Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Ne žmonių vietinių, o vietinių maršrutų. Koks poreikis važiuoti iš Klaipėdos į tą patį Kauną ar Panevėžį ir koks į Rygą?
    Tai ne taip senai buvo galima sakyti, kad RB išviso nereikia? Juk dar netaip senai nebuvo jokių traukinių maršrutų nei į Rygą, nei į Varšuvą.

    Iš Klaipėdos į Rygą šiuo metu yra 8 autobusų reisai. Beje, latviai statosi traukinių stotį prie oro uosto. Vien ši stotis Klaipėdos-Rygos maršrutą padarytu labai reikšmingą.

    Comment


      Parašė sleader Rodyti pranešimą
      Nors jau daug daugiau prirašyta per šį savaitgali šia tema, bet vis vien į porą vietų noriu sureaguoti:

      Pats sutarties pasirašymas yra abejotinas rodiklis progreso vertinime, jeigu tikėti kaip kažkas rašė komentare, kad pas latvius irgi visos žemės nepaimtos, projektavimas neatliktas. Čia būtų pasiekimas, jeigu daryti prielaidą, kad vėliau bus sudėtinga tą sutartį pasirašyti ir nebebus rangovų teikiančių pasiūlymus. Bet abejoju tokios situacijos susidarymu, taigi vargu ar pirkimai ir sutarčių pasirašymas bus lemiantis veiksnys visame statybos procese. Problemos kyla kitose vietose.
      Taip, sutinku. Reiktų tik paminėti, kad mano pozicija nėra ta, kad latviai yra smarkiai atitrūkę geležinkelių tiesime. Mano pozicija yra ta, kad nei Lietuva, nei Latvija nėra nieko per daug gero padarę geležinkelių tiesime, o latviai nemažai pasistūmėjo stočių statybose, kurių Lietuvoje nebuvo. Tą latvių kontraktą paminėjau tik kaip mažą pliusą prieš Lietuvą, bet apskritai situacija su geležinkelių tiesimu yra apverktina abejose pusėse. Apie tikrą situaciją konkrečiai geležinkelių tiesime galėsime spręsti tik gerokai vėliau. Dabar turime per mažai informacijos.

      Parašė sleader Rodyti pranešimą
      Kartais reikia žiūrėti šiek tiek globaliau ir per valstybinių interesų prizmę. Jeigu vertinti per PMO prizmę, tai aišku geriau viską atiduoti į vienas didelio rangovo ar konsorciumo rankas ir tik dėlioti parašus ant akto didelei sumai. Bet tie didieji Prancūzijos, Lenkijos, Italijos ar Ispanijos rangovai ir išaugo, bei pasisėmė patirties, nes gaudavo visų pirma vietinius užsakymus, o vėliau keliavo į tarptautinę rinką. Manau visapusiškai valstybės interesams geriau išsiauginti gebančias, technologiškai apsirūpinusias vietines įmones, kurios galėtų kokybiškai dirbti ne tik šiame, bet ir kituose projektuose, taip kurdami pridėtinę vertę.
      Juo labiau, kaip jau ir minėjau, išskirtinis know-how poreikis visoje šioje RB statyboje yra tik keliuose etapuose / statybos procesuose. Pastatyti viadukus, supilti sankasą, nutiesti privažiuojamuosius kelius, sumūryti ir įstiklinti stočių pastatus - turime eilę vietinių rangovų.
      Taip, Prancūzijos, Italijos, Ispanijos rangovai išaugo vietinėse rinkose, kuriose turėjo daugybę užsakymų ir kontaktų valstybėje. Lietuvos vietinė rinka auginti tokias kompanijas yra per maža - geležinkelių bendras ilgis čia yra per mažas, o reljefas - labai nesudėtingas ir nereikalaujantis specializuotų žinių. Dėl to vis tik spėčiau, kad mums tokių kompanijų užsiauginti nepavyks. O patirties lietuviškos kompanijos galėtų gauti ir dirbdamos subrangovais.

      Bet kokiu atveju, kaip ir aukščiau, aš čia stiprios nuomonės neturiu - jei pavyks Lietuvai pasistatyti šį ruožą gerai ir kokybiškai su vietinėmis kompanijomis, aš irgi džiaugsiuosi dėl to. Nors latviai dėl šito daug nepraras.

