B.S. Nelabai suprantu apie ką čia męs diskutuojame. Straipsnyje aiškiai Klaipėda - PL/LT siena jungtis paminėta tokiame kontekste kaip, kad vienas iš bendrą projekto apimtį plečiančių ruožų, greta Vilniaus ir Rygos jungčių, kurių galima atsisakyti pirmajame etape. Kaunas - PL/LT siena ruožas yra pagrindinėje trasoje ir tokiame kontekste apie jį negalime šnekėti.
Ką aš sužinojau iš šių straipsnių:
- EU reikalauja kad originali projekto apimtis būtų suskaidyta į etapus. I etapas turi būti užbaigtas 2030 m. Po jo užbaigimo turi būti veikiantis geležinkelis nuo PL/LT sienos iki Talino.
- Šalys turi ASAP susitarti dėl I etapo apimties ir jo finansavimo (kiek bus finansuojama iš šios finansinės EU perspektyvos, kiek realistiškai galima gauti ir įsisavinti iš 2028 m. startuojančios naujos perspektyvos ir kiek šalys finansuos imdamos paskolas ar per PPP). Kitaip EU netvirtins užklausų finansavimui. 23m. užklausos kaip tik turi būti patvirtintos šią vasarą, todėl būtina paskubėti.
- Susitarimas vis dar nėra pasiektas. Nors yra tarpinis sutarimas, kad Kaunas - PL/LT ruožas bus tiesiamas nauja suplanuota trasa ir bus dvikelis.
- Finansai atrodo taip:
- Bendra projekto vertė su pilnais Rygos ir Vilniaus pajungimais - pagal vieną šaltinį 25, pagal kitą 20 mlrd. EUR. Pastaroji suma, ko gero, arčiau tiesos;
- Sausio mėn. šalių pateikti pasiūlymai I etapui - 15 mlrd. EUR. Iš jų:
- Estija (visur vienkelis ir be regioninių stočių) - 3,3 mlrd. EUR.;
- Latvija (su užvažiavimu į Ryga tik iš vienos pusės) - 6,4 mlrd. EUR.;
- Lietuva (be Vilnius - Kaunas trasos) - 5,6 mlrd. EUR.
- Vilnius - Kaunas ir Kaunas - PL/LT siena, abu po 2,5 mlrd. EUR.
- Europos sąjunga I etapui gali skirti max 10 mlrd. EUR.
- Lietuva norėtų į projekto bendrą apimtį įtraukti jungtį į Klaipėdą.
- Latvijoje dabar diskutuojamas variantas daryti atšaką į Rygą iš pietinės pusės ne per oro uostą, o tik iki susikirtimo su Rygos - Jelgavos linija, o tada vieną iš šios linijos kelių link Rygos perdaryti į 1435 vėžę.
Ką aš manau apie tai:
- Dar yra galimybių mažinti I etapo apimtį Lietuvoje ir Latvijoje (vienkelis šiauriau Kauno, pigesni Rygos pasiekimo variantai). Taip ko gero galima sutaupyti dar kokius 2 mlrd. EUR;
- Vis tiek lieka 3 mlrd. EUR kuriuos šalys turės finansuoti paskolomis arba per PPP;
- Atsižvelgiant į tai kad Lietuvoje rinkimai už kelių mėnesių, kitoms šalims bus žiauriai sunku gauti Lietuvos parašą, kad ji apsiima savo lėšomis finansuoti pagrindinę Rail Baltica trasą.
Ką aš sužinojau iš šių straipsnių:
- EU reikalauja kad originali projekto apimtis būtų suskaidyta į etapus. I etapas turi būti užbaigtas 2030 m. Po jo užbaigimo turi būti veikiantis geležinkelis nuo PL/LT sienos iki Talino.
- Šalys turi ASAP susitarti dėl I etapo apimties ir jo finansavimo (kiek bus finansuojama iš šios finansinės EU perspektyvos, kiek realistiškai galima gauti ir įsisavinti iš 2028 m. startuojančios naujos perspektyvos ir kiek šalys finansuos imdamos paskolas ar per PPP). Kitaip EU netvirtins užklausų finansavimui. 23m. užklausos kaip tik turi būti patvirtintos šią vasarą, todėl būtina paskubėti.
- Susitarimas vis dar nėra pasiektas. Nors yra tarpinis sutarimas, kad Kaunas - PL/LT ruožas bus tiesiamas nauja suplanuota trasa ir bus dvikelis.
- Finansai atrodo taip:
- Bendra projekto vertė su pilnais Rygos ir Vilniaus pajungimais - pagal vieną šaltinį 25, pagal kitą 20 mlrd. EUR. Pastaroji suma, ko gero, arčiau tiesos;
- Sausio mėn. šalių pateikti pasiūlymai I etapui - 15 mlrd. EUR. Iš jų:
- Estija (visur vienkelis ir be regioninių stočių) - 3,3 mlrd. EUR.;
- Latvija (su užvažiavimu į Ryga tik iš vienos pusės) - 6,4 mlrd. EUR.;
- Lietuva (be Vilnius - Kaunas trasos) - 5,6 mlrd. EUR.
- Vilnius - Kaunas ir Kaunas - PL/LT siena, abu po 2,5 mlrd. EUR.
- Europos sąjunga I etapui gali skirti max 10 mlrd. EUR.
- Lietuva norėtų į projekto bendrą apimtį įtraukti jungtį į Klaipėdą.
- Latvijoje dabar diskutuojamas variantas daryti atšaką į Rygą iš pietinės pusės ne per oro uostą, o tik iki susikirtimo su Rygos - Jelgavos linija, o tada vieną iš šios linijos kelių link Rygos perdaryti į 1435 vėžę.
Ką aš manau apie tai:
- Dar yra galimybių mažinti I etapo apimtį Lietuvoje ir Latvijoje (vienkelis šiauriau Kauno, pigesni Rygos pasiekimo variantai). Taip ko gero galima sutaupyti dar kokius 2 mlrd. EUR;
- Vis tiek lieka 3 mlrd. EUR kuriuos šalys turės finansuoti paskolomis arba per PPP;
- Atsižvelgiant į tai kad Lietuvoje rinkimai už kelių mėnesių, kitoms šalims bus žiauriai sunku gauti Lietuvos parašą, kad ji apsiima savo lėšomis finansuoti pagrindinę Rail Baltica trasą.
Comment