Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[MD] Moldovos geležinkeliai
Collapse
X
-
Moldavija, Belcai. Ankstyvas rytas stotyje Belcai-Slobozija, arba Šiaurinėje (Gara Nord). Tai pagrindinė stotis. Vaizdai nuo pėsčiųjų tilto.
Belcuose dvi stotys. Dar yra Belcai-Miestas (Bălți-Oraș). Vaizdas pastarosios pusėn, kartu ir Kišiniovo pusėn.
Vaizdas į priešingą pusę. Depas dešinėje. Tai ne panorama, tiesiog tiltu eina šiluminė trasa, kuri užstoja vaizdą.
Stoties pastatas iš arčiau. Stotis dirba ištisą parą, nes naktį važiuoja traukiniai į Rusiją ir iš jos. Yra poilsio kambariai, tarptautinės kasos, medpunktas ir kt. Iki stoties važiuoja troleibusai ir maršrutiniai taksi.
Kiek vėliau, atvykęs traukinys iš Ungenio. Nors man labiau patiktų Ungėnų. Kiek pastovėjęs jis vėl išvažiuos į Ungenį. Ungenis yra prie sienos su Rumunija. Tai stambi stotis, pagrindiniai Rusijos imperijos ir vėliau geležinkelio vartai į Rumuniją ir Balkanus.
Taip pat stovi priemiestinis traukinys, sudarytas iš vagonų ir ČME3. Šiemet vasarą priemiestinių dar labiau sumažėjo, nors pernai prieš mano kelionę irgi buvo mažinimai. Pavyzdžiui, iš trijų porų į Ungenį pernai liko tik dvi šiemet.
Comment
-
Kišiniovas. Stoties pastato centrinė dalis su pagridniniu įėjimu nuo J. Gagarino pr. pusės.
O čia nuo perono pagridinis įėjimas. Bet jis nėra naudojamas, naudojamos kitos šonuose esančios durys. Miesto pavadinimas moldaviškai lotyniškai ir rusiškai.
Peronas. Miesto pavadinimas moldaviškai lotyniškai ir moldaviškai kirilica.
Du pirmieji keliai ir peronai dengti.
Tarptautinių traukinių tvarkaraštis.
Suoliukai stoties peronuose iš D1.
Comment
-
Stoties vaizdas nuo pėsčiųjų tilto iš Benderų-Tiraspolio pusės. Ši stotis naudojama tik tolimojo ir vietinio susisiekimo traukiniams. Priemiestinė stotis yra tolumoje. Taip pat matosi metalinis pėsčiųjų tiltas tolumoje.
Garvežys Er-785-63 prie metalinio pėsčiųjų tilto.
Stovint po pėsčiųjų tiltu priemiestinės stoties link.
Einu priemiestinės stoties link. Vaizdas atgal.
Kiek paėjus priemiestinės stoties link.
Priemiestinėje stotyje yra du aukšti peronai, o į pirmame (šį ir kitą kelius aš numeruoju nuo stoties pastatų, realūs jų numeriai matosi nuotraukoje) kelyje stovintį traukinį galima įlipti iš abiejų pusių nuo aukštų peronų. Antrasis kelias yra tarp aukšto ir žemo peronų. O į trečiame kelyje stovintį traukinį galima įlipti tik nuo žemo perono.
Priemiestinės stoties pirmas peronas yra dengtas (ne pilnai), po juo yra prekybiniai pastatai, kasos (neveikiančios), tualetas ir kt.
Nuo perono galo Ungenio link.
Comment
-
Man bebūnant priemiestinės stoties perone per stotį pravažiavo prekinis traukinys Ungenio link. Daugiau nemačiau jokio prekinio traukinio. Manevriniai šilumvežiai su vagonais nesiskaito. 3TE10M-0019 be vidurinės sekcijos.
D1 į Ungenį. Numerių nerašau, nes sąstatai sudaryti iš skirtingų traukinių vagonų.
D1 į Benderus. Dieną prieš tai aš juo važiavau.
Bendras vaizdas.
D1 išvyksta į Ungenį.
Comment
-
Grįžtu prie nuotraukų nuo pėsčiųjų tilto iš Benderų-Tiraspolio pusės. Vaizdas nuo tilto Benderų link.
Seni sandėliai.
