Muziejinis geležinkelis Serbijoje ir Bosnijoje-Hercegovinoje
Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica / Шарганска осмица
Austro-Vengrijos imperijos okupuotoje Bosnijoje Hercegovinoje iki 1902 m. nutiestas strateginis siaurasis geležinkelis link Serbijos sienos Sarajevo-Višegrad-Vardište
Serbijoje iki 1912 metų nutiestas geležinkelis Stalač-Užice
Per Šargano kalnagūbrį geležinkelis pradėtas tiesti I pasaulinio karo metais, Austro-Vengrijai nugalėjus ir okupavus Serbiją.
Susikūrus Serbų, Kroatų ir Slovėnų Karalystei (Jugoslavijai) kilo poreikis sujungi Belgradą ir Sarajevą geležinkeliu.
Sunkiausioje 15,5 km atkarpoje buvo pastatytai net 22 tuneliai (ilgiausias 1,5 km). Dėl sudėtingos konfigūracijos ši atkarpa gavo pavadinimą Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica
Geležinkelis Bosnijoje
https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow...nd_Herzegovina
Geležinkelis Serbijoje
https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8...B8%D1%86%D0%B0
Pora archyvinių nuotraukų
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0argan_Eight
1970 m.
https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8...B8%D1%86%D0%B0
Siaurasis geležinkelis Užice-Višegrad-Sarajevo veikė iki 1974 metų, vėliau dėl smukusio rentabilumo buvo uždarytas.
1999 -2003 m. atkurta eismui Šargano aštuoniukės atkarpa nuo Mokra Goros iki Šargan Vitasi stoties.
Operatorius -Serbijos geležinekeliai Србија Воз / SrbijaVoz
2011 m. atstatyta apie 35 km atkarpa iki Višegrado Bosnijoje (Srpska Respublikoje).
Oficialus geležinkelio pavadinimas "Nostralgija", paprastai vadinama Ćiro (siaurukas)
Praktinė informacija
http://www.srbvoz.rs/nostalgija.html
Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica / Шарганска осмица
Austro-Vengrijos imperijos okupuotoje Bosnijoje Hercegovinoje iki 1902 m. nutiestas strateginis siaurasis geležinkelis link Serbijos sienos Sarajevo-Višegrad-Vardište
Serbijoje iki 1912 metų nutiestas geležinkelis Stalač-Užice
Per Šargano kalnagūbrį geležinkelis pradėtas tiesti I pasaulinio karo metais, Austro-Vengrijai nugalėjus ir okupavus Serbiją.
Susikūrus Serbų, Kroatų ir Slovėnų Karalystei (Jugoslavijai) kilo poreikis sujungi Belgradą ir Sarajevą geležinkeliu.
Sunkiausioje 15,5 km atkarpoje buvo pastatytai net 22 tuneliai (ilgiausias 1,5 km). Dėl sudėtingos konfigūracijos ši atkarpa gavo pavadinimą Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica
Geležinkelis Bosnijoje
https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow...nd_Herzegovina
Geležinkelis Serbijoje
https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8...B8%D1%86%D0%B0
Pora archyvinių nuotraukų
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0argan_Eight
1970 m.
https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8...B8%D1%86%D0%B0
Siaurasis geležinkelis Užice-Višegrad-Sarajevo veikė iki 1974 metų, vėliau dėl smukusio rentabilumo buvo uždarytas.
1999 -2003 m. atkurta eismui Šargano aštuoniukės atkarpa nuo Mokra Goros iki Šargan Vitasi stoties.
Operatorius -Serbijos geležinekeliai Србија Воз / SrbijaVoz
2011 m. atstatyta apie 35 km atkarpa iki Višegrado Bosnijoje (Srpska Respublikoje).
Oficialus geležinkelio pavadinimas "Nostralgija", paprastai vadinama Ćiro (siaurukas)
Praktinė informacija
http://www.srbvoz.rs/nostalgija.html
Comment