Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II atšakos į Klaipėdą vizijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Niekas neleis traukinio iš Vilniaus ir atskirai iš Kauno kas valandą kad "pajungti" tik Šiaulius. Kam tie vargo jei visa tai gali atlikti vienu traukiniu?
    Ar buvo kur siūlyta naikinti esamą maršrutą Vilnius - Šiauliai - Klaipėda ar Kaunas - Šiauliai?

    Comment


      Parašė ifl Rodyti pranešimą

      Ar buvo kur siūlyta naikinti esamą maršrutą Vilnius - Šiauliai - Klaipėda ar Kaunas - Šiauliai?
      Tai ir arkliui turi būti aišku, kad bus mažiau traukinių per Šiaulius, jei ir vilniečiai, ir kauniečiai, ir panevėžiečiai, ir klaipėdiečiai važinės vieni pas kitus aplenkdami Šiaulius.

      Comment


        Parašė taccido Rodyti pranešimą

        Ir vėl situacijos iškreipimas. Taigi Šiaulių variante ruožas Šiauliai–Panevėžys tarnaus ir keleiviams Vilnius–Šiauliai, ir Šiauliai–Kaunas, ir Klaipėda–Vilnius, ir Mažeikiai–Vilnius, Panevėžys–Klaipėda ir t. t.

        Beje, pats minite, kad iš Šiaulių ir Panevėžio žmonės mokytis ir gydytis važiuoja į Top-3 miestus. Tai Šiaulių variante greitasis geležinkelis būtent tokią galimybę ir suteikia: visi miestai sujungti, visos galimybės yra. Pro ruožą Šiauliai–Panevėžys pravažiuos panevėžiečiai, besimokantys Klaipėdoje, lygiai taip pat kaip šiauliečiai, besimokantys Vilniuje.

        Visų 5 miestų-regionų sujungimas ir leidžia pasiekti sinergiją, kai visi Top-5 miestai sujungti su visais (ir dar daugybe miestelių), o jūs vis užsispyręs aiškinate, kiek mažai srauto yra dabar, todėl atseit nereikia šito ruožo greitinti.

        Yra ruožas A-B-C-D-E, bet jūs aiškinate, kad C-D nereikia, nes ten važinės tik C-D keleiviai
        Tie miestai sujungti kokybiškai jau dabar. Kokie trūkumai Šiaulių - Kauno linijos po elektrifikacijos? Kokie trūkumai Šiaulių - Klaipėdos linijos? Ką prideda greitasis geležinkelis? Kaip jau minėjau, čia kaip šalia greitkelio statyti autostradą. Šiauliečiai besimokantys Vilniuje jau dabar pasiekia Vilnių per 2h 25min, o šis laikas tik dar labiau sumažės pabaigus elektrifikacijos darbus.

        Comment


          Parašė B.S. Rodyti pranešimą

          Tai ir arkliui turi būti aišku, kad bus mažiau traukinių per Šiaulius, jei ir vilniečiai, ir kauniečiai, ir panevėžiečiai, ir klaipėdiečiai važinės vieni pas kitus aplenkdami Šiaulius.
          Čia yra politinis sprendimas. Negerai laikyti įkaitais kitus miestus, nes Šiaulių savivaldybė nepajėgi išspausti iš Susisiekimo ministerijos traukinių per Šiaulius subsidijavimo. Normalioje valstybėje per Tauragę kursuotų retesnis bet greitas ekspresas, kai iš Klaipėdos per Šiaulius vyktų lėtesnis (160km/h) regioninis traukinys iki 1) Kauno su galimybe persėsti į RB/Vilnių ir 2) tiesioginis iki Vilniaus.
          Paskutinis taisė ifl; 2023.11.10, 20:41.

          Comment


            Tai tamsta siūlo pabloginti Šiaulių situaciją, nes bus arba mažiau traukinių, arba bus gerokai daugiau išlaidų. Toliau palikti prastą susisiekimą tarp Šiaulių ir Panevėžio. Vardan 30 min sutaupymo tarp Kauno ir Klaipėdos?

