Papasakok, prašau, daugiau apie tiltą. Kas konkrečiai ten užstrigę ir kodėl tai beviltiška.
Tiltas turėjo būti užbaigtas dar 2024. Koks dabar tilto statusas, matai nuotraukose t.y. net nepradėjo kilti laikančios tilto atramos. Beviltiška todėl, kad projektas yra užstrigęs dėl visiškos projekto valdytojų nekompetencijos ir nesugebėjimo vykdyti tokio tipo ir dydžio projektų.
Tiltas turėjo būti užbaigtas dar 2024. Koks dabar tilto statusas, matai nuotraukose t.y. net nepradėjo kilti laikančios tilto atramos. Beviltiška todėl, kad projektas yra užstrigęs dėl visiškos projekto valdytojų nekompetencijos ir nesugebėjimo vykdyti tokio tipo ir dydžio projektų.
O tamstos kompetencijos tokiam projektui per aukštos?
Norėčiau žinoti paties patirtį statybos projektų valdyme, statybos darbų organizavime ir tiltų bei kelių projektavime.
O tamstos kompetencijos tokiam projektui per aukštos?
Norėčiau žinoti paties patirtį statybos projektų valdyme, statybos darbų organizavime ir tiltų bei kelių projektavime.
Hahaha, šachas ir matas, paklausei apie akivaizdžius dalykus konstatuojančio "patirtį" toje srityje. Well done, gauni aukščiausios prabos molinį medalį už argumentavimo ir klausimų gudrumą
O šiaip, mano patirtis, kaip matom, yra pakankama, kad pavyktų suprasti, jog projektas yra nuvažiavęs į griovį ir iš esmės sustojęs neribotam laikui. Aš tik priminsiu, kad visas RB projektas turėjo būti užbaigtas iki 2025. Po to iki 2030, po to iki 2030 turės būti užbaigta tik "antra fazė" (iš kur šita atsirado?), tada galbūt jau ir tik 2033 ta "antra fazė" galėtų būti užbaigta ir t.t. it pan. Finansavimo šaltinių kol kas nėra, darbai šiuo metu vyksta tik ~10-12% visos Lietuvoje turėsiančios būti RB trasos. Čia nereikia turėti labai didelės patirties statybos projektų valdyme. Pakanka nebūti visiškam moliui, norint suprasti, kad projektas Lietuvoje yra, vaizdžiai tariant, off the rails.
tiltas cia bus maziausia problema... tiesiog neturesim i kur vaziuot su ta rail baltika, latvijoje begiu juk jokiu nera ir labai stipriai veluos.
Kaunas-panevezys .. va
O koks Kauno mazgo progresas? Kokie statybos darbai ten dabar vyksta, kad traukiniai galėtų važiuoti, kaip sakai "Kaunas-Panevėžys"? O jei rimtai, tai, imho, būtų milžiniškas proveržis, jei iki 2033 išties turėtume realiai pastatytą (bent jau su signalizacija ir kita infrastruktūra, tegul ir be elektrifikacijos) Kunas-Panevėžys atkarpą.
O tavo manymu, kurioje šalyje bus užbaigta anksčiausiai - Lietuvoje, Latvijoje ar Estijoje?
Šiaip jau daug kartų esu rašęs, tai keista, kad klausi. Na bet pasikartosiu - vienareikšmiškai Estijoje. Kol kas panašu, kad estai turės ir stotis, ir liniją, ir su biudžetu neturės tokių didelių problemų, kaip mes, ir su riedmenimis jau juda į priekį, ir su užbaigimo datomis pernelyg į ateitį nenukeliaus. 2033 Estijoje, imho, visai realistiška data, kai viskas bus daugiau mažiau užbaigta ir visa linija galės vaikščioti traukiniai. Žinoma, tik iki Latvijos sienos, kur iki 2033 tikrai nebus niekas užbaigta tarp Estijos ir Rygos.
O Lietuvai anksčiau 2040-2045 vargu ar gresia kas nors panašaus, kaip Estijai. Nors, imho, labiausiai tikėtina, kad ir 2040 neturėsim nei Kaunas-Vilnius, nei Kaunas-Lenkija greitosios linijos. Nebent nutiktų kas nors visai neįtikėtino, kaip dosnus papildomas finansavimas ir projekto valdymą perimtų ES, kas turbūt nelabai įmanoma.
