Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkeliai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Priminėte, kaip vaikystėj man atrodė, kad Ryga toli toli nuo Kauno, nes ten reikia važiuoti per visą naktį traukiniu! Tėvai taip darydavo. O paskui paaiškėjo, kad iki Rygos 2-3val. kelio. Automobiliu, žinoma.

    Man rodos didelė problema tame, kad Lietuvoje nematoma skirtumo tarp keleivių ir krovinių vežimo (ir tai ne vien tik LG, bet ir miestų autobusų ir troleibusų parkų problema). Apie keleivį mąstoma taip pat kaip ir apie kokią plytą ar rastą. T.y. jis "pakraunamas" stotyje A ir turi būti "iškraunamas" stotyje B be jokių "perkrovimo" operacijų tarpinėse stotelėse. Tokia logika tinka rąstams ir plytoms - nepradėsi gi jų tampyt iš sąstato į sąstatą.

    Tuo tarpu keleiviai nėra toks statiškas krovinys kaip plytos, todėl gali labai sėkmingai ir greitai persėsti iš vieno traukinio į kitą. Tai reiškia, kad visai nebūtina traukinį Vilnius-Klaipėda varyt pro Kauną, apsukinėti lokomotyvą ir t.t.
    Kauniečiai pvz. galėtų būti surenkami Jonavoj (ar pro kur ten važiuoja Vilnius - Klaipėda)... Aišku norint turėt tokią sistemą reiktų įdiegt tokius XXa. išradimus kaip dieniniai bilietai ar pan., kad kiekvienam maršruto segmentui nereikėtų atskiro bilieto (reikalas kol kas neįkandamas net ir miestų autobusų ir troleibusų parkams). Žodžiu manau, kad į keleivių pervežimą reikia žiūrėt lanksčiau nei dabar.

    Pvz. iš Vokietijos. ~250km atstumas (iš Hamburgo į miestuką prie Vilhelmshafeno) vietiniais traukiniais, su 10 tarpinių stotelių ir 2 persėdimais (t.y. iš viso 12 tarpinių sustojimų) įveikiamas maždaug per 3h ...
    Pritariu. Matau alternatyvų maršrutą kai suremontuos Kauno tunelį - Šeštokai-Kaunas-Šiauliai-Joniškis-Ryga (jei latvių įstatymai trukdo važiuoti LG traukiniams iki Rygos tada jie galėtų savo paleist iki Joniškio). Seniau kursuodavao latvių priemiestiniai Ryga-Meitenė (3 kartus) ir Ryga-Radviliškis. Beje, Elėjos ir Platuonės gyventojai kiek žinau darė žygius dėl Rygos-Meitenės maršruto atgaivinimo.
    Tik reiktų priderinti maršrutus (turėtų būt 2), kad būtų patogus persėdimas. Šis maršrutas būtų optimalus - išspręstų šiauliečiams, Žemaitijos gyventojams Kauno pasiekimo problemą, joniškiečiams nebreikėtų autobusais kratytis į Šiaulių geležinkelio stotį ir t. t.
    Paskutinis taisė Salvijus; 2009.02.23, 00:18.

    Comment


      Įdomi diskusija išsiplėtojo. Gaila, kad Lietuvos geležinkeliai pirmiausia (ir iš esmės vien tik) galvoja apie krovinių vežimą. Taip, kroviniai neša pelną. Taip, reikia juos pritraukti. Tačiau įdomu, kas trukdo pagalvoti apie įvairesnes keleivių pervežimo palengvinimo formas? Buvo užsiminta daug variantų - ir lankstesni grafikai, ir patogesnis jų sujungimas, ir dienos/savaitės bilietų įvedimas. Gal ateityje visa tai bus realizuota... Tikiuosi.
      Šiuokart tenorėčiau palyginti dviejų šalių - Lietuvos ir Kroatijos geležinkelius ir jų vežimus pastaraisiais metais:

      Geležinkelių ilgis (iš jų elektrifikuoti); pervežti keleiviai/metus; kroviniai/metus:

      LT - apie 2000 km (apie 110 km); apie 6 mln/m; apie 54 mln. t./m;
      HR - apie 2700 km (apie 900 km); apie 62 mln/m; apie 16 mln. t./m.

