Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[MD] Moldovos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Dauguma to traukinio (ne tik mano vagono) palydovų Ukrainos teritorijoje buvo be uniformų. Ukrainoje dauguma palydovų su uniformom, nors kartais irgi pasitaiko, kad važiuoja be uniformos.
    D1 durų langai be stiklų, nes taip paprasčiau, matyt. Nėra stiklo, o skardos jau niekas neišdaužys. Prieblanda - iš salono pro duris šviesa patenka, pro plyšius duryse.

    Comment


      #22
      D1 viduje, aišku, vis dar mediniai suolai?...

      Comment


        #23
        Aišku, kad mediniai. Visas aliuminis kiek tik įmanoma, nuimtas. Nei suolų rankenų iš aliuminio, nei bagažo lentynų, nei kabliukų drabužiams, kurie originalūs iš aliuminio, nei durų rankenų į tamburą iš aliuminio, nei netgi langų užraktų rankenų iš aliuminio. Viskas pakeista chaltūra ir plieno, langai ne visi atsidaro, naktį salone šviečia vos kelios lempos. Per 2015-2016 metais įvyko smarkus priemiesčio apkarpymas. Dėl sunkios ekonominės padėties ir dėl riedmenų (D1 nusidėvėjimo) stokos. Kai kurie priemiestiniai traukiniai, kurių maršrutus aptarnavo D1, pakeisti vagonais ir šilumvežiais. Tiesa, šiemet ar pernai rudenį visgi po ilgos prastovos vėl paleido modernizuotus D1 (jų yra 5, planas lygtai buvo 10, bet dėl nevykusios modernizacijos daugiau turbūt nemodernizuos). Nežinau, kur tie 5 D1 važinėja, vienas savaitgaliais tai į Rumuniją: Kišiniovas - Jasai (iki Sokolos stoties Jasuose, iki kurios ateina 1520 mm bėgiai iš Ungenio). Aplamai Moldavijoje dabar tokia depresyvinė ekonominė-politinė situacija, visi laukia kažko tai - vieni Rusijos atėjimo, o valdžia tai tikisi unijos su Rumunija, nes eurointegracija nepavyko.

        Comment


          #24
          Priemiestinio susisiekimo kainos lyginant su Lietuvos yra mažos. Pavyzdžiui, apie 75 km nuo Belcų iki Ungenio kainuoja apie 0,5 Eur. Bet net ir tokios mažos (mūsų požiūriu) kainos vienos dalies keleivių netraukia važiuoti traukiniais ir jie važiuoja mikrobais, kurie kainuoja 2-3 kartus brangiau. Tuo tarpu yra nemaža dalis keleivių, kuriems kainos per didelės ir jie stengiasi važiuoti nepirkdami bilieto. Zuikių problema sprendžiama tik keliose pagrindinėse stotyse ir tai tik piko metu - patekti į peroną galima tik su bilietu. Tam uždaromi vartai, pavyzdžiui, Kišiniove, stovi apsauga ir storos tetos kontrolierės. Bet tai tik pokazūcha. Likus kelioms minutėms iki išvykimo jau jokios kontrolės nėra ir galima patekti į peroną, įlipti į traukinį. Traukinyje, aišku, važiuoja konduktorius-kontrolierius, tačiau jei kas neperka bilieto iš principo, neaišku, kaip su tokiais zuikiais elgiamasi. Kiek mačiau, tai niekaip.

          Ungenis. Viena iš trijų pasienio su Rumunija stočių, vienintelė, iš kurios yra keleivinis susisiekimas tiek vidaus, tiek ir tarptautinis. Pagrindiniai Rusijos imperijos ir TSRS vartai į Rumuniją ir Balkanus.

          Bendras stoties vaizdas nuo priemiestinės stoties perono.



          Dar neseniai važiavo traukiniai ir vagonai iš dabartinės Rusijos, tačiau jau antri metai kaip Rusijos traukiniai per Ukrainą tranzitu į Rumuniją, Bulgariją ir kt. nebevažiuoja. Šiuo metu iš keleivinių traukinių yra šie:
          Jasai - Ungenis - Rumunijos geležinkelių traukinys 2 kartus per dieną, dyzelinis Siemens Desiro arba bagonas su lokomotyvu,
          Kišiniovas - Bukareštas, Moldavijos geležinkelių naktinis kasdien, tarybiniai vagonai, ne RIC, vežimėlių keitimas.
          Kišiniovas - Jasai (Sokola) - Moldavijos geležinkelių iki Sokolos stoties Jasuose 1520 mm vėže; važiuoja modernizuoti D1, Š. ir S.

