Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Dėl šito straipsnio (prie kurio vėl buvau pritagintas):

    ES pareigūnė: Latvijai įšaldžius „Rail Baltica“ projektą, reikėtų grąžinti 1,2 mlrd. Eur

    Jei Latvija įšaldytų „Rail Baltica“ geležinkelio projektą, ji turėtų grąžinti Europos Komisijos (EK) jai skirtus 1,2 mlrd. Eur, Latvijoje vykusiame „Rail Baltica“ parlamentinio tyrimo komisijos posėdyje pažymėjo Catherine Trautmann, EK Šiaurės jūros ir Baltijos jūros transporto tinklo koordinatorė. Ji nurodė, kad pirmiausia reikėjo galvoti apie vėžės tiesimą, o tik po to apie stočių statybą, rašo Latvijos nacionalinio transliuotojo tinklapis lsm.lv.

    https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...ti-12-mlrd-eur

    Straipsnyje yra kelios tarpusavyje nelabai susijusios dalys.

    1. Dėl 'baudos' Latvijai

    Šioje dalyje konkrečiai yra kalbama apie vienašališką projekto įšaldymą, kurio Latvijoje niekas neplanavo ir neplanuoja. Kažkada forume plačiai buvo diskutuojama apie tai, kad 'Latvija atšauks projektą' kai kažkoks nesusijęs politikas pasakė seną gerą 'geriau didinkim pensijas', t.y. variantą, kurį siūlo visokie Ušakovai ir vatinis flangas apskritai. Pakviesta ES pareigūnė tiesiog paaiškino šiam flangui, kad atšaukus bet kurį ES projektą vienašališkai, reikėtų gražinti tam projektui išleistus ES pinigus. Tai galioja ir Lietuvai, ir Estijai ir visiems kitiems. Iš esmės, tai nėra naujienos ir jokia bauda Latvijai negresia.

    2. Dėl 'reikėjo tiesti kelius vietoje stočių'

    ES interesas yra pilnas TEN-T koridorius, stotys tėra papildomi dalykai ir, savaime aišku, kad ES komunikuoja tokį principą. Deja, kelių planavimas užmiestyje užima ilgai, kai miestuose juos galima suplanuoti gana greitai ir pradėti darbus iš karto. Būtent dėl to šalys kaip Lietuva ir Latvija pradėjo nuo miestų infrastruktūros. Pavyzdžiui, iki šiol brangiausiai padaryti darbai Lietuvoje yra Kauno mazge, tarp Palemono ir stoties. Tiesiausias kelias Rail Baltica būtų buvęs pro HES-ą. Analizėje pareigūnė teigia, kad tokius darbus reikėjo atidėti projekto galui, vietoje to paleidžiant keleivius Palemone ir Salaspilyje. Tai nėra kažkoks teisinis dalykas, tik analizė to, kas buvo padaryta iki šiol.

    3. Dėl 1,2 milijardo

    Dar vienoje vietoje yra sakoma, kad Latvijai pirmai fazei yra skirta 1,2 milijardo, kas kažkam nuskambėjo lyg kalbame apie tuos jau išleistus 1,2 milijardus, bet taip nėra. Tie išleisti 1,2 milijardai jau yra istoriniai faktai, dalis jų buvo išleisti dar iki 2020-ųjų, ankstesnio finansavimo periodo metu, tai čia nėra susiję dalykai.

    Tikiuosi atsakiau į viską, prie ko buvau pritagintas, bet jei ne, duokit žinot ir atsakysiu.
    Paskutinis taisė VLR; Vakar, 09:03.

    Comment


      Parašė VLR Rodyti pranešimą
      Ką gi, smagu, kad artėjame prie vienas kito pozicijų. Viskas prasidėjo nuo to, kad forumiečiai teigė, kad Lietuva pasistatys pilną projektą ir dar nusities vėžę į Klaipėdą, kai latviai ir estai yra atsilikę, nekalbant apie lenkus. Dabar turime situaciją, kur Lietuva:

      - Pirmoje stadijoje atšauks ilgiausią liniją iš visų šalių (Vilnius - Kaunas)
      - Yra mažiausiai pažengusi planavimo ir žemės pirkimo stadijoje (ilgiausiai trunkančioje stadijoje) pagal oficialų Rail Baltica žemėlapį
      - Bus vienintelė iš Baltijos šalių, nepasistačiusi jokių naujų miesto stočių ar rimtų miesto integracijų (brangiausios projekto dalys)
      - Pirmoje stadijoje galimai bus vienintelė šalis su neelektrifikuota dalimi (šitas net mane nustebino, čia pagal LTG CEO)
      - Po estų ir lenkų milijardinių pirkimų, turi be konkurencijos mažiausiai įvykdytų pirkimų iš visų šalių (latviai turi padarę pirkimą visai savo linijai, nors tas pirkimas toks kiek ir keistas teisiškai)
      ir tt.

