Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkeliai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Įdomi diskusija išsiplėtojo. Gaila, kad Lietuvos geležinkeliai pirmiausia (ir iš esmės vien tik) galvoja apie krovinių vežimą. Taip, kroviniai neša pelną. Taip, reikia juos pritraukti. Tačiau įdomu, kas trukdo pagalvoti apie įvairesnes keleivių pervežimo palengvinimo formas? Buvo užsiminta daug variantų - ir lankstesni grafikai, ir patogesnis jų sujungimas, ir dienos/savaitės bilietų įvedimas. Gal ateityje visa tai bus realizuota... Tikiuosi.
    Šiuokart tenorėčiau palyginti dviejų šalių - Lietuvos ir Kroatijos geležinkelius ir jų vežimus pastaraisiais metais:

    Geležinkelių ilgis (iš jų elektrifikuoti); pervežti keleiviai/metus; kroviniai/metus:

    LT - apie 2000 km (apie 110 km); apie 6 mln/m; apie 54 mln. t./m;
    HR - apie 2700 km (apie 900 km); apie 62 mln/m; apie 16 mln. t./m.

    Klausimėlis: kodėl ir kaip Kroatijos geležinkeliams apsimoka ir sugeba vežti tiek keleivių (ir turbūt nedaug nuostolingi), o LG - ne (net ir vežant daugiau nei 3 kartus krovinių nei Kroatija)?

    Comment


      Parašė Metropolis Rodyti pranešimą
      Įdomi diskusija išsiplėtojo. Gaila, kad Lietuvos geležinkeliai pirmiausia (ir iš esmės vien tik) galvoja apie krovinių vežimą. Taip, kroviniai neša pelną. Taip, reikia juos pritraukti. Tačiau įdomu, kas trukdo pagalvoti apie įvairesnes keleivių pervežimo palengvinimo formas? Buvo užsiminta daug variantų - ir lankstesni grafikai, ir patogesnis jų sujungimas, ir dienos/savaitės bilietų įvedimas. Gal ateityje visa tai bus realizuota... Tikiuosi.
      Šiuokart tenorėčiau palyginti dviejų šalių - Lietuvos ir Kroatijos geležinkelius ir jų vežimus pastaraisiais metais:

      Geležinkelių ilgis (iš jų elektrifikuoti); pervežti keleiviai/metus; kroviniai/metus:

      LT - apie 2000 km (apie 110 km); apie 6 mln/m; apie 54 mln. t./m;
      HR - apie 2700 km (apie 900 km); apie 62 mln/m; apie 16 mln. t./m.

      Klausimėlis: kodėl ir kaip Kroatijos geležinkeliams apsimoka ir sugeba vežti tiek keleivių (ir turbūt nedaug nuostolingi), o LG - ne (net ir vežant daugiau nei 3 kartus krovinių nei Kroatija)?
      Skaičiai pritrenkė. Geras klausimas - kodėl tik pas mus blogai. Be to tiek ekonominis lygis, tiek gyventojų skaičius (Kroatijoj daugiau - 5 mln.) yra panašus kaip Lietuvoje.
      Latvijoje perveža virš 20 mln. Mūsų skaičiai - gėdingi. Tikrai yra kažkas netvarkoj su vadyba.
      Paskutinis taisė Salvijus; 2009.02.23, 00:21.

      Comment


        Manau pas mus didelis stabdis - penkiu pedu veze, kuris neduoda mums integruotis i europinius gelezinkelio tinklus..

        Comment


          Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
          Sekmadieni vasario 1d vaziavau per Neveroniu pervaza ir pamaciau kad link Palemono puses esantis sviesaforas (pries ileidziamaji) signalizuoja mirgsincia geltona spalva, kadangi ten PAB reskia traukinys jau tarpstotyje ir nusprendziau palaukt. Po kokiu 3min pravaziavo 2M62 su gana ilgu sastatu. Buvo ~14:00
          Siandien 2009 02 22 vel teko vaziuoti per ta pervaza apie 12:00, link palemono puses esantis ispejamasis sviesaforas mirgsejo, nutariau vel palaukt, laukti ilgai nereikejo uz 1min uzdare pervaza, nuo Kalnenu i Palemona pravaziavo be vagonu 2M62K - 1160 numeriu priklausantis LT-1. Gal manau jis numete vagonus Jonavoje arba Gaizunuose, kuriuos is ten paeme kitas silumvezis, o pats gryzo i Kauno depa