Depas.
Depo gilumoje stovi modernizuoti D1M. Deja, pernai jie dar vis nebuvo naudojami. Šiemet jau vėl važinėja.
Kiek priartinus.
Pagrindinis įėjimas į depo teritoriją
Agitacija iš tarybinių laikų. Atkreipkite dėmesį į akis. Tokios akys pas visus moldavus bent jau tarybinių laikų plakatuose, taikomojoje agitacinėje skultpūroje ir pan.
ČME3E-6777 manevruoja su vagonais.
Tęsinys bus.
Comment
-
Bevaikščiodamas po miestą aptikau apleistą platformą, kuri vadinosi CPU. Ji yra nutolusi apie 3 km nuo Kišiniovo stoties (realiai yra stoties teritorijoje) Benderų ir Tiraspolio kryptimi. Peronas aukštas, prie jo aklikelis. Vadinasi, čia stodavo traukiniai atvykę iš Ungenio ar kokios kitos artimesnės stoties bet nuo Ungenio pusės, t.y. pravažiuodavo su sustojimu centrinę stotį.
Žodžiu, likučiai tos susisiekimo sistemos, kuri buvo ir pražuvo. Vaizdas Benderų link.
Ten pat. Vaizdas į priešingą pusę. Du keliai dešiniau - pagrindiniais keliai.
Užlipus ant perono. Dešinėje buvo paviljonas.
Toliau einu geležinkeliu Kišiniovo centrinės stoties link. Kažkokia bevardė stotelė ties skirstymo kalneliu (kuris yra dešinėje pusėje). Kai važiavau į Benderus, tai traukinys čia stojo, buvo įlipančių ir išlipančių keleivių.
Dar kiek paėjus, vaizdas depo link.
Vaizdas stoties link.
Ten pat, vaizdas atgal. Kairėje matosi skirstymo kalnelis.
Patvoryje stovėjo 3TE10M-0037 B sekcija.
O čia jis su keleiviniu vietiniu traukiniu į Basarabiaską kitos dienos vakarą.
D1 važiuoja į depą.
Traukinys į Maskvą su 3TE10M-1225 sekcija priekyje.
Comment
-
Vienas iš dviejų dirbančių M62 Moldavijoje. Jų yra ir daugiau, bet stovi atsargoje.
Su traukiniu Kišiniovas - Odesa, važiuojančiu per Padniestę su sustojimu Benderuose-2 ir Tiraspolyje.
Ryte atvyksta traukinys iš, berods, Sankt Peterburgo ir su dviem Baltarusijos geležinkelių prikabinamais vagonais Minskas - Kišiniovas.
D1 į Benderus.
Kairėje - traukinys į Benderus, dešinėje - į Ungenį.
Traukinys į Benderus važiuoja.
Palikdamas dūmų debesis stotyje.
Comment
-
Vakarinis į Benderus.
Varantysis vežimėlis
Kitame gale kita galva.
Dvigubas D1 vakariniu reisu į Ungenį. Buvo laikai dar prieš porą metų kai važiuodavo net trigubas.
Juo aš pavažiuoju viena stotelę iki Visterničenų, stoties Kišiniovo ribose.
Nuo Visterničenų perono galo. Gaila, saulė švietė iš priekio...
Tęsinys bus.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Al1Vakarinis į Benderus.
Atvaizdas
Varantysis vežimėlis
Atvaizdas
Kitame gale kita galva.
Atvaizdas
Dvigubas D1 vakariniu reisu į Ungenį. Buvo laikai dar prieš porą metų kai važiuodavo net trigubas.
Atvaizdas
Juo aš pavažiuoju viena stotelę iki Visterničenų, stoties Kišiniovo ribose.
Atvaizdas
Nuo Visterničenų perono galo. Gaila, saulė švietė iš priekio...
Atvaizdas
Atvaizdas
Tęsinys bus.
Comment
-
Benderai, Moldavijos stotis, neformaliai Benderai-3. Didžioji dalis Benderų-2 priklauso Padniestrei, siena praeina per stotį.
Atvykęs iš Kišiniovo D1, kuriuo aš atvažiavau.
Einu į Benderus (PMR). Vaizdas atgal. Už tujų matosi Benderų-3 stoties pastatas.
