Tas sąrašas kažkoks nesistematiškas, pvz. vienoje pusėje paminėti tik dideli infrastruktūros darbai, o kitoje šalies dalyje ir visokie einamieji kaip iešmų keitimas, nors ir taip aišku, kad iešmai visur keičiami.
Paklausiu šioje temoje, nors ne apie plačiuosius geležinkelius klausimą turiu.
Ar siaurojo geležinkelio linija Petrašiūnai (Pakruojo raj.) - Linkuva išardyta ir kada tai buvo padaryta? Ir koks linijos ilgis Joniškėlis- Petrašiūnai?
Paklausiu šioje temoje, nors ne apie plačiuosius geležinkelius klausimą turiu.
Ar siaurojo geležinkelio linija Petrašiūnai (Pakruojo raj.) - Linkuva išardyta ir kada tai buvo padaryta? Ir koks linijos ilgis Joniškėlis- Petrašiūnai?
Linija Petrašiūnai-Linkuva neišardyta (kart nuo karto pavagiama keliolika metrų bėgių).
Apie tai plačiau buv. temoje - "siaurieji geležinkeliai".
Jau ne kartą įvairiose geležinkelių temose išsirutulioja diskusija, ar LG kartais nėra socialdemokratų šilta vietelė ir gal net Rusijos penktosios kolonos atramos punktas. Žinant tokį (įtarimų) kontekstą, labai keisti jausmai užplūsta skaitant tokias naujienas:
Valstybinė šalies bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ viešųjų pirkimų būdu paskelbė įsigysianti 42 bilietus į „Rusijos estrados imperatorienė“ organizatorių tituluojamos Irinos Allegrovos koncertą.
Perkantysis bendrovės filialas „Šiaulių geležinkelių infrastruktūra“ šį pirkinį paaiškina siekiu skatinti darbuotojų motyvaciją.
(...)
Lietus ir Pūkas, čia dar ausiai "malonus" radijas. Vilniui, nieko kito kaip "Ruskaja Radijo" - neišgirsi. O taip manau dėl to, kad jauni žmonės neina į autobusų vairuot. O dėl LG gastrolių į Irinos koncertą, logiško paaiškinimo visiškai nesugebu surast.
"Šiaulių geležinkelių infrastruktūra" turi kažką panašaus į vidinę profsąjungą - darbuotojai dalį pinigų paskiria į bendrą fondą, ir to fondo pinigais perkami bilietai įvairioms išvykoms ar koncertams. Prie jų paprastai gan smarkiai prisideda pati įmonė, jai priklauso rūpintis darbuotojais. Kadangi tai darbuotojų inicijuotas dalykas, jie ir renkasi kur eiti. Rusų įmonėje labai daug, ypač aukštesniuose postuose. Tokie pasirinkimai ir gaunasi..
Nemanau, kad čia reiktų įžvelgti kažkokias sąmokslo teorijas. Faktas tas, kad rusų daug, ir jie vienas kitą dangsto. Turbūt taip pat prijaučia savo "motinai tėvynei". Negerai taip, labai daug jų tarpusavy bendrauja rusų kalba, ir apskritai didelė dalis pokalbių viduje vyksta rusų kalba. Tarpusavo santykiai bei atmosfera labai "rusiška" (laipteliu aukščiau esantis yra visagalis dievas, jo reikia bijoti; pažintys ir geras sutarimas reiškia daug daugiau nei gabumai). Tai išardyti bus/būtų labai sunku.
"Šiaulių geležinkelių infrastruktūra" .... Rusų įmonėje labai daug, ypač aukštesniuose postuose. Faktas tas, kad rusų daug, ir jie vienas kitą dangsto. Turbūt taip pat prijaučia savo "motinai tėvynei". Negerai taip, labai daug jų tarpusavy bendrauja rusų kalba, ir apskritai didelė dalis pokalbių viduje vyksta rusų kalba. Tarpusavo santykiai bei atmosfera labai "rusiška" (laipteliu aukščiau esantis yra visagalis dievas, jo reikia bijoti; pažintys ir geras sutarimas reiškia daug daugiau nei gabumai). Tai išardyti bus/būtų labai sunku.
Aišku, į atsakingas, žinių ir kvalifikacijos reikalaujančias pareigas, geriau paskirti lietuvį diletantą, geriausiai – prijaučiantį konservatoriams + tremtinio vaikas.
Na kas per nesąmonės; niekas netrukdė lietuviams siekti mokslų ir įsitvirtinti „aukštuose“ postuose Lietuvoje. Kas norėjo, tas taip ir padarė.
Pradėkime nuo tų žmonių, kurie pakankamai niekinamai išvadinami „rusais“. Ne visi rusai. Yra ukrainiečių, baltarusų, gal ir kitokių tautybių darbuotojų. Manau, visi jie turi Lietuvos pilietybę ir sąžiningai atlieka savo darbus. Jie Lietuvoje turi butus, sodus, jų vaikai užaugę ir „priaugę“ Lietuvoje, puikiai bendrauja su lietuviais kolegomis. Be to, įtariu, tamstos žinios yra gal kokių 10 – 15 metų senumo. Prašau įvardinti tuos „rusus“, kurie užima „aukštas“ pareigas Šiaulių (ar kitoje) infrastruktūroje....