          Comment


            Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
            Siandien 2009 02 22 vel teko vaziuoti per ta pervaza apie 12:00, link palemono puses esantis ispejamasis sviesaforas mirgsejo, nutariau vel palaukt, laukti ilgai nereikejo uz 1min uzdare pervaza, nuo Kalnenu i Palemona pravaziavo be vagonu 2M62K - 1160 numeriu priklausantis LT-1. Gal manau jis numete vagonus Jonavoje arba Gaizunuose, kuriuos is ten paeme kitas silumvezis, o pats gryzo i Kauno depa
            Sekliam matau baisiai idomu, kokiu tikslu jis ten vaziavo...
            Numalsinsiu smalsuma - nepasidomejes tiksliai nepasakysiu, taciau greiciausiai cia rinktinio Radviliskis - Palemonas traukinio silumvezis, Siandien iseigine diena, vagonu matomai nebuvo jokiu, todel i depa grizo rezervu (ir laikas kaip tik mazdaug atitiktu) . Kitas galimas variantas (maziau tiketinas siuo konkreciu atveju) - sis silumvezis nutempe traukini is Vilniaus puses iki Radviliskio (arba Gaiziunu, Silainiu), po to buvo varomas i Palemona paimti traukinio i Vilniaus puse (o gal net ir Kybartus).

            Comment


              Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
              Skaičiai pritrenkė. Geras klausimas - kodėl tik pas mus blogai. Be to tiek ekonominis lygis, tiek gyventojų skaičius (Kroatijoj daugiau - 5 mln.) yra panašus kaip Lietuvoje.
              Manau tikslinga lyginti vienodo "sukirpimo" valstybes - Latvija, Estija ir pan., kur ir politine situacija panasi ir veze ta pati. Va jei pas juos butu kur kas geriau siuo klausimu (keleiviu vezimo), tada butu galima nesigailint pliekti LG . Siaip tradiciskai Lietuva tempiasi sesiu Baltijos valstybiu gale, taciau butent gelezinkeliai yra pazenge LT daugiausia is ju (tame tarpe manau ir keleiviu vezime).

              Comment


                Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                Sekliam matau baisiai idomu, kokiu tikslu jis ten vaziavo...
                Numalsinsiu smalsuma - nepasidomejes tiksliai nepasakysiu, taciau greiciausiai cia rinktinio Radviliskis - Palemonas traukinio silumvezis, Siandien iseigine diena, vagonu matomai nebuvo jokiu, todel i depa grizo rezervu (ir laikas kaip tik mazdaug atitiktu) . Kitas galimas variantas (maziau tiketinas siuo konkreciu atveju) - sis silumvezis nutempe traukini is Vilniaus puses iki Radviliskio (arba Gaiziunu, Silainiu), po to buvo varomas i Palemona paimti traukinio i Vilniaus puse (o gal net ir Kybartus).

                Gal zinai kur yra internete 2009 eismo grafikas?

                Comment


                  Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
                  Gal zinai kur yra internete 2009 eismo grafikas?
                  Tiksliai nepasakysiu, bet turetu manau buti valstybes ziniu arba VGI (valstybine gelezinkeliu inspekcija) tinklapyje.

                  Comment


                    Parašė 2Pack Rodyti pranešimą
                    Šiandien traukinys iš Šeštokų į Vilnių atvykti vėlavo valandą. Gal kas žino, kodėl?
                    ...
                    Tas „šiandien“ buvo (kiek supratau) 2009m. vasario 21 d. (šeštadienis).
                    Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                    Turbūt broliai lenkai vėlavo, o mūsiškis Šeštokuose laukė.
                    Atvejų, kada traukinys Šeštokai-Vilnius vėluoja Šeštokuose laukdamas vėluojančio PKP PL traukinio, pasitaikė ir man.
                    Dabar neduoda ramybės kitas klausimėlis: jei vėlavo lygiai valandą (normaliai jis į Vilnių atvyksta 17:56h), tai jo važiavimas nuo Palemono iki Vilniaus „kirtosi“ su grafiku EVJ818
                    - dviaukščio elektrinio (iš Kaunas1 išv. 17:56, į Vilnių atv. 18:55h.). Kaip tą dieną kelyje gavosi praktiškai? Kuris iš šių traukinių į Vilnių atvyko anksčiau? Ar vėlavo ir dviaukštis elektrinis?

                    Comment


                      Manyčiau, kad greitasis traukinys Kaunas - Klaipėda būtų reikalingas, aišku, baigus tunelio remontą. Jei iš Vilniaus važiuoja net trys traukiniai ir yra populiarūs, tai kodėl bent vienas negalėtų važiuoti ir iš Kauno. Juk sąlygos tiek iš Vilniaus, tiek iš Kauno panašios (autostrada), bet yra keleivių ir traukiniams. Aišku, jis turėtų būti patogiu laiku ir ne naktinis.

