Dėl šito straipsnio (prie kurio vėl buvau pritagintas):
Straipsnyje yra kelios tarpusavyje nelabai susijusios dalys.
1. Dėl 'baudos' Latvijai
Šioje dalyje konkrečiai yra kalbama apie vienašališką projekto įšaldymą, kurio Latvijoje niekas neplanavo ir neplanuoja. Kažkada forume plačiai buvo diskutuojama apie tai, kad 'Latvija atšauks projektą' kai kažkoks nesusijęs politikas pasakė seną gerą 'geriau didinkim pensijas', t.y. variantą, kurį siūlo visokie Ušakovai ir vatinis flangas apskritai. Pakviesta ES pareigūnė tiesiog paaiškino šiam flangui, kad atšaukus bet kurį ES projektą vienašališkai, reikėtų gražinti tam projektui išleistus ES pinigus. Tai galioja ir Lietuvai, ir Estijai ir visiems kitiems. Iš esmės, tai nėra naujienos ir jokia bauda Latvijai negresia.
2. Dėl 'reikėjo tiesti kelius vietoje stočių'
ES interesas yra pilnas TEN-T koridorius, stotys tėra papildomi dalykai ir, savaime aišku, kad ES komunikuoja tokį principą. Deja, kelių planavimas užmiestyje užima ilgai, kai miestuose juos galima suplanuoti gana greitai ir pradėti darbus iš karto. Būtent dėl to šalys kaip Lietuva ir Latvija pradėjo nuo miestų infrastruktūros. Pavyzdžiui, iki šiol brangiausiai padaryti darbai Lietuvoje yra Kauno mazge, tarp Palemono ir stoties. Tiesiausias kelias Rail Baltica būtų buvęs pro HES-ą. Analizėje pareigūnė teigia, kad tokius darbus reikėjo atidėti projekto galui, vietoje to paleidžiant keleivius Palemone ir Salaspilyje. Tai nėra kažkoks teisinis dalykas, tik analizė to, kas buvo padaryta iki šiol.
3. Dėl 1,2 milijardo
Dar vienoje vietoje yra sakoma, kad Latvijai pirmai fazei yra skirta 1,2 milijardo, kas kažkam nuskambėjo lyg kalbame apie tuos jau išleistus 1,2 milijardus, bet taip nėra. Tie išleisti 1,2 milijardai jau yra istoriniai faktai, dalis jų buvo išleisti dar iki 2020-ųjų, ankstesnio finansavimo periodo metu, tai čia nėra susiję dalykai.
Tikiuosi atsakiau į viską, prie ko buvau pritagintas, bet jei ne, duokit žinot ir atsakysiu.
ES pareigūnė: Latvijai įšaldžius „Rail Baltica“ projektą, reikėtų grąžinti 1,2 mlrd. Eur
Jei Latvija įšaldytų „Rail Baltica“ geležinkelio projektą, ji turėtų grąžinti Europos Komisijos (EK) jai skirtus 1,2 mlrd. Eur, Latvijoje vykusiame „Rail Baltica“ parlamentinio tyrimo komisijos posėdyje pažymėjo Catherine Trautmann, EK Šiaurės jūros ir Baltijos jūros transporto tinklo koordinatorė. Ji nurodė, kad pirmiausia reikėjo galvoti apie vėžės tiesimą, o tik po to apie stočių statybą, rašo Latvijos nacionalinio transliuotojo tinklapis lsm.lv.
https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...ti-12-mlrd-eur
Jei Latvija įšaldytų „Rail Baltica“ geležinkelio projektą, ji turėtų grąžinti Europos Komisijos (EK) jai skirtus 1,2 mlrd. Eur, Latvijoje vykusiame „Rail Baltica“ parlamentinio tyrimo komisijos posėdyje pažymėjo Catherine Trautmann, EK Šiaurės jūros ir Baltijos jūros transporto tinklo koordinatorė. Ji nurodė, kad pirmiausia reikėjo galvoti apie vėžės tiesimą, o tik po to apie stočių statybą, rašo Latvijos nacionalinio transliuotojo tinklapis lsm.lv.
https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...ti-12-mlrd-eur
Straipsnyje yra kelios tarpusavyje nelabai susijusios dalys.
1. Dėl 'baudos' Latvijai
Šioje dalyje konkrečiai yra kalbama apie vienašališką projekto įšaldymą, kurio Latvijoje niekas neplanavo ir neplanuoja. Kažkada forume plačiai buvo diskutuojama apie tai, kad 'Latvija atšauks projektą' kai kažkoks nesusijęs politikas pasakė seną gerą 'geriau didinkim pensijas', t.y. variantą, kurį siūlo visokie Ušakovai ir vatinis flangas apskritai. Pakviesta ES pareigūnė tiesiog paaiškino šiam flangui, kad atšaukus bet kurį ES projektą vienašališkai, reikėtų gražinti tam projektui išleistus ES pinigus. Tai galioja ir Lietuvai, ir Estijai ir visiems kitiems. Iš esmės, tai nėra naujienos ir jokia bauda Latvijai negresia.
2. Dėl 'reikėjo tiesti kelius vietoje stočių'
ES interesas yra pilnas TEN-T koridorius, stotys tėra papildomi dalykai ir, savaime aišku, kad ES komunikuoja tokį principą. Deja, kelių planavimas užmiestyje užima ilgai, kai miestuose juos galima suplanuoti gana greitai ir pradėti darbus iš karto. Būtent dėl to šalys kaip Lietuva ir Latvija pradėjo nuo miestų infrastruktūros. Pavyzdžiui, iki šiol brangiausiai padaryti darbai Lietuvoje yra Kauno mazge, tarp Palemono ir stoties. Tiesiausias kelias Rail Baltica būtų buvęs pro HES-ą. Analizėje pareigūnė teigia, kad tokius darbus reikėjo atidėti projekto galui, vietoje to paleidžiant keleivius Palemone ir Salaspilyje. Tai nėra kažkoks teisinis dalykas, tik analizė to, kas buvo padaryta iki šiol.
3. Dėl 1,2 milijardo
Dar vienoje vietoje yra sakoma, kad Latvijai pirmai fazei yra skirta 1,2 milijardo, kas kažkam nuskambėjo lyg kalbame apie tuos jau išleistus 1,2 milijardus, bet taip nėra. Tie išleisti 1,2 milijardai jau yra istoriniai faktai, dalis jų buvo išleisti dar iki 2020-ųjų, ankstesnio finansavimo periodo metu, tai čia nėra susiję dalykai.
Tikiuosi atsakiau į viską, prie ko buvau pritagintas, bet jei ne, duokit žinot ir atsakysiu.
Comment