Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II atšaka Kaunas-Vilnius

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė ojojoj Rodyti pranešimą
    Realiai jei pvz iš Vilniaus bus važiuojama greituoju traukiniu į Rygos pusę ar toliau, tai Kauno oro uoste turėtų būti sustojimas ir važiuojant iš kitos pusės taip pat. Pagal ankstesnius pateiktus planus niekaip man nesimatė kaip tas traukinys galėtų pasiekti tą Kauno oro uostą, nes tam susikirtime kažkoks kelių trikampis ten būdavo ir atrodydavo, kad atvažiavęs traukinys pvz iš Vilniaus užsuka į Kauno oro uostą, o poto norint judėti į pvz Rygos pusę turi pradėti važiuoti atgal. Ar čia normalu? Kažkokia nesamonė. Arba aš kažko nesuprantu? Pusė alternatyvių vėžių tarp Vilniaus ir Kauno buvo su normaliu pravažiavimu pro Kauno oro uostą, o kitos tokios kaip mano minima aukščiau ir kiek supratau yra patvirtinta ta man neaiški privažiamoji shema.

    ​​​​​​Idomu kaip jūs kolegos suprantate vežę prie Kauno oro uosto?
    Tai kad visos svarstytos Kaunas-Vilnius alternatyvos turėjo praktiškai tokį patį trikampį be jokių pokyčių, nemačiau jokio oficialesnio siūlymo/alternatyvos kaip pravažiuoti pro oro uostą tam kad link Rygos važiuoti. Nelabai bųtų variantų kitaip padaryti nevažiuojant per namus.

    Comment


      Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

      Tai kad visos svarstytos Kaunas-Vilnius alternatyvos turėjo praktiškai tokį patį trikampį be jokių pokyčių, nemačiau jokio oficialesnio siūlymo/alternatyvos kaip pravažiuoti pro oro uostą tam kad link Rygos važiuoti. Nelabai bųtų variantų kitaip padaryti nevažiuojant per namus.
      Na bet db visi suprantam tada, kad tiek Kaunas "užkampyje" tiek ir Kauno oro uostas yra su tokiu projekto išpildymu. Čia lygiai tas pats kai reikia nuvažiuot db iš Kauno į Klaipėdą su persėdimu Kaišiadoryse arba Jonavoje. Absurdas.

      Comment


        Parašė ojojoj Rodyti pranešimą

        Na bet db visi suprantam tada, kad tiek Kaunas "užkampyje" tiek ir Kauno oro uostas yra su tokiu projekto išpildymu. Čia lygiai tas pats kai reikia nuvažiuot db iš Kauno į Klaipėdą su persėdimu Kaišiadoryse arba Jonavoje. Absurdas.
        Jei Latviai ar Estai nori į Lenkiją važiuot, užkampyje nebus, visi tie traukiniai Kaune stos. 2024 metų Cost Benefit Analysis įmestoje schemoje iš vis, visi traukiniai į Lenkiją prasideda Kaune (nes Talinas - Varšuva truputi per daug, arti 7 valandų gaunasi ir nelabai kas nori ilgesnius nei 4 val traukinius leisti).

        Comment


          Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

          Tai kad visos svarstytos Kaunas-Vilnius alternatyvos turėjo praktiškai tokį patį trikampį be jokių pokyčių, nemačiau jokio oficialesnio siūlymo/alternatyvos kaip pravažiuoti pro oro uostą tam kad link Rygos važiuoti. Nelabai bųtų variantų kitaip padaryti nevažiuojant per namus.
          Tai kame problema? Arba išperki kažkiek namų, arba statai ant estakadų virš namų.

          Comment


            Parašė B.S. Rodyti pranešimą
            Tai kame problema? Arba išperki kažkiek namų, arba statai ant estakadų virš namų.
            Matant kiek pykčių ir problemų dėl ~20 namų Panevėžyje buvo, net nenoriu galvoti kiek problemų būtų Kaune kur reikėtų gerokai daugiau pastatų paminėti. Estakados statymas šiuo klausimu nelabai padėtų irgi.

            Comment


              Tai geriau nesipešti su visuomene, turėti pusiau luptą pusiau skustą oro uosto integraciją su geležinkeliu, ir pralaimėti regioninio oro uosto kovą su Ryga. Retai apgyvendintoje Lietuvoje viskas yra neįmanoma.

