Panevėžio miesto mero pavaduotojas Gintaras Šileikis bei VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Gintaras Kerbedis lankėsi Susisiekimo ministerijoje, kurioje aptarė siaurojo geležinkelio rekonstrukcijos klausimus.
„Viceministrui Arūnui Štarui išreiškėme susirūpinimą dėl viaduko būklės. Viadukas - kritinės būklės, norint išvengti nelaimių, jį būtina rekonstruoti skubos tvarka“, - sako G.Kerbedis.
„Su Susisiekimo ministerijos vadovais ieškosime greičiausių ir priimtiniausių sprendimų. Kaip žinia, šiuo metu „Siauruko“ rekonstravimą stabdo teismai dėl viešųjų pirkimų. Nesveika konkurencija tarp statybos įmonių daro itin didelę žalą investicijoms, todėl galime netekti ir jau skirtų programinių lėšų. Nors ir turime vienintelį Lietuvoje bei Europoje siaurąjį geležinkelį, tačiau Panevėžyje viešintiems svečiams neturime galimybės pasiūlyti išvykų „siauruku“, čia sustabdytas turizmas, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ praranda lėšas.
Todėl viceministrui pasiūlėme pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų projekto lėšomis. Norime kuo skubiau rekonstruoti viaduką ir pasistengti atkurti siaurojo geležinkelio eismą iki Europos vyrų krepšinio čempionato“, - teigia G.Šileikis.
1996 m. Aukštaitijos siaurojo geležinkelio kompleksas įrašytas į Lietuvos Respublikos nekilnojamų kultūros vertybių registro statinių kompleksų ir ansamblių sąrašą, jam suteiktas kultūros paveldo statusas.
Ką jie rūko, kad Anykščių siaurukas jiems - vienintelis Europoje?
Ne paslaptis, kad dauguma valdininkų ir politikų apie Aukštaitijos siaurąjį geležinkelį žino nebent iš žiniasklaidos pranešimų. Todėl tokie užaštrinimai veikia kaip savotiškas PR'as, siekiant 'išmušti' pinigų.
„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
2011.04.19 pranešimai apie išardytus siauruosius geležinkelius buvo iškelti į atskirą temą Neveikiantys Lietuvos siaurieji geležinkeliai , kuri 2011.07.23 išskaidyta į tris temas:
1) Neveikianti Panevėžio - Anykščių - Švenčionėlių ruožo dalis
2) Šiaurinė siauruko dalis
3) Likę siaurukai
3) Pranešimai apie kitus (daugiausia išardytus) siauruosius geležinkelius iškelti į atskirą temą Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)
Šiaurės Rytų Lietuvos
- Skapiškis - Pandėlys - Suvainiškis
- Dūkštas - Apsas - Druja
Užnemunės
- Kazlų Rūda - Pavilkijys
- Vilkaviškis - Marijampolė
Dzūkijos
- Marcinkonys - Beržtai
Kiti siaurukai
- nutiesti vokiečių I pasaulinio karo metais (feldbahn'ai)
- kai kurių miestų (Kauno, Vilniaus)
- miško
- ir t.t.
Po temų atskyrimo ir nedidelio replikų valymo šitoje temoje liko tik 41 puslapis:
- baliai ir kiti siauruko renginiai
- siauruko entuziastų talkos
- riedmenys ir muziejaus eksponatų rinkimas (galima atskirti į atskirą temą, bet kas tada čia liks?)
Antrąjį šimtmetį skaičiuojantis ir vis dar susipažinti viliojantis Lietuvos siaurasis geležinkelis – Siaurukas rugsėjo 29-ąją Anykščiuose pasitinka 112-ąjį gimtadienį. Šitiek metų jau bus prabėgę nuo tos dienos, kai pirmasis garvežys naujais bėgiais pro Anykščius Panevėžio link nutempė pirmąjį krovininį sąstatą...................
