Gal kas galėtų konkrečiau detalizuoti, kas daroma Vievio stotyje? Ten jau ne pirmą mėnesį vyksta kažkokie darbai, dėl kurių nuolat koreguojamas traukinių tvarkaraštis...
Rodos, Vievio stotis ir taip netrumpa. Ir kelynas nemažas. "Pramonės gigantų" nėra daug. Prekiniai traukiniai stabdomi retai...
Vakar ryte važiavau iš Vilniaus į Kauną. Dar iki įvažiuojant į Vievio GS, ties pervaža su keliu nr.108, traukinys ėmė stabdyti (Vievio stotyje stoti neturėjo), ir ilgą laiką važiavo ~20km/h greičiu. Pastebėjau gana daug bėgių remonto/statybos technikos ir darbuotojų. Maždaug ties Vievio malūnu, šiaurinėje stoties pusėje, tiesiamas naujas kelias, supiltas (tiksliau — praplatintas) naujas pylimas. Pagal bėgių viršūnėles atrodo kad tuo metu dar nė vienas traukinys/lokomotyvas tais bėgiais nebuvo pravažiavęs.
Nežinau kiek tikslią, tačiau manau, kad "nešališką" Europos geležinkelių riedmenių parkų informaciją galima rasti čia. Pagal šiame tinklapyje pateiktą informaciją LG ir LDZ keleivinių riedmenų parkų suvestinės:
2 ir 3 nuo galo traukinys LG, kur jie vazineja?
Beje numeskit linka i ta tema, kur latvis bando aust lietuviu traukinius (Gal asmenine zinute, nes lyg ir negrazu spaminti kita foruma cia, nors nezinau taisykliu)
Prisipažinsiu, kad nelabai turiu kompetencijos apie tai ginčytis, nes mano žinios apie tai gan ribotos (ypač Latvijos geležinkelius). Jei kas netingi ir neturi problemų su anglų kalba, gali pridėti savo nuomonė. Arba bent jau apšviesti mus čia, kad galėtume perpublikuoti ten.
Šiaip nelabai 'įkirtau', ko tas latvis nori, nebent išaukštinti savo šalies geležinkelius aplinkinių šalių sąskaita. LAZAS jau davė labai gerą nuorodą, o aš dėl visa ko patikrinau www.litrail.lt anglišką versiją ir... ne, nesiūlyčiau, nes duomenys ten pasenę, atrodome ne kaip, o štai lietuviška versija tviska. Tada atsidariau wikipedijos anglišką versiją http://en.wikipedia.org/wiki/Lithuanian_Railways. Čia mes atrodome labai gerai, o apie latvius trūksta duomenų. Galima tam nesusipratusiam latviui prikišti, kad jų geležinkeliai laikosi ant sovietinio paveldo, o LTU investuavo į dviaukščius traukinius, kurie 101,4km atstumą tarp Vilniaus ir Kauno įveikia per ~1h. Palyginimui, pagal wikipediją http://en.wikipedia.org/wiki/Pasa%C5%BEieru_Vilciens maršrutas Ryga-Jelgava, kurį aš linkęs vadinti pagrindiniu vidaus maršrutu http://sirius.ldz.lv/sari/saraksts.asp, traukinys 41km atstumą įveikia per 49min., vadinasi, važiuoja vidutiniškai 50,2km/h. Palyginkime atkarpą Lietuvoje V-K: 101,4km, nuvažiuoja per 1:03h, tad vidutinis greitis bus 96,6km/h; vadinasi, populiariausiose trasose LTU elektryčka skrieja beveik 2 kartus greičiau nei LV.
Jeigu dar trūksta, priminkime lenkiškas motrises PESA 620, galimybę nuvažiuoti į Vakarų Europą (su persėdimu Šeštokuose), pagaliau ilgesnį nei pas juos veikiantį siauruką, galima net palyginti:
LT: http://www.siaurukas.eu/index.php?cid=5227
LV: http://www.banitis.lv
Turėtų latvis nuosaikiai apsiraminti
Deja, neaprimo, o naujus traukinius vadina "šlamštu", kurie yra nesaugūs ir t.t.
Šiuo atveju, savo tautietį palaiko latvis Jānis.
Nesaugūs? Kuo jie tokie nesaugūs? Nuo LTU nepriklausomybės atgavimo dar nėra žuvęs nė vienas traukinio keleivis. Tuo pačiu keista, kodėl Čekijoje ir Lenkijoje tie traukiniai saugūs, o Lietuvoje jau nebe? O Siemens ER20 tikriausiai ir Lietuvoje, ir Vokietijoje nesaugūs? Beje, ar jie patys nors vieną kartą yra važiavę tais 'nesaugiais' traukiniais? Tikriausiai liniją į Ėrglius irgi dėl saugumo demontavo?
Beje, iki šiol nelabai suprantu, kokia situacija su D1? Kiek jie dar bus "kankinami" ir kiek šiuo metu tebėra aktyviai naudojami? Jau kaip ir laikas į metalo laužą būtų.
D1 – nemirtingi. Jei nesudega.
Kapitalizmas – sistema atgyvenusi, vedanti į niekur.
Nesaugūs? Kuo jie tokie nesaugūs? Nuo LTU nepriklausomybės atgavimo dar nėra žuvęs nė vienas traukinio keleivis. Tuo pačiu keista, kodėl Čekijoje ir Lenkijoje tie traukiniai saugūs, o Lietuvoje jau nebe? O Siemens ER20 tikriausiai ir Lietuvoje, ir Vokietijoje nesaugūs? Beje, ar jie patys nors vieną kartą yra važiavę tais 'nesaugiais' traukiniais? Tikriausiai liniją į Ėrglius irgi dėl saugumo demontavo?
Kadangi technikoje nesu specialistas, parašiau tesiai per aplinkui, be skaičiukų.
Labai keista, kad mūsų kaimynams atrodome atsilikėliais. O galbūt tai tik latvių strategija, kad nepastebėti, kokia liūdna padėtis jų valstybėje?
Priminkit jiems Rygos stotį, kuri dažų nematė nuo 1980 metų ir peronuose galima kojas išsisukioti. Pas mus net keleivių tikslams nenaudojamos stotys (Tauragės, Joniškio) blizga.
Nežinau kiek tikslią, tačiau manau, kad "nešališką" Europos geležinkelių riedmenių parkų informaciją galima rasti čia. Pagal šiame tinklapyje pateiktą informaciją LG ir LDZ keleivinių riedmenų parkų suvestinės:
Dėkui labai už nuoruodą į tą svetainę, daugiau sužinojau apie kitų šalių riedmenys.
Tai taip išeina kad D1 greitesnis už RA2 nepaisant to kad D1 pagamintas 1963m. o RA2 2008m.
Comment