              Comment


                Variantas #1
                Trasa pagrinde eitų per mišką, virš/šalia suplanuotų kelių ir industrinės zonos. Pastatų ar privačių namų išvis nekliudo.
                Variantas #2
                Trumpas tunelis apie 1km, kasamas atviru būdu nuo Sergeičikų. Nieko nekliudo. Reiktų laikinai uždaryti oro uostą.
                Variantas #3
                Terminalinė stotis. Ne idealus variantas, bet geriau nei persedinėti į autobusą.
                Variantas #4
                Išvis jokių papildomų bėgių netiesti, nieko nekasti, namų negriauti, o paprasčiausiai naujus terminalus statyti prie bėgių.
                Attached Files
                Paskutinis taisė B.S.; 2024.08.20, 19:18.

                Comment


                  Parašė B.S. Rodyti pranešimą
                  Variantas #1
                  Trasa pagrinde eitų per mišką, virš/šalia suplanuotų kelių ir industrinės zonos. Pastatų ar privačių namų išvis nekliudo.
                  Variantas #2
                  Trumpas tunelis apie 1km, kasamas atviru būdu nuo Sergeičikų. Nieko nekliudo. Reiktų laikinai uždaryti oro uostą.
                  Variantas #3
                  Terminalinė stotis. Ne idealus variantas, bet geriau nei persedinėti į autobusą.
                  Variantas #4
                  Išvis jokių papildomų bėgių netiesti, nieko nekasti, namų negriauti, o paprasčiausiai naujus terminalus statyti prie bėgių.
                  Su pirmu variantu vėl būtų problemų su posūkių spinduliais. Jei gerai skaičiuoju, Neveronių kreivės spindulys išvis kilometro nesiekia, Ramučių kreivė irgi vos virš kilometro, kas HSR'ui visiškai netinka.

                  O ir šiaip, dėl tokio vietinės/regioninės reikšmės Kauno Oro Uosto natūraliai kyla klausimas ar išvis yra poreikis Rail Balticos statybas taikyti prie jo. KUN su kokia Ryga ir taip nekonkuruoja, o Rail Baltica į KUN atvykstančių skaičius tikriausiai būtų minimalus žinant, kad ta pačia Rail Baltica bus galima lengvai pasiekti tuos pačius Rygos, Vilniaus ir gal ateityje Lenkijos CPK oro uostus. Nežinau Europoje atvejų, kur HSR'as būtų taikomas prie tokių regioninės reikšmės oro uostų, HSR paprastai tiesiogiai aptarnauja didelės tarptautinės reikšmės oro uostus, e.g. Frankfurtas, Amsterdamas ar Paris Charles de Gaulle. Su savo keleivių numeriais net Ryga šiame sąraše bus ryškus outlier'is kaip mažiausiai keleivių aptarnaujantis oro uostas su HSR stotimi.

                  KUN'ui prioritetas išvis turėtų būti normalus susisiekimas su pačiu Kauno miestu, kurio dabar yra minimumas. Geriausia būtų daryti S-Bahn'o tipo stub end atšaką nuo Kauno, o jeigu jau kas norėtų į KUN'ą su Rail Baltica atkeliauti iš kokios Marijampolės, tai galima padaryti papildomą RB sustojimą Palemone kur ir būtų galima persėsti.

                  Dėl VNO tai tereikia padaryti normalų 1435mm loop'ą per Vaidotus. Elektrifikavus tą liniją jau ir dabar vertėtų pagalvoti apie kai kurių Vilnius-Kaunas ar Vilnius-Klaipėda reisų nukreipimą per VNO.

                  Comment


                    Elis
                    ​​​​​Kas bus kai Vilnius pasieks savo maksimumą? Nes mums vis grasina kad per daug triukšmo, per mažai vietos plėtrai. Žaslių nebebus, vienintelė plėtra bus įmanoma KUN. Žemė aplink KUN per 20-30 metų bus užstatyta ir ką tada? Galiausiai, kodėl negalima statyti naujo terminalo ant suplanuotų bėgių?
                    Šnekant apie VNO, tai jis turėtų būti pajungtas ne per Vaidotus, o nauja vėže per Panerius. Tam kad nereikėtų važinėti ratais per retai apgyvendintas gyvenvietės. Tuomet visi iš šiaurės ir rytų atvažiuojantys traukiniai galėtų savo keliones baigti Lentvaryje, pravažiavus Vilnių, VNO, ir Panerius. Gautųsi ir neblogas priemiestinis maršrutas.

                    Comment


                      Parašė B.S. Rodyti pranešimą
                      Variantas #1
                      Trasa pagrinde eitų per mišką, virš/šalia suplanuotų kelių ir industrinės zonos. Pastatų ar privačių namų išvis nekliudo.
                      Variantas #2
                      Trumpas tunelis apie 1km, kasamas atviru būdu nuo Sergeičikų. Nieko nekliudo. Reiktų laikinai uždaryti oro uostą.
                      Variantas #3
                      Terminalinė stotis. Ne idealus variantas, bet geriau nei persedinėti į autobusą.
                      Variantas #4
                      Išvis jokių papildomų bėgių netiesti, nieko nekasti, namų negriauti, o paprasčiausiai naujus terminalus statyti prie bėgių.
                      Nematau jokios problemos 2 ar 4 variantą realizuoti KUN sąskaita. Gal kas galėtų paaiškinti kuo čia dėta RB ?