          Geležinkelis Kišiniovas - Ungenis - Jasai (Rumunija) nutiestas 1871-1874 m. Tačiau formaliai atidarytas tik 1876 m. Rumunijos dalis nuo Jasų iki Pruto upės, kuria eina siena, buvo pirmoji grynai rumuniško kapitalo (privataus) geležinkelio linija, kiti geležinkeliai Rumunijoje tuo metu priklausė tik užsienio kapitalui. Beje, linija iš pat pradžių nuo pat Jasų iki sienos buvo 1524 mm vėžės. Pirmasis tiltas per Prutą buvo medinis, bet jį per pirmą pavasarį nunešė ledonešis, todėl antrą tiltą pastatyti buvo pakviestas G. Eifelis.
          Rusiška vėžė iki Jasų buvo naudojama tik prekiniams traukiniams, o nuo šių metų (ar pernai rudens) pirmą kartą pradėta naudoti ir keleiviniam susisiekimui.

          Tarpukaryje, kai Moldavija buvo Rumunijos sudėtyje stotis vadinosi Vasile Lupu vardo stotimi, o stotelė Rumunijos pusėje prieš Prutą - Ungeniu.
          Nutiesus geležinkelį buvo pastatytas didelis stoties pastatas, kuris Pirmojo pasaulini karo metais buvo sugriautas.



          Tarpukaryje Rumunija pastatė nedidelį pastatą, nes stotis tapo šalies vidaus stotimi. Pastatas išliko ir šiuo metu nenaudojamas.



          Pokarinis stoties pastatas, šiuo metu tik tarptautinio (ne tik su Rumunija, bet ir traukiniai į Rusiją) susisiekimo stotis. Iš 1520 mm kelyno pusės.



          Iš 1435 mm kelyno pusės.



          Apie 1970-1980 metus buvo atskirtas priemiestinis ir tolimasis susisiekimas pastatant priemiestinę stotį kiek arčiau miesto centro, kartu su integruota autobusų stotimi. Priemiestinė stotis veikia ir dabar, ten stoja dyzeliniai traukiniai, autobusų stočiai neseniai pastatytas naujas pastatas šalia priemiestinės stoties.

          Priemiestinės stoties peronai ir pastato kraštas nuo tarptautinės stoties perono galo. Pačio stoties pastato nuotraukos neturiu, stotis tokia: https://www.google.lt/search?q=unghe...zfZMwVA-clM%3A



          Stoties vaizdas nuo priemiestinio perono



          Vaizdas į priešingą pusę (Kišiniovo, Belcų link).

          Comment


            #25
            Ungenyje irgi yra garvežys paminklas Er. Tik neaišku, koks numeris.





            Farvežys nuo tarpukarinio stoties pastato.



            Pirmas peronas iš 1520 mm kelyno pusės.



            Pirmas peronas iš 1520 mm kelyno pusės ties tarpukario stoties pastatu.



            Tuo tarpu iš priešingos buvusio stoties pastato pusės (apaugusio medžiais) stovi nenaudomaji vežimėliai. Tolumoje matosi 1435 mm peronas. Taip pat tolumoje matosi Rumunijos kalvos.



            Kiek paėjus atgal.



            Vaizdas į priešingą pusę.



            Peronai ir vežimėlių keitimo vieta ties stoties pastatu.

            Comment


              #26
              Iš Kišiniovo atvykęs D1.





              Vaizdas nuo priemiestinės stoties laiptų. Seni, nurašyti D1 vagonai (ne visi į kadrą pateko).



              Rumunijos geležinkelių (CFR) 80 serijos šilumvežis, atvažiavęs su traukiniu iš Jasų, pervažiuoja į kitą vagono pusę.



              Traukiniu į Jasus aš išvykstu iš Ungenų. Greitas pasienio patikrinimas stoties pastate.
              Buvo vienas sėdimų kupė vagonas, panaudotas iš Italijos. Važiavo apie 8 keleivius ir beveik tiek pat Rumunijos geležinkeliečių ir apsaugos.

              Vežimėlių keitimo zonos vaizdai pro langą.





              Sudvejintas kelias.



              Tiltas per Prutą.



