Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkeliai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    /\ Visgi man labiau patiktų minėti 1919m. liepos 6d. sukaktį - žinomi ne tik metai, bet ir konkreti data, pagaliau tai visiškai lietuviška sukaktis. Manau, kad ir nuotraukų su pirmojo traukinio išvykimu/atvykimu bus išlikę. Tik tiek kad laiko iki sukakties liko ne tiek jau ir daug...
    Ir čia dar truputį įdomios informacijos:
    Šaltinis: Romas Juzefovič Tarptautinio susisiekimo geležinkeliais organizavimas Lietuvoje (1919 — 1940 m.);p.5,6


    1919–1921 m. laikytini tarptautinio susisiekimo gele
    -žinkeliais organizavimo parengiamuoju laikotarpiu. Jau 1919 m. liepos 6 d. buvo paleistas pirmas traukinys plačiuoju geležinkeliu iš Kaišiadorių į Radviliškį. Taip buvo pradėtas eismas iš vokiečių okupacinės valdžios perimamais geležinkeliais. Formuojant Nepriklausomos Lietuvos geležinkelių ūkį buvo sudaryta administravimo sistema. Pirmasis geležinkelių vadovas Antanas Macijauskas inicijavo Lietuvos geležinkelių eismo paleidimą, organizavo parengiamuosius kursus darbuotojams. Lietuvos susisiekimo ministerijos institucijų ataskaitose ir kituose dokumentuose duomenys apie Lietuvos geležinkelių reguliarius tarptautinius pervežimus fiksuojami nuo 1921 m. Kuriant geležinkelių susisiekimą iš pradžių buvo Vokietijoje bei kitose šalyse nuomojamos, o vėliau perkamos susisiekimo priemonės, atnaujinami ir tiesiami nauji keliai, tobulinama signalizacijos ir eismo valdymo sistema, statomi keleivių ir krovinių pervežimui organizuoti reikiami pastatai. Tarptautinio susisiekimo požiūriu buvo svarbūs dar iki 1918 m. įrengti Šiaulių–Jelgavos, Klaipėdos–Tilžės, Liepojos–Klaipėdos ir kiti ruožai. Tarptautinių linijų panaudojimu buvo itin suinteresuoti Vokietijos, Latvijos, Sovietų Sąjungos vežėjai. Taip pat buvo projektuojamos ir statomos kitos naujos atšakos Šiaurės Lietuvoje, numatomos jų jungtys su Kaunu, kurios tapo itin svarbios netekus Vilniaus krašto su jo tarptautinėmis geležinkelių susisiekimo linijomis.

    Paskutinis taisė Wycka; 2009.04.20, 18:44.
    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

    Comment


      Man visgi patiktų švęsti 150 m. carinio geležinkelio jubiliejų. Jeigu nebūtų buvę carinio geležinkelio, abejoju 1919m. liepos 6d. mūsų seneliai būtų šventę pirmojo lietuviško traukinio išvykimą iš Kaišiadorių į Radviliškį.

      Comment


        Parašė specialistas Rodyti pranešimą
        Man visgi patiktų švęsti 150 m. carinio geležinkelio jubiliejų. Jeigu nebūtų buvę carinio geležinkelio, abejoju 1919m. liepos 6d. mūsų seneliai būtų šventę pirmojo lietuviško traukinio išvykimą iš Kaišiadorių į Radviliškį.
        Galima minėti ir abi datas. Juk ir Lietuva mini tiek vasario 16-ąją, tiek ir kovo 11-ąją. Tik Jūs man pasakykite — kurią konkrečiai dieną minėsite 150 metų carinio geležinkelio jubiliejų???
        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

        Comment


          Siūlyčiau būti apolitiškais. Juk geležinkelis, kaip transporto rūšis, Lietuvos žemėje užgimė būtent caro sprendimu. Kaip ten bebūtų, bet šis pirmasis geležinkelis prisidėjo prie Lietuvos pramonės ir kultūros vystymosi, nors tuo metu Lietuva ir buvo carinės imperijos dalis.

          Comment


            Parašė specialistas Rodyti pranešimą
            Siūlyčiau būti apolitiškais. Juk geležinkelis, kaip transporto rūšis, Lietuvos žemėje užgimė būtent caro sprendimu. Kaip ten bebūtų, bet šis pirmasis geležinkelis prisidėjo prie Lietuvos pramonės ir kultūros vystymosi, nors tuo metu Lietuva ir buvo carinės imperijos dalis.
            Na uostą Klaipėdoje pirmieji pastatė vokiečiai, bet ar žinote kodėl mes Jūros šventę minime būtent liepos 31d.???
            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

            Comment


              Parašė Wycka Rodyti pranešimą
              Na uostą Klaipėdoje pirmieji pastatė vokiečiai, bet ar žinote kodėl mes Jūros šventę minime būtent liepos 31d.???
              Na, gal Hitleris atplaukė aplankyti prie Vokietijos prijungto krašto. juokauju.

              Iš tikrųjų tai ir nežinau. Nesu Klaipėdietis.

