136,6 mln. Lt paskolos lėšų yra skirti 590 prekinių vagonų įsigyti. Likusi paskolos dalis, t.y. 36 mln. Lt, bus panaudota dalinai finansuoti dviaukščių elektrinių traukinių įsigijimą.
Nieko neparašyta apie palūkanas ir terminus.
Keista situacija - užuot įmonei būtų leidžiama pirkti šiuos pirkinius iš uždirbto pelno, kurį sumoka į valstybės biudžetą (ir neiašku kur pinigai prapuola), įmonė priversta pirkiniams skolintis pinigus už palūkanas.
Nieko neparašyta apie palūkanas ir terminus.
Keista situacija - užuot įmonei būtų leidžiama pirkti šiuos pirkinius iš uždirbto pelno, kurį sumoka į valstybės biudžetą (ir neiašku kur pinigai prapuola), įmonė priversta pirkiniams skolintis pinigus už palūkanas.
Pinigai iš banko gali būti pigesni nei savi. Ta prasme savus investavus kitur, gautum didesnę grąžą nei palūkanos už paskolą.
Anot generalinio direktoriaus, AB „Lietuvos geležinkeliai“ šiemet planuoja įgyvendinti investicinių projektų už daugiau nei 1,1 mlrd. Lt, tad bendrovė neturi galimybių prekinių vagonų parko atnaujinti savomis lėšomis ir yra priversta skolintis.
Pinigai iš banko gali būti pigesni nei savi. Ta prasme savus investavus kitur, gautum didesnę grąžą nei palūkanos už paskolą.
Kiek pamenu iš spaudos pernai visą gautą pelną LG sumokėjo į valstybės biudžetą kaip dividentus. Tai kur ir ką šioje vietoje galiam investuoti kaip savus pinigus - kokią grąžą valstybė duos?
Kiek pamenu iš spaudos pernai visą gautą pelną LG sumokėjo į valstybės biudžetą kaip dividentus. Tai kur ir ką šioje vietoje galiam investuoti kaip savus pinigus - kokią grąžą valstybė duos?
Tai ne valstybė turi duoti grąžą LG, o atvirkščiai. Čia juk valstybė yra LG akcininkė. Ir gali būti, kad jai iš tų pinigų gaunama grąža yra didesnė nei LG skolinimosi palūkanos (Tiek įskaičiuojant valstybės skolinimosi kainą, tiek siekį neviršyti reikalaujamo biudžeto deficito ).
Jo, jo, valstybė skolina už 9,5 proc. Joks verslas už tiek nesiskolina.
Šiek tiek atsilieki nuo gyvenimo. Šiandien 2,5 metų laikotarpiui pasiskolino už 1,5%.
Vyriausybė pirmadienį biržoje "Nasdaq OMX Vilnius" surengtame Vyriausybės vertybinių popierių (VVP) aukcione 2 m. ir 7 mėnesių laikotarpiui pasiskolino 50,25 mln. Lt. Už išplatintus VVP bus mokamos vidutinės 1,456% metinės palūkanos.
Nereikia čia kvailai irozniuoti, nes už 9,5 realiai skolinosi. O su bankais susitarti dėl paskolos negalima??? Taip irgi daroma. O obligacijomis paprastai skolinamasi ne iš bankų, o iš tų, kas jas nuperka - visokie fondai, įmonės, netgi fiziniai asmenys, nors obligacijas nupirkti gali ir bankai.
Birželio 3 d. Vilniuje oficialaus Europos investicijų banko (EIB) valdybos narių susitikimo Lietuvoje metu banko prezidentas Werner Hoyer ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka pasirašė 50 mln. eurų ilgalaikės paskolos sutartį.
EIB skolintos lėšos skirtos riedmenų atnaujinimo programai. Dalį jos AB „Lietuvos geležinkeliai“ finansuoja savo lėšomis. Pagal šią programą įsigyjami prekiniai vagonai, keleiviniai lokomotyvai, dyzeliniai ir dviaukščiai elektriniai traukiniai.
136,6 mln. litų paskolos lėšų yra skirti 590 prekinių vagonų įsigyti. Likusi paskolos dalis – 36 mln. litų – bus panaudota dalinai finansuoti dviaukščių elektrinių traukinių įsigijimą.
Jei vagonams skiriama 136,6 mln., o jau užsakytiems elektriniams traukiniams apmokėti 36 mln., tai iš 177 mln. litų (50 mln eurų) lieka 4,4 mln. litų. Ką už juos galima nupirkti? Nors vieną dyzelinį traukinį ir keleivinį lokomotyvą, kuriuos mini???
Na, 4,4 mln. ar dalį tos sumos galima skirti perkamų dvivagonių apmokėjimui. O kaip tuomet su keleiviniais lokomotyvais???
Jei vagonams skiriama 136,6 mln., o jau užsakytiems elektriniams traukiniams apmokėti 36 mln., tai iš 177 mln. litų (50 mln eurų) lieka 4,4 mln. litų. Ką už juos galima nupirkti? Nors vieną dyzelinį traukinį ir keleivinį lokomotyvą, kuriuos mini???
Na, 4,4 mln. ar dalį tos sumos galima skirti perkamų dvivagonių apmokėjimui. O kaip tuomet su keleiviniais lokomotyvais???
Nesvarbu kiek LG skirs savo lėšų. Tikriausiai nedaug, nes juk tam ir skolinasi, kad savų nepakanka. Jei su dyzeliniai traukiniais kaip ir aišku - iš tos likusios sumos padengs dalį dvivagonių pirkimo sumos, tai minimi keleiviniai lokomotyvai - visiškai neaišku, kas tai. Negi panaudotų TEP70 pirkimo išlaidoms padengti kelis šimtus tūkstančių ar milijoną-du skirs iš 4,4 mln.?
Comment