      Parašė sleader Rodyti pranešimą
      Čia plačios diskusijos klausimas, ar realiai tokios, tokių apimčių stotys reikalingos.
      Priklauso iš kokios perspektyvos žiūrime. Jei apie transporto infrastruktūros reikalingumą spręsime pagal lietuvišką modelį, t.y. paimsime dabartinius srautus ir pagal juos spręsime ko reikia miesto transportui, gausime vieną rezultatą. Jei paimsime panašaus dydžio miestus su kiečiausiu transportu Europoje kaip tikslą ir spręsime kokią transporto infrastruktūrą galėtume turėti su savo miesto svarba ir populiacija - rezultatas bus kitoks.

      Paimkime kokį Gioteborgą - už Vilnių kiek mažesnis miestas, neturintis sostinės statuso, turintis kiek didesnę metropolitan populiaciją, bet neturintis rimtesnio miesto 200km spinduliu. Šis miestas turi 160 km. tramvajaus bėgių, autobusus, priemiestinius traukinius ir centrinę traukinių stotį, kuri jau iki šiol aptarnaudavo 25-27 milijonus žmonių per metus. Miestui to nepakanka, šiuo metu yra tiesiamas 8km tunelis po miestu ir perstatoma stotis. Rygos stotis turės 8 platformas, Giotenborgo - 16, nekalbant jau apie požemines integracijas ir kitus (gerokai brangesnius) dalykus. Ar tikrai Rygos stotis, šiame kontekste, atrodo kaip perteklinis projektas? Ar taip atrodo Vilniaus (užstrigęs) stoties projektas? Manau, kad tikrai ne. Vilniaus projektas apskritai man atrodo kaip too little too late, ypač žinant jo stadiją ir projekto įgyvendinimo šansus.


      Parašė sleader Rodyti pranešimą
      Kitas dalykas, kad pas mus dar buvo daug derinimų dėl pačių trasų ir stočių vietų, tai realistiškai galėjo būti dirbama tik Kauno stotyje, nes tai konkrečiai aiškus objektas. Realiai joje reikėtų tik peronų sutvarkymo ir uždengimo (kaip pvz. Balstogėje). Daugiau kažko pompastiško nelabai ir reikia, nes pats pastatas nėra mažas ir visiškai neišnaudojamas - reikia jo įveiklinimo. Bet čia sutiksiu, kad bent jau dėl šios stoties padaryta pernelyg mažai ir visiškai neaiški perspektyva šiam momentui.
      Taip, bent Kauno stočiai naujas, modernios stoties projektas su integracija į miesto VT buvo būtinas. Kai Vilniuje dar yra kažkoks pasiteisinimas dėl vėlesnio pajungimo, Kaune jo nėra.

      Apskritai tai neįsivaizduoju kaip buvo derimasi šiuo klausimu toje stadijoje, kai Vilniaus atšakos dar nebuvo:

      - ES: 'Estijos ir Latvijos didžiausi miestai Rail Baltica projekte galės iš projekto pinigų statytis kietas stotis, kai svarbiausia geografinė projekto dalis Lietuva, be kurios projektas nėra įmanomas apskritai, stočių negaus, nes fuck you'
      - Lietuva: 'OK'

      Būtų įdomu pasidomėti, kodėl taip įvyko. Gal ir yra tam gerų priežasčių, bet negaliu sugalvoti nei vienos potencialios šiuo metu.
      Paskutinis taisė VLR; 2024.04.02, 19:01.

      Comment


        Parašė acetonas Rodyti pranešimą

        Tai ne taip senai buvo galima sakyti, kad RB išviso nereikia? Juk dar netaip senai nebuvo jokių traukinių maršrutų nei į Rygą, nei į Varšuvą.

        Iš Klaipėdos į Rygą šiuo metu yra 8 autobusų reisai. Beje, latviai statosi traukinių stotį prie oro uosto. Vien ši stotis Klaipėdos-Rygos maršrutą padarytu labai reikšmingą.
        Esmė, kad anksčiau buvo traukinys iš Šiaulių į Rygą, bet jį užraukė del ekonominių priežasčių. Dabar turim daugiau ekonominių priežasčių?

