Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Stočių ir stotelių pavadinimai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Marsrute Siauliai - Rokiskis, nuo Rokiskio iki Panevezio yra tokios stoteles: Tindziuliai, Panemunelo GS, Skapiskis, Kupiskis. Radziunai, Subaciaus GS, Bigailiai, Karsakiskis.

    Comment


      #22
      kai grybauju tarp Varenos ir Zervynu ties iena pervaza matosi buvusio pastato pamatai ir laukyme. Kazkodel man kyla itarimas, jog ten galejo buti stotele. Gal kas zinot, ar tarpe tarp Varenos ir Zervynu tikrai nebudavo sustojimo punkto?

      Comment


        #23
        Dar iš Vilniaus - Klaipėdos linijos. Stotelė pavadinimu DOTNUVA iš tikro yra AKADEMIJOJE. Nesvarbu, kad keleiviniai traukiniai ten nebestoja.
        N N N

        Comment


          #24
          Parašė LBP Rodyti pranešimą
          Dar iš Vilniaus - Klaipėdos linijos. Stotelė pavadinimu DOTNUVA iš tikro yra AKADEMIJOJE. Nesvarbu, kad keleiviniai traukiniai ten nebestoja.
          Kaip ir Kenos stotelė yra Šumske...
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            #25
            Parašė Wycka Rodyti pranešimą
            Kaip ir Kenos stotelė yra Šumske...
            Kenos stotis yra Kalveliuose. Prie Kenos miestelio yra Pakenės stotelė, nors ir pati Pakenė yra už kelių km. Prie Šumsko yra to paties pavadinimo stotelė. Kyviškių stotis yra prie Skaisterių gyvenvietės.

            Comment


              #26
              Parašė statyba Rodyti pranešimą
              kai grybauju tarp Varenos ir Zervynu ties iena pervaza matosi buvusio pastato pamatai ir laukyme. Kazkodel man kyla itarimas, jog ten galejo buti stotele. Gal kas zinot, ar tarpe tarp Varenos ir Zervynu tikrai nebudavo sustojimo punkto?
              Ne. Tarp Marcinkonių ir Varėnos visada buvo tik Zervynų. Zervynose dar kurį laiką buvo pralanka. Vėliau ją išardė. O ties minima pervaža galėjo būti pervažos budėtojo namelis...

              Comment


                #27
                Parašė statyba Rodyti pranešimą
                kai grybauju tarp Varenos ir Zervynu ties iena pervaza matosi buvusio pastato pamatai ir laukyme. Kazkodel man kyla itarimas, jog ten galejo buti stotele. Gal kas zinot, ar tarpe tarp Varenos ir Zervynu tikrai nebudavo sustojimo punkto?
                Traukiniai ten nestodavo, tai buvo stotis karo atveju, sovietai labai mėgo tokias stotis, žmonės ją vadino senosiomis Zervynomis. Dar ji buvo naudojama ne traukiniaim prsilenkti, o kol važiuodavao garu varomi garvežiai, tai garvežio apsivarymui. T.y. sąstatas traukiamas garvežio atvažiuodavo į galinę varėnos stotį, išlaipindavo keleivius tada važiuodavo su vagonais iki tos stotries kur apvažiuodavo ir partempdavo vagonus atgal į Varėną, jau pasiruošęs važiuoti į Vilniaus pusę.

                Comment


                  #28
                  Kam to reikejo? Juk Varenoje trikampis buvo.

                  Comment


                    #29
                    Kažkas man čia neaišku...
                    "Kurnėnai – gyvenvietė 8 km į vakarus nuo Alytaus, dabartinės Alytaus geležinkelio stoties vieta (po to, kai buvo demontuota geležinkelio linija nuo Kurnėnų iki Alytaus centro, Kurnėnų stotis buvo pervadinta į Alytaus stotį)."
                    Šaltinis:
                    http://lt.wikipedia.org/wiki/Kurn%C4%97nai

                    Comment


                      #30
                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                      Kam to reikejo? Juk Varenoje trikampis buvo.
                      Ten buvo ne pats garvežys apsukamas, o tiesiog garvežys apvažiuodavo vagonus, kad prisikabintų jau tempimui į Vilniaus pusę, kodėl negalėjo apvažiuoti Varėnoje nežinau, tiesiog taip buvo.
                      Paskutinis taisė lietus; 2009.07.18, 15:45.

                      Comment


                        #31
                        Parašė railman Rodyti pranešimą
                        Kažkas man čia neaišku...
                        "Kurnėnai – gyvenvietė 8 km į vakarus nuo Alytaus, dabartinės Alytaus geležinkelio stoties vieta (po to, kai buvo demontuota geležinkelio linija nuo Kurnėnų iki Alytaus centro, Kurnėnų stotis buvo pervadinta į Alytaus stotį)."
                        Šaltinis:
                        http://lt.wikipedia.org/wiki/Kurn%C4%97nai
                        Wikipedia klysta. Kurnėnai prie Luksnėnų ežero. Tarybinias laikais buvo ir Kurnėnų stotelė - ties pervaža prie Kurnėnų.



