Vyriausybė nurodė AB „Lietuvos geležinkeliai“ išmokėti 50 mln. Lt dividendų. Geležinkelių darbuotojus vienijantį profsąjunga baiminasi, kad dėl to dar kartą bus mažinamos algos arba net atleidžiami darbuotojai.
„Lietuvos geležinkeliai“ (LG) darbuotojams algas 20% jau apkarpė vasarį. Dėl to įmonei pavyko sutaupyti 20 mln. Lt. Nors praėjusio ketvirčio rezultatai nebuvo itin geri, tačiau – stabilūs. Dabartinis Vyriausybės nurodymas išmokėti 50 mln. Lt dividendų bendrovei sudavė skaudų smūgį, praneša LTV. Iki šiol dividendai buvo paliekami bendrovei kaip kompensacija už nuostolingą keleivių vežimą.
„Įdomu, ar Vyriausybė rengiasi laikytis Europos Sąjungos direktyvų ir padengti keleivių vežimo nuostolius“, – retoriškai klausia Vilius Ligeika, Lietuvos geležinkelininkų profsąjungos konfederacijos pirmininkas. Anot jo, jei LG išmokės dividendus, gali būti, kad darbuotojams algos bus mažinamos dar kartą ir naikinami kai kurie etatai. Pasak Arūno Štaro, susisiekimo viceministro, iki šiol pelną LG buvo leidžiama pasilikti, nes valstybė neišgalėjo iš savo kišenės dengti nuostolių už keleivių vežimą. Tačiau šiuo metu taip daryti nebeįmanoma, tad įmonė pati turės ieškoti išeičių. „Susiveržti diržus reikia visiems“, – kalba p. Štaras.
Vyriausybė nurodė AB „Lietuvos geležinkeliai“ išmokėti 50 mln. Lt dividendų. Geležinkelių darbuotojus vienijantį profsąjunga baiminasi, kad dėl to dar kartą bus mažinamos algos arba net atleidžiami darbuotojai.
„Lietuvos geležinkeliai“ (LG) darbuotojams algas 20% jau apkarpė vasarį. Dėl to įmonei pavyko sutaupyti 20 mln. Lt. Nors praėjusio ketvirčio rezultatai nebuvo itin geri, tačiau – stabilūs. Dabartinis Vyriausybės nurodymas išmokėti 50 mln. Lt dividendų bendrovei sudavė skaudų smūgį, praneša LTV. Iki šiol dividendai buvo paliekami bendrovei kaip kompensacija už nuostolingą keleivių vežimą.
„Įdomu, ar Vyriausybė rengiasi laikytis Europos Sąjungos direktyvų ir padengti keleivių vežimo nuostolius“, – retoriškai klausia Vilius Ligeika, Lietuvos geležinkelininkų profsąjungos konfederacijos pirmininkas. Anot jo, jei LG išmokės dividendus, gali būti, kad darbuotojams algos bus mažinamos dar kartą ir naikinami kai kurie etatai. Pasak Arūno Štaro, susisiekimo viceministro, iki šiol pelną LG buvo leidžiama pasilikti, nes valstybė neišgalėjo iš savo kišenės dengti nuostolių už keleivių vežimą. Tačiau šiuo metu taip daryti nebeįmanoma, tad įmonė pati turės ieškoti išeičių. „Susiveržti diržus reikia visiems“, – kalba p. Štaras.
Dar vienas diržo susiveržimas (ant kaklo) ir pasikorimas garantuotas.
Ir jei pati valstybe taip daro - kas belieka? Nieko kito neliks, kaip nuo medzio kapoti kai kurias sakas, kurios ima is medzio maista, o vaisiu neveda geru (arba isvis neveda).. Kad visas medis nenudziutu..
Siaip tas Ligeika labai teisinga linkme pasake, bet jo vietoje turbut organizuociau piketa koki prie vyriausybes..
Juk sitaip negalima - vyriausybe, kuri pagal ES normas turi pilnai padengti nuostolius (ko niekada pilnai nepadarydavo, taciau leisdavo nors dividendus pasilikti), paima ir ta nedidele dali, kuria butu galima nors dalinai dengti nuostolius..