        Comment


          Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
          Jeigu taip mąstyti, tai kam ta jungtis į Vilnių, kai yra traukiniai iš Vilniaus į Kauną kur bus galima persėsti, laikas juk tas pats.
          Man tiks! Šiaip, persėdimas Kaune būtų visokeriopai geriau, nei dabartinis Kalab...Mockavoj.

          Comment


            Parašė Lašas Rodyti pranešimą
            Truputis naujų vaizdų su atskirais objektais iš vakarykščio pasivažinėjimo su dviračiu 3 kilometrų ilgio atkarpoje. Atkarpa tarp kelio Nr. 1516 Ragožiai-Čiūdai-Kulva ir kelio Nr. 144 Jonava-Kėdainiai-Šeduva
            Na, atrodo, kad kažkas visgi vyksta. Tik kažin kiek viskas pasikeitė per kokius pusę metų, ar čia normaliai juda ar vos vos tik.

            Comment


              Parašė Lašas Rodyti pranešimą
              Click image for larger version Name:	image_50440705.JPG Views:	25 Size:	2,12 MB ID:	2121527
              Įdomu kas tai per statinys? Praėjimas pėstiesiems po geležinkeliu? Ar tiltas per upę, kurios dar nespėjo iškasti?

              Parašė Xedos Rodyti pranešimą
              Na, atrodo, kad kažkas visgi vyksta. Tik kažin kiek viskas pasikeitė per kokius pusę metų, ar čia normaliai juda ar vos vos tik.
              Sprendžiant pagal nuotraukose matomą technikos kiekį ir šviežias darbų žymes, viskas vyksta aktyviai, gerokai aktyviau nei prie tilto per Nerį.

              Comment


                Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                Įdomu kas tai per statinys? Praėjimas pėstiesiems po geležinkeliu? Ar tiltas per upę, kurios dar nespėjo iškasti?
                Tunelis gyvūnų migracijai?

                Comment


                  Parašė alga Rodyti pranešimą

                  Man tiks! Šiaip, persėdimas Kaune būtų visokeriopai geriau, nei dabartinis Kalab...Mockavoj.
                  Bet LTG niekaip nesugeba įsigyti prikabinamų vagonų ir lokomotyvo.

                  Comment


                    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
                    Tunelis gyvūnų migracijai?
                    Turbūt logiškiausias variantas.

                    Comment


                      Parašė Xedos Rodyti pranešimą

                      Na, atrodo, kad kažkas visgi vyksta. Tik kažin kiek viskas pasikeitė per kokius pusę metų, ar čia normaliai juda ar vos vos tik.
                      Pats gyvenu per gerą kilometrą nuo tiesiamos trasos, pravažiuoti ir matyti darbus tenka kiekvieną dieną, tai šioje atkarpoje kurią fotografavau (taip pat viaduko per Jonavos-Kėdainių-Šeduvos kelią ir esamą geležinkelį Vilnius-Klaipėda, bei tilto per Lankesos upę) statyba nuo praėjusios vasaros vyksta ypatingai smarkiai. Na lyginant su kitomis trasos vietomis, kurias teko matyti.

                      Comment


                        Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                        Tunelis gyvūnų migracijai?
                        Matyt, tame tarpe ir briedžių!

                        Comment


                          Parašė VLR Rodyti pranešimą
                          - ES: 'Estijos ir Latvijos didžiausi miestai Rail Baltica projekte galės iš projekto pinigų statytis kietas stotis, kai svarbiausia geografinė projekto dalis Lietuva, be kurios projektas nėra įmanomas apskritai, stočių negaus, nes fuck you'
                          - Lietuva: 'OK'
                          Būtų įdomu pasidomėti, kodėl taip įvyko. Gal ir yra tam gerų priežasčių, bet negaliu sugalvoti nei vienos potencialios šiuo metu.
                          Na jūs apsiraminkite su tom stotim. Čia ne koks oro uostas su daugybe lėktuvų visom kryptim ir patikrom. Į tą vieną traukinį atėjai ir įlipai tiesiai, nusipirkęs bilietą internetu net neužėjęs į stotį.

