Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Iš vienos pusės, gaila, kad kaimynams nepaėjo korta iškart padaryt "kaip pas žmones", iš kitos pusės, malonu suvokt, kad pas mus, panašu, projektą valdo geriau situacijoj besiorientuojantys specialistai. Juk mūsiškiai irgi galėjo pradėt nuo požeminio intermodalinio keleivių hubo po KUN.

    <s>Bėgių nebus, užtat Ryga turės šiuolaikišką transporto hubą!</s>

    Comment


      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

      Absurdas, negu iš savų negali tos mažos kilpos per Rygą pabaigti?

      Kiek man yra tekę ten važiuoti, beveik visur suplanuota esama trasuote. Nematau didelės problemos nutiesti sudvigubintą vėžę. Net ir per esamą tiltą. Nuo Liepojos linijos iki RIX reiks papildomos atkarpos. Tiesa, pietinės dalies iki RIX nėra, bet pajungus Jelgavos liniją problemą galima išspręsti mažu krauju

      Comment


        Deja turiu jus eilinį kartą nuvilti, nes nieko naujo iš šio straipsnio nesužinojome:
        - Rail Baltica finansavimas buvo suskaldytas į du etapus, apie ką jau ne vieną kartą kalbėjome
        - Pirmame etape bus koncentruojamasi į Varšuva - Talinas pagrindinę liniją, taigi nebus finansuojamas Rygos loop ar jungtis į Vilnių, apie ką irgi jau ne vieną kartą kalbėjome
        - Latviai bandė gauti finansavimą savo loop ir pirmajame etape, bet (kaip jau rašiau anksčiau) jo jie negalėjo gauti dėl suskaldymo į etapus ir niekas jo rimtai nesitikėjo
        - Jei Lietuva dabar prašytų finansavimo kokiam nors Kaišiadorys - Vievis ruožui, jo irgi lygiai taip pat negautų
        - Tai, kad Latvijos spauda trimituoja apie keliolikos kilometrų jungties perkėlimą į kitą etapą, o Lietuvos spauda tyli apie nevykstančius darbus Vilnius - Kaunas jungtyje, nereiškia, kad Lietuvoje situacija yra geresnė, tai tiesiog parodo situaciją su spaudos supratimu apie šio projekto reikšmę

        Bendrai, dabar turime šią situaciją:

        Lietuva
        - Pasikrapštė vos 7% trasos šalyje ilgyje
        - Nepastatė nei vieno rimto objekto
        - Kontraktams nėra paruošta daugiau nei pusė ruožo šalyje

        Latvija
        - Padarė sunkiausius darbus miesto centre, įskaitant ne tik 'taškinius' objektus, bet ir prioriteto formavimą griaunant didelius supermarketus ir Kultūros pavelde esančius pastatus
        - Įpusėjo statybose tokių objektų, kurių pavydėtų ir tokio dydžio Vokietijos ar Prancūzijos miestai
        - Įsisavino (šių dienų eurais skaičiuojant) gerokai virš milijardo ES eurų - ypatingai pasiteisino tai, kad darbai buvo pradėti anksti, dar prieš masinę infliaciją
        - Paruošė kontraktams visą pagrindinės linijos ruožą, kuriame jau prasideda darbai

        Kad Rygos objektai nebus pajungti ilgalaikėje perspektyvoje gali galvoti tik visiškai situacijoje nesigaudantis žmogus. Nuo Rail Baltica pagrindinės trasos iki šių objektų jau yra nutiestas elektrifikuotas geležinkelis. Iš didelės bėdos, jį būtų galima panaudoti padarant jį dviejų vėžių, ką latvių biudžetas ramiai pavežtų ir toks pajungimas vis tiek būtų geresnis, nei Kauno pajungimas pro tunelį. Estiškame straipsnyje buvo rašoma, kad Rygos prijungimas iš vienos pusės kainuotų 300m, kai Vilniaus pajungimas - apie 2,5 milijardo (spėčiau reiktų dauginti šiuos skaičius bent iš dviejų). Taigi, taip, lietuviai yra visiški liūzeriai šiame projekte, nes nieko gero be iškirstų medžių parodyti kol kas negali, kai latviai apsižiojo daug, bet kol kas dirba labai greitai, net jei ir didžiausio VT užkampio Europoje nacionalistėliams atrodo kitaip.
        Paskutinis taisė VLR; 2024.09.04, 12:21.

