Specialiam kroviniui gabenti prireikė specialaus pasiruošimo
Pro Radviliškio geležinkelio stotį yra vežama įvairiausių krovinių. Kad juos būtų galima saugiai pervežti geležinkelio bėgiais, prireikia ir specialaus pasiruošimo. To prireikė į Lietuvos elektrinę vežant 320 tonų svėrusią dujų turbiną.
Turbinai vežti — sustiprintas transporteris
Sunkus ir didelių gabaritų krovinys — iš Klaipėdos jūrų uosto į Lietuvos elektrinę vežta dujų turbina — šiomis dienomis išbandė ne tik geležinkelininkų profesionalumą, bet ir geležinkelio bėgių tvirtumą.
„Labiau nei svoris buvo neįprasti krovinio gabaritai. Dujų turbiną teko užkelti ant specialaus 20 ašių transporterio, kai įprastai tebūna 4 ašys. Tai užtikrino stabilų vežimą. Iš kelio teko patraukti, tiksliau, laikinai demontuoti, kelis šviesoforus, kuriuos galėjo kliudyti krovinys“, — specialaus krovinio vežimo subtilybes atskleidė Radviliškio geležinkelio stoties vyriausiasis inžinierius Igoris Kirilenko.
Per jo darbinę biografiją, daugiau nei 20 metų, toks krovinys pro Radviliškio geležinkelio stotį riedėjo antrą kartą, nors šiaip yra ne kartą vežta įvairaus svorio ir pavojingumo krovinių.
Anot geležinkelininko, kiekvienas toks krovinys — nemenkas išbandymas geležinkelių sistemai, kadangi reikia ne tik tiksliai apskaičiuoti jo judėjimo greitį, maršrutą. Prie tokio krovinio turi derintis daugelis grandžių. Ir šį kartą geležinkelio specialistams teko numatyti, kuriose vietose geriau krovinį vežti naktį, kai geležinkelio bėgiais rieda mažiau keleivinių traukinių.
Pro gana judrų Radviliškį Lietuvos elektrinės devintajam blokui skirta dujų turbina irgi buvo pervežta naktį, kai traukinių judėjimas yra mažesnis.
Iš Klaipėdos jūrų uosto specialusis krovinys pajudėjo lapkričio 17 dienos rytą. Į specialų 20-ies ašių transporterį patalpinta dujų turbina buvo vežama per Pagėgius, Tauragę, Radviliškį, Kėdainius bei Jonavą.
Šiuo maršrutu turbiną vežė radviliškiečiai lokomotyvų mašinistai Audrius Šetikas ir Andrejus Kaliginas, vėliau juos pakeitė vilniečiai mašinistai. Galutinį tikslą — Elektrėnus — krovinys pasiekė lapkričio 19-ąją.
Gyventojų saugumui, anot I. Kirilenko, neįprastas krovinys pavojaus nesudarė, nereikėjo ir papildomos darbo jėgos, tačiau visų grandžių geležinkelininkams teko labiau susitelkti.
Radviliškio lokomotyvų depo viršininko Andrejaus Jesmano teigimu, specialiam kroviniui vežti buvo parinkti patikimi ir patyrę lokomotyvų mašinistai.
Geležinkeliais veš ir kitą elektrinės įrangą
AB „Lietuvos energija“ komunikacijos vadovė Jūratė Kavaliauskaitė “Mūsų kraštą“ informavo, jog pagrindinius bloko įrengimus Lietuvos elektrinei tiekia pasaulyje gerai žinoma tarptautinė kompanija “General Electric“, kuri gamina dujų turbiną Belforte, Prancūzijoje, įsikūrusioje gamykloje. Bloko generatorių bei garo turbiną elektrinei gamins JAV kompanijų gamyklos.
Kitą savaitę geležinkeliu planuojama gabenti generatorių Lietuvos elektrinės 9-ajam blokui.
Naujajam kombinuoto ciklo dujų turbininiam blokui, kurio galia sieks 450 MW ir užtikrins patikimą elektros energijos tiekimą bei padidins elektrinės pajėgumus, reikės 30 procentų mažiau dujų, nei dabar veikiantiems elektrinės blokams. Dėl to per metus bus sutaupyta apie 160 milijonų litų.
2012 metais, atlikus derinimo bei priėmimo darbus, 9-asis blokas pradės darbą.
2010 m. Lapkričio 20 d.
Laima AGANAUSKIENĖ skrastas.lt
Gal kam teko nufotkinti šio krovinuko transportavimo darbus?