                      Comment


                        Parašė Elis Rodyti pranešimą

                        O ir šiaip, dėl tokio vietinės/regioninės reikšmės Kauno Oro Uosto
                        Tipiškas lietuviškas požiūris į transporto plėtrą iš serijos 'nėra srautų'. Reikia žiūrėti, kuo oro uostas gali būti, o ne kuo jis yra šiuo metu. KUN yra patogiausioje vietoje esantis oro uostas daugumai Lietuvos gyventojų ir vienintelis, kurio plėtros galimybės nėra smarkiai ribotos. Su kietu RB pajungimu ir geru traukinių dažniu, jį būtų galima pakelti į visiškai kitą lygį. Bet turėsim tą patį seną, gerą, lietuviškų transportininkų (t.y. visiškų oblių) sukurtą limbo: rimtesnį KUN pajungimą prie likusios šalies planuosim tada, kai atsiras didesni srautai, tačiau srautai neatsiras, nes jis nebus gerai pajungtas tad ir nebus patrauklus rimtesnėms avialinijoms.

                        Comment


                          Parašė VLR Rodyti pranešimą

                          Tipiškas lietuviškas požiūris į transporto plėtrą iš serijos 'nėra srautų'. Reikia žiūrėti, kuo oro uostas gali būti, o ne kuo jis yra šiuo metu. KUN yra patogiausioje vietoje esantis oro uostas daugumai Lietuvos gyventojų ir vienintelis, kurio plėtros galimybės nėra smarkiai ribotos. Su kietu RB pajungimu ir geru traukinių dažniu, jį būtų galima pakelti į visiškai kitą lygį. Bet turėsim tą patį seną, gerą, lietuviškų transportininkų (t.y. visiškų oblių) sukurtą limbo: rimtesnį KUN pajungimą prie likusios šalies planuosim tada, kai atsiras didesni srautai, tačiau srautai neatsiras, nes jis nebus gerai pajungtas tad ir nebus patrauklus rimtesnėms avialinijoms.
                          Galbūt ir galima galvoti apie rimtesnius srautus, bet tik jeigu, kaip buvo minėta, VNO pasieks savo maksimumą ir nustos augti. Kitaip net ir apie tos pačios Rygos keleivių srautus galėsime tik pasvajoti. Ir čia ne Lietuvos transportininkų išsigalvojimai, jau minėjau, kad HSR linijos visur Europoje įprastai tiesiamos tik prie oro uostų su keliasdešimt milijoniniais keleivių srautais, ir ta pati Ryga bus ganėtinai unikalus variantas. 50% didesnius srautus už Rygą turintis Krokuvos oro uostas išvis tik neseniai elektrifikavosi stub-end liniją kuria tik regioniniai/S-Bahn traukiniai važinėja. KUN'o loop'as turėtų daugiau prasmės nebent atsiradus Kauno-Klaipėdos HSR'ui.

                          Parašė B.S. Rodyti pranešimą

                          Galiausiai, kodėl negalima statyti naujo terminalo ant suplanuotų bėgių?
                          Turbūt realistiškiausias variantas galimai KUN plėtrai ir jos pritaikymui prie Rail Balticos, bent jau dabartinėje situacijoje.

                          Comment


                            Parašė Elis Rodyti pranešimą
                            KUN'o loop'as turėtų daugiau prasmės nebent atsiradus Kauno-Klaipėdos HSR'ui.
                            Tai mes apie tai ir šnekame!!!!!!!! Žiūrime 10-15-20 metų į priekį. O ne laukti kol viskas apsistatys, ir tuomet dejuoti kaip čia taip niekas net nepagalvojo kad bus problemų ateityje. Ir kad 2040-ais reikės griauti ne 3 trobas, bet 200 norint padaryti gerai.

                            Turbūt realistiškiausias variantas galimai KUN plėtrai ir jos pritaikymui prie Rail Balticos, bent jau dabartinėje situacijoje.
                            Nu tai valio. Iš pradžių terminalas, ir toliau projektuoti taip, kad ilgainiui, po 10-15-20 metų visas keleivinis oro uostas persikelia prie bėgių.