Einu vieninteliu keliu palei geležinkelį į PMR. Pravažiavo manevrinis iš PMR į Moldaviją. Sienos kaip tokios nėra. Nei ženklų, nei tvorų, nei pasieniečių. Tačiau pasienio kontrolė yra ant Benderų-2 perono galo. Juokinga - stovi vienas milicininkas ir tikrina dokumentus. Pasirodo, aš ir dar vienas vietinis neteisėtai kirtome sieną. Nes kirsti ją gali tie, kas turi migracinius lapelius. Kitiems jos šioje vietoje kirsti negalima. Viskas baigėsi tuo, kad apie 10-15 minučių užtrukau milicijos kambaryje stotyje, pakalbėjome su milicininku apie gyvenimą ir politiką, jis išrašė migracijos lapelį ir man reikėjo pasirašyti po pasiaiškinimu, kodėl kirtau sieną ne ten, kur reikia. Laisvas. Pasakė, kur galima pasikeisti valiutą ir pasiūlė, ką galima apžiūrėti mieste. Buvo akivaizdu, kad darbe jis neturi ką veikti, nieko nevyksta, tik traukiniai kelis kartus per dieną pravažiuoja...
Tiraspolio stotyje buvo labai daug milicininkų, neaišku dėl ko. Todėl nieko nufotografuoti nepavyko. O ir judėjimo nebuvo, tik ši pusė 2TE ar trečdalis 3TE be aiškiai matomo numerio pravažiavo. Jį spėjau pagauti pro atidarytą stoties langą, kai nematė milicininkai. Salės viduje, tiesa, jų nebuvo.
Benderai-2, vaizdas Kišiniovo link. Ten, kur stovi D1 - jau Moldavija, o čia - PMR. Milicininkas tikrino dokumentus ant pirmo perono galo, kuris čia aiškiai matosi. Į D1 aš nespėjau, o ir neskubėjau.
Į Kišiniovą grįžau traukiniu Odesa - Kišiniovas. Vagone, pirmame nuo šilumvežio. Tai perdarytas iš sėdimo ar plackarto vagonas į sėdimą su suolais iš D1. Suolai paminkštinti ir ant pakylos, tarp suolų yra staliukai. Vagone yra minibaras. Kaina apie porą eurų. PMR stotyje parduodami bilietai į Modavijos traukinį, aišku, už vietinius rublius. Keleivių nebuvo labai daug, bet daugiau nei pusė vietų bent jau mano vagone buvo užimta. Ilgai stovėjome Bulboakoje, kur turėtų būti Moldavijos pasienio kontrolė, bet jos realiai nėra. O traukinys stovi apie 30 min.
Tęsinys dar bus.
- 1 patinka
Comment
-
Kaip matyti, Benderuose stulpai jau yra sustatyti. Procesas sustojo 1991 m. Realiai stulpai už Benderų Kišiniovo link yra gal apie 10-15 km. Šiaip tai tarp Kišiniovo ir Benderų yra perėja (kalnų), nors kalnų ten nėra, bet D1 ropsčiasi gan lėtai. M62, aišku, iš Benderų pusės važiavo kiek lengviau, nes matyt įkalnė mažesnė. Užtat paskui iki pat Kišiniovo varė žemyn, kas jautėsi.
Comment
-
Moldavijoje buvau ir šiemet, bet tik pravažiuojant į Rumuniją.