              Tęsinys Rumunijos teritorijoje bus kitoje temoje.

              Comment


                #27
                Sukurta atskira tema Moldovos (Moldavijos) geležinkeliams.
                Ačiū Al1 už nuotraukas iš šios retai lietuvių lankomos šalies ir drąsą fotografuojant Padniestrėje (PMR) geležinkelius.

                Comment


                  #28
                  Kadangi pagaliau pavyko sutvarkyti technines problemas, turiu kelis klausimus Al1:

                  Kokiu maršrutu pernai pavyko patekti į Belcus (Bălți)?

                  Kažkada (dar anais laikais) važiavau traukiniais panašiu maršrutu per Moldaviją:
                  1) Černovicai - Ocnița - Belcai (Чернівці - Ocnița - Bălți). Naktinis su persėdimu ryte Oknicoje į priemiestinį.
                  2) Belcai - Ungenai - Kišiniovas (Bălți - Ungheni - Chișinău) naktinis. Dar Kišiniove pasidarėme vietinę ekskursija į Vadul lui Vode (Vadul lui Vodă)
                  3) Kišiniovas - Tiraspolis - Odesa (Chișinău - Tiraspol - Одеса) rytinis


                  Dėl Padniestrės (PMR).
                  Vietiniai Moldovos traukinia važinėja į Padniestrę (pvz. Tiraspolio), ar tik iki senos Bender-3 / Bender-2?
                  Ar PMRe yra vidinis susisiekimas traukiniais tarp Benderų ir Tiraspolio.
                  Šiaip apie PMR yra atskira tema, čia kalbame tik susiekimo klausimais.


                  Comment


                    #29
                    Moldovos geležinkelių (Calea Ferată din Moldova CFM) schema.


                    Ir atskirai Padniestrės (Приднестровская железная дорога).


                    https://ru.wikipedia.org/wiki/При..._дорога
                    https://en.wikipedia.org/wiki/Transnistrian_Railway
                    Paskutinis taisė Romas; 2017.10.08, 15:37. Priežastis: Suvienodintas žemėlapių plotis

                    Comment


                      #30
                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                      Kadangi pagaliau pavyko sutvarkyti technines problemas, turiu kelis klausimus Al1:

                      Kokiu maršrutu pernai pavyko patekti į Belcus (Bălți)?

                      Kažkada (dar anais laikais) važiavau traukiniais panašiu maršrutu per Moldaviją:
                      1) Černovicai - Ocnița - Belcai (Чернівці - Ocnița - Bălți). Naktinis su persėdimu ryte Oknicoje į priemiestinį.
                      2) Belcai - Ungenai - Kišiniovas (Bălți - Ungheni - Chișinău) naktinis. Dar Kišiniove pasidarėme vietinę ekskursija į Vadul lui Vode (Vadul lui Vodă)
                      3) Kišiniovas - Tiraspolis - Odesa (Chișinău - Tiraspol - Одеса) rytinis


                      Dėl Padniestrės (PMR).
                      Vietiniai Moldovos traukinia važinėja į Padniestrę (pvz. Tiraspolio), ar tik iki senos Bender-3 / Bender-2?
                      Ar PMRe yra vidinis susisiekimas traukiniais tarp Benderų ir Tiraspolio.
                      Šiaip apie PMR yra atskira tema, čia kalbame tik susiekimo klausimais.

                      Važiavau iš Žmerinkos Ukrainoje Moldovos geležinkelių traukiniu Nr. 341 Maskva - Kišiniovas. Išlipau Oknicoje, vakare į Belcus važiavau priemiestiniu D1. Pernai tas traukinys iš Maskvos važiavo vėliau nei šiemet. Visi Moldovos tarptautiniai važiuoja per Oknicą - Podolės Mogiliovą, išskyrus Kišiniovas - Odesa, kuris per PMR. Per PMR dar važiuoja Rusijos traukinys Maskva - Kišiniovas. Tai vienintelis Rusijos geležinkelių traukinys, kertantis Ukrainą nuo 2014 antros pusės.

