Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Stočių ir stotelių pavadinimai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Gabut kas nors zinote kiek gelezinkelio stociu yra Lietuvoje? Konkretaus skaiciaus reiketu.

    Comment


      #42
      Jiesia

      Jei iš Kauno į Kazlų Rūdą traukiniu išvažiuosime 6:10 arba 19:15h, tai pirmas sustojimas bus Jiesios stotyje. Jei iš Kzlų Rūdos į Kauną išvažiuosime 6:15, 7:40arba 18:32h, tai Jiesia bus paskutinis sustojimas prieš Kauną. kiti keleiviniai traukiniai Jiesioje nestoja.
      Tur būt kiekvienas daugiau besidomintis geležinkeliu supras, kad Jiesia yra Kauno-Kybartų geležinkelio susijungime su geležinkelio apylanka per Kauno HES. O geležinkeliui bukas kaunietis ar miesto svečias rodys miesto žemėlapį ir "badelios" į Jiesios gatvės pervažą. Iš tikrųjų, daugelyje žemėlapių stotelė Jiesia ten ir pažymėta. Kaip mačiau temoje apie archyvinius traukinių eismo tvarkaraščius, 1940 metų gegužės mėnesį galioti pradėjusiame tvarkaraštyje pagal kilometražą iš Varbalio (dabar Kybartai) į Kauną stotelė Jeisia ten ir buvo. Taigi, dabartinę Jiesios stotį ir buvusią Jiesios stotelę Jiesią skiria gal keturi kilometrai. O pusiaukelėje dar buvo stotelė Pajiesys (kur dabar sodai).

      P.S.: Jiesios geležinkelio stoties foto http://media.turistas.lt/main.php/v/...geViewsIndex=1
      Matyti atsiskiriantys bėgiai į Rokus-Kauno HES-Palemoną...
      Paskutinis taisė Vitas; 2010.07.17, 11:38. Priežastis: Nuoroda su foto

      Comment


        #43
        Caro laikais Vievis vadinosi Anastasjevskaja.
        Pariečė vadinosi Druskininkais. Pavadinimą pakeitė lenkai, kai nutiesė atšaką iki Druskininkų.
        Trakiškės dabartinėje Lenkijoje - Punskas.
        Paskutinis taisė Al1; 2011.07.08, 22:21.

        Comment


          #44
          Caro laikais Pažeimenė vadinosi Aleksejevskij lager'. Prie lenkų tapo Pohulanka. Ir iš tiesų ten net ir prie lenkų miške buvo kareivinės, o nuo plačiojo geležinkelio stoties iki jų buvo nutiestas siaurasis geležinkelis.

          Comment


            #45
            Paskutinios žinios tikros, ar turi kokių šaltinių ? Būčiau dėkingas...

            Comment


              #46
              Pohulianka - Lenkijos kariuomenės karinių lauko pratybų vieta tarpukaryje (+- poligonas) netoli Pabradės. (dab. stotelės pavadinimas Pažeimenė, Pabradės poligonas netoliese). Tikslus pavadinimas tarpukaryje OC Pohulanka, apie 1936 pervardintas į Zułowski OC im. Marszałka Józefa Piłsudskiego. 1923-1926 šiame poligone buvo atlikta detali trianguliacija, tikėtina, jog buvo statomi trianguliaciniai bokštai. Būtent tam tikslui (bokšto statybai) ir buvo nutiestas siaurasis geležinkeliukas iš Pohuliankos stoties iki aukštumos, žiūr. WIG 1:100000 žemėlapio P28 S42 fragmentą.

              Detalesnis 1:25000 mastelio šio poligono žemėlapis (išleistas WIG apie 1925-27) vis dar ieškomas.
              http://www.maps4u.lt/ Puslapis apie istorinius žemėlapius.

              Comment


                #47
                Parašė udrius Rodyti pranešimą
                Paskutinios žinios tikros, ar turi kokių šaltinių ? Būčiau dėkingas...
                Čia žemėlapiai: Pažeimenė ir Vievis.
                Dar radau, kad tikriausiai Kupiškis vadinosi Slavianiškiu, o Gudžiūnai - Michelmondu.

                http://www.aroundspb.ru/maps/roads/1915_rr_vilno.jpg
                http://www.aroundspb.ru/maps/roads/1915_rr_riga.jpg
                Железные дороги России. 1915 год
                Издание картографического заведения А.Ильина

                Jei kas domisi žėmėlapiais, tai www.aroundspb.ru daug Sankt Peterburgo bei apylinkių įvairių žemėlapių ir schemų.

                O kad Trakiškės vadinosi Punsku matosi iš šio Varėnos - Suvalkų 1904 m. vasaros tvarkaraščio:


                http://pskovrail.narod.ru/

                Punskas yra maždaug už 3-4 km nuo Trakiškių stoties.