Išardyti labai paprasta – reorganizacija, atleidimo lapeliai ir – viso gero. Bet prieš imantis „razvalo“, reikia dar didesnę kokybę pasiūlyti, nei imiesi naikinti.
Kapitalizmas – sistema atgyvenusi, vedanti į niekur.
Internete paskebtas LG šių metų viešūjų pirkimų planas: http://fw.litrail.lt/pirkimai/files/file_dkwvj2n96b.pdf
Iš įdomesnių punktų:
52 Dyzeliniai traukiniai (panašu kad du, nes bendra kaina 28 mln.)
91 LG formavimo tarptautinių traukinių vietų užsakymo ir bilietų pardavimo internetu sistema
92 vietų užsakymo ir bilietų pardavimo sistema
102 TEP60 KR-1
103 TEP60 KR-2
Iš infrastruktūros darbų numatyta skelbti konkursus Vilniaus ir Kauno VLC statyboms, Vilnius-Kena-vs elektrifikavimui, antrųjų kelių intarpų statybai trasoje Klaipėda-Šiauliai, taip pat įvairiems darbams Rail Baltica trasoje, iš kurių didžiausias esamos vėžės rekonstrukcija Šiauliai-Joniškis-vs trasoje (250 mln.)
Šiauliuose gan dažnai tenka susidurt su vietiniais, kurių vardai ir pavardės rusiškos, o šneka be akcento lietuviškai, gi jaunesnieji ir rusiškai jau nebelabai sklandžiai šneka..
Pradėkime nuo tų žmonių, kurie pakankamai niekinamai išvadinami „rusais“. Ne visi rusai. Yra ukrainiečių, baltarusų, gal ir kitokių tautybių darbuotojų. Manau, visi jie turi Lietuvos pilietybę ir sąžiningai atlieka savo darbus. Jie Lietuvoje turi butus, sodus, jų vaikai užaugę ir „priaugę“ Lietuvoje, puikiai bendrauja su lietuviais kolegomis. Be to, įtariu, tamstos žinios yra gal kokių 10 – 15 metų senumo. Prašau įvardinti tuos „rusus“, kurie užima „aukštas“ pareigas Šiaulių (ar kitoje) infrastruktūroje....
Diskusija buvo apie tai, kodėl LG perka bilietus į rusų estrados atstovės koncertą. Aš ir atsakiau - nes LG daug rusų (galiu ir kitą argumentą duot - nes Lietuvoje rusų estrada yra populiari). Manau tai kiek geresnis paaiškinimas, nei kitų idėjos apie socialdemokratų ar kažkieno kito sąmokslą.
Nuomonė, kad reiškinys, kai įmonėje x yra daug tautybės y darbuotojų, yra blogas, paremtas tuo, kad statistiškai idealiu atveju y tautybės darbuotojų dalis turėtų būti tokia, kokią dalį regione sudaro tos tautybės atstovai. Bet taip nėra. Galbūt dėl istorinių priežasčių - daug darbuotojų ten dirba daugiau nei 22 metus, o kokia tvarka ten buvo 'anais laikais' nežinau.
Apie darbo santykius nuomonės nekeisiu. Tai nėra bloga darbovietė, tiek darbo aplinka, tiek motyvacija, tiek atlyginimai yra labai geri, bet aukštesnes pareigas užimančių žmonių požiūris į laipteliu žemiau esančius žmones yra, na, prastas, toks truputį sovietinis. Bet tai turbūt neapsiriboja LG, tai labiau tautos mentalitetas ar istorinis palikimas.
Šiauliuose gan dažnai tenka susidurt su vietiniais, kurių vardai ir pavardės rusiškos, o šneka be akcento lietuviškai, gi jaunesnieji ir rusiškai jau nebelabai sklandžiai šneka..
Nieko nuostabaus. Gi Šiauliuose buvo pats pats didžiausias karinis aerodromas per visą Pabaltijį.
Kapitalizmas – sistema atgyvenusi, vedanti į niekur.
Planuojama, kad konteinerinis traukinys maršrutu Klaipėda–Maskva kursuos kartą per savaitę. Numatomas startas - kovo 23 d.
Traukinio Klaipėda–Maskva planuojami pajėgumai – 114 TEU per savaitę, o atstumą tarp Klaipėdos ir Maskvos šis traukinys įveiks per 2 dienas bei išvengs eilių, susidarančių prie sienos tarp valstybių, nurodo Klaipėdos jūrų uosto direkcija.
Traukinys bus suformuojamas „Draugystės“ geležinkelio stotyje, iš kurios reguliariai išvyks vieną kartą per savaitę (penktadieniais). Rusijoje traukinys bus aptarnaujamas Maskvos „Ecodor“ konteinerių terminale, Silikatnajos geležinkelio stotyje.
Pirmasis traukinio „Šeštokai Express“ sąstatas pajudės jau šį sekmadienį, kovo 25 d. Juo į Rusijos ir Kazachstano gamyklas bus gabenami specialūs konteineriai, skirti vežti skystus krovinius.
Comment