      Klausimėlis: kodėl ir kaip Kroatijos geležinkeliams apsimoka ir sugeba vežti tiek keleivių (ir turbūt nedaug nuostolingi), o LG - ne (net ir vežant daugiau nei 3 kartus krovinių nei Kroatija)?

      Comment


        Parašė Metropolis Rodyti pranešimą
        Įdomi diskusija išsiplėtojo. Gaila, kad Lietuvos geležinkeliai pirmiausia (ir iš esmės vien tik) galvoja apie krovinių vežimą. Taip, kroviniai neša pelną. Taip, reikia juos pritraukti. Tačiau įdomu, kas trukdo pagalvoti apie įvairesnes keleivių pervežimo palengvinimo formas? Buvo užsiminta daug variantų - ir lankstesni grafikai, ir patogesnis jų sujungimas, ir dienos/savaitės bilietų įvedimas. Gal ateityje visa tai bus realizuota... Tikiuosi.
        Šiuokart tenorėčiau palyginti dviejų šalių - Lietuvos ir Kroatijos geležinkelius ir jų vežimus pastaraisiais metais:

        Geležinkelių ilgis (iš jų elektrifikuoti); pervežti keleiviai/metus; kroviniai/metus:

        LT - apie 2000 km (apie 110 km); apie 6 mln/m; apie 54 mln. t./m;
        HR - apie 2700 km (apie 900 km); apie 62 mln/m; apie 16 mln. t./m.

        Klausimėlis: kodėl ir kaip Kroatijos geležinkeliams apsimoka ir sugeba vežti tiek keleivių (ir turbūt nedaug nuostolingi), o LG - ne (net ir vežant daugiau nei 3 kartus krovinių nei Kroatija)?
        Skaičiai pritrenkė. Geras klausimas - kodėl tik pas mus blogai. Be to tiek ekonominis lygis, tiek gyventojų skaičius (Kroatijoj daugiau - 5 mln.) yra panašus kaip Lietuvoje.
        Latvijoje perveža virš 20 mln. Mūsų skaičiai - gėdingi. Tikrai yra kažkas netvarkoj su vadyba.
        Paskutinis taisė Salvijus; 2009.02.23, 00:21.

        Comment


          Manau pas mus didelis stabdis - penkiu pedu veze, kuris neduoda mums integruotis i europinius gelezinkelio tinklus..

          Comment


            Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
            Sekmadieni vasario 1d vaziavau per Neveroniu pervaza ir pamaciau kad link Palemono puses esantis sviesaforas (pries ileidziamaji) signalizuoja mirgsincia geltona spalva, kadangi ten PAB reskia traukinys jau tarpstotyje ir nusprendziau palaukt. Po kokiu 3min pravaziavo 2M62 su gana ilgu sastatu. Buvo ~14:00
            Siandien 2009 02 22 vel teko vaziuoti per ta pervaza apie 12:00, link palemono puses esantis ispejamasis sviesaforas mirgsejo, nutariau vel palaukt, laukti ilgai nereikejo uz 1min uzdare pervaza, nuo Kalnenu i Palemona pravaziavo be vagonu 2M62K - 1160 numeriu priklausantis LT-1. Gal manau jis numete vagonus Jonavoje arba Gaizunuose, kuriuos is ten paeme kitas silumvezis, o pats gryzo i Kauno depa

