Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John Rodyti pranešimą

    Tikėtina ir tai. Gal tiesiog nenorėjo dėmesio pareikšdami apie "20 milijardų projektą". Kadangi nei politikai, nei žurnalistai, nei visuomenė šitoje šalyje, o ir visame regione, neturi net menkiausio supratimo, kiek kainuoja geležinkelių statyba, galbūt buvo pabijota visus "gąsdinti" tokiomis "beprotiškomis" sumomis. Dar, žiūrėk, sustabdys projektą apskritai ir "vietoj to" skirs keliams ir pensijų didinimui. Tai ir pasakė iš lempos tokią didoką (na visgi keli milijardai) sumą, nors ji ir neturėjo nieko bendro su tokios skalės projekto kaina. O dabar, kai pasidarė visiškai aišku, kad 5.8 mlrd. EUR suma už 870 km ilgio 250 km/h standarto HSR geležinkelį yra elementarūs kliedesiai, tai visgi buvo nuspręsta padaryti realistiška estimate, kuris yra apie 25 mlrd. ir yra in line su panašių projektų kainomis Europoje ir Azijoje nuo ~2010.
    O aiškinimai apie "pabrangusią skaldą" ir "nepaskaičiuotas stotis" yra panašaus lygio pezalai, kaip "netinkamas gruntas" Vilniuje norint statyti metro.
    Jeigu prieš 6 metus būtų pasakę, kad kainuos virš 20 mlrd., tai niekas nebūtų net pradėjęs skirti pinigų tokiam projektui. O infliacija šiaip per tuos 6 metus milžiniška, išaugo ne procentais, o kartais darbo užmokesčiai, įrenginių nuoma, visų medžiagų kaina ir t.t. Tai kodėl turėjo geležinkelio statyba nepabrangti, kai pabrango atitinkamai visos kitos statybos?
    Flickr

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą

      Ne esmė. Čia kalba eina apie kelių ar keliolikos procentų pabrangimą viso projekto kontekste. Tai "nepabranagino" projekto nuo 5.8 iki 25 milijardų. Tiesiog prognozės buvo daromos visiškai iš lempos.
      Yra labai nebloga vizualizacija paskutiniame CBA kur tas pabrangimas buvo praneštas visų pokyčių kūrie tai lėmė. Geresnis prognozavimas sudaro tik apie pusę kainos padidėjimo, nemaža dalis yra projekto apimties didėjimas nuo 2017.

      Click image for larger version

Name:	Screenshot_20241218_121700.png
Views:	135
Size:	341,2 kB
ID:	2171731

      Comment


        Na taip, kažkas į tą pusę. "Tik" 9.5 melejardai dėl "more holistic calculations". Man patinka šita frazė. Ne totaliai nusipezėjom ir priprognozavom nesąmonių, o tik dabar padarėm labiau holistinį estimate

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą

          Tikėtina ir tai. Gal tiesiog nenorėjo dėmesio pareikšdami apie "20 milijardų projektą". Kadangi nei politikai, nei žurnalistai, nei visuomenė šitoje šalyje, o ir visame regione, neturi net menkiausio supratimo, kiek kainuoja geležinkelių statyba, galbūt buvo pabijota visus "gąsdinti" tokiomis "beprotiškomis" sumomis. Dar, žiūrėk, sustabdys projektą apskritai ir "vietoj to" skirs keliams ir pensijų didinimui. Tai ir pasakė iš lempos tokią didoką (na visgi keli milijardai) sumą, nors ji ir neturėjo nieko bendro su tokios skalės projekto kaina. O dabar, kai pasidarė visiškai aišku, kad 5.8 mlrd. EUR suma už 870 km ilgio 250 km/h standarto HSR geležinkelį yra elementarūs kliedesiai, tai visgi buvo nuspręsta padaryti realistiška estimate, kuris yra apie 25 mlrd. ir yra in line su panašių projektų kainomis Europoje ir Azijoje nuo ~2010.
          O aiškinimai apie "pabrangusią skaldą" ir "nepaskaičiuotas stotis" yra panašaus lygio pezalai, kaip "netinkamas gruntas" Vilniuje norint statyti metro.
          Pasigilinus kas ta Rail Baltica, tai matosi noras Rygai kažkaip pagaliau pasigerinti savo susisiekimo situaciją sausuma. Lietuvos ar net Estijos atžvilgiu, prioritetas pradžioje turėtų būti atsivesti linijas iš ekonomiškai pajėgesnių centrų, o vargšę Rygą sujungti paskutinę.

