirba nemazai jaunimo (ir as tame tarpe), ir manau didzioji dauguma ju yra patenkinti darbu, ju salygomis ir t.t. LG nera jokiu vokeliu (kas lbeje abai poluliaru tavo paminetose statybos imonese), darbuotojams suteikiama kitu daug galimybiu (pvz sporto klubo lankymas su didele nuolaida, keliones ir t.t.) ir t.t..
Tarkim dėl darbuotojų stengiamasi, jie gauna privilegijų ir yra laimingi. Tačiau man kai paprastam paslaugų vartotojui, kuris neišmano techninių ir organizacinių geležinkelio reikalų, o tiesiog nori nuvykti iš taško A į B. Kas per tuos metus padaryta ir ar tai atitinka šiuolaikinių technologijų suteikiamas aptarnavimo galimybes ir poreikius.
Paprastam keleiviui, kuris neskaito šio forumo visiškai neįdomu kas tie aširačiai ir kaip jie gali perkaisti, taipat kaip jį vežančio autobuso padangų slėgis. Dabar nėra praktiškai jokios reklamos ar skatinimo atsirasti naujiems keleiviams, kurie gal pasirinktu traukinį vietoj autobuso, automobilio. Taip ir tampa nuostolingu keleivių vežimas, ko pasekoje požiuris tampa aiškus, tai nuostolinga, todėl ir nereikia stengtis.
Man įdomu ar nesant geopolitinio ar geografinio pobūdžio įtakotų krovinių, ši kompanija sugebėtų pritraukti naujus klientus, kad ir tam pačiam pelningam krovinių vežimui ?
Comment