      Kažkas čia mane pritagino prie to straipsnio, kur rašoma, kad Lietuvoje darbai bus pradedami virš 100 km. šiais metais. Siūlyčiau pažiūrėti į Lietuvos atliktus pirkimus, paskaičiuoti projekto kainą vienam kilometrui ir bus galima nuspėti, kokio lygio darbai ten bus daromi.

      Taigi jau esame nukeliavę daugiau nei pusę kelio link mano pozicijos, kuri visada buvo ta, kad Lietuva suplanavo linija prasčiausiai ir be konkurencijos prasčiausiai valdo projektą. Apie tokias problemas ir jų priežastis Via Baltica tiesime neblogai parašė Lenkijos dienraštis, didelė dalis komentarų galioja ir čia: https://www.delfi.lt/verslas/verslas...ropa-120054669
      Aš dar pažiūrėčiau į tai paprasčiau, iš raw skaičių perspektyvos. Nereikia būt genijum, kad matyti, jog RB Lietuvoje yra, vaizdingai tariant, nuvažiavusi nuo bėgių.

      Ką žinome ir kas jau faktiškai daroma:
      - Lietuvos RB bendras ilgis: 392 km
      - Lietuvos RB ilgis be Kaunas-Vilnius (kurio "1 etape" nebus) t.y., kas turi būti pastatyta iki 2030: ~270 km
      - Šiuo metu Lietuvoje statomos trasos ilgis: ~30 km
      - Styatyba vyksta maždaug nuo 2022 Balandžio t.y. beveik 3 metus

      Ką liko padaryti iki oficialaus projekto deadline:
      - Iki 2030 t.y. per beveik 6 metus turi būti pastatyta dar ~270 km trasos.

      Dabar pasižiūrim į skaičius t.y. kilometrus ir laiką, Jeigu per beveik 3 metus sugebėjom pradėti statyti (toli gražu, ne užbaigti, o tik pradėti) ~30 km ilgio ruožą, kokios galimybės ne tik pradėti, bet ir užbaigti statyti ~270 km ilgio ruožą, įskaitant sąlyginai sudėtingą Kauno RB mazgą per 6 metus?Klausimas yra retorinis, nes atsakymas yra visiškai aiškus - tokių galimybių yra lygiai 0.

      Dėl to biškį juokingai skamba ministro (ar bet ko kito) kliedesiai, kad Lietuva kažkur pagal kažką "pirmauja" ar kad kaimynai "atsilieka". Tiesa, kad latviai ten prifakapino nesąmonių, bet kam jau kam, ne Lietuvai rodyti pirštais į kitus ir kalbėti apie atsilikimus, kai mes esame iš esmės beviltiškai įstrigę ir atsilikinėjam nuo projekto tvarkaraščio velniai žino kiek. Pagrinde dėl glušos, nesusigaudančios ir politikams ypač tolerantiškos žiniasklaidos (kurios darbas yra tokius projektus kvestionuoti ir skrutinizuoti) valdžia sugeba, liaudiškai tariant, pisti protą, kad ~10 mlrd. dydžio projektas - didžiausias bet kokios rūšies projektas šalies istorijoje - sėkmingai juda į priekį, nors realybėje tas projektas yra nuvažiavęs ir jau nuskendęs griovyje. Jau 3 metus į socialines medijas dedamos "statybų progreso" nuotraukos iš tos pačios 30 km atkarpos. Laikas tiksi ir anksčiau ar vėliau kažkam teks paaiškinti koks kolosalus fakapas čia nutiko su ~10 mlrd. Eur dydžio projektu.
      Paskutinis taisė John; Vakar, 12:46.

      Comment


        Gal, kai kitąmet bus pastatytas tiltas, reikalai pajudės šiek tiek greičiau?
        Šėta-Ramygala jau lygtais kažką pradėjo kapstyti, tai dar +17 km.

        Comment


          Nu va, su Šėta-Ramygala jau bus visi 47 km. Belieka kitais metais pilnu greičiu pradėti varyti ~250 km atkarpą. Kažin kodėl man rodosi, kad taip nebus?

          Comment


            Parašė John Rodyti pranešimą
            Nu va, su Šėta-Ramygala jau bus visi 47 km. Belieka kitais metais pilnu greičiu pradėti varyti ~250 km atkarpą. Kažin kodėl man rodosi, kad taip nebus?
            O kiek šiemet ir 2026 numatyta lėšų darbams?
            Flickr

            Comment


              O tai jeigu pinigs yr skirtas a darbų nein matyt tai reiskia vagia arba nepauduots pinigs grįžta iš kur atiejęs. Daba da veins variants, kap saka šeis laikas kai yr ne tik šūdarankių bet ir arogantiškų šūdagalviu laikas.Nemuok nei darbu atlikt anei piniga pavuogt, tik apie save gera manyt i visur virtualei pirmaut. Igal da biški ketvirts, jei yr muokamas pinigs tik tada kai darbs neatliekams , uontrep ne

              Comment

              Working...
              X