          Pagal mūsų ekonomiką ir žmonių nusiteikimą, aišku, geriau jau tada tiesiog toliau Via Baltica platint, nes ten tikrai nesąmonės vyksta su lenkimais. Tokiu atveju Kaunas-Ryga kaip tik turėtų būti vienas paskutinių Rail Baltica statomų geležinkelio atkarpų. Dabar biškį tept lept gaunasi, ypač dėl Panevėžio atkarpos, kur iki galo neapgalvota kaip sujungt Panevėžį, bile sujungti kažkaip Rygą su "Europa". Žiūrint iš tokios populistinės pusės, Talinas-Ryga nauja trasa turėtų daugiau logikos nei Kaunas-Ryga, nes tiesiog Via Baltica į šiaurę nuo Rygos nepateisina platinimo dėl mažo eismo intensyvumo. Turėti alternatyvą atrodo patraukliau. Šiaurėje kur mažas gyventojų tankis psichologiškai apskritai geležinkelis laimi prieš kelius, nes tiesiog neįdomu per tas dykras važiuot pačiam.

          Lietuvai tai aktualu būtų hsr Varšuva-Bialystokas-Kaunas-Vilnius. Estijai turbūt fixed Helsinkis-Talinas ir trasa į Rygą Lietuvai užsibaigus Lenkija-Kaunas-Vilnius, toliau tiestų atšakas link jūros (Jūrmalos (su oro uostu RIX) ir Palangos (su oro uostu PLQ)).
          Paskutinis taisė PoDV; Šiandien, 14:18.

          Comment


            Parašė PoDV Rodyti pranešimą
            Lietuvai tai aktualu būtų hsr Varšuva-Bialystokas-Kaunas-Vilnius.
            Kas būtų, jei būtų Tas aktualu tik Lietuvai, nes Lenkijai tai nėra aktualu. Jiems visame RB projekte iš esmės aktualu trasos Varšuva-Balstogė modernizaciją, kur max greitį keleiviniams pakels iki 200 km/h. Tik nežinau ar čia galima pavadinti HSR. Atkarpoje Balstogė - LT/PL siena, Lenkija planuoja modernizuoti trasą iki greičio keleiviniams - 160 km/h, tai čia net kvapo HSR nebėra. Taigi apie HSR iš Vilniaus į Varšuvą galime tik pasvajoti, net jei savo teritorijoje visą kelią nusitiestume su 249 km/h parametrais.

            P.S. visur skaitant apie projektą, tai kaip tikslas yra įvardijamas Baltijos šalių sostinių sujungimas greituoju geležinkeliu. Apie kažką greito į Lenkija santūriai nutylima

            Comment


              Parašė John Rodyti pranešimą
              Na taip, kažkas į tą pusę. "Tik" 9.5 melejardai dėl "more holistic calculations". Man patinka šita frazė. Ne totaliai nusipezėjom ir priprognozavom nesąmonių, o tik dabar padarėm labiau holistinį estimate
              Tamsta, matyt, būsi humanitaras, kuriam nėra tekę vertinti inžinerinių projektų prieš juos pradedant. Programavime dažnai gerai suveikia taisyklė, kad pradinį optimistinį įvertį padauginus iš π išeina daugmaž tiesa.

              Comment


                Štai gera pasakėčia pademonstruojanti, kodėl įverčiai išsipučia: https://www.quora.com/Why-are-softwa...Wolfe?srid=3Gx

                Comment


                  Tai, kad lenkai nelabai planuoja RB per Balstogę.

                  Comment


                    Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
                    Tai, kad lenkai nelabai planuoja RB per Balstogę.
                    O tai per kur ?

                    Comment


                      Parašė sleader Rodyti pranešimą

                      O tai per kur ?
                      Pro Elką (Luką) ir net yra planų per Lomžą. Geležinkelio pro Lomžą variantai: https://www.nakolei.pl/wp-content/up...2/05/Lomza.png

                      Comment


                        Parašė sleader Rodyti pranešimą

                        O tai per kur ?
                        Per Elk (lietuviškai Lukas). Iki Elk suplanuotas geležinkelis tokių pačių parametrų kaip likusi RB. Nuo Elk geležinkelis 200km/h iki Białystok (lietuviškai Balstogės).

                        Comment


                          Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

                          Pro Elką (Luką) ir net yra planų per Lomžą. Geležinkelio pro Lomžą variantai: https://www.nakolei.pl/wp-content/up...2/05/Lomza.png
                          Aš tai remiuosi tokiu šaltiniu About the investment - Railway to the East
                          Jeigu yra kažkokie planai per Lomžą, tai kodėl jau eilę metų po "Rail Baltica" vėliava jie modernizuoja Varšuva - Balstogė liniją?

                          Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                          Per Elk (lietuviškai Lukas). Iki Elk suplanuotas geležinkelis tokių pačių parametrų kaip likusi RB. Nuo Elk geležinkelis 200km/h iki Białystok (lietuviškai Balstogės).
                          Tai kuom "Nuo Luko iki Balstogės" yra ne per Balstogę? Tai niekada ir nebuvo kalbos, kad tiesiai nuo PL/LT sienos eis į Balstogę.

