Gerai, kad Kaunas-Vilnius nėra "aukojamas" dėl "pinigų trūkumo". Ai pala...
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Parašė John Rodyti pranešimąGerai, kad Kaunas-Vilnius nėra "aukojamas" dėl "pinigų trūkumo". Ai pala...
Tiesa sakant, nesuvokiamas planavimas, kai per 6 metus projekto kaina išauga nuo 6,6 mlrd. iki 12 mlrd. tik pagrindinei ir 19 mlrd. visam projektui (realiai bus dar daugiau)..
Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.Paskutinis taisė Sula; 2024.12.16, 21:17.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Tiesos dėlei net abi Rygos buvo "originaliame" projekte. Vilnius-Kaunas prilipdytas vėliau. Kaip dabar jau išaiškėjo pinigų nėra nei tam, nei kitam. "Aukojama" viskas, kas įmanoma. Netgi pagrindinė trasa. Vienkelis gar dar dar, bet neelektrifikuota būtų totalus absurdas.
Tiesa sakant, nesuvokiamas planavimas, kai per 6 metus projekto kaina išauga nuo 6,6 mlrd. iki 12 mlrd. tik pagrindinei ir 19 mlrd. visam projektui (realiai bus dar daugiau)..
Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
O dėl projekto kainos jau ne kartą kalbėjom. Tiesiog šūdų "priplanavo" 2017 ar kada ten. Net žiūrint kokias 2010 metų kainas bet kurioje kokius nors naujus geležinkelių tiesimo projektus vykdžiusioje šalyje, jokiais 5-6 mln/km net nekvepėjo. Kainos dar tais laikais prasidėdavo nuo maždaug 20 mln./km. Visiškai akivaizdu, kad už ~5-6 mln. Eur/km joks geležinkelis net nesisapnavo, nekalbant apie greitąjį 250 km/h geležinkelį. Ir ne jokia čia "infliacija" ar "Ukraina" pabarangino projektą, o tiesiog tai, kad nesąmonių priprognozavo. Sunku suvokti, kaip galėjo nutikti, bet turbūt tai rodo kolosalią tai dariusių žmonių nekompetenciją, nes, panašu, 5,8 mlrd. Eur suma buvo tiesiog ištraukta iš šiknos. Blogai ir tai, kad nei politikai, nei žiniasklaida, kuri turėtų tokius dalykus knaisioti, skurutinizuoti ir kvestionuoti, nieko panašaus nedarė. Tiesą sakant, net ir dabar koks A. Tapinas kritikuodamas susisiekimo ministrą tarp 5 ar 6 paminėtų sričių net neužsiminė apie RB. Panašu, kad projektas buvo (turbūt ir tebėra) žiauriai mismanaginamas, daromos random nesąmonės ir statoma bbž kas RB1 style. Svarbu parodyti, kad "kažkas daroma", žiniasklaidai parodys kokių nors nuotraukų ir video ir turbūt galvojama taip važiuoti iki 2028, kai bus pasakyta, kad va pritrūko pinigų, kalta ES, ir projektas įšaldomas.Paskutinis taisė John; 2024.12.16, 21:30.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Jei bus elektrifikuotas tik vienkelis, tai "kitu etapu" statant antrą kelią vėl turėtų elektrifikuoti? Skamba kaip labai legit planas statyti geležinkelį nuo nulio. Šiaip, pats LTG CEO sakė, kad "pirmu etapu" elektrifikacijos nebus.
Realiau, kad pirmas etapas tiesiog nebus baigtas 2030 m. ir lauks naujo finansavimo periodo.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
-
Comment
-
Parašė Nikas Rodyti pranešimąHipotetiškai: kiek daug galima būtų padaryti už bent dalį RB pinigų su turimais 1520mm keliais? Patiesinti ar kitaip sutvarkyti lėčiausus ruožus, Talgo traukiniai Varšuvos krypčiai, vėžės keitimo stotis. Ar tai kainuotų taip pat nenormaliai daug ir yra nerealus planas..?
- 1 patinka
Comment
-
Latviai viešina kaltuosius.
