Bet "Linavai" pagal straipsnį tai tik spalis ir lapkritis naudingas būtų... O kur dar gruodis , kai prasideda pats įkarštis prieš šventes ir naujus... Tada kiekvienais metais verkiama , kad vairuotojai naujus kabinoje sutiko...
Straipsnelis apie mano buvusį kaimyną ,kuris dirbo geležinkelyje . Nežinau kur patalpinti , bet talpinu ji čia. Visiška teisybė jame rašoma. Gal kai kam ir graudokas pasirodys straipsnis , bet tai yra teisybė.
Vežėjai automobilių keliais jau turi galimybę rinktis – leisti ilgas naktis pasienio patikros punktuose arba pasinaudoti nauja geležinkelių paslauga ir vilkikus su puspriekabėmis į Baltarusiją gabenti gerokai greičiau. Naujam „Lietuvos geležinkeliai“ ir Baltarusijos geležinkelių projektui suteiktas simbolinis „Nemuno“ pavadinimas.
Vienu metu traukiniu „Nemunas“ galės būti gabenama 30 vilkikų su puspriekabėmis ir vienas keleivinis vagonas vairuotojams. Planuojama, kad traukinys iš Minsko į Kauną atvyks ketvirtadieniais ryte, o atgal į Baltarusiją išvyks penktadieniais vakare iš Vilniaus. Vežimo tarp abiejų šalių trukmė – 10 valandų.
Projektas „Nemunas“ – kontreilerinis traukinys, ant kurio specialių platformų gali būti gabenami vilkikai su puspriekabėmis. Tai unikalus logistikos sprendimas Vidurio ir Rytų Europoje. Šiame projekte dalyvauja abiejų šalių muitinių, pasienio, veterinarijos specialistai, ekspeditorių asociacija „Lineka“, vežėjai. Bandomieji „Nemuno“ važiavimai buvo vykdomi praėjusią savaitę.
„Įsitikinome, kad projektui pasirengta gerai. Pirmieji vežimai leido įvertinti technologinio proceso trūkumus ir juos pašalinti, taip sudarant dar geresnes sąlygas vežėjams ir ekspeditoriams naudotis tokio traukinio privalumais“, – teigia „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas plėtrai Saulius Stasiūnas.
Pasak S. Stasiūno, skaičiuojama, kad naujoji paslauga bus paklausi, sudarys verslui daugiau galimybių gabenti krovinius per mūsų šalį bei leis sumažinti apkrovas automobilių kelių pasienio patikros punktuose.
„Nemuno“ maršrutą kitąmet numatyta pratęsti iki Klaipėdos.
Valstybės valdomi “Lietuvos geležinkeliai” per pastaruosius septynerius metus investavo daugiau nei 4 mlrd. litų, tačiau jų grąža – mažesnė net už valstybės skolinimosi kainą, o įmonė mažina dividendų mokėjimą, todėl Investuotojų asociacija siūlo išsamiai nagrinėti visas bendrovės investicijas.
“2007 metais “Lietuvos geležinkeliai” pervežė 53,5 mln. tonų krovinių, o atlikus daugiau nei 4 mlrd. litų investicijų šiemet krovinių srautas bus apie 10 proc. mažesnis nei prieš septynerius metus. 2007-aisiais “Lietuvos geležinkelių” pelnas buvo 133,6 mln. litų, o šiemet – nesieks nė 100 mln. litų”, – pranešime spaudai sakė Investuotojų asociacijos Kompetencijų Centro steigėjas Vaidotas Rūkas.
Anot jo, prisidengti socialine keleivių vežimo funkcija “Lietuvos geležinkeliams” nepavyks, nes grynasis pelnas iš komercinės veiklos taip pat mažėjo dešimtimis milijonų litų.
“Privačiame sektoriuje tiek investuojantys, tačiau mažiau pelno uždirbusiais vadovais būtų rimtai suabejota”, – tvirtino V.Rūkas.
Neseniai paskelbta, kad Specialiųjų tyrimų tarnyba atliko apie 30 kratų ir sulaikė 7 asmenis dėl įtarimų, kad “Lietuvos geležinkelių” ir jos antrinės įmonės “Gelsauga” viešųjų pirkimų konkursai vyko iš anksto susitarus su konkrečių bendrovių atstovais dėl jų laimėjimo.
“Atsižvelgdami į tai, kad Seimas veržiasi sudaryti komisijų dėl suskystintų dujų terminalo statybų, o “Lietuvos geležinkeliai” kasmet investuoja daugiau nei po 650 mln. litų arba tiek, kiek kainuoja visas terminalas bei panašiai koks būtų kasmetinis Lietuvos įnašas atominei elektrinei statyti, manome, kad būtų prasminga atidžiai pasižiūrėti į visas “Lietuvos geležinkelių” investicijas ir jų naudą. Juolab, kad “Lietuvos geležinkeliai”, prisidengdami didelėmis investicijomis, 2014 metais ruošiasi sumažinti į valstybės biudžetą mokamus dividendus”, – teigė V.Rūkas.
Anot Investuotojų asociacijos, pačių “Lietuvos geležinkelių” duomenys rodo, kad 2011 metais investicijų grąža sudarė 3,3 proc., 2012-aisiais – 2,6 proc., o šiemet nesiekia 2 procentų.
“Tai – itin maži skaičiai net ir atsižvelgiant į tai, jog investuojama į ilgiau atsiperkančius infrastruktūros projektus, kai alternatyvios investicijos, pavyzdžiui į šilumos ūkį, galėtų duoti geresnę grąžą”, – sakė V.Rūkas.
“Lietuvos geležinkeliai”, 2012 metais uždirbę 130,189 mln. litų pelno, valstybei šiemet sumokėjo 29,941 mln. litų dividendų, o pernai – 122,668 mln. litų (2011 metų pelnas – 147,261 mln. litų). Kitąmet bendrovė į valstybės biudžetą planuoja sumokėti tik apie 10 mln. litų dividendų.
100 proc. Lietuvos geležinkelių” akcijų priklauso valstybei, jas patikėjimo teise valdo Susisiekimo ministerija.
Na žinoma, mažėja tranzitiniai krovinių srautai visame regione, tai kalti LG... Aišku galima neinvestuoti į kelius, tada praėjus keliems metams netik geležinkelius, bet ir puse uosto teks uždaryti. Kažkaip nelabai suvokia tie investuotojai investavimo esmės. Juk ne naujus geležinkelius tiesia, o esamus atnaujina. Ir išvis šios investicijos nauda pasimatys tik po 5-10 metų, kai tam tikri krovnių srautai dėl greitesnio pervežimo pasuks per Lietuvą, o ne per Latviją ar augančius Rusijos uostus. Arba bent išlaikysim esamą situaciją, nes aplinkinės valstybės irgi nestovi vietoje, o gerina pralaidumą.
P.S. bent dar prieš porą mėnesių LG krovinių srautų sumažėjimas buvo mažiausias regione, nes dirbama ties diversifikavimu ir naujomis rinkimos.
Kitur krito daug stipriau.
Į rankas pateko štai toks DVD su reklaminiu Lietuvos geležinkelių 05:50 trukmės filmuku apie logistiką (lietuvių, rusų, anglų k., su titrais vokiečių ir kinų k.)
Šiaip mielai galiu padovanoti kokiam railfanui, galbūt kažką panašaus kolekcionuojančiam ir norinčiam tai turėti
Į rankas pateko štai toks DVD su reklaminiu Lietuvos geležinkelių 05:50 trukmės filmuku apie logistiką (lietuvių, rusų, anglų k., su titrais vokiečių ir kinų k.) Atvaizdas
Comment