Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Gerai, kad Kaunas-Vilnius nėra "aukojamas" dėl "pinigų trūkumo". Ai pala...

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą
      Gerai, kad Kaunas-Vilnius nėra "aukojamas" dėl "pinigų trūkumo". Ai pala...
      Tiesos dėlei net abi Rygos buvo "originaliame" projekte. Vilnius-Kaunas prilipdytas vėliau. Kaip dabar jau išaiškėjo pinigų nėra nei tam, nei kitam. "Aukojama" viskas, kas įmanoma. Netgi pagrindinė trasa. Vienkelis gar dar dar, bet neelektrifikuota būtų totalus absurdas.

      Tiesa sakant, nesuvokiamas planavimas, kai per 6 metus projekto kaina išauga nuo 6,6 mlrd. iki 12 mlrd. tik pagrindinei ir 19 mlrd. visam projektui (realiai bus dar daugiau)..
      Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
      Paskutinis taisė Sula; 2024.12.16, 21:17.

      Comment


        Parašė Sula Rodyti pranešimą

        Tiesos dėlei net abi Rygos buvo "originaliame" projekte. Vilnius-Kaunas prilipdytas vėliau. Kaip dabar jau išaiškėjo pinigų nėra nei tam, nei kitam. "Aukojama" viskas, kas įmanoma. Netgi pagrindinė trasa. Vienkelis gar dar dar, bet neelektrifikuota būtų totalus absurdas.

        Tiesa sakant, nesuvokiamas planavimas, kai per 6 metus projekto kaina išauga nuo 6,6 mlrd. iki 12 mlrd. tik pagrindinei ir 19 mlrd. visam projektui (realiai bus dar daugiau)..
        Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
        Jei bus elektrifikuotas tik vienkelis, tai "kitu etapu" statant antrą kelią vėl turėtų elektrifikuoti? Skamba kaip labai legit planas statyti geležinkelį nuo nulio. Šiaip, pats LTG CEO sakė, kad "pirmu etapu" elektrifikacijos nebus.

        O dėl projekto kainos jau ne kartą kalbėjom. Tiesiog šūdų "priplanavo" 2017 ar kada ten. Net žiūrint kokias 2010 metų kainas bet kurioje kokius nors naujus geležinkelių tiesimo projektus vykdžiusioje šalyje, jokiais 5-6 mln/km net nekvepėjo. Kainos dar tais laikais prasidėdavo nuo maždaug 20 mln./km. Visiškai akivaizdu, kad už ~5-6 mln. Eur/km joks geležinkelis net nesisapnavo, nekalbant apie greitąjį 250 km/h geležinkelį. Ir ne jokia čia "infliacija" ar "Ukraina" pabarangino projektą, o tiesiog tai, kad nesąmonių priprognozavo. Sunku suvokti, kaip galėjo nutikti, bet turbūt tai rodo kolosalią tai dariusių žmonių nekompetenciją, nes, panašu, 5,8 mlrd. Eur suma buvo tiesiog ištraukta iš šiknos. Blogai ir tai, kad nei politikai, nei žiniasklaida, kuri turėtų tokius dalykus knaisioti, skurutinizuoti ir kvestionuoti, nieko panašaus nedarė. Tiesą sakant, net ir dabar koks A. Tapinas kritikuodamas susisiekimo ministrą tarp 5 ar 6 paminėtų sričių net neužsiminė apie RB. Panašu, kad projektas buvo (turbūt ir tebėra) žiauriai mismanaginamas, daromos random nesąmonės ir statoma bbž kas RB1 style. Svarbu parodyti, kad "kažkas daroma", žiniasklaidai parodys kokių nors nuotraukų ir video ir turbūt galvojama taip važiuoti iki 2028, kai bus pasakyta, kad va pritrūko pinigų, kalta ES, ir projektas įšaldomas.
        Paskutinis taisė John; 2024.12.16, 21:30.

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą

          Jei bus elektrifikuotas tik vienkelis, tai "kitu etapu" statant antrą kelią vėl turėtų elektrifikuoti? Skamba kaip labai legit planas statyti geležinkelį nuo nulio. Šiaip, pats LTG CEO sakė, kad "pirmu etapu" elektrifikacijos nebus.
          Kaip tai "vėl"? Kontaktinį tinklą, aišku kad reikės tiesti. Nors jėgos pastotės ir valdymas bus jau įrengti, tai visi 2-o kelio darbai turėtų būti pigesni.