            Comment


              Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
              Siandien 2009 02 22 vel teko vaziuoti per ta pervaza apie 12:00, link palemono puses esantis ispejamasis sviesaforas mirgsejo, nutariau vel palaukt, laukti ilgai nereikejo uz 1min uzdare pervaza, nuo Kalnenu i Palemona pravaziavo be vagonu 2M62K - 1160 numeriu priklausantis LT-1. Gal manau jis numete vagonus Jonavoje arba Gaizunuose, kuriuos is ten paeme kitas silumvezis, o pats gryzo i Kauno depa
              Sekliam matau baisiai idomu, kokiu tikslu jis ten vaziavo...
              Numalsinsiu smalsuma - nepasidomejes tiksliai nepasakysiu, taciau greiciausiai cia rinktinio Radviliskis - Palemonas traukinio silumvezis, Siandien iseigine diena, vagonu matomai nebuvo jokiu, todel i depa grizo rezervu (ir laikas kaip tik mazdaug atitiktu) . Kitas galimas variantas (maziau tiketinas siuo konkreciu atveju) - sis silumvezis nutempe traukini is Vilniaus puses iki Radviliskio (arba Gaiziunu, Silainiu), po to buvo varomas i Palemona paimti traukinio i Vilniaus puse (o gal net ir Kybartus).

              Comment


                Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                Skaičiai pritrenkė. Geras klausimas - kodėl tik pas mus blogai. Be to tiek ekonominis lygis, tiek gyventojų skaičius (Kroatijoj daugiau - 5 mln.) yra panašus kaip Lietuvoje.
                Manau tikslinga lyginti vienodo "sukirpimo" valstybes - Latvija, Estija ir pan., kur ir politine situacija panasi ir veze ta pati. Va jei pas juos butu kur kas geriau siuo klausimu (keleiviu vezimo), tada butu galima nesigailint pliekti LG . Siaip tradiciskai Lietuva tempiasi sesiu Baltijos valstybiu gale, taciau butent gelezinkeliai yra pazenge LT daugiausia is ju (tame tarpe manau ir keleiviu vezime).

                Comment


                  Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                  Sekliam matau baisiai idomu, kokiu tikslu jis ten vaziavo...
                  Numalsinsiu smalsuma - nepasidomejes tiksliai nepasakysiu, taciau greiciausiai cia rinktinio Radviliskis - Palemonas traukinio silumvezis, Siandien iseigine diena, vagonu matomai nebuvo jokiu, todel i depa grizo rezervu (ir laikas kaip tik mazdaug atitiktu) . Kitas galimas variantas (maziau tiketinas siuo konkreciu atveju) - sis silumvezis nutempe traukini is Vilniaus puses iki Radviliskio (arba Gaiziunu, Silainiu), po to buvo varomas i Palemona paimti traukinio i Vilniaus puse (o gal net ir Kybartus).

                  Gal zinai kur yra internete 2009 eismo grafikas?

                  Comment


                    Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
                    Gal zinai kur yra internete 2009 eismo grafikas?
                    Tiksliai nepasakysiu, bet turetu manau buti valstybes ziniu arba VGI (valstybine gelezinkeliu inspekcija) tinklapyje.

                    Comment


                      Parašė 2Pack Rodyti pranešimą
                      Šiandien traukinys iš Šeštokų į Vilnių atvykti vėlavo valandą. Gal kas žino, kodėl?
                      ...
                      Tas „šiandien“ buvo (kiek supratau) 2009m. vasario 21 d. (šeštadienis).
                      Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                      Turbūt broliai lenkai vėlavo, o mūsiškis Šeštokuose laukė.
                      Atvejų, kada traukinys Šeštokai-Vilnius vėluoja Šeštokuose laukdamas vėluojančio PKP PL traukinio, pasitaikė ir man.
                      Dabar neduoda ramybės kitas klausimėlis: jei vėlavo lygiai valandą (normaliai jis į Vilnių atvyksta 17:56h), tai jo važiavimas nuo Palemono iki Vilniaus „kirtosi“ su grafiku EVJ818
                      - dviaukščio elektrinio (iš Kaunas1 išv. 17:56, į Vilnių atv. 18:55h.). Kaip tą dieną kelyje gavosi praktiškai? Kuris iš šių traukinių į Vilnių atvyko anksčiau? Ar vėlavo ir dviaukštis elektrinis?