                      PMR nėra jokio vidinio susisiekimo. Nors tikriausiai galima pravažiuoti traukiniu Kišiniovas - Odesa tarp Benderų ir Tiraspolio. PMR kasose į šį Moldovos traukinį bilietai parduodami, tik neaišku, ar jie parduodami važiavimui viduje PMR. Iš Kišiniovo priemiestiniai atvažiuoja į Benderus-3 (nors realiai tokios stoties nėra). Benderų-2 stotis yra padalinta tarp PMR ir Moldovos. Tai dyzelinis stoja Moldovos dalyje. Jokių ženklų ar tvorų, kur praeina siena tarp PMR ir Moldovos nėra. Ir jokios apsaugos nėra. PMR ant perono galo visus pasitinka milicininkas ir tikrina dokumentus. Jis ten ateina tik tada, kai atvažiuoja dyzelinis traukinys iš Kišiniovo (Odesos traukinys stoja Benderai-2 stoties dalyje, kuri yra PMR teritorijoje). Kitu metu niekas nieko nesaugo ir galima laisvai praeiti. Aišku, jei pagaus be migracinio lapuko, kuris būtinas PMR, tai bus blogai. O Moldova iš viso nesaugo sienos, nes laiko PMR savo teritorija, taip kad priešinga kryptimi galima drąsiai eiti, niekas nesulaikys, nebent atsitiktinai atsiradusi PMR milicija. Trečių šalių piliečiams Moldovos ir PMR sienos kirtimas Benderų stotyje (tiek pėsčiomis atvykus dyzeliniu traukiniu, tiek išlipus iš traukinio Kišiniovas - Odesa) yra nelegalus. Legaliai į PMR galima įvažiuoti per pasienio postus, o Benderų-2 stotyje tokio nėra. Todėl man išrašė įspėjimą (su "rūsčiu" veidu ir pasižadėjimu daugiau taip nedaryti ) ir išdavė migracinį lapuką. Pase jokio antspaudo nepadarė. Užtat atvykstant iš Ukrainos traukiniu ar automobiliu, PMR deda štampus ir tai rimta problema trečiųjų šalių piliečiams. Nes tokio štampo buvimas Moldovoje rodo, kad žmogus nelegaliai kirto Moldovos sieną ir už tai gresia bauda, galbūt net galima užsidirbti draudimą įvažiuoti į šalį. Kad gatvėje patikrintų, tai tikimybė maža, užtat išvažiuojant iš Moldovos ne per PMR ant sienos problemų bus. Ir kitą kartą įvažiuojant į Moldovą, PMR antspaudas bus problemų šaltiniu.
                      Todėl geriausias būdas neužsitraukti Moldovos nemalonės yra įvažiavimas į PMR traukiniu iš Kišiniovo, nes automobilių kelyje stovi PMR pasienio postas ir deda antspaudus į pasą. Nors gal dabar ir pasikeitė tvarka ir specialiai pasų trečiųjų šalių piliečiams neštampuoja. Moldovos piliečiams ir PMR piliečiams jis į pasus nededamas. Berods ir Ukrainos piliečiams, jei važiuoja su vidiniu Ukrainos pasu. Arba įvažiuoti iš Ukrainos, bet tada, jei visgi deda PMR antspaudus, po tokios kelionės į Padniestrę, į Moldovą su tuo pasu tos pačios kelionė metu važiuoti neverta. Reikia keisti pasą. Nebent iš PMR vykti į Moldovą traukiniu ir grįžti iš jos per PMR irgi traukiniu. Tikimybė, kad kažkur Moldovoje policija patikrins pasą, nykstamai maža. Visgi pirmiausia geriau išsiaiškinti tvarką, o ji berods 2015 m. buvo liberalizuota ir visgi tikriausiai trečiųjų šalių piliečiams PMR pasų jau nebeštampuoja.
                      Paskutinis taisė Al1; 2017.10.08, 16:06.

                      Comment


                        #31
                        Stotis Bender 3 yra ginčijamoje teritorijoje.

                        С 2006 года на территории станции МЖД открыла свою станцию — так называемую «Бендеры-3». Эта станция является предметом спора между ПЖД и МЖД, так как все, что располагается за так называемым входным светофором, относится к собственности Приднестровской железной дороги. Но с другой стороны, станция «Бендеры-3» прилегает к землям села Варница, которое находится под юрисдикцией Республики Молдова. Это уже считается Зоной безопасности, поэтому любые строительные действия на данном участке должны быть согласованны с Объединённой контрольной комиссие.
                        https://ru.wikipedia.org/wiki/Бендер_III

