Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[RO] Mokanica, Karpatų siaurasis geležinkelis / Mocăniță CFF Vișeu de Sus

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [RO] Mokanica, Karpatų siaurasis geležinkelis / Mocăniță CFF Vișeu de Sus

    Rumunijoje, Maramurešo regione yra labai įdomus siaurasis geležinkelis, vad. Mokanica (Mocăniță)
    Jis prasideda Vișeu de Sus mieste


    Veikiančio geležinkelio bendras ilgis - apie 45 km.
    760 mm pločio vėžė pastatyta tarpukariu 1932-1935 m. medienos vežimui. Per karą siaurukas sugriautas ir vėliau buvo atstatytas.

    Siaurukas geležinkelis eina aukštyn Vaser upės (Vișeu intako) slėniu iki pat Ukrainos pasienio.
    Kaip turistinė atrakcija naudojamas nuo 2004 m. su Šveicarijos pagalba.
    Turistai vežami apie 20-25 km iki Paltin stoties

    Paskutinis taisė Romas; 2017.10.22, 23:18.

    #2
    Iš pradžių - praktinė informacija

    Traukiniai išvyksta ryte 9:00. Tą dieną buvo paleisti du traukiniai
    Kai ruošėmės kelionei, rugpjūčio mėnesį bilietų nusipirkti nebuvo jokių šansų.
    Dar tokia smulkmena - geriau ateiti į stotį anksčiau - ne tik dėl vietos prie lango.
    Tądien smarkiai lijo, tai buvo gaila žiūrėti, kaip atviruose vagonuose šalo ir šlapo žmonės.

    Bilietus pirkome iš anksto internetu. Kaina priklauso nuo sezono.
    Mes už pilną paketą (bilietai + maitinimas) rugsėjo mėnesį sumokėjome po 95 RON (po 21 EUR)
    Vien bilietai būtų kainavę po 55 RON (apie 12 EUR)

    Šiaip tas maistas tikrai nevertas tų pinigų (vienintelė vieta Rumunijoje, kur maistas nepatiko).
    Bet gryname ore apetitas greit atsiranda .
    Kur kas svabiau, kad nusipirkę visą paketą suleidžiami į traukinį pirmiau ir gali išsirinkti gerenes vietas.
    Be to, su tais vaučeriais gauni kavos tarpinėse stotelėse.


    Skaitydami iš anksto atsiliepimus juokėmės, kai kažkokie nukvakę amerikonai nutarė pataupyti ir jiems neužteko "doughnutų"
    Realybėje tos spurgos ir plačintos yra labai skanios ir jei jų neužteko, vertėjo skųstis visam pasauliui

    Pagrindinis Mocăniță CFF Viseu de Sus puslapis: http://www.cffviseu.com/
    Straipsnis Vikipedijoje: https://en.wikipedia.org/wiki/Moc%C4%83ni%C8%9B%C4%83
    Višeu mokanicos nuotraukos http://www.touringromania.com/photo-.../mocanita.html
    Nekantraujantiems - rumuniškų siaurukų fotogalerija http://www.mocanita.ro/mocanita-photo/

    Comment


      #3
      Siauruko stotis CFF Vișeului de Sus yra apie 1½ km nuo miesto centro
      Prie keleiviniam eismui nenaudojamos plačiojo geležinkelio linijos Viseu de Jos - Borșa yra kita stotis - CFR Vișeu de Sus.

      Žemėlapis - iš www.mapy.cz

      Prie stoties geriau ateiti ar atvažiuoti anksčiau






      Vagono vidus.
      Langai atsidaro ir galima be vargo fotografuoti - tiek, kiek vieni kitiems netrukdo.
      Važiuoja daug ne tik rumunų, bet ir užsieniečių. Greta mūsų važiavo į Rumuniją grįžę žydai


      Traukinys Nr.1 grįžta atgal


      Personalui prieš išlydint traukinį daug rūpesčių


      Pagaliau pajudame į priekį




      Labai įspūdingai atrodo, kai garvežys duoda garo - tikrąja to žodžio prasme




      Tęsinys - kitą savaitę

      Comment


        #4
        Prie depo yra ir daugiau veikiančių garvežių.
        Priekyje - malkų atsargos. To gero Karpatuose pakanka








