Man atrodo mes siek tiek nesusisnekam. As kalbu apie autonominius traukinius naudojancius CBTC sistema. Jie visada palaiko rysi su eismo valdymo centru. Sio rysio pagalba jie zino apie kitus traukinius ir tuo paciu pranesa apie savo pozicija. Del to jiems nereikalingi tokie itaisai kaip LIDAR naudojami autonominiuose automobiliuose. Pilnai autonominiai (kaip automobiliai) traukiniai turbut bus realybe tik tada kai bus imanoma tureti P2P komunikacija tarp traukiniu. Pagrinde del to, kad traukinys turi visada islaikyti pakankama atstuma kad spetu sustoti iki atsitrenkiant i pries ji vaziuojanti traukini. Tas atstumas priklauso nuo priesais vaziuojancio traukinio stabdymo parametru.
Keli komentarai del rysio sistemu paramertu is anktesniu pranesimu. Velinimas tarp traukinio ir valdymo centro gali buti iki 100 ms be jokiu pasekmiu. Perduodamos informacijos kiekiai taip pat nera dideli. Vienas traukinys valdomas per CBTC sistema reikalauja iki 10KB/s srauto. Man-in-the-middle ataka yra nelabai imanoma, nes duoemenu srautas tarp traukinio ir valdymo centro yra kriptografiskai apsaugotas nuo pakeitimo ir perpanaudojimo.
Del rysio parametru prasilenkiant traukiniams - tai ne blogiausia situacija. Letiems traukiniams (iki 200 km/h) tai praktiskai be problemu. Greitiems traukiniams siek tiek sunkiau. Taciau rysio parametru atzvilgiu sudetingiasia yra ivaziavimas i ir is tunelio ir vaziavimas (?) dauboje (cutting). Jei kazkam idomu galesiu susirasti prezentacija is Kinijos ir Italijos. Italai pries kelias vasaras turejo idomu projekta kur kiekviena nakti dvi savaites tarp Romos ir Milano vazinojo greitaeigiai traukiniai ir vertino 5G rysio parametrus prasilenkiant, vaziuojant tarp kalnu, per tunelius ir panasiai.
Keli komentarai del rysio sistemu paramertu is anktesniu pranesimu. Velinimas tarp traukinio ir valdymo centro gali buti iki 100 ms be jokiu pasekmiu. Perduodamos informacijos kiekiai taip pat nera dideli. Vienas traukinys valdomas per CBTC sistema reikalauja iki 10KB/s srauto. Man-in-the-middle ataka yra nelabai imanoma, nes duoemenu srautas tarp traukinio ir valdymo centro yra kriptografiskai apsaugotas nuo pakeitimo ir perpanaudojimo.
Del rysio parametru prasilenkiant traukiniams - tai ne blogiausia situacija. Letiems traukiniams (iki 200 km/h) tai praktiskai be problemu. Greitiems traukiniams siek tiek sunkiau. Taciau rysio parametru atzvilgiu sudetingiasia yra ivaziavimas i ir is tunelio ir vaziavimas (?) dauboje (cutting). Jei kazkam idomu galesiu susirasti prezentacija is Kinijos ir Italijos. Italai pries kelias vasaras turejo idomu projekta kur kiekviena nakti dvi savaites tarp Romos ir Milano vazinojo greitaeigiai traukiniai ir vertino 5G rysio parametrus prasilenkiant, vaziuojant tarp kalnu, per tunelius ir panasiai.
Comment