                          Comment


                            Būsimos "Rail Balticos" trasos būklės fiksavimas
                            Kelias A9 Šiauliai-Panevėžys tarp Gustonių stoties ir Berčiūnų

                            Foto 2024.04
                            Orientyras, kad reikia pradėti dairytis - posūkis į Berčiūnus
                            ​​​​​​​​​​​

                            ​​​​​​​​​​​

                            Būsima "Rail Baltica" trasa turėtų būti kažkur čia
                            Tačiau skirtingai nuo Žeimių čia žemės darbų dar neamtyti
                            ​​​​​​​​​​​

                            Vis dėlto yra šiokia tokia pažanga
                            Pirmą kartą matau, kad pirmiau įvykdoma elektrifikacija, o paskui tiesiamas pats geležinkelis ​​​​​​​​​​​
                            ​​​​​​​​​​​

                            Comment


                              Būsimos "Rail Balticos" trasos būklės fiksavimas

                              Kelias RK3017 Velžys-Jotainia-Pagiriai-Šėta, atkarpa tarp Pagirių ir Šėtos.
                              Būsima Rail Balticos vieta ties Bebrikių kaimu (Kėdainių r.)

                              Pastebėjau, kad žemėlapyje jau pažymėtos proskynos būsimoje geležinkelio trasoje, tai miškingoje vietovėje yra lengva atsekti būsimą RB trasą

                              www.mapy.cz

                              Bebrikiai. Posūkis važiuojant nuo Pagirių į Šėtą


                              Žvilgsnis atgal nuo kilometrinio ženklo. 9 km nuo Šėtos sankryžos


                              Šiaurinė kelio pusė


                              Tas namas turbūt bue kažkada nugriautas


                              Pietinė kelio pusė


                              Tolumoje matosi proskyna būsimoje RB trasoje
                              Paskutinis taisė Romas; 2024.04.03, 22:25.

                              Comment


                                Rygoje prasidėjo tilto statybos darbai (šaltinis - anglų kalba):

                                Rail Baltica bridge support structure construction begins

                                Construction of the first pillar of the Rail Baltica bridge across the Daugava has begun. The construction of the support structure will take place from a barge using special equipment, the builders “Bererix” said.

                                ...
                                https://eng.lsm.lv/article/economy/t...egins.a549297/

                                Comment


                                  Gerai, kad tas Rygos tiltas yra visai nesudėtingas ir ne komplikuotas ir dėl to nereiks laukti realios statybos pradžios 2 metus

                                  Comment


                                    Šiandien. Prakirto tilto statybvietės, Neries dešinįjį šlaitą.

                                    Click image for larger version

Name:	cde6a8df-2f47-46a1-8627-77207b2c4579.jpg
Views:	1591
Size:	574,1 kB
ID:	2122630 Click image for larger version

Name:	d64ad59f-54a9-4a53-a2e6-aa4b81a77a7f (1).jpg
Views:	1603
Size:	311,1 kB
ID:	2122629

                                    Comment


                                      Smėlio dėžė Jonavos r. prie rajoninio kelio Nr. 1505 Jonava-Čičinai-Smičkiai

                                      Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1233
Size:	227,4 kB
ID:	2123282 Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1242
Size:	416,5 kB
ID:	2123281 Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1232
Size:	439,7 kB
ID:	2123280 Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1241
Size:	305,3 kB
ID:	2123279

                                      Comment


                                        Užvakar ir vakar "permetinėjo" sijas per Jonavos-Kėdainių-Šeduvos kelią skirtų klojinių montavimui.

                                        Click image for larger version

Name:	image_50424065.JPG
Views:	860
Size:	1,35 MB
ID:	2124692 Click image for larger version

Name:	image_50423553.JPG
Views:	1208
Size:	1,20 MB
ID:	2124691

                                        Comment


                                          Parašė Lašas Rodyti pranešimą
                                          Šiandien. Prakirto tilto statybvietės, Neries dešinįjį šlaitą.
                                          Šiandien matosi kažkiek judesio, pietinėj pusėj savivarčiai, šiaurinėje žmogeliukai šlaito viršuje. Sorry už foto kokybę.

                                          Click image for larger version

Name:	railbalticajonavostiltas1.jpg
Views:	525
Size:	270,2 kB
ID:	2125251

                                          Click image for larger version

Name:	railbalticajonavostiltas2.jpg
Views:	516
Size:	305,2 kB
ID:	2125252



                                          -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X