        Comment


          Tiek kiek suprantu latvių reikalus (ką ten parašė spaudoje), tai dvi priežastys juos apribojo:
          1) Laikas - akivaizdu kad trūksta. Ir šituo atžvilgiu nežinau ar pas mus labai jau geriau su laiko valdymu.
          2) Finansai - pernelyg optimistiškai skaičiavosi, kaip kad ir pas mus blogai susiskaičiavo. Bet pas mus tema prieš rinkimus kažkodėl neeskaluojama, bet po rinkimų manau sulauksime "o iš kur dabar reikia užkamšyti finansavimo skyles".
          Tai dėl viso šito kenčia projekto apimtis (scope). Beje dėl apimties dar iki galo nepasisakė kaip tiksliais darys, nes arba Rygos rytuose, arba Rygos vakaruose (oro uoste) bus laikinoji RB linijos pabaiga, bet išleis savaitės bėgyje studiją, kur galutinai susidėlios ką darys.
          Taip pat rašo straispnyje, kad derybose dėl 2028-2035 ES biudžeto planuotų derėtis dėl to, kas dabar bus nebaigta. Tai mums lygiai taip pat reikia ruoštis namų darbus naujam finansavimo laikotarpiui, nes tikrai bus ką užbaiginėti naujame etape.
          Beje tokiame kontekste apie atšaką į Vilnių galime net nesvajoti, nebent iš naujo ES biudžeto
          Tai džiūgaukite, kad latviai negavo babkių (aka kaimyno tvartas dega), bet mums ta pati šikna
          Paskutinis taisė Rijikas; 2024.09.04, 12:35.

          Comment


            Naivu tikėtis kad Latviai galės trasą per Rygą ir RIX prasifinansuoti sekančio EU finansinio planavimo laikotarpio CEF pinigais. Pakolkas pas juos finansavimas užtikrintas tik nepilno ruožo piečiau Dauguvos statybai ir dalinai tiltui ties Salaspiliu. Šiauriau Dauguvos neprafinansuotas nė km. trasos. Lietuva tarp kitko taip pat turi finansavima tik iki Berčiūnų.

            Dar tiesa lieka vienas šaukimas šioje perspektyvoje, bet ten nerealu tikėtis daugiau nei 1,5-2 mlrd. per visas Baltijos šalis. Tai geriausiu atveju gaus jie finansavimą dar pusei likusios pagrindinės trasos, o kur dar elektrifikacija ir signalizacija.

            Iš sekančios perspektyvos geriausiu atveju pavyks finansuotis pagrindinės trasos užbaigimą, bet ir tai tik jei prieš tai bus paimta ERPB paskola, nes realūs to laikotarpio pinigai pradės plaukti tik jau po 2030m.
            Paskutinis taisė DKL; 2024.09.04, 13:15.

            Comment


              Parašė ifl Rodyti pranešimą
              Šiaip tai galit džiūgaut: su tokiu RIX pasiekiamumu, KUN gali tapti pagrindiniu.
              KUN galėjo būti labai svarbus objektas, jeigu Lenkija savo pusėje nuo Balstogės būtų nutiesę maksimaliai tiesią trasą link Lietuvos. Nes reikia nepamiršti, kad Balstogė yra Kauno dydžio miestas, kuris neturi oro uosto ir artimiausias jiems yra Varšuvos oro uostas - už 200 km, kai iki Karmėlavos apie 250 km. Tačiau, kadangi geležinkelis Lenkijoje eis per Elk miestą, tai atstumo, bei kelionės laiko prasme iki KUN bus toliau/ilgiau.

              Comment


                Panašu, kad artimiausiu metu RB šviečiasi nekokios perspektyvos. Vilniaus (ar tuo labiau Klaipėdos), KUN ir RIX pajungimas įvyks kažkada tolimoje ateityje. Ryga (artimiausiu metu), kaip ir Panevėžys, turės stotį laukuose. Jungtis su Lenkija irgi neaiški. Realiai pagrindinė linija bus reikalinga tik menkiem Kauno-Talino srautam. Turėsim bėgius, bet be normalių stočių ir jungčių jie bus beverčiai.

                Comment


                  Kroviniams ir kariniam mobilumui pravers. Ir tas svarbiausia.

                  Comment


                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                    Kroviniams ir kariniam mobilumui pravers. Ir tas svarbiausia.
                    Užtenka vieno gerio šūvio ir to karinio mobilumo nebelieka. Didžiausia grėsmė yra ne tai kad gal nespėsime pervežti tankų, o tai, kad US ir kiti nieko apart susirūpinimo nedarys N mėnesių nenorėdami eskaluoti.
                    Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                    Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                    Comment


                      Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                      Užtenka vieno gerio šūvio ir to karinio mobilumo nebelieka. Didžiausia grėsmė yra ne tai kad gal nespėsime pervežti tankų, o tai, kad US ir kiti nieko apart susirūpinimo nedarys N mėnesių nenorėdami eskaluoti.
                      Su tokia logika galima jokios infrastruktūros nestatyti.

