Tik dabar perskaičiau, kad nuo Panevėžio iki Talino numatytas vienkelis. Labai keista, kad latviai nematė reikalo iki Rygos tęsti dvikelį. Ir tuo pačiu džiugu, kad mūsiškiai rimčiau pažiūrėjo į šį reikalą.
Ta prasme vienkelis? Žiauriai nustebau, taigi čia kažkoks pravalas… Kaip apskritai arterinis geležinkelis tarp keturių ES valstybių sostinių gali būti vienkelis? Vartai į Europą mat
Ta prasme vienkelis? Žiauriai nustebau, taigi čia kažkoks pravalas… Kaip apskritai arterinis geležinkelis tarp keturių ES valstybių sostinių gali būti vienkelis? Vartai į Europą mat
Vis gi geriau nei vienbėgis
Šiaip taik kaip visada - nėra pinigų..
Vis gi geriau nei vienbėgis
Šiaip taik kaip visada - nėra pinigų..
O tai juk dar taupiau būtų buvę ant guminių ratų ir bėgių nebūt reikėję. Tik davikliai , trasai pažymėt, kad į kokį pskovą ar kokią kitą zažopiją netyčiom nenukeliautų. Ant ratukų tskant juk taupiau.
Aš vis dar nuoširdžiai šokiruotas šios žinios. Tai mano galvoje turėjo būti The Rail Baltica, sujungianti keturias artimas sostines ir užtikrinsianti saugumą karo atveju. O dabar varganas vienkelis, “jūsų traukinys vėluoja, nes stovi Jelgavoje ir laukia kol galės prasilenkti”
O tai juk dar taupiau būtų buvę ant guminių ratų ir bėgių nebūt reikėję. Tik davikliai , trasai pažymėt, kad į kokį pskovą ar kokią kitą zažopiją netyčiom nenukeliautų. Ant ratukų tskant juk taupiau.
Viskas dėl pinigų. Po Rail Baltica audito, Latvijoje irgi yra didele panika. Artėja deadline (2030m), kai pagal ES arba jau turi riedėti traukinys, arba turės grąžinti pinigus kurie buvo skirti begiams tiesti. Bet tuos pinigus jie panaudojo stočių statyboms, o bėgių net nepradėjo tiesti. Jei ir ties, tai vienkelį, bet sankasą darys dvikeliui, kad galbut ateityje galės lengvai nutiesti antrą kelią. Tai visai kaip bando karpyti išlaidas. Gali būt dėl to neties ir atšakos iš Rygos oro uosto į stotį, nors prie oro uosto sėkmingai statoma stotis. Patys latviai viešai savo laidose siūlo išvis užšaldyt šitą projektą dėl infliacijos ir pinigų trūkumo...
Asmeniškai man visiškai dzin ką daro latviai ir estai, Lietuvai svarbiausia yra turėti normalų sujungimą su Lenkija, o visa kita yra ne mūsų problemos...
LG viduje jau vaikšto kalbos, Rail Balticos projektasbus užšaldomas bent 4 metams! Lietuva, kaip ir +- viskas gerai, bet ale Latvija, Estija nesusitvarko su projektu...
Kažkada sausio gale rašiau. Gal buvo rastas kompromisas ir neužšaldyti viso projekto sumažinant apimtį. Bet tai gal tik laikinas kompromisas.
„Mūsų Linkas („LTG Link“ – BNS) planuoja tą dalyką ir nebūtinai tarp trijų Baltijos šalių – kalbasi ir su estais, bet šiaip tai mes turime ir bendras linijas ir su lenkais. Tos alternatyvos svarstomos“, – kalbėjo L. Maskaliovienė.
Latvijai skaičiuojant, kad europinės vėžės geležinkeliui „Rail Baltica“ visose trijose Baltijos šalyse reikės 23–25 keleivinių traukinių, Lietuva teigia, kad jų užtektų ir vienuolikos. Tuo metu kartu su Latvijos ir Estijos auditoriais bendrą „Rail Baltica“ projektui skirtą ataskaitą parengusi Valstybės kontrolė perspėja, jog „Rail Balticai“ tinkamų traukinių įsigijimas gali užtrukti iki aštuonerių metų, todėl dėl jų […]
Ta prasme vienkelis? Žiauriai nustebau, taigi čia kažkoks pravalas… Kaip apskritai arterinis geležinkelis tarp keturių ES valstybių sostinių gali būti vienkelis? Vartai į Europą mat
O dabar įdėmiai pažiūrim į savo vartus j Europą: Via Baltica. Ties Panevėžiu. Ir Pasvaliu. Ir Kalvarija. Jei anksčiau atrodė, kad civilizacija tuoj baigsis kažkur už Lomžos, tai dabar ji tikrai baigiasi kirtus sieną ties Budzisko.