O tamstos kompetencijos tokiam projektui per aukštos?
Norėčiau žinoti paties patirtį statybos projektų valdyme, statybos darbų organizavime ir tiltų bei kelių projektavime.
Ne man skirta, bet negalėjau ramiai praeiti pro tokią nesąmonę. Na aš tai pavyzdžiui puikiai žinau, kad neturiu kompetencijų tokių projektų valdymui, organizavimui, projektavimui, tai matyt dėl to manęs tuose procesuose ir nėra. Tačiau iš žmonių, kurie visa tai daro, pagrįstai tikimės kai ko kito.
Jeigu kas nors pasiskųstų neskaniai padarytu kebabu kebabinėje, irgi viską suvestumėte į "Ką, nepatinka? O pats ar moki?"
Pernelyg close call, bet visgi statyčiau už Latviją, nes niekur jie nedings visko nepastatę. Rygą turės pajungti, kaip ir iki Lietuvos ir Estijos turės geležinkelį nutiesti. O vat mūsiškiai gali ir pabandyti numuilinti Kaunas-Vilnius, įdarbine klasikinius "neatsipirks" ir panašius pseudoargumentus.Kaunas-Lenkija matyčiau panašią grėsmę.
Anyway, man nelabai įdomu, kas bus antras/trečias, nes čia ne kažkokios lenktynės ir tai, imho, nėra svarbus klausiimas. Visgi faktas, kad nebūsim pirmi, nes pirmi bus estai. RB man svarbiausia (esu tikras, kad turėtų būti ir tau) kaip šiuolaikinis civilizuotas geležinkelio maršrutas iš Vilniaus (ir Kauno) į Varšuvą, leidžiantis pasiekti šitą miestą per 3-4 valandas be persėdimų, kratymosi ir aukštame komforto lygyje. Kol kas matau, kad link šito tikslo iš esmės nejudame ir darome velniai žino ką, be aiškių prioritetų, strategijos, taškom pinigus nesąmonėms ir tai kelia grėsmę esminiam RB tikslui - priartėti prie Lenkijos ir ypač Varšuvos.
O koks Kauno mazgo progresas? Kokie statybos darbai ten dabar vyksta, kad traukiniai galėtų važiuoti, kaip sakai "Kaunas-Panevėžys"? O jei rimtai, tai, imho, būtų milžiniškas proveržis, jei iki 2033 išties turėtume realiai pastatytą (bent jau su signalizacija ir kita infrastruktūra, tegul ir be elektrifikacijos) Kunas-Panevėžys atkarpą.
o tai iki palemono jau nera davesta begiu? turejau omeny bus begiai, tik itariu koki dyzelinuka paleisim Mariampole - Kaunas - Panevezys visai realus variantas, du kart per diena
"I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace." —Washington, D.C. June 18, 2002
Jeigu kas nors pasiskųstų neskaniai padarytu kebabu kebabinėje, irgi viską suvestumėte į "Ką, nepatinka? O pats ar moki?"
Čia labiau tiktų analogija kaip koks sveikatos teisės instituto ekspertas teigia, kad medikai viską ne taip daro. Kad galėtum teigti, kad daro ne taip, turi žinoti, ką reiškia daryti teisingai. Aš, tai, pavyzdžiui, tiltų statyboj visiškas profanas. Aš nežinau, kokia darbų dalis yra visokie grunto tyrimai, kokia dalis projektavimas kompiuteriuose, kokia dalis požeminių statinių statymas, matomos tilto struktūros gamyba, ir kokia darbų dalis yra po to, kai tiltas jau stovi. Gal matomos tilto struktūros statymas tai 90% darbų apimties, o gal 30%. Be to, nelabai žinom, kas buvo daroma, kodėl pradiniai terminai išsitęsė, ir kokie dabartiniai timeline'ai.