          Realiau, kad pirmas etapas tiesiog nebus baigtas 2030 m. ir lauks naujo finansavimo periodo.

          Comment


            Parašė Sula Rodyti pranešimą

            Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
            Ne vienas projektas sumažėjo per pusę arba pabrango dvigubai per paskutinius 4 metus, tai nestebina ir geležinkeliai.

            -

            Comment


              Hipotetiškai: kiek daug galima būtų padaryti už bent dalį RB pinigų su turimais 1520mm keliais? Patiesinti ar kitaip sutvarkyti lėčiausus ruožus, Talgo traukiniai Varšuvos krypčiai, vėžės keitimo stotis. Ar tai kainuotų taip pat nenormaliai daug ir yra nerealus planas..?

              Comment


                Parašė Nikas Rodyti pranešimą
                Hipotetiškai: kiek daug galima būtų padaryti už bent dalį RB pinigų su turimais 1520mm keliais? Patiesinti ar kitaip sutvarkyti lėčiausus ruožus, Talgo traukiniai Varšuvos krypčiai, vėžės keitimo stotis. Ar tai kainuotų taip pat nenormaliai daug ir yra nerealus planas..?
                Dabar jau aišku, kad turbūt taip ir reikėjo daryti. Traukiniai su keičiama vėže puikiai veikia Ispanijoje, tai yra realybėje seniai ir puikiai veikiantis konceptas. RB idėja - dvikelis elektrifikuotas 250km/h geležinkelis tarp Lenkijos ir Baltijos šalių sostinių - tikriausiai nebus įgyvendinta, arba bus įgyvendinta šleivai ir neatliks savo paskirties bei investuotų pinigų.

                Comment


                  Latviai viešina kaltuosius.

                  Rail Baltica disaster: hidden billions and names of those responsible are revealed

                  https://bnn-news.com/rail-baltica-di...evealed-263330

                  Comment


                    Taip taip, panaudoti RB pinigus jedinnajos ir nedelimajos pribaltiskajos železnajos darogos, kuri visa veda Maskvon, remontui
                    It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                    Comment


                      Dėl projekto pabrangimo. Tai šitam reportaže pamini, kad skalda ir bėgius buvo planuojama pirkt pigiau iš "rytų" dabar reikia ieškot kitų brangesnių tiekėjų (kiek mano ru kalbos žinios leido suprast )



                      P.S. dar žemėlapis nupieštas Ryga - Vilnius, o ne Ryga - Kaunas - Varšuva

                      Comment


                        Parašė sauletasmiestas Rodyti pranešimą
                        P.S. dar žemėlapis nupieštas Ryga - Vilnius, o ne Ryga - Kaunas - Varšuva
                        Spėju, tai ne vienintelis netikslumas šitam reportaže. Įdomu, kiek pabrango skalda ir armatūra, kai jos nebeperka iš rytų, ir kurią dalį kainos sudaro medžiagos. Nenustebčiau, kad tai pabrangino projektą vos keletu procentų.

                        Comment


                          Parašė Sula Rodyti pranešimą

                          <...>
                          Tiesa sakant, nesuvokiamas planavimas, kai per 6 metus projekto kaina išauga nuo 6,6 mlrd. iki 12 mlrd. tik pagrindinei ir 19 mlrd. visam projektui (realiai bus dar daugiau)..
                          Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
                          Atsirado daug papildymų. Visokie privažiavimai iki oro uostų ir dar tunelis, Panevėžio papildoma atšaka. Ir ko gero daug pabrangino "karinis mobilumas", nes geležinkelis dabar "numatytas sunkesniems kroviniams" nei pradžioj. Dar tikriausiai pabrangino visokie ornitologai, sodininkai ir nukvakęs Kazlų rūdos meras.

                          Comment


                            Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

                            Atsirado daug papildymų. Visokie privažiavimai iki oro uostų ir dar tunelis, Panevėžio papildoma atšaka. Ir ko gero daug pabrangino "karinis mobilumas", nes geležinkelis dabar "numatytas sunkesniems kroviniams" nei pradžioj. Dar tikriausiai pabrangino visokie ornitologai, sodininkai ir nukvakęs Kazlų rūdos meras.
                            Būtų įdomu pamatyti, kiek pasikeitė apkrovų parametrai RB, kurie anksčiau būtų neleidę gabenti karinių krovinių, o dabar jau leistų. Nujaučiu, kad nepasikeitė išvis, o "karinis mobilumas", viso labo paskutiniu metu madingas buzzword, kurį galima panaudoti kaip pretekstą, kodėl viskas vėluoja arba išvis nedaroma. Visokie privažiavimai iur atšakos pabrangino projektą keliais, maks. keliolika procentų, ne 4-5 kartus.