                      Comment


                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                        Kroviniams ir kariniam mobilumui pravers. Ir tas svarbiausia.
                        Blet, bent vienas žmogus mąstatis šitam forume yra. Ačiū.
                        Nes kai paskaitai čia tai modernaus, sustainable dizaino ir medžiagų stotys svarbiausia - pamirštama apie strateginę geležinkelio reikšmę.
                        Būtų buvę mastoma apie projekto riekšmę kroviniams, į skaitant ir kariinius gal jau ir būtume turėję kažką labiau apčiuopiamo.

                        O šitai: "- Pirmame etape bus koncentruojamasi į Varšuva - Talinas pagrindinę liniją, taigi nebus finansuojamas Rygos loop ar jungtis į Vilnių, apie ką irgi jau ne vieną kartą kalbėjome" yra totaliai nuostabus dalykas.

                        Comment


                          Parašė m1ndas Rodyti pranešimą

                          Blet, bent vienas žmogus mąstatis šitam forume yra. Ačiū.
                          Nes kai paskaitai čia tai modernaus, sustainable dizaino ir medžiagų stotys svarbiausia - pamirštama apie strateginę geležinkelio reikšmę.
                          Būtų buvę mastoma apie projekto riekšmę kroviniams, į skaitant ir kariinius gal jau ir būtume turėję kažką labiau apčiuopiamo.

                          O šitai: "- Pirmame etape bus koncentruojamasi į Varšuva - Talinas pagrindinę liniją, taigi nebus finansuojamas Rygos loop ar jungtis į Vilnių, apie ką irgi jau ne vieną kartą kalbėjome" yra totaliai nuostabus dalykas.
                          Tai ir turim šį tą apčiuopiamo. Tik latviai norėjo pasišmaikštašikninti. Bet panašu nepaeis.

                          Comment


                            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                            Su tokia logika galima jokios infrastruktūros nestatyti.
                            Nereikia fantazuoti, kad šitas geležinkelis karo metu būtų kažkaip panaudojamas. Iki karo taip, bet iki karo atsivežti galima ir su esamu.

                            Comment


                              Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                              Užtenka vieno gerio šūvio ir to karinio mobilumo nebelieka. Didžiausia grėsmė yra ne tai kad gal nespėsime pervežti tankų, o tai, kad US ir kiti nieko apart susirūpinimo nedarys N mėnesių nenorėdami eskaluoti.
                              Kaip parodo nemenka praktika, tai nėra taip paprasta.
                              O menamas nedarymas nuo bėgių tiesiogiai nepriklauso.

                              Comment


                                Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                Kaip parodo nemenka praktika, tai nėra taip paprasta.
                                O menamas nedarymas nuo bėgių tiesiogiai nepriklauso.
                                Kaip nėra paprasta? 6m gelžbetonio praeina tam pritaikytos šiuolaikinės bombos.

                                Comment


                                  Parašė ifl Rodyti pranešimą

                                  Kaip nėra paprasta? 6m gelžbetonio praeina tam pritaikytos šiuolaikinės bombos.
                                  Pataikyti reikia, visų pirma. Antra, kokios bombos? 6 m? Rusiškos su UMPK skrenda iki 45 km. Tikslumas +/- 100-300 m.
                                  Dangus virš NATO bus atviras?

                                  Comment


                                    Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                    Pataikyti reikia, visų pirma. Antra, kokios bombos? 6 m? Rusiškos su UMPK skrenda iki 45 km. Tikslumas +/- 100-300 m.
                                    Dangus virš NATO bus atviras?
                                    KAB bombos, tikslumas 5 metrai.

                                    Comment


                                      Parašė ifl Rodyti pranešimą

                                      Kaip nėra paprasta? 6m gelžbetonio praeina tam pritaikytos šiuolaikinės bombos.
                                      Kai pataiko. Pataikyti į 2 m plotį sunkiau nei į 6x6 m kvadratą. Britų paklausk, jie užtvankas griovė.

                                      Comment


                                        Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                                        Kai pataiko. Pataikyti į 2 m plotį sunkiau nei į 6x6 m kvadratą. Britų paklausk, jie užtvankas griovė.
                                        Kai leidi vieną bombą, o ne dešimtimis. Sugriauni/apgadini Jonavos tiltą ir "karinis mobilumas" be perkrovimų baigtas.

                                        Comment


                                          Komuniaginis ifl labiausiai norėtų pradėt draugaut su kaimynais ir vietoj RB tiesti Рейл Прибалтика.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X