                          Comment


                            Parašė sleader Rodyti pranešimą
                            Tai kuom "Nuo Luko iki Balstogės" yra ne per Balstogę? Tai niekada ir nebuvo kalbos, kad tiesiai nuo PL/LT sienos eis į Balstogę.
                            Tuom kad nuo sienos iki Luko 249km/h, ne 160km/h.

                            Comment


                              Parašė sleader Rodyti pranešimą

                              Jeigu yra kažkokie planai per Lomžą, tai kodėl jau eilę metų po "Rail Baltica" vėliava jie modernizuoja Varšuva - Balstogė liniją?
                              Matyt todėl, kad per Lomžą tai daugiau fantazijos, pažiūrėjau naujausią žemėlapį tai taip su užsukimu į Balstogę.
                              https://hrj.gov.pl/wp-content/upload...20240713-1.png

                              Comment


                                Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                                Tuom kad nuo sienos iki Luko 249km/h, ne 160km/h.
                                Galima šaltinį šiam teiginiui? Nes lenkiškoje Rail-Baltica svetainėje rašo apie 160 km/h. Tuo pačiu jie Varšuva-Balstogė, kas yra jų svarbiausia trasa šiame regione, daro tik 200 km/h. Todėl logikos daryti kažkokią tolimesnę atkarpą gerokai brangesnę ir aukštesnių parametrų visiškai nėra.

                                Comment


                                  Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                  Galima šaltinį šiam teiginiui? Nes lenkiškoje Rail-Baltica svetainėje rašo apie 160 km/h. Tuo pačiu jie Varšuva-Balstogė, kas yra jų svarbiausia trasa šiame regione, daro tik 200 km/h. Todėl logikos daryti kažkokią tolimesnę atkarpą gerokai brangesnę ir aukštesnių parametrų visiškai nėra.
                                  Pačių lenkų viešasis pirkimas https://platformazakupowa.plk-sa.pl/.../31434/details

                                  Click image for larger version

Name:	Screenshot_20241218_170018.png
Views:	89
Size:	138,0 kB
ID:	2171801

                                  Comment


                                    Šita tamstos pateikta ištrauka yra iš studijos pirkimo dokumento ir chronologinio buvusių sprendinių aprašymo. Būtent iškarpoje aprašyti parametrai iš kažkokio 2019 m. pasirašyto priedo. Kai tuo tarpu skaitant toliau, parašyta jog 2020 m. buvo analizuoti trys variantai:
                                    1) Wariant II - prędkość maksymalna 160 km/h z lokalnymi ograniczeniami. Prędkość maksymalna na odcinkach podstawowych 160 km/h (z lokalnymi ograniczeniami) dla pociągów pasażerskich, a dla pociągow towarowych prędkość maksymalna do 120 km/h (z lokalnymi ograniczeniami):
                                    Wariant III - prędkość maksymalna 200 km/h z lokalnymi ograniczeniami. Prędkość maksymalna na odcinkach podstawowych 200 km/h (z lokalnymi ograniczeniami) dla pociągów pasażerskich, a dla pociągów towarowych prędkość maksymalna do 120 km/h (z lokalnymi ograniczeniami):
                                    Wariant VIII - prędkość maksymalna 250 km/h z lokalnymi ograniczeniami. Prędkość maksymalna na odcinkach podstawowych 250 km/h (z lokalnymi ograniczeniami) dla pociągów pasażerskich, a dla pociągów towarowych prędkość maksymalna do 120 km/h (z lokalnymi ograniczeniami):
                                    Ir tuo pačiu pažymėta jog galutinis variantas nebuvo išrinktas.

                                    Gal pacituoto pirkimo rezultatas ir bus galutinis parametrų apibrėžimas, bet iš šios informacijos jokių išvadų pasidaryti nėra galimybės
                                    Paskutinis taisė sleader; Šiandien, 17:25.

                                    Comment


                                      Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                      Šita tamstos pateikta ištrauka yra iš studijos pirkimo dokumento ir chronologinio buvusių sprendinių aprašymo. Būtent iškarpoje aprašyti parametrai iš kažkokio 2019 m. pasirašyto priedo. Kai tuo tarpu skaitant toliau, parašyta jog 2020 m. buvo analizuoti trys variantai:



                                      Ir tuo pačiu pažymėta jog galutinis variantas nebuvo išrinktas.

                                      Gal pacituoto pirkimo rezultatas ir bus galutinis parametrų apibrėžimas, bet iš šios informacijos jokių išvadų pasidaryti nėra galimybės
                                      skyscrapercity forume kaip tik šiandien patys lenkai sako, kad jau suplanuota Elk-LT 249 km/h kurio statyba prasideda 2026 ir Elk-Bialystok 200 km/h, tik šitas ruožas dėl Harmony HVDC link projekto pavėlinamas, kadangi elektros jungtis bus tiesiama palei RB

                                      https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...a-gelezinkelio
                                      Paskutinis taisė Palpatine; Šiandien, 18:14.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X