            Comment



              Parašė ifl Rodyti pranešimą

              Prašėt pavyzdžio, pavyzdys buvo pateiktas. HSR baigiasi ties Granada, kaip čia linija baigtųsi ties Klaipėda, nes ties Klaipėda baigiasi Lietuvos teritorija. Lietuva tokio tinklo neturi, todėl pats metas jį pradėti formuoti. RB yra to pradžia.

              Pats tas dažnumas Vilnius - Kauno - Tauragės - Klaipėdos linijai.

              160km/h Kaunas - Klaipėda per Tauragę pakaktų, mano nuomone. Vis tiek sutaupytų krūvą laiko lyginant su jūsų variantu.
              Prašiau, kad atkarpa nebūtų didžiulio nacionalinio greitųjų geležinkelių tinklo dalis, o šita atkarpa yra būtent tokia. Patys suprantam, kad jeigu nebūtų Madrido ar Barselonos, tai šansai atsirasti HSR į Granadą būtų labai menki.
              Dideliuose nacionaliniuose tinkluose „mėsą“ sudaro tarpusavyje susieti didžiuliai miestai, kurių sujungimas ir yra pagrindinė sistemos atsiradimo motyvacija. Štai pavyzdžiui rytų Vokietijoje daugybė miestų vis dar neprijungti prie ICE tinklo, nėra net kalbų apie naujų 250 km/h linijų statybą, vokiečiai tik esamomis linijomis paleidžia IC traukinius. Tuo tarpu jūsų siūlymas buvo paimti Tauragės-Klaipėdos akligatvį vos ne kaip visos sistemos pagrindą. Kaip matom, nei šveicarai, nei austrai, nei kitos centrinės Europos valstybės praktiškai netiesia tokių TGV-stiliaus linijų tarp tokio dydžio miestų.

              Kaunas–Tauragė–Klaipėda kaip 160 km/h geležinkelis skamba jau gerokai protingiau. Bet laiko sutaupymas jau prilygs Šiaulių variantui, todėl kam tiesti naują geležinkelį, jei galima pasiekti panašius laikus daug lengvesnėmis priemonėmis, ir dar prijungiant papildomus du svarbius miestus.


              Parašė ifl Rodyti pranešimą

              Tie miestai sujungti kokybiškai jau dabar. Kokie trūkumai Šiaulių - Kauno linijos po elektrifikacijos? Kokie trūkumai Šiaulių - Klaipėdos linijos? Ką prideda greitasis geležinkelis? Kaip jau minėjau, čia kaip šalia greitkelio statyti autostradą. Šiauliečiai besimokantys Vilniuje jau dabar pasiekia Vilnių per 2h 25min, o šis laikas tik dar labiau sumažės pabaigus elektrifikacijos darbus.
              Dabar nekokybiškai sujungti. Greitasis geležinkelis Šiaulių variante suteiktų sinergijos efektą, sujungdamas Kauną–Panevėžį–Šiaulius į liniją.

              Kaip minėjau, važiuojant 250 km/h greičiu variantai Kaunas–Kėdainiai–Šiauliai (esamas ruožas) ir Kaunas–Panevėžys+Panevėžys–Šiauliai (Rail Baltica+esamas ruožas) skiriasi gal 7 minutes. Todėl geriau jau turėti vieną traukinį Kaunas–Panevėžys–Šiauliai, nei du ar tris atskirus traukinius, kurie vis tiek aptarnaus tuos pačius miestus, tik tam reikės daugiau traukinių ir nesusidarys patrauklūs intervalai, nes nebus sinergijos.



              Parašė ifl Rodyti pranešimą

              Normalioje valstybėje per Tauragę kursuotų retesnis bet greitas ekspresas, kai iš Klaipėdos per Šiaulius vyktų lėtesnis (160km/h) regioninis traukinys iki 1) Kauno su galimybe persėsti į RB/Vilnių ir 2) tiesioginis iki Vilniaus.
              Tikrai nematau prasmės turėti labai greitą ekspresą per Tauragę, kuris važinėtų kas 3-4 valandas (sakėte, kad tokio kursavimo užtenka). Jeigu tas ekspresas bus ne toks greitas (160 km/h), tai prasmės dar mažiau, nes laiko sutaupymo lyginant su Šiaulių variantu beveik nelieka, miestų aptarnaujama mažiau, traukinių reikės daugiau, o intervalai vis tiek didoki ir jų mažinimas vyks labai sunkiai.
              100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

              Comment


                Parašė ifl Rodyti pranešimą

                Šis mano post'as neturėtų būti priimamas rimtai t.y, kaip sektinas pavyzdys, o kaip būdas parodyti, kad tokia jungimo forma yra būdinga tik skurdžiausioms Afrikos valstybėms.
                Tai štai kur Norvegija persikėlė ...