Šiemet į Moldaviją vykau CFM (Moldavijos geležinkeliai) traukiniu Maskva - Kišiniovas iš Žmerinkos (UA) į Oknicą. Kai kurie įspūdžiai. Internete dauguma keikia moldavų tarptautinius traukinius, vykstančius į Rusiją. Atseit, prasti, betvarkė ir t.t. Man pakliuvo tikrai neblogas plackartinis vagonas, Ukrainoje teko važiuoti ne kartą kur kas prastesniu. Palydovas Žmerinkoje net nestovėjo prie durų, netikrino, kas įlipa ir išlipa. Ukrainoje ir tikriausiai Rusijoje palydovai važiuoja apsirengę savo drabužiais, o ne uniformomis. Todėl uniformą užsidėjo tik prieš Moldavijos sieną, sušlavė šiukšles. Tualetas buvo švarus ir buvo vanduo, popierius. Pagrindinis keleivių kontingentas - Moldavijos piliečiai, dirbantys Rusijoje. Vyrai - daugiausiai statybininkais, moterys namų prižiūrėtojomis ir pan. Traukinyje pilna prekeivių, kurie nuolat siūlo įvairias ūkines smulkmenas, telefonų priedus, saldainius, gėrimus ir dešras. Nežinau, ar iki Žmerinkos jų buvo, bet nuo Žmerinkos iki sienos jų buvo daug, nuolat vaikščiojo po sąstatą ir siūlė prekes. Dalis jų važiavo per sieną ir išlipo Moldavijos pasienio stotyje. Tačiau ten įlipo jau moldavų prekeiviai, daugiausiai su ukrainietiškomis rūkytomis dešromis, mobilaus ryšio kortelėmis, taip pat vaikščiojo valiutos keitėjai. Pasienio kontrolė ilgai netruko nei Ukrainos, nei Moldavijos pusėje. Nuo Žmerinkos iki Ukrainos pasienio stoties Mogiliovo Podolsko tempė 2M62 60-80 km/h greičiu. Tiesa, nuo Žmerinkos kurį laiką kiek greičiau. Mogiliove Podolske traukinį perėmė moldavų 2TE10M sekcija, kuri tempė tik per sieną iki Velčineco (pasienio stotis). Tada traukinį perėmė kita 2TE10M sekcija. Apie 35 km iki Oknicos traukinys važiuoja lėtai, vargu ar greičiau nei 40 km/h. Apie10 km geležinkelis eina Dniestro slėniu, vienoje geležinkelio pusėje upė ir ~200 m žemės, kitoje - uolos, vienur plikos, kitur apaugusios. Atitolęs nuo Dniestro geležinkelis iki Oknicos padaro S formos vingį, su dviem gan mažo spindulio posūkiais. Oknicoje krypties keitimas ir naujas šilumvežis, kuris temps tik iki Ungenio, nes ten vėl krypties keitimas ir vėl naujas šilumvežis iki Kišiniovo. Bet aš nevažiavau. Jau pasienio stotyje į traukinį įlipa dušmanai, kurie siūlo iš Oknicos į Kišiniovą važiuoti su mikroautobusu ar lengvaisiais automobiliais. Iš tikrųjų tokiu būdu sutaupoma apie 2 val., nors kelias automobiliu trumpesnis tik apie 70 km, traukinių greitis Moldavijoje yra apie 40 km/h. Tačiau važiuoti norinčių nėra daug, nes dušmanai dažnai išdūrinėja keleivius, siūlo važiuoti mikroautobusu, o išlipus iš traukinio pasirodo, kad reikės važiuoti lengvuoju taksi ir brangiau arba tenka ilgokai laukti, kol organizatorius pagaliau iškviečia mikrobą ar taksi.
Oknicos stotis yra mazginė. Geležinkelis eina į Černovcus, į Belcus, ir į Žmerinką. Stoties pastatas salinio tipo, t.y. peronai iš abiejų jo pusių.
Yra depas, kuriame gyvena reti žvėrys 2TE10L. 2TE10L-2080A (neseniai perdažyta) + 2TE10L-1250A. Išvažiavo, pamanevravo. Po pusvalandžio mačiau su prekiniu sąstatu išvažiuojantį į Belcus, bet nufotografuoti nepavyko. Užtat kažkoks railfanas jį nufotografavo išvykstantį.
Garvežys Er-579-66.
Iš Belcų atvyko dvivagonis D1-709. Juo aš važiavau į Belcus. Linija į Belcus praktiškai visą laiką eina žemyn, t.y. yra nuolydis. Traukinys, išvažiavęs iš Oknicos ir kiek pavažiavęs išjungė variklius ir riedėjo. Sustojus stotelėje vėl įjungdavo variklius, pajudėdavo, įsibėgėdavo ir vėl išjungdavo variklius. Viename tarpstotyje vos neužlėkė ant avių bandos, kai piemuo vos spėjo nuvyti pergenamas per geležinkelį avis. Keleivių buvo nedaug. Pilnai dvivagonis užsipildė tik atėjant prie Belcų, kai stotelėse sulipo iš kolektyvinių sodų į miestą grįžtantys žmonės.
Tęsinys bus.
Comment
Comment