                      Comment


                        Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                        Sekliam matau baisiai idomu, kokiu tikslu jis ten vaziavo...
                        Numalsinsiu smalsuma - nepasidomejes tiksliai nepasakysiu, taciau greiciausiai cia rinktinio Radviliskis - Palemonas traukinio silumvezis, Siandien iseigine diena, vagonu matomai nebuvo jokiu, todel i depa grizo rezervu (ir laikas kaip tik mazdaug atitiktu) . Kitas galimas variantas (maziau tiketinas siuo konkreciu atveju) - sis silumvezis nutempe traukini is Vilniaus puses iki Radviliskio (arba Gaiziunu, Silainiu), po to buvo varomas i Palemona paimti traukinio i Vilniaus puse (o gal net ir Kybartus).

                        Kaip suprantu is Palemono tarkim nutempe iki Radviliskio, o paskui kadangi vagonu nebuvo rezervu atgal, o tarkim Radviliskyje negalejo prikabint sastato kad iki Jonavos kazka nutempt, nes cia taip iseina kad didele prabanga gaunasi vaikyt lokomotyva rezervu nuo Radviliskio iki Palemono.

                        PS: Kada rinktinis Palemonas-Radviliskis isvyksta is Palemono. Netoli tos pervazos gyvenu (5km) nulekciau nufotkint prie progos

                        Comment


                          Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
                          Kaip suprantu is Palemono tarkim nutempe iki Radviliskio, o paskui kadangi vagonu nebuvo rezervu atgal, o tarkim Radviliskyje negalejo prikabint sastato kad iki Jonavos kazka nutempt, nes cia taip iseina kad didele prabanga gaunasi vaikyt lokomotyva rezervu nuo Radviliskio iki Palemono.

                          PS: Kada rinktinis Palemonas-Radviliskis isvyksta is Palemono. Netoli tos pervazos gyvenu (5km) nulekciau nufotkint prie progos
                          Jeigu buvo ka - tikrai prikabino, o jei nebuvo, teko leisti rezervu (taip daryti neretai reikia - ypac su lokomoyvais, tampanciais tiesioginius sastatus.
                          O grafiko nepamenu, berods anksciau buvo apie 14-15 val is Palemono..

                          Comment


                            Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                            Jeigu buvo ka - tikrai prikabino, o jei nebuvo, teko leisti rezervu (taip daryti neretai reikia - ypac su lokomoyvais, tampanciais tiesioginius sastatus.
                            O grafiko nepamenu, berods anksciau buvo apie 14-15 val is Palemono..
                            O taupumo sumetimais "laisva lokomotyva" neapsimoka prikabint pries sastato vykstancio i Vaidotus is Radviliskio ir paskui ji atkabint Jonavoje arba Gaiziunuose

                            Comment


                              Parašė udrius Rodyti pranešimą
                              Taip buvo toks traukinys iš Vilniaus į Klaipėdą per Kauną. Visgi jis buvo naktinis... Be to, Kaune reikėdavo apgręžti lokomotyvą. Taigi, vilniečiams patogumo jokio... o ir kauniečiams ne ką greičiau nei autobusu gaunasi...
                              jo ir as moksleivis budamas vaziavau is Kauno i Klaipeda naktiniu traukiniu: gryna nesamone, gerai kad buvome jauni ir leidome laika seliojimams. kokia cia kelione is kauno i klaipeda per siaulius?
                              פוניקולאַר

                              Comment


                                Parašė fui Rodyti pranešimą
                                jo ir as moksleivis budamas vaziavau is Kauno i Klaipeda naktiniu traukiniu: gryna nesamone, gerai kad buvome jauni ir leidome laika seliojimams. kokia cia kelione is kauno i klaipeda per siaulius?
                                Aš tokią kelionę prisimenu kaip mažytį košmarą: buvo vasara, pilnas vagonas jaunimo, aš klaikiai pavargęs ir noriu miego, bet aplinkui visi erzeliuoja ir slapčiomis geria alkoholį. Taip normaliai ir neužmigau iki pat Plungės (važiavau ne į Klaipėdą). Kita vertus, viską gyvenime reikia patirti, taigi per daug nesigailėjau

                                Comment


                                  Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                                  Pritariu. Matau alternatyvų maršrutą kai suremontuos Kauno tunelį - Šeštokai-Kaunas-Šiauliai-Joniškis-Ryga (jei latvių įstatymai trukdo važiuoti LG traukiniams iki Rygos tada jie galėtų savo paleist iki Joniškio). Seniau kursuodavao latvių priemiestiniai Ryga-Meitenė (3 kartus) ir Ryga-Radviliškis. Beje, Elėjos ir Platuonės gyventojai kiek žinau darė žygius dėl maršruto atgaivinimo.
                                  Tik reiktų priderinti maršrutus (turėtų būt 2), kad būtų patogus persėdimas. Šis maršrutas būtų optimalus - išspręstų šiauliečiams, Žemaitijos gyventojams Kauno pasiekimo problemą, joniškiečiams nebreikėtų autobusais kratytis į Šiaulių geležinkelio stotį ir t. t.
                                  Taip, manau, kad normalus susisiekimas su Ryga geležinkeliu būtų labai gerai, tuo labiau, kad Ryga jau tapo pagrindiniu Baltijos šalių civilinės aviacijos hub'u.