Ne man skirta, bet negalėjau ramiai praeiti pro tokią nesąmonę. Na aš tai pavyzdžiui puikiai žinau, kad neturiu kompetencijų tokių projektų valdymui, organizavimui, projektavimui, tai matyt dėl to manęs tuose procesuose ir nėra. Tačiau iš žmonių, kurie visa tai daro, pagrįstai tikimės kai ko kito.
'tree-huggers' irgi dažniausiai neturi kompetencijų projektavime, bet tai jiems netrukdo aiškinti kad pastatą reikia patraukti kelis metrus į šoną ir nereiks kirsto to seno ir dūšiai gražaus topolio.
Jeigu kas nors pasiskųstų neskaniai padarytu kebabu kebabinėje, irgi viską suvestumėte į "Ką, nepatinka? O pats ar moki?"
Netinkamas pavyzdys, nes beveik visi supranta koks turi būti maistas. Bet jei jau reikia maisto analogijos, tai: nereiktų kebabinės puldinėti už tai, kad jos vynų pasirinkimas nei iš tolo neprlygsta restoranui.
o tai iki palemono jau nera davesta begiu? turejau omeny bus begiai, tik itariu koki dyzelinuka paleisim Mariampole - Kaunas - Panevezys visai realus variantas, du kart per diena
Mane, kaip ne specialistą, LT RB projekto įgyvendinime labiausiai stebina vienas dalykas. Visada įsivaizdavau, kad geležinkelio tiesimui medžiagas ir įrangą racionaliausia vežti ... geležinkeliu. T.y. pradedi nuo taško, kuriame jau yra bėgiai (pvz. Palemono), ir varai pirmyn. Todėl keistai atrodo sprendimas pradėti statybą vidury laukų.
Bet LT rangovai turbūt neturi nei kompetencijos, nei įrangos bėgiams tiesti, todėl tiems darbams turės būti samdomos užsienio kompanijos. O jos dėl kelių km ruožo Lietuvon nevažiuos, imsis tik šimtų kilometrų užsakymo.
Čia užmirštama, kad Rail Baltica yra ir Lenkijos gabalas (tik kad administruojamas atskirai). Kaip reikalai klostosi ten?
Šiemet statybos darbai prasideda atkarpoj nuo Białystok'o iki Ełk'o - single track upgrade į double track, pervažų naikinimas - vietoj to nauji tiltai ir viadukai, ETCS diegimas ir t.t. Darbų pabaiga numatyta 2029.
Atkarpoj Ełk - Suwałki - Trakiszki statybos darbais dar nekvepia, kol kas perspektyvoj sako iki 2030, bet who knows. Ten yra savu challenge'ų, nes linija bus tiesinama, naujas pylimas, naujos stotys. Taip pat tai bus pirma atkarpa elektrifikuota kintama 25kV 50Hz srove - Lenkijoje kaip ir Estijoje ir Latvijoje geležinkeliai elektrifikuoti 3kV nuolatine srove.
Mane, kaip ne specialistą, LT RB projekto įgyvendinime labiausiai stebina vienas dalykas. Visada įsivaizdavau, kad geležinkelio tiesimui medžiagas ir įrangą racionaliausia vežti ... geležinkeliu. T.y. pradedi nuo taško, kuriame jau yra bėgiai (pvz. Palemono), ir varai pirmyn. Todėl keistai atrodo sprendimas pradėti statybą vidury laukų.
Bet LT rangovai turbūt neturi nei kompetencijos, nei įrangos bėgiams tiesti, todėl tiems darbams turės būti samdomos užsienio kompanijos. O jos dėl kelių km ruožo Lietuvon nevažiuos, imsis tik šimtų kilometrų užsakymo.
Taip ir yra daroma gerai valdomuose projektuose. Ir jau ne kartą keltas klausimas, kodėl pradėjo tiesti mažiausiai Lietuvai aktualią, tegul ir lengviausią, atkarpą. Tokiu būdu didėja rizikos, kad projektui žlugus, turėsim geležinkelio sankasos gabalą, kuris bus praktiškai nepanaudojamas. Kita kalba būtų, jei būtume ėmę tiesti tokio pačio ilgio atkarpas nuo Kauno į Lenkijos pusę, kas turėjo būti absoliutus prioritetas.
Comment