        Trumpas stabtelėjimas be išlaipinimo


        Geležinkelis eina pro pat sodybas















        Comment


          #5
          Važiuojant visai įsilijo




          Praėjus 40 minučių nuo pradžios - trumpas stabtelėjimas prasimankštinimui




          Tą dieną važiuoti atvirais vagonais nebuvo didelio malonumo





          Comment


            #6

            Kelias toliau kyla į kalnus


            Kai reikia staigiau pakilti traukinukas vis daugiau pūškuoja


            Upė vietomis tarp kalnų susiaurėja




            Ore tvyro malonus malkų kvapas




            Pirmas rimtesnis sustojimas Glimboaca stotelėje



            Comment


              #7
              Glimboakos (Glimboaca) stotelė




              Iš upelio garvežys papildo vandens atsargas









              Comment


                #8

                Dalyje pirmo vagono - malkų, kitoje pusėje - maisto atsargos




                Puiki proga išleisti su bilietu gautus vaučerius.
                Galima pirkti ir už pinigus.
                Kainodara labai paprasta - viskas (kola, palinka, plačinta ar spurga) kainuoja 6 lėjas (1,30 EUR)








                Iš paskos prisiveja drezina


                Vėl pajudame


                Tęsinys bus

                Comment


                  #9
                  Tie "modernūs" vagonai, aišku iš Šveicarijos. Nes rumuniški tai mediniai arba atviri.

                  Comment


                    #10
                    Taip, vagonai šveicariški

                    Comment


                      #11
                      Pūškuojame toliau






                      Tiltas per Vaser upę














                      Cozia stotelė






                      Comment


                        #12






                        Dar vienas tiltas. Grįžtame į kairįjį Vaser upės krantą
                        Už tilto - Novicior stotelė, kur traukinukas pravažiuoja pro Maramurešo vartus






                        Atvažiuojame į galutinę Paltin stotelę

                        Comment


                          #13
                          Paltin stotelė (21,6 km)


                          Iš pirmo vagono nešamas maistas į virtuvę




                          Darbininkus vežiojanti drezina


                          Bėgiais važinėjantis mikriukas.
                          Teko matyti filmą, kur jis vežioja vaikus iš kalnų kaimų į mokyklas


                          Malkos perkeliamos į garvežio kabiną






                          Maistas






                          Paprastai vasarą traukinys galutinėje Paltin stotelėje stovi 2-2½ valandas.
                          Tokiu oru viskas vyko greičiau

                          Comment


                            #14
                            Po pusvalandžio atvažiuoja antrasis traukinys.
                            Vasarą savaitgaliais būna ir trys traukiniai












                            Kraunamos malkos


                            Garvežys pagamintas XX a. 6 dešimtmetį Rešicos (Reșița) metalurgijos kombinate




                            Tuščias traukinys išvažiuoja apsisukimui į kitą stotelę





                            Comment


                              #15
                              Kelios vertikalios Mokanicos garvežiuko nuotraukos






                              Comment


                                #16
                                Paltin stotyje yra nedidelis Mokanicos siaurojo geležinkelio muziejus




                                Jau atvažiavo traukinys grįžimui




                                Tokiu oru piknikas Paltin stotyje užtruko tik valandą

                                Comment


                                  #17
                                  Traukinukas grįžta atgal









                                  Novicior stotelėje kertami Maramurešo vartai




                                  Į nuokalnę garvežys važiuoja lengviau - mažiau pūškavimo


                                  Vėl tiltas per Vaser upę






                                  Comment


                                    #18
                                    Cozia stotelė






                                    Vėl grįžtame į kairįjį krantą






                                    Glimboaca. Čia stabtelėjome važiuodami į priekį


                                    Posūkyje pavyko pritraukti garvęžį


                                    Grįžtant buvo vienas nedidelis stabtelėjimas

                                    Comment


                                      #19







                                      Comment


                                        #20
                                        Geležinkelis eina pro pat namus












                                        Maramurešo vartai prie namo






                                        Comment

                                        Working...
                                        X