                            Comment


                              Parašė Elis Rodyti pranešimą
                              HSR linijos visur Europoje įprastai tiesiamos tik prie oro uostų su keliasdešimt milijoniniais keleivių srautais
                              Niekas Europoje netiesia HSR ir į Ramygalos dydžio miestelius, bet va stotelė Ramygaloje, panašu, vis dar yra planuojama. Tad reikia turėti omeny ir kontekstą: į dešinę nuo KUN turime vien laukus ir pievas, čia nereikia griauti kultūros paveldo pastatų ar didelių prekybos centrų, ką reikėjo daryti Rygoje. Norint pastatyti stotelę prie oro uosto tereikėjo minimaliai įjungti smegenis planuojant jo plėtrą ir RB trasą, o papildomai infrastruktūrai tiesti sąlygos ten yra visiškai idealios. Tiesiog Lietuvos transportininkai yra obliai ir kaušai - atitinkami ir rezultatai.

                              Comment


                                Tai panašu, kad eilnįsyk susišikom. Kai susisiekimo ministru buvo Rokas Masiulis, aiškiai pasakė - ateityje VNO neužteks, pradėkim kurt perspektyvinį planą jau dabar, kad 2030aisiais nebūtume "netikėtai" iškritę iš medžio. Taip prasidėjo vietos paieškos ir Žaslių projektas. Vidury laukų būtų tiesiog tobula be jokių vingių pravesti RB liniją, aptaurnaujančia ir Kauną ir Vilnių ir be jokių plėtros trikdžių. Ir ką turim dabar, praėjus 10 metų? Ieškom kaip priraizgyti naująjį geležinkelį į senus oro uostus, kurie kažkada vis tiek užsikimš ir taps per maži.
                                Paskutinis taisė Rimas_OK; 2024.08.31, 15:25.

                                Comment


                                  Neužsikimš ir netaps.

                                  Comment


                                    Vilniuje ketinama įrengti dvi požemines geležinkelio atkarpas

                                    Vykdant „Rail Baltica“ projektą, Vilniuje planuojama atidaryti dvi požemines geležinkelio atkarpas. Viena būtų įrengta Vilniaus tarptautiniame oro uoste, kita – ties Aukštaisiais Paneriais.

                                    „Rekonstruojant Vilniaus mazgą <...> traukinių eismui numatytos dvi vietos, kuriose geležinkelis tiesiamas po žeme. Pirmoji – dalyje jungties į Tarptautinį Vilniaus oro uostą su naujai įrengiama oro uosto požemine geležinkelio stotimi. Antroji – Vilniaus intermodalinio terminalo jungtis su Vilnius – Kaunas pagrindine geležinkelio linija ties Aukštaisiais Paneriais“, – pranešime cituojama „Rail Baltica“ projekto komunikacijos partnerė Gintarė Urniežė.

                                    Planuojama, kad jungtyje tarp Vilniaus geležinkelio stoties ir oro uosto preliminarus požeminio geležinkelio su stotimi ilgis būtų apie 550 m. Tuo metu atkarpos tarp Vilniaus intermodalinio terminalo ir pagrindinės Vilnius – Kaunas požeminės geležinkelio linijos ilgis siektų apie 1,1 km.

                                    Pranešama, kad statybos darbai bus pradėti tik po specialaus plano patvirtinimo, techninio projekto parengimo ir tinkamo finansavimo užtikrinimo.

                                    Comment


                                      Kažkaip sugebėjo užmiršti tunelį prie Aukštųjų Panerių šalia senojo, ir tunelį po Panerių geležinkelio stotimi tam kad pakeisti kuriame šone senosios trasos važiuojama.

                                      Iš aiškinamojo rašto (VNO padalintas į 3 dalis nes keičiasi tunelio plotis skirtingose vietose):

                                      Click image for larger version

Name:	Screenshot_20240919_092531.png
Views:	255
Size:	54,0 kB
ID:	2152850

                                      Comment


                                        Nelabai suprantu, kokioje vietoje ir kam VIT jungties tunelis. Tai bus rusiškos vėžės bėgiai?

                                        Comment


                                          Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                          Nelabai suprantu, kokioje vietoje ir kam VIT jungties tunelis. Tai bus rusiškos vėžės bėgiai?
                                          Europiniai, tiesiog toje vietoje europiniai bėgiai yra kitoje pusėje rusiškų nuo VIT, ir iš aukščio perspektyvos tunelis lengviau gaunasi, nes toje vietoje gana daug kelio viadukų virš geležinkelio

                                          VIT jungties tunelis pažymėtas mėlynai.

                                          Click image for larger version

Name:	Screenshot_20240919_103133.png
Views:	245
Size:	711,6 kB
ID:	2152859

                                          Comment

                                          Working...
                                          X