                      Comment


                        Manyčiau, kad greitasis traukinys Kaunas - Klaipėda būtų reikalingas, aišku, baigus tunelio remontą. Jei iš Vilniaus važiuoja net trys traukiniai ir yra populiarūs, tai kodėl bent vienas negalėtų važiuoti ir iš Kauno. Juk sąlygos tiek iš Vilniaus, tiek iš Kauno panašios (autostrada), bet yra keleivių ir traukiniams. Aišku, jis turėtų būti patogiu laiku ir ne naktinis.

                        Comment


                          Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                          Sekliam matau baisiai idomu, kokiu tikslu jis ten vaziavo...
                          Numalsinsiu smalsuma - nepasidomejes tiksliai nepasakysiu, taciau greiciausiai cia rinktinio Radviliskis - Palemonas traukinio silumvezis, Siandien iseigine diena, vagonu matomai nebuvo jokiu, todel i depa grizo rezervu (ir laikas kaip tik mazdaug atitiktu) . Kitas galimas variantas (maziau tiketinas siuo konkreciu atveju) - sis silumvezis nutempe traukini is Vilniaus puses iki Radviliskio (arba Gaiziunu, Silainiu), po to buvo varomas i Palemona paimti traukinio i Vilniaus puse (o gal net ir Kybartus).

                          Kaip suprantu is Palemono tarkim nutempe iki Radviliskio, o paskui kadangi vagonu nebuvo rezervu atgal, o tarkim Radviliskyje negalejo prikabint sastato kad iki Jonavos kazka nutempt, nes cia taip iseina kad didele prabanga gaunasi vaikyt lokomotyva rezervu nuo Radviliskio iki Palemono.

                          PS: Kada rinktinis Palemonas-Radviliskis isvyksta is Palemono. Netoli tos pervazos gyvenu (5km) nulekciau nufotkint prie progos

                          Comment


                            Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
                            Kaip suprantu is Palemono tarkim nutempe iki Radviliskio, o paskui kadangi vagonu nebuvo rezervu atgal, o tarkim Radviliskyje negalejo prikabint sastato kad iki Jonavos kazka nutempt, nes cia taip iseina kad didele prabanga gaunasi vaikyt lokomotyva rezervu nuo Radviliskio iki Palemono.

                            PS: Kada rinktinis Palemonas-Radviliskis isvyksta is Palemono. Netoli tos pervazos gyvenu (5km) nulekciau nufotkint prie progos
                            Jeigu buvo ka - tikrai prikabino, o jei nebuvo, teko leisti rezervu (taip daryti neretai reikia - ypac su lokomoyvais, tampanciais tiesioginius sastatus.
                            O grafiko nepamenu, berods anksciau buvo apie 14-15 val is Palemono..

                            Comment


                              Parašė LT-1 Rodyti pranešimą
                              Jeigu buvo ka - tikrai prikabino, o jei nebuvo, teko leisti rezervu (taip daryti neretai reikia - ypac su lokomoyvais, tampanciais tiesioginius sastatus.
                              O grafiko nepamenu, berods anksciau buvo apie 14-15 val is Palemono..
                              O taupumo sumetimais "laisva lokomotyva" neapsimoka prikabint pries sastato vykstancio i Vaidotus is Radviliskio ir paskui ji atkabint Jonavoje arba Gaiziunuose

                              Comment


                                Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                Taip buvo toks traukinys iš Vilniaus į Klaipėdą per Kauną. Visgi jis buvo naktinis... Be to, Kaune reikėdavo apgręžti lokomotyvą. Taigi, vilniečiams patogumo jokio... o ir kauniečiams ne ką greičiau nei autobusu gaunasi...
                                jo ir as moksleivis budamas vaziavau is Kauno i Klaipeda naktiniu traukiniu: gryna nesamone, gerai kad buvome jauni ir leidome laika seliojimams. kokia cia kelione is kauno i klaipeda per siaulius?
                                פוניקולאַר