Pro Radviliškio geležinkelio stotį yra vežama įvairiausių krovinių. Kad juos būtų galima saugiai pervežti geležinkelio bėgiais, prireikia ir specialaus pasiruošimo. To prireikė į Lietuvos elektrinę vežant 320 tonų svėrusią dujų turbiną.
Turbinai vežti — sustiprintas transporteris
Sunkus ir didelių gabaritų krovinys — iš Klaipėdos jūrų uosto į Lietuvos elektrinę vežta dujų turbina — šiomis dienomis išbandė ne tik geležinkelininkų profesionalumą, bet ir geležinkelio bėgių tvirtumą.
„Labiau nei svoris buvo neįprasti krovinio gabaritai. Dujų turbiną teko užkelti ant specialaus 20 ašių transporterio, kai įprastai tebūna 4 ašys. Tai užtikrino stabilų vežimą. Iš kelio teko patraukti, tiksliau, laikinai demontuoti, kelis šviesoforus, kuriuos galėjo kliudyti krovinys“, — specialaus krovinio vežimo subtilybes atskleidė Radviliškio geležinkelio stoties vyriausiasis inžinierius Igoris Kirilenko.
Per jo darbinę biografiją, daugiau nei 20 metų, toks krovinys pro Radviliškio geležinkelio stotį riedėjo antrą kartą, nors šiaip yra ne kartą vežta įvairaus svorio ir pavojingumo krovinių.
Anot geležinkelininko, kiekvienas toks krovinys — nemenkas išbandymas geležinkelių sistemai, kadangi reikia ne tik tiksliai apskaičiuoti jo judėjimo greitį, maršrutą. Prie tokio krovinio turi derintis daugelis grandžių. Ir šį kartą geležinkelio specialistams teko numatyti, kuriose vietose geriau krovinį vežti naktį, kai geležinkelio bėgiais rieda mažiau keleivinių traukinių.
Pro gana judrų Radviliškį Lietuvos elektrinės devintajam blokui skirta dujų turbina irgi buvo pervežta naktį, kai traukinių judėjimas yra mažesnis.
Iš Klaipėdos jūrų uosto specialusis krovinys pajudėjo lapkričio 17 dienos rytą. Į specialų 20-ies ašių transporterį patalpinta dujų turbina buvo vežama per Pagėgius, Tauragę, Radviliškį, Kėdainius bei Jonavą.
Šiuo maršrutu turbiną vežė radviliškiečiai lokomotyvų mašinistai Audrius Šetikas ir Andrejus Kaliginas, vėliau juos pakeitė vilniečiai mašinistai. Galutinį tikslą — Elektrėnus — krovinys pasiekė lapkričio 19-ąją.
Gyventojų saugumui, anot I. Kirilenko, neįprastas krovinys pavojaus nesudarė, nereikėjo ir papildomos darbo jėgos, tačiau visų grandžių geležinkelininkams teko labiau susitelkti.
Radviliškio lokomotyvų depo viršininko Andrejaus Jesmano teigimu, specialiam kroviniui vežti buvo parinkti patikimi ir patyrę lokomotyvų mašinistai.
Geležinkeliais veš ir kitą elektrinės įrangą
AB „Lietuvos energija“ komunikacijos vadovė Jūratė Kavaliauskaitė “Mūsų kraštą“ informavo, jog pagrindinius bloko įrengimus Lietuvos elektrinei tiekia pasaulyje gerai žinoma tarptautinė kompanija “General Electric“, kuri gamina dujų turbiną Belforte, Prancūzijoje, įsikūrusioje gamykloje. Bloko generatorių bei garo turbiną elektrinei gamins JAV kompanijų gamyklos.
Kitą savaitę geležinkeliu planuojama gabenti generatorių Lietuvos elektrinės 9-ajam blokui.
Naujajam kombinuoto ciklo dujų turbininiam blokui, kurio galia sieks 450 MW ir užtikrins patikimą elektros energijos tiekimą bei padidins elektrinės pajėgumus, reikės 30 procentų mažiau dujų, nei dabar veikiantiems elektrinės blokams. Dėl to per metus bus sutaupyta apie 160 milijonų litų.
2012 metais, atlikus derinimo bei priėmimo darbus, 9-asis blokas pradės darbą.
2010 m. Lapkričio 20 d.
Laima AGANAUSKIENĖ skrastas.lt
Gal kam teko nufotkinti šio krovinuko transportavimo darbus?
Comment