                Comment


                  Parašė B.S. Rodyti pranešimą
                  Tai tamsta siūlo pabloginti Šiaulių situaciją, nes bus arba mažiau traukinių, arba bus gerokai daugiau išlaidų. Toliau palikti prastą susisiekimą tarp Šiaulių ir Panevėžio. Vardan 30 min sutaupymo tarp Kauno ir Klaipėdos?
                  Naujos tiesioginės linijos įrengimas Šiaulių situacijos neblogina (bet ir negerina). 50, o ne 30. 1h 40min vs 2h 30min. Tas sutaupytas laikas aktualus 1 milijonui gyventojų. Bet net jei ir 30 būtų, siūlyčiau tą pati, nes tai būtų 25% pagerinimas lyginant su Šiaulių variantu.
                  Paskutinis taisė ifl; 2023.11.11, 00:00.

                  Comment


                    Na, strazdanėlės, kur tie išgirtieji keleiviniai traukiniai iš Tauragės į Klaipėdą ir Radviliškį (ar Šiaulius, įdomi ten linijos geografija).
                    Nors motrisė, nors 4 kartus per dieną?

                    O šioje linijoje - Tytuvėnai, Lyduvėnai, Pagėgiai, Šilutė (ir Nemuno delta).

                    Comment


                      Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                      Tai štai kur Norvegija persikėlė ...
                      Ir Čilė

                      Comment


                        Parašė ifl Rodyti pranešimą
                        Naujos tiesioginės linijos įrengimas Šiaulių situacijos neblogina (bet ir negerina). 50, o ne 30. 1h 40min vs 2h 30min. Tas sutaupytas laikas aktualus 1 milijonui gyventojų. Bet net jei ir 30 būtų, siūlyčiau tą pati, nes tai būtų 25% pagerinimas lyginant su Šiaulių variantu.
                        999999 gyventojams, manęs neskaičiuokit.
                        Kai planuoju ilgesnę kelionę, man pačios kelionės laikas turi mažiausiai įtakos.

                        Comment


                          Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                          999999 gyventojams, manęs neskaičiuokit.
                          Kai planuoju ilgesnę kelionę, man pačios kelionės laikas turi mažiausiai įtakos.
                          Click image for larger version  Name:	Screenshot 2023-11-11 001604.png Views:	1 Size:	70,3 kB ID:	2089144
                          Attached Files
                          Paskutinis taisė ifl; 2023.11.11, 00:25.

                          Comment


                            Parašė ifl Rodyti pranešimą

                            Naujos tiesioginės linijos įrengimas Šiaulių situacijos neblogina (bet ir negerina). 50, o ne 30. 1h 40min vs 2h 30min. Tas sutaupytas laikas aktualus 1 milijonui gyventojų. Bet net jei ir 30 būtų, siūlyčiau tą pati, nes tai būtų 25% pagerinimas lyginant su Šiaulių variantu.
                            V-Kl ekspresas per Šiaulius buvo 2:06. Jei be sustojimų.
                            K-Kl ekspresas per Šiaulius berods apie 1:45.
                            Šiaulių padėties pabloginimas yra tranzito praradimas. Juk nevažinės traukiniai į Šiaulius tokiu pačiu intervalu kaip dabar, nes didelė dalis keleivių paprasčiausiai rinksis važiuoti pro Tauragę. Be to, paliekama P-Š susisiekimo problema. Panevėžio sujungimas su Šiauliais bet kokia greita vėže yra prioritetas. Priešingu atveju, Šiauliai taps dar labiau izoliuoti.
                            Tauragės variantą matau kaip galimybę tik jei išsprendžiama P-Š problema. Tuomet gali paleisti VNO-V-K-KUN-P-Š traukinį be atskirų V-Š ir K-Š traukinių. Tokio traukinio dažnis bus gerokai didesnis nei atskirų linijų. Prie to pačio šiaurės Lietuvai padidėja Lietuvos oro uostų patrauklumas.
                            ​​​​​
                            Paskutinis taisė B.S.; 2023.11.11, 04:42.

