Parašė Eimantas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Garvežiai Lietuvoje
Collapse
X
-
Tai kad Šiauliuose ir taip jau stovi paminklinis garvežys„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Comment
-
Parašė Himleris Rodyti pranešimąTai kad Šiauliuose ir taip jau stovi paminklinis garvežys
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimątai ten stovi siauryko garvežys PT-4. Savo laiku jis dirbo Pavenčių cukraus fabrike ir su Lietuvos geležinkeliais nieko bendro neturi.„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Comment
-
O be to ir tas L nieko bendro su nepriklausomos Lietuvos geležinkeliais neturi.„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąOi tiesa, sako į Kauną šiandien atvažiavo garvežys L, tik va numerio nežinau... Ryt žinosiu. Stovės jis netoli tunelio, tik va nudažyti reikia. Kažkodėl IF myli garvežius, o va.. LG ne...
Comment
-
Kauną puoš atnaujintas senukas garvežys
„Pagaliau ir mūsų miestą papuoš daugeliui tik kino filmuose ar senose nuotraukose matytas garvežys“,- džiaugėsi bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Kauno infrastruktūros direktorius Olegas Slepakovas.
Šios bendrovės Vilniaus lokomotyvų depo Kauno cecho meistrai netrukus pradės restauruoti 1950 metų gamybos garvežį „L-0814“. Vakar iš Radviliškio geležinkelio depo į Kauną atbuksyruotas garvežys buvo smarkiai surūdijęs, aptekėjęs mazutu ir aprūkęs suodžiais.
„Padirbėti teks iš peties, tačiau mūsų meistrams tai ne naujiena. Jau turime neblogos patirties aprūpindami restauruotais garvežiais kitus Lietuvos miestus“, – sakė Kauno cecho direktorius Eugenijus Tauklys.
Iš pradžių nuvalys rūdis
Tai jau ketvirtasis garvežys, kurį kauniečiai atnaujina. Panašius meistrų dailiai atnaujintus lokomotyvus jau turi Ignalina, Vilnius ir Klaipėda.
Nedidelis garvežys jau senokai puošia ir Šiaulių geležinkelio stotį. Meistrams iš pradžių teks smarkia smėlio srove nuvalyti visas rūdis ir tepalą. Kitais metais bus iš naujo perdaryta visa cilindrinė dalis, perdažyta ir atnaujinta mašinisto kabina.
„Tikimės, kad garvežys bus restauruotas kitų metų rudenį“,- sakė O.Slepakovas.
Pastatys greta tunelio
Vilniuje ir uostamiestyje garvežiai pastatyti šalia geležinkelio stoties. Kaune buvo ketinta suremontuotą garvežį pastatyti priešais Geležinkelio stotį, tačiau paaiškėjo, kad 106 tonas sveriančios „senienos“ gali neatlaikyti pėsčiųjų perėjos perdangos.
Galiausiai nuspręsta pastatyti garvežį miesto pusėje, greta įvažos į geležinkelio tunelį.
„Šią mintį man pasufleravo sena nuotrauka“, – sakė O. Slepakovas, rodydamas archyve rastą 1929 metų nuotraukos kopiją. Joje užfiksuotas iš tunelio išvažiuojantis garvežys.
Trauks turistus
Šiai minčiai pritarė ir miesto meras Andrius Kupčinskas, pažadėjęs, kad iki garvežio bus įrengtas privažiavimas ir sutvarkyta aplinka.
Tikimasi, kad ši vieta taps nauju ne tik turistų, bet ir jaunųjų kauniečių traukos centru.
Šiai idėjai pritarė atvykusi pasižiūrėti į seną garvežį ir Kultūros paveldo departamento Kauno padalinio vadovė Irena Vaškelienė.
„Geležinkelininkai jį stato savo teritorijoje, tad mes jokių nurodymų negalime duoti“, – sakė I.Vaškelienė.
Dar likusios kelios senienos
Aštuntame praėjusio amžiaus dešimtmetyje dar buvo galima išvysti keletą garvežių, pūškuojančių įvairiose geležinkelio atkarpose.
Vėliau nurašyti garvežiai buvo nuvežti į Radviliškio geležinkelio depą ir palikti likimo valiai. Keletas jų buvo išardyti ir parduoti kaip metalo laužas.
Šiuo metu čia dar yra likę keletas garvežių. O.Slepakovas viliasi, kad ateityje pavyks vieną iš jų prikelti naujam gyvenimui.
„Linksminančiais turistus panašiais garvežiais garsėja Lenkija, Vokietija, kitos šalys. Kuo mes prastesni už jas?“ – svarstė O.Slepakovas.gera gyventi gerai
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąŠiaip jau foto kad iš laikraščio tai bent parašyti būtų galima
Comment
-
Kiek dar liks garvežių be jau pastatytų paminklais, šio ir tų kur stovės Šiauliuose ir Klaipėdoje?Paskutinis taisė Eimantas; 2008.01.30, 23:43.
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąPats ir atsakysiu, jei gerai suskaičiavau, tik keturi
Remiantis http://www.parovoz.com/history/exist...LOC=®ION=LT buvo tiek kiek parašyta.
Dabar šiek tiek pasikeitė lokacijos kai kurių:
L0106(Šiauliai)
L0221-Radviliškis, depas(?)
L0236 (Vilnius)
L0814 (Kaunas)
L1160 (klaipėda)
L2289(Ignalina)
SO17-744- Radviliškis depas
TE0313 - Radviliškis paminklas
TE4567- Radviliškis depas (?)
TE7517 - Naujoji Vilnia
9P- Kaunas, restoranas
Tiek žinių pradžiai)
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąLabai blogai skaičiavai, sėsk, tamistai du
Remiantis http://www.parovoz.com/history/exist...LOC=®ION=LT buvo tiek kiek parašyta.
Dabar šiek tiek pasikeitė lokacijos kai kurių:
L0106(Šiauliai)
L0221-Radviliškis, depas(?)
L0236 (Vilnius)
L0814 (Kaunas)
L1160 (klaipėda)
L2289(Ignalina)
SO17-744- Radviliškis depas
TE0313 - Radviliškis paminklas
TE4567- Radviliškis depas (?)
TE7517 - Naujoji Vilnia
9P- Kaunas, restoranas
Tiek žinių pradžiai)
http://lietuva.photos.us.com/p39978257.html
Comment
Comment