                                Comment


                                  Parašė fui Rodyti pranešimą
                                  jo ir as moksleivis budamas vaziavau is Kauno i Klaipeda naktiniu traukiniu: gryna nesamone, gerai kad buvome jauni ir leidome laika seliojimams. kokia cia kelione is kauno i klaipeda per siaulius?
                                  Aš tokią kelionę prisimenu kaip mažytį košmarą: buvo vasara, pilnas vagonas jaunimo, aš klaikiai pavargęs ir noriu miego, bet aplinkui visi erzeliuoja ir slapčiomis geria alkoholį. Taip normaliai ir neužmigau iki pat Plungės (važiavau ne į Klaipėdą). Kita vertus, viską gyvenime reikia patirti, taigi per daug nesigailėjau

                                  Comment


                                    Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                                    Pritariu. Matau alternatyvų maršrutą kai suremontuos Kauno tunelį - Šeštokai-Kaunas-Šiauliai-Joniškis-Ryga (jei latvių įstatymai trukdo važiuoti LG traukiniams iki Rygos tada jie galėtų savo paleist iki Joniškio). Seniau kursuodavao latvių priemiestiniai Ryga-Meitenė (3 kartus) ir Ryga-Radviliškis. Beje, Elėjos ir Platuonės gyventojai kiek žinau darė žygius dėl maršruto atgaivinimo.
                                    Tik reiktų priderinti maršrutus (turėtų būt 2), kad būtų patogus persėdimas. Šis maršrutas būtų optimalus - išspręstų šiauliečiams, Žemaitijos gyventojams Kauno pasiekimo problemą, joniškiečiams nebreikėtų autobusais kratytis į Šiaulių geležinkelio stotį ir t. t.
                                    Taip, manau, kad normalus susisiekimas su Ryga geležinkeliu būtų labai gerai, tuo labiau, kad Ryga jau tapo pagrindiniu Baltijos šalių civilinės aviacijos hub'u.

                                    Ir tam visai nereikia atskirų reisų Vilnius - Ryga, Kaunas - Ryga, Klaipėda - Ryga, Panevėžys - Ryga... Ir nereikia Rail-Balticos ...
                                    Paskutinis taisė Tomas; 2009.02.23, 00:13.
                                    It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                    Comment


                                      Parašė fui Rodyti pranešimą
                                      jo ir as moksleivis budamas vaziavau is Kauno i Klaipeda naktiniu traukiniu: gryna nesamone, gerai kad buvome jauni ir leidome laika seliojimams. kokia cia kelione is kauno i klaipeda per siaulius?
                                      Nors ir per Panevėžį

                                      Esmė ta, kad važiuoti į pajūrį iš Kauno traukiniu gali būt greičiau, nei autobusu. Jau nekalbant apie tai, kad normalus šiuolaikinis lokomotyvo traukiamas keleivinis traukinys yra nepalyginamai komfortiškesnis už autobusą (tegu ir modernų).

                                      Apskritai - būtina išnaudoti tai, kad 5 didžiausius Lietuvos miestus, o taip pat ir Rygą jungia geležinkeliai...
                                      It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                      Comment


                                        Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                        Taip, manau, kad normalus susisiekimas su Ryga geležinkeliu būtų labai gerai, tuo labiau, kad Ryga jau tapo pagrindiniu Baltijos šalių civilinės aviacijos hub'u.

                                        Ir tam visai nereikia atskirų reisų
                                        Vilnius - Ryga, Kaunas - Ryga, Klaipėda - Ryga, Panevėžys - Ryga... Ir nereikia Rail-Balticos ...
                                        Čia reisai lėktuvų ar autobusų?
                                        Nes traukinys iš Panevėžio į Rygą tikrai nerealu (pirmiau tegul atsiranda į Klaipėdą, Daugpilį).

                                        Comment


                                          Parašė Vitas Rodyti pranešimą
                                          Čia reisai lėktuvų ar autobusų?
                                          Nes traukinys iš Panevėžio į Rygą tikrai nerealu (pirmiau tegul atsiranda į Klaipėdą, Daugpilį).
                                          Ne Panevėžys - Ryga, o Panevėžys - Šiauliai/Šiauliai - Ryga

                                          Primenu - keleivis ne malka
                                          It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                          Comment

                                          Working...
                                          X