Ir jei pati valstybe taip daro - kas belieka? Nieko kito neliks, kaip nuo medzio kapoti kai kurias sakas, kurios ima is medzio maista, o vaisiu neveda geru (arba isvis neveda).. Kad visas medis nenudziutu..
Siaip tas Ligeika labai teisinga linkme pasake, bet jo vietoje turbut organizuociau piketa koki prie vyriausybes..
Juk sitaip negalima - vyriausybe, kuri pagal ES normas turi pilnai padengti nuostolius (ko niekada pilnai nepadarydavo, taciau leisdavo nors dividendus pasilikti), paima ir ta nedidele dali, kuria butu galima nors dalinai dengti nuostolius..
Tik nepradėkime vėl stenėti ir mėtyti "namiokų", koks nuostolingas keleivių vežimas. Kai nemokėjo dividendų - skundėsi, kad nekompensuoja nuostolių, dabar jau sako, kad tas dividendų nemokėjimas lyg ir buvo savotiška kompensacija.
Dėl Ligeikos - o Jums nepasirodė keista, kodėl tokia tema čia jo nuomonė įkišta..? Ar tikrai jis labai susirūpinęs darbininkais ? Ne tas pašnekovas arba jam buvo liepta pasisakyti. Liepė žmogui administracija pasisakyti ir pasisakė.
Vat, vat, tik ir nepradekime steneti.. Kad keleiviu vezimas - nuostolingas - akivaizdu (tas pat ir kitose valstybese, panasiose i Lietuva). O dividentai nueidavo anksciau i investicijas - infrastruktura, riedmenis ir t.t., dalis be abejo ir keleiviu vezimo nuostoliams kompensuoti. Dabar, sunkmeciu (o jis LG jau tikrai pakankamai stipriai jauciasi), tie dividentai ypac svarbus - keleiviniu traukiniu kaip matom nelabai sumazejo, o vaziuojanciu jais (kaip ir autobusais) sumazejo. Reiskia ir pajamos zenkliai sumazejo is keleiviu vezimo. Tad is kur tu pinigu paimti?? Gal parekomenduosi koki saltini?
Kartais pagalvoji - gal is tikruju greiciau liberalizuotu ta gelezinkeliu rinka, tai tokie cirkai dingtu, valstybe privaletu kompensuoti pilnai nuostolius, arba uztikrinti visuomenes poreikius kitomis transorto rusimis, (galbut racionalesnemis, nes priziureti begiu kelia, kuriuo i para pravaziuoja keli traukiniai su minetomis bobutemis, yra per didele prabanga). O traukiniu, veziojanciu kelias bobutes i kaimelius, neliktu.. Tad laukime liberalizacijos
Iš tikro - greičiau ta liberalizacija. Gal tada galų gale iš tikrųjų sumažės LG visokio plauko valdininkėlių, neaiškių pareigybių ir buvę bufetininkai nevadovaus geležinkelių infrastruktūrai. Juk ir dabar - Dailydka atsisakė trijų ar keturių pavaduotojų, bet jiems paskyrė kitas darbo vietas. Daugiau nei juokinga .
Patarčiau pasižiūrėti šių metų duomenis - per pirmus du mėnesius važiuojančių traukiniais sumažėjo 5,5 proc (vietiniai vežimais - 4,2). Taip kad sakyti, kad pajamos sumažėjo ženkliai yra netikslu. O va, kad krovinių vežimas per pirmus tris mėn sumažėjo 36,3 proc. ir dėl smarkiai sumažėjo pajamos - tiesa.
Iš tikro - greičiau ta liberalizacija. Gal tada galų gale iš tikrųjų sumažės LG visokio plauko valdininkėlių, neaiškių pareigybių ir buvę bufetininkai nevadovaus geležinkelių infrastruktūrai. Juk ir dabar - Dailydka atsisakė trijų ar keturių pavaduotojų, bet jiems paskyrė kitas darbo vietas. Daugiau nei juokinga .
Patarčiau pasižiūrėti šių metų duomenis - per pirmus du mėnesius važiuojančių traukiniais sumažėjo 5,5 proc (vietiniai vežimais - 4,2). Taip kad sakyti, kad pajamos sumažėjo ženkliai yra netikslu. O va, kad krovinių vežimas per pirmus tris mėn sumažėjo 36,3 proc. ir dėl smarkiai sumažėjo pajamos - tiesa.
tai tame ir problema
o ka manai gerai, kai 10000 darbuotoju dar 20 proc. algas nukirs ar atleidines?