              Comment


                Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                Na, gal Hitleris atplaukė aplankyti prie Vokietijos prijungto krašto. juokauju.

                Iš tikrųjų tai ir nežinau. Nesu Klaipėdietis.
                Na aš ir pats nedaug susimaišiau. Ši data yra rugpjūčio 1d.:
                1935 m. rugpjūčio 1 d. kariuomenės vado generolo Stasio Raštikio įsakymu buvo įsteigtas Lietuvos karinis laivynas. Ši data yra oficiali Lietuvos Karinių jūrų pajėgų įkūrimo data.
                Šaltinis: http://lt.wikipedia.org/wiki/Lietuvo...3_paj%C4%97gos

                Taigi nors Klaipėdos miestas įkurtas 1252m., o uostas tik 1475m., tačiau mes minime 1935m. sukaktį. Tai kodėl negalima minėti geležinkelių 90 metų sukakties?
                P.S.: Vos ne tas pats su Lietuvos aviacija.
                I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                Comment


                  Švęsti galima visus jubiliejus, tačiau svarbesnis iš jų yra pats gimimas, t. y. pati pradžia, o ne "pašventinimas", ar dar su kuo nors tai galima būtų sulyginti.
                  Manau, kad taip ir su jūrų uostu. Juk uostas S. Raštikio įsakymu įsteigtas, kai visa uosto infrastruktūra ir kt. jau gyvavo nuo 1475 m. Tai nebuvo naujo uosto įsteigimas, o tik esamo perėmimas.

                  Comment


                    Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                    Švęsti galima visus jubiliejus, tačiau svarbesnis iš jų yra pats gimimas, t. y. pati pradžia, o ne "pašventinimas", ar dar su kuo nors tai galima būtų sulyginti.
                    Manau, kad taip ir su jūrų uostu. Juk uostas S. Raštikio įsakymu įsteigtas, kai visa uosto infrastruktūra ir kt. jau gyvavo nuo 1475 m. Tai nebuvo naujo uosto įsteigimas, o tik esamo perėmimas.
                    Tokia logika sekant, kad Lietuvos kariuomenės pradžia yra ne 1918m. lapkričio 23d., nes tai tebuvo tik tomečio premjero A. Voldemaro įsakymas, o pati karinė infrastruktūra gyvavo dar nuo paskutinio ledynmečio ir pirmųjų indoeuropiečių. Taigi paskelbus nepriklausomybę Lietuva iš pradžių tik perėmė tai, ką jau buvo sukūrusios ir sukaupusios svetimos kariuomenės.
                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      Parašė robertas Rodyti pranešimą
                      Visgi intuicija neapgavo http://www.kontrastai.lt/?p=13226
                      Na labai abejoju, kad galima tai vadinti jubiliejumi. Visų pirma ar tada Lietuvoje važinėjo traukiniai? Ar magistralė buvo sujungta? Ne. Buvo tik bandomieji tyrinėjimai. Taigi, logiška ir protinga būtų jubiliejų švęsti kitais metais, kai iš tiesų linija pradėjo bent jau pusę bėdos funkcionuoti. Beje, kas labiau domisi LG istorija tikrai verta pavartyti Geležinkelininką 1939 metų, berods 11-12 numeris. Super medžiaga...

                      Comment


                        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                        Tokia logika sekant, kad Lietuvos kariuomenės pradžia yra ne 1918m. lapkričio 23d., nes tai tebuvo tik tomečio premjero A. Voldemaro įsakymas, o pati karinė infrastruktūra gyvavo dar nuo paskutinio ledynmečio ir pirmųjų indoeuropiečių. Taigi paskelbus nepriklausomybę Lietuva iš pradžių tik perėmė tai, ką jau buvo sukūrusios ir sukaupusios svetimos kariuomenės.
                        Kariuomenės sukūrimo neturėtume lyginti su infrastruktūros objektų įsteigimu, tai yra skirtingi dalykai. Kariuomenė yra visuma, kurioje svarbiausi yra žmonės (kariai). Kariuomenė iš esmės gali neturėti ir infrastruktūros, kadangi jos funkcijos yra gynyba ir gyventojų sauga.
                        Tačiau ir šioje vietoje galėčiau pasiginčyti. Aš siūlyčiau kariuomenės įkūrimo datos ieškoti karaliaus Mindaugo laikuose. Galbūt sieti ją su liepos 6-ąja valstybės įkūrimo data.