                        Buvo Likiškių stotele, nes šalia Likiškės. Pastačius naują stotį - dabar negaliu pasakyti, ar tiksliai toje vietoje, ar šiek tiek kitoje - jai buvo suteiktas pavadinimas Alytus II.


                        Parašė lietus Rodyti pranešimą
                        Ten buvo ne pats garvežys apsukamas, o tiesiog garvežys apvažiuodavo vagonus, kad prisikabintų jau tempimui į Vilniaus pusę, kodėl negalėjo apvažiuoti Varėnoje nežinau, tiesiog taip buvo.
                        T.y. garvežys atbulas, bet priekyje sastato, traukdavo vagonus i Vilniu?
                        Paskutinis taisė Al1; 2009.07.20, 17:49.

                        Comment


                          #32
                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                          Kam to reikejo? Juk Varenoje trikampis buvo.
                          Pagal mane tai ten buvo "privažiuojamieji keliai", todėl nelabai apsisukti galėdavo...

                          Comment


                            #33
                            T.y. garvežys atbulas, bet priekyje sastato, traukdavo vagonus i Vilniu?
                            Partempęs sąstatą turbūt Varėnoje apsisukdavo, šito nežinau, tiesiog tam, kad apvažiuotų sąstatą nuvažiuodavo net iki ten, o iš ten atbulas į Varėną .
                            Paskutinis taisė 99; 2009.07.19, 15:17.

                            Comment


                              #34

                              Stoniškiai - Stonischken - Стонишкяй

                              Comment


                                #35
                                Man įdomu,todėl Vilkaviškio stotis,o ne Didžiųjų Šelvių

                                Comment


                                  #36
                                  Parašė Jotvingis Rodyti pranešimą
                                  Man įdomu,todėl Vilkaviškio stotis,o ne Didžiųjų Šelvių
                                  Matyt dėl tos pačios priežasties, kodėl Dotnuvos GS Akademijoje, Dumsių GS Šveicarijoje, Kuršėnų GS Drąsučiuose arba Kalnėnų GS Užusaliuose ir t.t. Beje, ir Žaslių GS nėra tikruosiuose Žasliuose, ir Žeimių GS nėra tikruosiuose Žeimiuose
                                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                  Comment


                                    #37
                                    Tai kokia ta priežastis?

                                    Comment


                                      #38
                                      Parašė Jotvingis Rodyti pranešimą
                                      Tai kokia ta priežastis?
                                      Kai tiesė geležinkelius, miestai ir miesteliai buvo mažesni. Traukiniai exRusijos imperijoje visų pirma buvo skirti kroviniams pervežti, atitinkamai tvarkoma ir infrastruktūra. Bėgiai ėjo ne per pačius miestus/miestelius/kaimus, o šalia jų, kai kada net už kelių km. Ne paslaptis, kad XIXa. ir net XXa. pirmoje pusėje daugiausiai buvo pervežamas ž.ū. derlius, anglis, smėlis, žvyras, durpės ir kai kur dar metalų rūdos. Derlius nuimamas ir naudingosios iškasenos paprastai kasamos ne miestuose, todėl nebuvo poreikio statyti stotis/tiesti bėgius per pačius kaimus ir miestelius. Bėgiai siekė tik didesnius miestus (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Marijampolė ir t.t., nes ten buvo pakankamas keleivių srautas + pramonė. Dar — XIXa. buvo naudojami garvežiai, kuriems reguliariai (kiek pamenu kas ~50km) reikėjo pasipildyti vandens ir kuro atsargas, todėl kai kurios stotelės ar nedidelės stotys išdygo vos ne vidury miškų/laukų; tačiau ir tokioje stotyje turi būti budėtojas, sandėliai ir pan., todėl įsikūrė naujos gyvenvietės (pvz tie patys Žeimiai ar Žasliai, o Kaišiadorys iš kelių trobų kaimo pavirto nemažu miesteliu)
                                      Pvz Aukštaitijos siaurukas nutiestas 1897m.-1899m.. Troškūnų GS nuo gyvenvietės nutolusi 2km, o Raguvėlės GS — 4 km.
                                      Vilniaus ir Kauno (manau, kad ir Klaipėdos) GS statė to meto miestų pakraščiuose.
                                      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                      Comment


                                        #39
                                        Kaišiadorys dabar miestas...

                                        Comment


                                          #40
                                          papildau Wycka:
                                          Klaipedos stotis buvo pastatyta uz miesto. dabartines autobusu stoties vietoj buvo siaurojo (Kleinbahn) gelezinkelio stotis. dabartines Dariaus ir Gireno gatves vietoj buvo nutiesta pirmoji atsaka i uosta (1927m zemelapyje kelias i uosta jau eina dabartineje vietoje, o Dariaus ir Gireno gatves vietoj buvo "Senojo Ziemos Uosto Gelezinkelio" gatve).

                                          XIXa pabaigoj - XXa pradzioj gelezinkelis leme daugelio miestu augima. kazin, ar Vilnius butu pasiekes dabartini dydi, jei S.Peterburgo-Varsuvos gelezinkelis butu ejes palei senaji trakta, t.y. - per Utena, Ukmerge, Kauna...
                                          Paskutinis taisė dariuks; 2009.11.24, 00:40.
                                          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                          Comment

                                          Working...
                                          X