Paplito sekmadieniniai Lietuvos keliautoju sajungos (LKS) sekmadieniniai zygiai pesciomis po Vilniaus apylinkes. Dalyvauti gali visi, neabejingi iskyloms i gamtai, miesto ir jo priemiesciu pazinimui.
Lapkricio 27 d. toks zygis vyks po Zemuju Paneriu kalvyna, aplankant tokius technikos paminklus kaip Paneriu gelezinkelio tunelis ir senasis Vilniaus- Kauno kelias. Dalyviai renkasi 13 valanda prie 4 marsruto troleibusu galines stoteles "Valkininku g.". I ja atvykti galima ir kitu marsrutu troleibusais.
Informacija apie tokius renginius buna www.turistas.lt ir www.keliautojusajunga.lt
Su Panerių tuneliu susidūriau, berods, 1982-aisiais, įstojęs į univerkę.
Kai grįžau per atostogas į tėviškę, senelių kaimynas pastebėjo, jog važiuojant traukiniu į Vilnių aš pravažiuoju tuneliu.
Pasakiau, kad jokio tunelio nėra.
Tada jis pyktelėjo. Girdi, turbūt neatidžiai dairausi: "Turi gi trumpam pritemti..."
Niekaip jo neįtikinau, kad tunelis yra prie Kauno, o ne prie Vilniaus. "1939-aisiais, kai tarnavau Lietuvos kariuomenėje ir atsiėmėm Vilnių, stovėjau sargybą prie to tunelio", - paaiškino ir dar kart pasiūlė gerai dairytis pro vagono langą.
Tik po kelių dešimtmečių sužinojau, kad tunelio būta ir prie Vilniaus, tiesa - dabar jau nebeveikiančio.
Abu tada buvom teisūs... Gaila, dabar negalim su juo apie tai pakalbėti - žmogus po ano mūsų pokalbio neužilgo pasimirė...
Akimirkos iš Vilniaus keliautojų klubo 2014m. guodžio 7 d. iškylos pėsčiomis po Penerius.
Kai kuriose nuotraukose matyti geležinkeliai ir Panerių tunelis.
Beveik kiekvieną rudens ir pavasario sekmadienį Lietuvos keliautojų sąjungos Vilniaus keliautojų klubas organizuoja žygius pėsčiomis Vilniaus apylinkėse (žiemą juos pakeičia sveikatingumo žygiai slidėmis). Dalyvauti gali visi norintys.
Vasario 14 d. (sekmadienį) 12:00 val. tokio žygio pradžia Žemuosiuose Paneriuose, ties paskutine 4 ir 6 troleibusų stotele.
Per 3 valandas planuojama nueiti apie 10 km, o tarp aplankyti numatomų objektų yra buvęs Panerių geležinkelio tunelis.
Daugiau informacijos rasite www.zygis.info
Net jei po karo nebūtų atsisakę, vis tiek būtų tekę vėliau atsisakyti ir tiesti apvažiavimą. Nes Panerių tunelis siauresnis už Kauno ir jei du keliai tilpo, tai didėjant gabaritams jau būtų nebetilpę. Ypač elektrifikuojant ruožą. Kaune tunelį išgelbėjo tik apylanka per HE. Jei ne ji, tai augant srautams ir gabaritams, būtų tekę tunelį kažkaip apeiti.
Comment