Rail Baltica disaster: hidden billions and names of those responsible are revealed
https://bnn-news.com/rail-baltica-di...evealed-263330
- 2 patinka
Comment
-
Parašė sauletasmiestas Rodyti pranešimąP.S. dar žemėlapis nupieštas Ryga - Vilnius, o ne Ryga - Kaunas - Varšuva
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
<...>
Tiesa sakant, nesuvokiamas planavimas, kai per 6 metus projekto kaina išauga nuo 6,6 mlrd. iki 12 mlrd. tik pagrindinei ir 19 mlrd. visam projektui (realiai bus dar daugiau)..
Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
Comment
-
Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
Atsirado daug papildymų. Visokie privažiavimai iki oro uostų ir dar tunelis, Panevėžio papildoma atšaka. Ir ko gero daug pabrangino "karinis mobilumas", nes geležinkelis dabar "numatytas sunkesniems kroviniams" nei pradžioj. Dar tikriausiai pabrangino visokie ornitologai, sodininkai ir nukvakęs Kazlų rūdos meras.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Būtų įdomu pamatyti, kiek pasikeitė apkrovų parametrai RB, kurie anksčiau būtų neleidę gabenti karinių krovinių, o dabar jau leistų. Nujaučiu, kad nepasikeitė išvis, o "karinis mobilumas", viso labo paskutiniu metu madingas buzzword, kurį galima panaudoti kaip pretekstą, kodėl viskas vėluoja arba išvis nedaroma. Visokie privažiavimai iur atšakos pabrangino projektą keliais, maks. keliolika procentų, ne 4-5 kartus.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Būtų įdomu pamatyti, kiek pasikeitė apkrovų parametrai RB, kurie anksčiau būtų neleidę gabenti karinių krovinių, o dabar jau leistų. Nujaučiu, kad nepasikeitė išvis, o "karinis mobilumas", viso labo paskutiniu metu madingas buzzword, kurį galima panaudoti kaip pretekstą, kodėl viskas vėluoja arba išvis nedaroma. Visokie privažiavimai iur atšakos pabrangino projektą keliais, maks. keliolika procentų, ne 4-5 kartus.
Bet armatūros kainos iš tiesų pakilo gana stipriai, https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...niai-projektai
Dabar gal kiek sumažėjo, bet ne įtin stipriai, apie 1200eur/t kiek matau greitais paieškojimais.
Comment
-
Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Pasikeitė truputi, atsimenu buvo specifikuojama 22.5t ašinė apkrova, dabar 25t.
Bet armatūros kainos iš tiesų pakilo gana stipriai, https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...niai-projektai
Dabar gal kiek sumažėjo, bet ne įtin stipriai, apie 1200eur/t kiek matau greitais paieškojimais.
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Tiesos dėlei net abi Rygos buvo "originaliame" projekte. Vilnius-Kaunas prilipdytas vėliau. Kaip dabar jau išaiškėjo pinigų nėra nei tam, nei kitam. "Aukojama" viskas, kas įmanoma. Netgi pagrindinė trasa. Vienkelis gar dar dar, bet neelektrifikuota būtų totalus absurdas.
Tiesa sakant, nesuvokiamas planavimas, kai per 6 metus projekto kaina išauga nuo 6,6 mlrd. iki 12 mlrd. tik pagrindinei ir 19 mlrd. visam projektui (realiai bus dar daugiau)..
Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Ne esmė. Čia kalba eina apie kelių ar keliolikos procentų pabrangimą viso projekto kontekste. Tai "nepabranagino" projekto nuo 5.8 iki 25 milijardų. Tiesiog prognozės buvo daromos visiškai iš lempos.
Arba reikėjo sutilpti į kažkokią sumą.
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Deja-vu.
Arba reikėjo sutilpti į kažkokią sumą.
O aiškinimai apie "pabrangusią skaldą" ir "nepaskaičiuotas stotis" yra panašaus lygio pezalai, kaip "netinkamas gruntas" Vilniuje norint statyti metro.
Comment
Comment