                            Comment


                              Click image for larger version

Name:	IMG_0505.png
Views:	429
Size:	952,2 kB
ID:	2089432

                              Comment


                                Tai koks realistiškiausias variantas dabar?
                                Vilnius-Šiauliai-Kretinga-Klaipėda? Su atšaka į Panevėžį?
                                Plius aišku rinkimai už metų ir galimas valdžios ir planų keitimasis.

                                Comment


                                  Kažkaip skamba biškį kaip šūdo malimas tokios Skuodžio kalbos. Normaliems kelionės laikams net nebūtinas RB, nei tarp Vilniaus/Kauno-Klaipėdos, nei Vilniaus-Rygos.
                                  Ir arkliui aišku, kad visi Lietuvos geležinkelių mainlines turi būti 160km/h ir daugumoje ruožų su dabartine geometrija tai yra nesunku pasiekti, teireikia normaliai prižiūrėti bėgius, signalizaciją ir pačius traukinius. Net apsimyžę latvių Dzelsceliai turi planą didinti greitį iki 160km/h praktiškai visoje savo geležinkelių sistemoje. Ir tam nereikia milijardų, užtektų kelių šimtų milijonų. Vilnius-Klaipėda su esama vėže yra realistiška per 3 :00 valandas, Vilnius-Ryga per 2:45.

                                  Labai keistai atrodo šnekos apie tai, kad norint pasiekti normalų kelionės laiką, reikia tiesti naują 8 mlrd. (ar kiek ten dabar?) geležinkelį, nors galim tai turėti jau dabar su nelabai didelėmis investicijomis ant esamos infrastruktūros. Pagal tokią logiką, kaskart norėdami ką nors pagerinti ar pagreitinti traukinių (ar mašinų) eismą, statysime naują infrastruktūrą? Kas čia be debiliška logika ir požiūris?

                                  RB, aišku, yra reikalinga, jau vien dėl to, kad ES visa tai finansuoja, bet priežastys yra šiek tiek kitos, nei vien tik susisiekimo su Ryga pagerinimas. Labai negerai, kai transporto ministras tokiomis savo kalbomis iš esmės klaidina.

                                  Ai, ir dar norint, kad Vilnius-Klaipėda būtų "1,5val." reiktų tiesti minimum 350km/h tik keleiviniams traukiniams skirtą geležinkelį ir tik pačia tiesiausia įmanoma trasa
                                  Paskutinis taisė John; 2023.11.12, 21:32.

                                  Comment


                                    Parašė John Rodyti pranešimą
                                    Kažkaip skamba biškį kaip šūdo malimas tokios Skuodžio kalbos. Normaliems kelionės laikams net nebūtinas RB, nei tarp Vilniaus/Kauno-Klaipėdos, nei Vilniaus-Rygos.
                                    Ir arkliui aišku, kad visi Lietuvos geležinkelių mainlines turi būti 160km/h ir daugumoje ruožų su dabartine geometrija tai yra nesunku pasiekti, teireikia normaliai prižiūrėti bėgius, signalizaciją ir pačius traukinius. Net apsimyžę latvių Dzelsceliai turi planą didinti greitį iki 160km/h praktiškai visoje savo geležinkelių sistemoje. Ir tam nereikia milijardų, užtektų kelių šimtų milijonų. Vilnius-Klaipėda su esama vėže yra realistiška per 3 :00 valandas, Vilnius-Ryga per 2:45.

                                    Labai keistai atrodo šnekos apie tai, kad norint pasiekti normalų kelionės laiką, reikia tiesti naują 8 mlrd. (ar kiek ten dabar?) geležinkelį, nors galim tai turėti jau dabar su nelabai didelėmis investicijomis ant esamos infrastruktūros. Pagal tokią logiką, kaskart norėdami ką nors pagerinti ar pagreitinti traukinių (ar mašinų) eismą, statysime naują infrastruktūrą? Kas čia be debiliška logika ir požiūris?