.................Ir gimtadienio proga, ir kitomis dienomis Siaurukas noriai priima dovanas, bet labiausiai mėgsta jam skiriamą dėmesį – kai gali didžiuotis esąs nepamirštas. Jis kaskart džiaugiasi smalsuoliais, į Anykščių geležinkelio stotį užsukančiais ir taip jį aplankančiais, pasivažinėti ar smagių jo nutikimų pasiklausyti norinčiais.
Chuliganams kartais irgi yra už ką padėkoti. Tuo įsitikino komiškos istorijos liudininkais tapę „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ darbuotojai.
Ant siauruko vagonų savo sugebėjimus pademonstravę grafičio mėgėjai galėtų pretenduoti į žiopliausių nusikaltėlių titulą. Keliasdešimties tūkstančių litų nuostolį „Aukštaitijos siaurajam geležinkeliui“ padarę „menininkai“ sprukdami paliko policijos pareigūnams paieškas gerokai palengvinusius įkalčius – dažų pirkimo čekius.
Netrukus prieš teismą stosiantys penki 20–21 metų jaunuoliai, kad sušvelnintų gresiančią atsakomybę, keletą mėnesių triūsė šveisdami ir perdažydami pačių išmargintus vagonus.
„Dabar istorinio siauruko vagonai gražesni nei buvo“, – džiaugiasi VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Gintaras Kerbedis.
Neįvertintiems „menininkams“ vasaros atostogas praleisti šveičiant ir dažant vagonus teko, kai per praėjusias Kalėdas Anykščiuose patirtą jų nuotykį išaiškino policijos pareigūnai. .......................
Beveik metai teismuose įstrigęs verslininkų ginčas dėl Aukštaitijos siaurojo geležinkelio pastatų ir kelių renovavimo trukdo jo darbui, nes pasibaigus turizmo sezonui skaičiuojami tik nuostoliai.
Kada pasibaigs teismų procesai, neaišku, nors europinės lėšos, skirtos rekonstrukcijai, turi būti panaudotos iki metų pabaigos.
Išardžius dalį bėgių ant viaduko Panevėžyje beveik metus traukinys stovi Anykščių stotyje, kursuoja tik po tą rajoną ir negali grįžti atgal į Panevėžį, kur yra administracija ir geležinkelio depas.
„Kadangi nevykdėme kelionių iš Panevėžio, netekome maždaug pusantro šimto tūkstančių pajamų. Mes dedam papildomas pastangas, kad aptarnautume techniškai riedmenis Anykščių stotyje, tenka į ten kiekvieną dieną važinėti mūsų žmonėms“, – sako Gintaras Kerbedis, „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ direktorius.
Siaurojo geležinkelio darbas paralyžiuotas dėl verslininkų ginčų teismuose.
......................
Penktadienį aplankius ESU 2A 404, kuris buvo laikomas šalia Anykščių geležinkelio stoties, sužinojome baisią naujieną. Šį šilumvežį be mūsų žinios supjaustė ir išvežė į metalo laužą. Šiuo metu vyksta policijos tyrimas. http://forumas.sgk.lt/viewtopic.php?f=8&t=16&p=583#p583
Penktadienį aplankius ESU 2A 404, kuris buvo laikomas šalia Anykščių geležinkelio stoties, sužinojome baisią naujieną. Šį šilumvežį be mūsų žinios supjaustė ir išvežė į metalo laužą. Šiuo metu vyksta policijos tyrimas. http://forumas.sgk.lt/viewtopic.php?f=8&t=16&p=583#p583
Čia kas, kokie nors vietiniai pasidarbavo?
„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Kaip ir visa siauruko technika Lietuvos žemėje retas reiškinys. Daugiausia juos mato kaip metalo laužą kuri pridavus galima gerai užsidirbti. Sveria apie 15 t.
Jie naudojami kelio remonto darbams. Dažniausiai tai bėgių klojiko energijos šaltinis. Jis turi 6okw generatorių, jame gali važiuoti 6 darbininkai.
Comment