Parašė Nikas
Rodyti pranešimą
Jeigu rimčiau, tai už servisą reikia primokėti — daugiau vietos, saugumo, yra restoranas, gal vieną kitą suvilioja ir ekologinės idėjos.
Kainoje aš įžvelgiu problemą, nors reiktų paminėti aukščiau patalpintame skelbime 30% nuolaidą jaunimui + 15% nuolaidą perkant atgalinį arba išankstinį bilietą
Ir šiaip pergalvojęs pripažįstu, kad 21% PVM'as VT yra nelabai protingas žingsnis. Vadinasi, nelegalus vežėjas gali vežti 1/5 pigiau. Pasiūlyk žmogui tą patį atstumą per tą patį laiką (ar net greičiau) nuvažiuoti 10% pigiau, ir daugelis sutiks, nes jie žiūri savų interesų (ir tas yra normalu, nes valstybės interesų turėtų žiūrėti pareigūnai, kurie už tai algas gauna). Ir tau apsimoka rizikuoti, nes nuo kiekvieno keleivio uždirbi likusius 11% Tarkim veži lengvuoju automobiliu 4 keleivius iš Vilniaus į Palangą, taigi tokiu būdu į vieną pusę papildomai uždirbi 50Ltx11%x4=22Lt. Jeigu į dieną sugebi 'sureisuoti' dukart į Palangą ir atgal, jau turi kišenėje papildomus 88Lt Aišku, su šešiaviečiu automobiliu ar mikroautobusu uždirbsi dar daugiau. O dar pridėkime, kad antkainį užsideda ne tik legalūs, bet ir nelegalūs vežėjai, + machinacijos su kuru ir GPM, taigi skaičiukai gaunasi tokie, kad tam nelegaliam vairuotojui natūraliai kyla klausimas — o kam man legaliai dirbti? Per tiek metų avarijų nebuvo, policija nestabdo arba jeigu retkarčiais sustabdo, atsiperku taip, kad man vis tiek dar lieka. Lieka tik pensijos klausimas. Bet fiktyviai įsidarbinu tarkim taksistu už minimalią algą (gal net puse etato), moku darbdaviui visas įmokas, ir kažkiek tos pensijos vis tiek prisikaups, ir man dar pinigų liks.
Prie ko vedu? Pasikartosiu, kad 21% VT nėra protingas sprendimas, nors tikriausiai krizės metu neišvengiamas. Jau artimoje ateityje jį reikėtų arba gerokai sumažinti, arba išvis panaikinti. Tokia pati nesąmonė yra tai, kad LG, pirkdama degalus, tuo pačiu susimoka ir kelių mokestį, nors jais praktiškai nesinaudoja (juk bėgius tiesia ir prižiūri iš savų lėšų). Aišku, iš bendros veiklos (keleiviai + kroviniai + infrastruktūra + papildoma veikla) pelno uždirba, bet jis atsiranda didžiąja dalimi dėl labai didelės struktūros (didesnis ūkis paprastai yra efektyvesnis), o tai savo ruožtu išsilaiko dėl monopolinės padėties geležinkelių pervežimuose.
Tikriausiai nieko naujo neparašiau. Esmė ta, kad keleiviui mažai rūpi, kas veža, jam svarbiausia už kiek ir kaip greitai veža. Valstybė savo ruožtu skiria nepakankamai dėmesio VT, tokiu būdu netiesiogiai skatindama nelegalią/pusiau legalią veiklą pervežimų srityje.
Comment