                        Comment


                          #32
                          Moldovos geležinkeliai nupirko 12 vnt. naujų šilumvežių TE33AC (General Electric Evolution, surinkti Kazachstane). Modifikacija, skirta specialiai Moldovai, galia mažesnė nei TE33 modelio Kazachstano ir Ukrainos šilumvežių. Pagal trainpixo duomenis, CFM šiuo metu turi 19 naudojamų magistralinių šilumvežių 2TE10M, 3TE10M (dirba tik dvi sekcijos), kai kurie iš jų dirba po vieną sekciją. Tai 12 vnt. naujų šilumvežių užteks tikriausiai 2/3 turimų senų pakeisti. Realiai CFM turi labai daug šilumvežių, atitekusių pasidalinus geležinkelius po TSRS žlugimo, kurie taip ir stovi nenaudojami užkonservuoti daug metų. Dalį jų po truputį parduoda į kitas buv. TSRS respublikas.
                          GE Evolution pakeliui į Moldovą.

                          https://trainpix.org/photo/278444/


                          Paskutinis taisė Al1; 2020.07.01, 07:53.

                          Comment


                            #33
                            Perkėliau paskutinį pranešimą į Moldovos geležinkelių temą.
                            Buvo proga vėl peržiūrėti įdomias nuotraukas.

                            Comment


                              #34
                              Moldovoje nuo 2021 vasario 12 d. sustabdomas vietinių keleivinių traukinių eismas. Ne, ne dėl karantino. Nors ir jis turi įtakos. Dėl traukinių ir vagonų nusidėvėjimo ir skolų. Kažin, ar po to, kai pasibaigs karantinas, bus atnaujintas traukinių eismas, turint omenyje visiška traukinių nusidėvėjimą. Tarptautiniai nebevažiuoja nuo pernai, kai buvo įvestas karantinas kaimyninėse šalyse. Taigi, Moldova liks visiškai be susisiekimo traukiniais. Maršrutnikai su Sprinteriais trinasi rankas...
                              Kai baigsis korona, galbūt bus atnaujinti tik tarptautiniai traukiniai į Rusiją ir Rumuniją...

                              https://esp.md/sobytiya/2021/02/03/s...orodnye-poezda
                              Paskutinis taisė Al1; 2021.02.09, 10:08.

                              Comment


                                #35
                                Straipsnyje rašo, kad tais traukiniais šiaip ar taip niekas per karantiną nevažinėja. 70 proc. keleivių - geležinkeliečiai.
                                Show must go von!

                                Comment


                                  #36
                                  Taigi aiškia rašo, kad nuostolinga ir nusidėvėję. O dar rašo, kad vasarą jie degs, tai eismo atnaujinimas pavasarį ar vasaros pradžioje mažai tikėtinas, nes tiesiog nėra su kuo keleivių vežti. Jei dar gerais metais būtų kilęs visuomenės nepasitenkinimas ir t.t., tai dabar nutrauks ir nebeatnaujins. Ukrainoje irgi tas pats nutiko pernai. Atnaujino tik mažiau nei pusę viso eismo. O priemiestinio atnaujino gal tik kokį penktadalį. Turint omenyje, kad pervežimai baisiai nuostolingi ir nekompensuojami, kad D1 visiškai nusidėvėję, neskaitant kelių modernizuotų, kurie irgi turi problemų, bet dar galės važinėti į Rumuniją (čia jau tik dėl politinio šalies kurso), tikimybė, kad po koronos bus atnaujintas susisiekimas viduje šalies, yra nedidelė...
                                  Paskutinis taisė Al1; 2021.02.09, 10:34.

                                  Comment


                                    #37
                                    Žiauru. Ko jie ten ant D1 modernizacijos pikti?

                                    Comment


                                      #38
                                      Nekokybiška. Tie traukiniai ilgai (virš metų) stovėjo po pirmųjų reisų ir buvo dadaromi. Bet ir tai visų problemų neišsprendė, jie genda. Dega seni traukiniai, apie juos ten rašo. Paprasčiausias variantas būtų nupirkti naudotų dyzelinių traukinių V. Europoje ir juos perdaryti 1520 mm vėžei. Bet tam reikia valstybės lėšų. Kadangi keleivių pervežimai pelno neduoda, tai maža tikimybė, kad net už dyką gavus traukinius, juos paimtų. Ukrainai Vokietija už dyką žadėjo dyzelinių traukinių, tik transportavimą reikėjo apmokėti, bet buvo atsisakyta.
                                      Paskutinis taisė Al1; 2021.02.10, 07:53.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X