Tie 10000 darbuotoju nera 10000pavaduotoju ir t.t.
o liberalizacija netik darbuotojams gali islysti per kita gala
Zmones galvoja, kad jau pardavus keleiviu vezima tai ICE vazines ar panasiai,
itariu, kad su arkliu temps, nes naujam vezejui dotacija terupes
Drąsa, išdidumas, kova už savo teises – pagrindiniai girtumo požymiai.
o ka manai gerai, kai 10000 darbuotoju dar 20 proc. algas nukirs ar atleidines?
Tie 10000 darbuotoju nera 10000pavaduotoju ir t.t.
o liberalizacija netik darbuotojams gali islysti per kita gala
Jeigu kažkokia kompanija sugeba masiškai atleidinėti darbuotojus ir tuo pačiu neatsisakyti dalies savo veiklos, vadinasi, tie atleidžiami darbuotojai ir iki tol jai nebuvo reikalingi. O jei nereikalingi — tai kam juos laikyti ir mokėti algas? Tik lėšų švaistymas, o socialine veikla turi SoDra ir Bažnyčia užsiimti, o ne pelno siekiančios kompanijos.
Jeigu kažkokia kompanija sugeba masiškai atleidinėti darbuotojus ir tuo pačiu neatsisakyti dalies savo veiklos, vadinasi, tie atleidžiami darbuotojai ir iki tol jai nebuvo reikalingi. O jei nereikalingi — tai kam juos laikyti ir mokėti algas? Tik lėšų švaistymas, o socialine veikla turi SoDra ir Bažnyčia užsiimti, o ne pelno siekiančios kompanijos.
na galvok truputi - jei kroviniu sumazejo vos ne 40 proc., aisku siuo metu yra be darbo dalis masinistu, traukiniu derintoju, prekiu kasininku ir t.t. Sie zmones yra specialistai, kuriuos atleisti yra labai lengva, taciau padidejus darbu apimtims, is kur reikes imti darbuotoju vietoje ju? Manot sie atleisti lauks, kol gelezinkelis juos atgal pakvies?
O isugdyti pvz masinista reikia ne vienu metu..
tas pats manau ir kitose imonese..
na galvok truputi - jei kroviniu sumazejo vos ne 40 proc., aisku siuo metu yra be darbo dalis masinistu, traukiniu derintoju, prekiu kasininku ir t.t. Sie zmones yra specialistai, kuriuos atleisti yra labai lengva, taciau padidejus darbu apimtims, is kur reikes imti darbuotoju vietoje ju? Manot sie atleisti lauks, kol gelezinkelis juos atgal pakvies?
O isugdyti pvz masinista reikia ne vienu metu..
tas pats manau ir kitose imonese..
Nebūtinai geležinkelius minėjau. Sutinku, kad LG yra specifinė įmonė, tad pateiksiu irgi gana specifinės įmonės pavyzdį. Šią žiemą Jonavos "Achemai" buvo buvo nelengva, tai jie padarė taip: atleido visus nespecialistus, visą veiklą sustabdė, o specialistus įdarbino darbais, kuriems nereikia jokios kvalifikacijos. Keletą mėnesių specai šlavė kiemus, sargavo, bet nemokamų nėjo, kiek girdėjau gyrėsi kad ir algų nenukarpė. Taigi kas geriau LG mašinistams — eiti pusmečiui ar dar ilgesniam laikui nemokamų atostogų, dirbti visus metus už ketvirtį algos ar kurį laiką sukandus dantis padirbėti prastesnius darbus kelis mėnesius? O nespecialistai visada atsiras, jų nereikia ilgai ruošti.
Galima pasakyti ir taip. Tik Utenoje taip pat dirba tas pats Švenčionėlių geležinkelio stočiai priskirtas ČME-3 šilumvežis.
O i pati Turmanta vezami kokie nors kroviniai ar ne?. Ir isvis kyla klausimas ar apsimoka ta linija laikyt nuo N.Vilnios iki Turmanto nes ten vezami vien keleiviai 90%. O stotyse juk dirba budetojai, reikia visa infrastrukura islaikyt ir t.t
Comment