„Mūsų Linkas („LTG Link“ – BNS) planuoja tą dalyką ir nebūtinai tarp trijų Baltijos šalių – kalbasi ir su estais, bet šiaip tai mes turime ir bendras linijas ir su lenkais. Tos alternatyvos svarstomos“, – kalbėjo L. Maskaliovienė.
Įdomus toks "užvažiavimas" ant braliukų
Ekspertai - užteks ar ne 11 traukinių? man atrodo mažokai, bet aš ne ekspertas..
Ekspertai - užteks ar ne 11 traukinių? man atrodo mažokai, bet aš ne ekspertas..
2024 metų Cost Benefits Analysis yra įmesta šita maršrutų ir jų dažnių schema:
16 traukinių per dieną = traukinys kas valandą. Talinas-Kaunas užtrunktų 3 su trupučių valandos. Tam kad važiuotų kas valandą, reikėtų bent 4 traukinių vienai krypčiai. Taigi vienam maršrutui kaip minimum 8 traukinių reikia.
Tokiems dažniams 11 traukinių niekaip nepakaks, ir tas Latvių ~35 yra daug artimesnis realybei.
Bet žiūrint į 2018 Operational Plan, pradinis maršrutų dažnis yra gerokai mažesnis, ir pasiekia galutinį kuris pavaizduojamas aukščiau tik 2056 projekcijoje. 2026 projekcijoje siūlomi maršrutai(kiek skiriasi) ir jų dažniai yra gerokai mažesni, ir ten 11 traukinių gal ir užtektų, bet vos vos.
Gal čia yra grynai iš LTG Link perspektyvos žiūrima kiek būtų pajėgūs nusipirkti ir vieni operuoti? Bet nekažką atrodo tokie skaičiai.
„Mūsų Linkas („LTG Link“ – BNS) planuoja tą dalyką ir nebūtinai tarp trijų Baltijos šalių – kalbasi ir su estais, bet šiaip tai mes turime ir bendras linijas ir su lenkais. Tos alternatyvos svarstomos“, – kalbėjo L. Maskaliovienė.
Įdomus toks "užvažiavimas" ant braliukų
Čia key citata:
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) atstovės Sandros Trinkūnaitės-Rimkienės, toks poreikis skaičiuojamas vertinant keleivių rinkos potencialą, preliminarų traukinių tvarkaraštį ir atsižvelgiant į išorės konsultantų išvadas.
Išvertus iš LTG kalbos, darysime tik absoliutų įmanomą minimumą užtikrinti tik minimalų servisą, visiškai ignoruodami realų poreikį, tvarkaraščių logiką, nekalbant apie kokį nors potencialą ar induced demand. T.y. darysime tai, ką darome ir dabar aka šūdo malimas.
Ar dar vis yra įtikėjusių jog dabar egzistuojant 1 traukiniui iš Vilniaus į Rygą ir vienam į Lenkiją, kad atudariys RB bus daugiau nei 3 traukiniai per dieną? Beje iš Rygos iki Talino irgi berods tik 1 per dieną tevažiuoja. Taigi esant tokiai apkrovai vienkelio pilnai užteks.
Ar dar vis yra įtikėjusių jog dabar egzistuojant 1 traukiniui iš Vilniaus į Rygą ir vienam į Lenkiją, kad atudariys RB bus daugiau nei 3 traukiniai per dieną? Beje iš Rygos iki Talino irgi berods tik 1 per dieną tevažiuoja. Taigi esant tokiai apkrovai vienkelio pilnai užteks.
Vienas traukinys, jeigu kalbant Talinas - Vilnius, yra mažokai. Realistiškai žiūrint susisiekimui tap EE ir LT pilnai užtektų kokių keturių traukinių porų per dieną. Galėtų du važiuoti Talinas - Vilnius, o du Talinas - Kaunas. Čia kas paskaičiuota ignaloidas pasidalintoje schemoje, kad EE-LT būtų 30 HSR traukinių per dieną, t.y. iš esmės važiuojantys < kas valandą (jei imti laiko tarpą tarp 6:00 ir 20:00 val.) - visiškas kosmosas. Bent artimiausiame dešimtmetyje nuo RB eksploatacijos pradžios, tokio intensyvaus kursavimo tikrai niekaip nereikės. Pvz. Varšuva - Berlynas yra 6 traukinių poros per dieną. Įvertinus kokie keleivių srautai, bei geležinkelio transporto populiarumas yra Vokietijoje ir toje pačioje Lenkijoje, bei šių miestų dydžius, tai pakankamai logiškai atrodantis dažnis. Pas mus šešios poros tarp Talino ir Lietuvos (mixuojant VLN ir KNS) viršytų ne tik poreikius, bet ir lūkesčius.
Comment