                                  Ir tam visai nereikia atskirų reisų Vilnius - Ryga, Kaunas - Ryga, Klaipėda - Ryga, Panevėžys - Ryga... Ir nereikia Rail-Balticos ...
                                  Paskutinis taisė Tomas; 2009.02.23, 00:13.
                                  It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                  Comment


                                    Parašė fui Rodyti pranešimą
                                    jo ir as moksleivis budamas vaziavau is Kauno i Klaipeda naktiniu traukiniu: gryna nesamone, gerai kad buvome jauni ir leidome laika seliojimams. kokia cia kelione is kauno i klaipeda per siaulius?
                                    Nors ir per Panevėžį

                                    Esmė ta, kad važiuoti į pajūrį iš Kauno traukiniu gali būt greičiau, nei autobusu. Jau nekalbant apie tai, kad normalus šiuolaikinis lokomotyvo traukiamas keleivinis traukinys yra nepalyginamai komfortiškesnis už autobusą (tegu ir modernų).

                                    Apskritai - būtina išnaudoti tai, kad 5 didžiausius Lietuvos miestus, o taip pat ir Rygą jungia geležinkeliai...
                                    It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                    Comment


                                      Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                      Taip, manau, kad normalus susisiekimas su Ryga geležinkeliu būtų labai gerai, tuo labiau, kad Ryga jau tapo pagrindiniu Baltijos šalių civilinės aviacijos hub'u.

                                      Ir tam visai nereikia atskirų reisų
                                      Vilnius - Ryga, Kaunas - Ryga, Klaipėda - Ryga, Panevėžys - Ryga... Ir nereikia Rail-Balticos ...
                                      Čia reisai lėktuvų ar autobusų?
                                      Nes traukinys iš Panevėžio į Rygą tikrai nerealu (pirmiau tegul atsiranda į Klaipėdą, Daugpilį).

                                      Comment


                                        Parašė Vitas Rodyti pranešimą
                                        Čia reisai lėktuvų ar autobusų?
                                        Nes traukinys iš Panevėžio į Rygą tikrai nerealu (pirmiau tegul atsiranda į Klaipėdą, Daugpilį).
                                        Ne Panevėžys - Ryga, o Panevėžys - Šiauliai/Šiauliai - Ryga

                                        Primenu - keleivis ne malka
                                        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                        Comment


                                          Parašė fui Rodyti pranešimą
                                          ... ir as moksleivis budamas vaziavau is Kauno i Klaipeda naktiniu traukiniu (...) Kokia cia kelione is Kauno i Klaipeda per Siaulius?
                                          Iš Kauno į Klaipėdą per Šiaulius tam tikras kampas susidaro (kaip ir iš Kauno į Kėdainius per Jonavą, į Jonavą per Gaižiūnus). Užtai iš Vilniaus į Klaipėdą aplinkinis kelias jaučiasi mažiau. O juo labiau – važiuojant į Palangą, nes išlipama ne Klaipėdoje, o Kretingoje.

                                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                          Nors ir per Panevėžį
                                          Esmė ta, kad važiuoti į pajūrį iš Kauno traukiniu gali būt greičiau, nei autobusu. Jau nekalbant apie tai, kad normalus šiuolaikinis lokomotyvo traukiamas keleivinis traukinys yra nepalyginamai komfortiškesnis už autobusą (tegu ir modernų).
                                          Apskritai - būtina išnaudoti tai, kad 5 didžiausius Lietuvos miestus, o taip pat ir Rygą jungia geležinkeliai...
                                          Iš Kauno į Klaipėdą traukiniu greičiau nei autobusu tikėtina mažai, nes autobusas išnaudos automagistralės privalumus. Bet ilgoje kelionėje autobusu jausmas lyg būtum kokiame maiše. O traukiniu laisviau jautiesi kad ir paprasčiausiu D1, nekalbant apie modernų tokį kaip dviaukštis elektrinis arba šiuo metu važinėjantys iš Vilniaus į Klaipėdą..

                                          P.S.:Kas liečia važiavimus aplinkiniu keliu, tai prisiminiau pasakojimą apie sovietinius laikus, kai iš KGB leidimus prasimušę Kalvarijos gyventojai pas gimines į Punską važiavo autobusu iki Gardino, paskui traukiniais maršrutu Gardinas-Kuznica-Sokulka-Suvalkai, paskui vėl autobusu Suvalkai-Punskas (tiesiai susidaro tik 20-25 km). Arba viename sename filme mačiau, kaip iš Rokiškio traukiniais važiavo per Latviją (Daugpilio mazgą) į Vilnių

                                          Comment

                                          Working...
                                          X