                Dėl Druskininkų - Pariečės pavadinimo. Caro laikų ir tarpukario lenkiškuose stotis vadinasi Druskininkais. Pavyzdžiui, šiame:



                Lenkų 1927 m. topografinis žemėlapis 1:100000, P33 S38 Porzecze. Iš www.mapywig.org.
                Paskutinis taisė Al1; 2011.07.13, 16:36.

                Comment


                  #48
                  Ne tai viskas gerai, žemėlapiai ok, o be žemėlapių ar yra kokų kitų šaltinių ? Kas iš to kad turiu žemelapį, kad iš Ruklos buvo siaurukas į poligoną, tačiau apart dviejų užuominių laikraščiuose nieko neturiu.

                  Comment


                    #49
                    http://www.epaveldas.lt/vbspi/biDeta...RecordId=28073 yra 1916 m kalendorius.
                    91 ir 92 psl. - stočių pavadinimai. Tiesa, sąraše nėra tarp Pabradės ir Švenčionėlių jokios stoties.

                    Comment


                      #50
                      Parašė rimsenas Rodyti pranešimą
                      Bokšto statybai ir buvo nutiestas siaurasis geležinkeliukas iš Pohuliankos stoties iki aukštumos, žiūr. WIG 1:100000 žemėlapio P28 S42 fragmentą.
                      Atvaizdas
                      O kodėl siauruko bėgiai pravesti dviem tiltais? Juk buvo įmanoma apeiti upę...
                      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                      Comment


                        #51
                        Tuomet kareivinės būtų likusios kitoje upės pusėje.

                        Comment


                          #52
                          Pagrindimo reikėtų ieškoti lenkų kariniuose archyvuose. Galimas variantas-tas pats geležinkeliukas naudotas ir trianguliacinių bokštų statybai (netoli ir aukštuma 151,5) ir karinio miestelio logistikai.
                          Vienas iš tiltų buvo nuo caro.
                          http://www.maps4u.lt/ Puslapis apie istorinius žemėlapius.

                          Comment


                            #53
                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            ...
                            O kad Trakiškės vadinosi Punsku matosi iš šio Varėnos - Suvalkų 1904 m. vasaros tvarkaraščio:

                            Atvaizdas

                            http://pskovrail.narod.ru/

                            Punskas yra maždaug už 3-4 km nuo Trakiškių stoties.

                            ...
                            3-4 atstume nuo atitinkamų miestų esančios Vilkaviškio ir Kalvarijos stotys ir toliau vadinasi tų miesų vardais.
                            Lietuvybę Lenkijoje puoselėjančiame Punsko valsčiuje už kelių kilometrų nuo miestelio centro esančiai geležinkelio stočiai labiau tiktų senasis Punsko pavadinimas. Tikėkimės, Punsko lietuviai reikalaus, kaip prieš kokį penketą metų reikalavo miestelyje neįkurdinti valstybinės sienos apsaugos užkardos.

                            Comment


                              #54
                              Kiek liūdina, kad Senoji Varėna pavadinta "Senoji" - o juk tai tikroji Varėna. Šį pavadinimą "pasigrobė" Varėnos gel. stoties gyvenvietė, kuri dabar vadinama Varėna. Lietuvoje kažkodėl daro atvirkščiai, nei pasaulyje - naujus miestus pavadina senojo to paties pavadinimu, o tikrajam prideda žodį "senasis" (pvz. Trakai, Stasylos (geležinkelio stotis)). Galima buvo pasielgti kaip su abejomis Akmenėmis - senajai paliko Akmenės vardą, o naujai įkurtai pridėjo žodelį "Naujoji".

                              Comment


                                #55
                                Tai kad pasaulyje yra labai įvairiai.

                                Comment


                                  #56
                                  man šiaip įdomu, kodėl Lietuvoje didžiuosiuose miestuose esančios stotelės vadinamos tų rajonų vardais, bet nepažymima kokiame mieste esi. Kad ir Kaune Amaliai, Palemonas, ta pati Jiesia... Galėtų gi vadintis Kaunas-Amaliai, Kaunas - Palemonas, Kauno centrinė stotis. Vilniuj, Klaipėdoj taip pat labai daug tokių stotelių.

                                  Comment


                                    #57
                                    Nėra jokios prasmės, nes tokių stotelių yra mažai, o jų pavadinimai susieti su vietovių pavadinimais ar objektais. Be to ir traukinių eismas menkas. Ką reikėtų pakeisti, tai dviejų tokį patį pavadinimą turinčių stotelių - Elektrinių traukinių depas - pavadinimą. Nes su tuo pačiu pavadinimu yra stotelės skirtingose geležinkelių linijose.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X