                        Comment


                          Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                          Kariuomenės sukūrimo neturėtume lyginti su infrastruktūros objektų įsteigimu, tai yra skirtingi dalykai. Kariuomenė yra visuma, kurioje svarbiausi yra žmonės (kariai). Kariuomenė iš esmės gali neturėti ir infrastruktūros, kadangi jos funkcijos yra gynyba ir gyventojų sauga.
                          Tačiau ir šioje vietoje galėčiau pasiginčyti. Aš siūlyčiau kariuomenės įkūrimo datos ieškoti karaliaus Mindaugo laikuose. Galbūt sieti ją su liepos 6-ąja valstybės įkūrimo data.
                          Valstybė gali egzistuoti be kariuomenės; taip pat kariuomenė gali egzistuoti be valstybės. Bet tai nieko bendra nebeturi su geležinkeliais. Dar kartą pasikartosiu, kad man prie širdies švęsti abi datas. Bet kurią konkrečiai dieną Jūs siūlysite minėti 150 metų jubiliejų? Ar tai bus rugsėjo 4d.?
                          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                          Comment


                            Parašė robertas Rodyti pranešimą
                            Pripažįstu: galbūt ir suklydau. Bet cituodamas knygą, nurodyk jos autorių ir pavadinimą.
                            specialus leidinys "Lietuvos Geležinkeliai"

                            Comment


                              Parašė wanderer Rodyti pranešimą
                              specialus leidinys "Lietuvos Geležinkeliai"
                              Jei dar tiksliau - Liubomiro Žeimanto knyga "Sankt Peterburgo - Varšuvos geležinkelis".

                              Comment


                                Parašė wanderer Rodyti pranešimą
                                Pasiskaityk Lietuvos gelezinkeliu istorija ir neklaidink forumieciu-jubiliaujaus 150metu siemet nera
                                Ir aš taip maniau, bet... Lietuvos paštas 2009 08 08 išleidžia pašto ženklą nr.17 "Geležinkeliui Lietuvoje - 150 metų", tad atrodo, kad kažkas jau nusprendė švęsti būtent šią datą, o ne 1919 07 06. Už nuorodą ačiū forumiečiui negative
                                http://www.post.lt/lt/?id=109
                                I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                Comment


                                  Sveiki!norečiau paklausti jusu kiek kainuoja bilietas vilnius-šiauliai?ir kiek i diena buna traukiniu Vilnius-Klaipeda?

                                  Comment


                                    Parašė Siemens Rodyti pranešimą
                                    Sveiki!norečiau paklausti jusu kiek kainuoja bilietas vilnius-šiauliai?ir kiek i diena buna traukiniu Vilnius-Klaipeda?
                                    O čia žiūrėjai? http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut...0255JSNBO1R46/#

                                    Važiuoja tie patys Klaipėdos traukiniai.
                                    Paskutinis taisė spirit; 2009.05.01, 12:03.
                                    You might surprise yourself.

                                    Miestai.net FB

                                    Comment


                                      Traukiniu į Šiaulius

                                      Parašė Siemens Rodyti pranešimą
                                      Sveiki! norečiau paklausti jusu kiek kainuoja bilietas Vilnius-Šiauliai?ir kiek i diena buna traukiniu Vilnius-Klaipeda?
                                      Netingėsiu paaiškinti, kad Klaipėdos traukinio bilietas iš Vilniaus į Šiaulius dabar kainuoja 34,40 Lt. Kiek jis kainuos po mėnesio, trijų, pusmečio, nežino nieko.
                                      Teisingai pasakyta, kad kitokio keleivinio traukinio iš Vilniaus į Šiaulius ir nėra. Anksčiau penktadieniais ir sekmadieniais važiuodavęs "dyzeliukas" Vilnius-Kaunas-Šiauliai nevažinėja nuo kovo pabaigos. Žinoma, vėl: dar niekas nežino, kaip keleiviniai traukiniai važinės nuo 20009 m. gegužės 31 dienos (tvarkaraštis keisis, o informacijos apie jį dar nėra). Dabar traukiniai iš Vilniaus į Klaipėdą išvažiuoja 6:30, 8:40 ir 17:30h.

                                      Comment


                                        Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                                        Tame žemėlapyje matau siauruko depą ir šalia yra bazė, kur buvo perkraunami kroviniai iš siaurojo į platųjį.
                                        Panevėžyje pernai dirbo 2 M62. Dabar jau vienas liko?

                                        Beje, Panevėžyje tikriausiai visi iešmai rakinamieji?
                                        Kalbu apie žemėlapio centre nebaigtą pastatą, o siauruko depas buvo dešniau, žemėlapį nesimato,ten visi keliai tame nebaigtame pastate 1524 mm, nėra jokio 750
                                        "I killed the Bank" - Andrew Jackson

                                        Comment


                                          Parašė Vitas Rodyti pranešimą
                                          Teisingai pasakyta, kad kitokio keleivinio traukinio iš Vilniaus į Šiaulius ir nėra. Anksčiau penktadieniais ir sekmadieniais važiuodavęs "dyzeliukas" Vilnius-Kaunas-Šiauliai nevažinėja nuo kovo pabaigos. Žinoma, vėl: dar niekas nežino, kaip keleiviniai traukiniai važinės nuo 2009 m. gegužės 31 dienos (tvarkaraštis keisis, o informacijos apie jį dar nėra). Dabar traukiniai iš Vilniaus į Klaipėdą išvažiuoja 6:30, 8:40 ir 17:30h.
                                          Būkim optimistai ir tikėkimės, kad važiuos ir Gomelis-Ryga.
                                          kaip?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X