                                    RB, aišku, yra reikalinga, jau vien dėl to, kad ES visa tai finansuoja, bet priežastys yra šiek tiek kitos, nei vien tik susisiekimo su Ryga pagerinimas. Labai negerai, kai transporto ministras tokiomis savo kalbomis iš esmės klaidina.

                                    Ai, ir dar norint, kad Vilnius-Klaipėda būtų "1,5val." reiktų tiesti minimum 350km/h tik keleiviniams traukiniams skirtą geležinkelį ir tik pačia tiesiausia įmanoma trasa
                                    Na kaip suprantu elektrifikavus 160 km/h visoj Klaipeda-Vilnius trasoj pasiekt bus daug lengviau . Reiks tik traukiniu(nors ir dabartines turimos dviaukstes skodos gali vaziuot) ir kai kur modernizuot tiltus bei pervazas, pastatyt aptverimus.
                                    "I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace." —Washington, D.C. June 18, 2002


                                    - George W. Bush President of the USA

                                    Comment


                                      Parašė DeSadas Rodyti pranešimą

                                      Na kaip suprantu elektrifikavus 160 km/h visoj Klaipeda-Vilnius trasoj pasiekt bus daug lengviau . Reiks tik traukiniu(nors ir dabartines turimos dviaukstes skodos gali vaziuot) ir kai kur modernizuot tiltus bei pervazas, pastatyt aptverimus.
                                      Greitį nustato ne riedmenys, o infrastruktūra. Sovietiniai lokomotyvai TEP60 galėjo važiuoti 160km/h ir taip buvo dar 1960 metais. LTG, kaip suprantu, neplanuoja didinti greičio virš esamo 120km/h. Nors ir 120 yra toli gražu ne visuose ruožuose. Šiauliai-Joniškis, pavyzdžiui, yra 80km/h. Pro ten važiuos traukiniai Vilnius-Ryga.
                                      Paskutinis taisė John; 2023.11.13, 00:00.

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą
                                        Greitį nustato ne riedmenys, o infrastruktūra. Sovietiniai lokomotyvai TEP60 galėjo važiuoti 160km/h ir taip buvo dar 1960 metais. LTG, kaip suprantu, neplanuoja didinti greičio virš esamo 120km/h. Nors ir 120 yra toli gražu ne visuose ruožuose. Šiauliai-Rokiškis, pavyzdžiui, yra 80km/h. Pro ten važiuos traukiniai Vilnius-Ryga.
                                        Grrr. Ne Rokiškis, o Joniškis.

                                        Parašė John Rodyti pranešimą
                                        Ai, ir dar norint, kad Vilnius-Klaipėda būtų "1,5val." reiktų tiesti minimum 350km/h tik keleiviniams traukiniams skirtą geležinkelį ir tik pačia tiesiausia įmanoma trasa

                                        Irgi netiesa. Pakanka 250 km/h max. Tiesiog traukinys turi važiuot apie 240km/h greičiu.
                                        Paskutinis taisė ifl; 2023.11.12, 23:31.

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą

                                          Greitį nustato ne riedmenys, o infrastruktūra. Sovietiniai lokomotyvai TEP60 galėjo važiuoti 160km/h ir taip buvo dar 1960 metais. LTG, kaip suprantu, neplanuoja didinti greičio virš esamo 120km/h. Nors ir 120 yra toli gražu ne visuose ruožuose. Šiauliai-Rokiškis, pavyzdžiui, yra 80km/h. Pro ten važiuos traukiniai Vilnius-Ryga.
                                          Neseniai atsitiktinai radau straipsnį apie tarpukario Lietuvos transportą. Viena vieta patraukė dėmesį šiandienos diskusijų kontekste, gal bus įdomu užmesti akį?

                                          Click image for larger version

Name:	enc2.png
Views:	275
Size:	816,4 kB
ID:	2089563
                                          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                          Comment

                                          Working...
                                          X