                            Comment


                              Parašė John Rodyti pranešimą

                              Būtų įdomu pamatyti, kiek pasikeitė apkrovų parametrai RB, kurie anksčiau būtų neleidę gabenti karinių krovinių, o dabar jau leistų. Nujaučiu, kad nepasikeitė išvis, o "karinis mobilumas", viso labo paskutiniu metu madingas buzzword, kurį galima panaudoti kaip pretekstą, kodėl viskas vėluoja arba išvis nedaroma. Visokie privažiavimai iur atšakos pabrangino projektą keliais, maks. keliolika procentų, ne 4-5 kartus.
                              Pritarčiau. Kažkaip nesitiki, kad RB buvo planuojama vežiti tik "putoplastą". Manyčiau, kad RB atveju "karinis mobilumas" atsirado kaip užuomina į potencialų papildomo finansavimo šaltinį.

                              Comment


                                Tai gal būt suprantama, bet dabar skirtų pinigų neužtenka net tik visiškai apkapotai plikai pagrindinei linijai (viena vėžė, neelektrifikuota, jokių stočių ir t.t.)

                                Comment


                                  Parašė John Rodyti pranešimą

                                  Būtų įdomu pamatyti, kiek pasikeitė apkrovų parametrai RB, kurie anksčiau būtų neleidę gabenti karinių krovinių, o dabar jau leistų. Nujaučiu, kad nepasikeitė išvis, o "karinis mobilumas", viso labo paskutiniu metu madingas buzzword, kurį galima panaudoti kaip pretekstą, kodėl viskas vėluoja arba išvis nedaroma. Visokie privažiavimai iur atšakos pabrangino projektą keliais, maks. keliolika procentų, ne 4-5 kartus.
                                  Pasikeitė truputi, atsimenu buvo specifikuojama 22.5t ašinė apkrova, dabar 25t.

                                  Bet armatūros kainos iš tiesų pakilo gana stipriai, https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...niai-projektai
                                  Dabar gal kiek sumažėjo, bet ne įtin stipriai, apie 1200eur/t kiek matau greitais paieškojimais.

                                  Comment


                                    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                                    Pasikeitė truputi, atsimenu buvo specifikuojama 22.5t ašinė apkrova, dabar 25t.

                                    Bet armatūros kainos iš tiesų pakilo gana stipriai, https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...niai-projektai
                                    Dabar gal kiek sumažėjo, bet ne įtin stipriai, apie 1200eur/t kiek matau greitais paieškojimais.
                                    Ne esmė. Čia kalba eina apie kelių ar keliolikos procentų pabrangimą viso projekto kontekste. Tai "nepabranagino" projekto nuo 5.8 iki 25 milijardų. Tiesiog prognozės buvo daromos visiškai iš lempos.

                                    Comment


                                      Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                      Tiesos dėlei net abi Rygos buvo "originaliame" projekte. Vilnius-Kaunas prilipdytas vėliau. Kaip dabar jau išaiškėjo pinigų nėra nei tam, nei kitam. "Aukojama" viskas, kas įmanoma. Netgi pagrindinė trasa. Vienkelis gar dar dar, bet neelektrifikuota būtų totalus absurdas.

                                      Tiesa sakant, nesuvokiamas planavimas, kai per 6 metus projekto kaina išauga nuo 6,6 mlrd. iki 12 mlrd. tik pagrindinei ir 19 mlrd. visam projektui (realiai bus dar daugiau)..
                                      Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
                                      Per paskutinius 6 metus šiaip daug kas pabrango minimum dvigubai ar net daugiau, tai nieko keisto, kad ir tokio sudėtingo projekto sąmata išaugo dvigubai. Net ir tas pats nacionalinis biudžetas, tik tiek, kad dabar dėl Rusijos grėsmės prioritetas gynyba, o tokie nebūtini gyvybiškai projektai stringa, ES irgi nėra neišsemiamas pinigų maišas.
                                      Flickr

                                      Comment

                                      Working...
                                      X