Parašė Pilaitis
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
- 1 patinka
-
Ta stotis, kuri būtų arčiau miesto, irgi būtų skyleje ir toli nuo centro. Jei jau investuoti į atšaką tokio dydžio mieste tai tik į tokią, kuri eitų į centrinę dalį ir formuotų transporto mazgą su miesto VT ir autobusų centrine stotimi (per brangu). Kitu atveju tokia atšaka bus per brangus malonumas, nes stoties pritraukimas kiek arčiau prie centro didelio skirtumo nepadarys. Absoliuti dauguma žmonių tiek į tą, tiek į tą stotį važiuos automobiliais, mažesnė dalis - viešuoju ir nei tuo, nei tuo atveju skirtumo didelio nebus. Tramvajus laukuose su viena ar dvejomis stotelėmis tą papildomą atstumą gali įveikti per kokias penkias minutes, tad tramvajaus atveju į tolimąją stotį su VT būtų galima atvažiuoti ne ką lėčiau nei su autobusu į tą artimesnę stotį. Automobiliu važiuojant skirtumo baisiai didelio irgi nebūtų.
Dėl žemės išpirkinėjimo - tramvajus eitų viduriu kelių, kai traukiniams reiktų pirkti viską nuo nulio, tad taip, išpirkinėjimas būtų nepalyginamai brangesnis. Atšaka būtų itin sudėtingas ir brangus projektas su nedaug realios naudos. Geriausias atvejis būtų tiesiog pagrindinės RB linijos pritraukimas prie Panevėžio, tada galėtume pamiršti kalbas ir apie tramvajų laukuose, ir apie utopines atšakas, vedančias iš miestelio krašto į miestelio kraštą.Paskutinis taisė VLR; 2023.07.14, 16:04.
Comment
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Bet taip pat Varėna, Valkininkai, Lentvaris. Nuo gyvenviečių nutolusios stotys sukūrė naujus urbanizacijos centrus. Alytaus problema labiau ta, kad geležinkelis niekur neveda. Į Vilnių ne, į Kauną nekonkurencingai ilgai, nes lanku, o, surprise surprise, į Šeštokus alytiškiams važiuot dažnai nereikia.
Parašė VLR Rodyti pranešimąTa stotis, kuri būtų arčiau miesto, irgi būtų skyleje ir toli nuo centro.
Arčiau miesto esanti stotis yra nepalyginamai arčiau Panevėžio ir tokiu atstumu ramiai galima nuvažiuoti net ir dviračių, apie ką mes kalbame?
Tuo labiau, kad nematau jokių problemų ateityje Panevėžiui šiek tiek išsiplėsti link tos arčiau miesto esančios stoties, atstumas, kaip minėjau - vos 2km nuo esamų mikrorajonų ribos. Tuo tarpu iki naujosios stoties prie Gustonių Panevėžys neišaugs niekada, nebent stebuklingu būdu gyventojų skaičius išaugtų nuo 90k iki kokių 250k.
Jei jau investuoti į atšaką tokio dydžio mieste (...) Atšaka būtų itin sudėtingas ir brangus projektas su nedaug realios naudos. Geriausias atvejis būtų tiesiog pagrindinės RB linijos pritraukimas prie Panevėžio, tada galėtume pamiršti kalbas ir apie tramvajų laukuose, ir apie utopines atšakas, vedančias iš miestelio krašto į miestelio kraštą.
Dėl žemės išpirkinėjimo - tramvajus eitų viduriu kelių, kai traukiniams reiktų pirkti viską nuo nulio, tad taip, išpirkinėjimas būtų nepalyginamai brangesnis.
Įdomu, kaip reaguotum, jeigu vietoje tramvajaus iš tiesų būtų siūlomas vien tik monorailas?
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
Geležinkelio nutiesimo metu tiek senoji Varėna, tiek Valkininkai buvo 1-5 tūkst. gyventojų turintys bažnytkaimiai. Turbūt nelabai galima lyginti su penktuoju 90k+ gyventojų turinčiu miestu? Statom Naująjį Panevėžį?
Juokauji?
Arčiau miesto esanti stotis yra nepalyginamai arčiau Panevėžio ir tokiu atstumu ramiai galima nuvažiuoti net ir dviračių, apie ką mes kalbame?
Tuo labiau, kad nematau jokių problemų ateityje Panevėžiui šiek tiek išsiplėsti link tos arčiau miesto esančios stoties, atstumas, kaip minėjau - vos 2km nuo esamų mikrorajonų ribos. Tuo tarpu iki naujosios stoties prie Gustonių Panevėžys neišaugs niekada, nebent stebuklingu būdu gyventojų skaičius išaugtų nuo 90k iki kokių 250k.
Man atrodo tamsta nesi iki galo įsigilinęs į siūlomas alternatyvas. Čia nebūtų tiesiog ''atšaka'', o pilnavertė linija, per kurią važiuotų visi Railbaltica važiuojantys traukiniai, nes Panevėžyje planuoja ne tiesiog vietinė stotelė, o tarptautinė stotis. Tas pats, kaip Vilniuje yra linija per esamą keleivinę stotį ir aplinkkelis kroviniams per Vaidotus ir Nemėžį.
Tai kad ne, viduriu kelio eitų tik pačiame Panevėžyje, o maždaug nuo Pramonės pr. ir 1520 geležinkelio sankirtos - savo trasa per laukus. Sutinku, kad tramvajus užima mažiau vietos negu greitasis geležinkelis - bet tai būtų VT profanacija.
Įdomu, kaip reaguotum, jeigu vietoje tramvajaus iš tiesų būtų siūlomas vien tik monorailas?
- 1 patinka
Comment
-
Birniūkai, nisipykit.
Kažkada bandžiau trasuoti mažesnio greičio RB liniją per Panevėžį. Telpa, apeinant Pajuostį išlenda į esamą stotį ir greta siauruko išlenda į RBii. Pliusas - didžiulė stoties teritorija, kurioje daryk kokius tik nori hub'us ir depus.
Greitis mažas? Koks skirtumas, jei traukinys vistiek stoja? Ne visi traukiniai užsuks? Ekspresai ko gero irgi nestos Panevėžyje, taip kad mažas nuostolis.
Urbanistiškai irgi geriau kai HS geležinkelis atitrauktas nuo miesto.
Įvertinus plyno lauko investicijas ties Gustonimis / Daukniūnais, IMHO žymiau naudingiau turėti darbo jėgai imlias teritorijas mieste, o ne už jo ribų.
Comment
-
Aišku geriau stotis mieste, bet greitojo traukinio stotis už miesto irgi ne tragedija. Pvz., Prancūzijoje nemažai miestų turi greitojo traukinio (TGV) stotis už miesto, o regioninio centre. Pvz., Reimsas. Aišku, Prancūzijoje net mažesnuose Panevėžio dydžio miesteliuose VT yra superinis ir labai lengva patekt į tą centrą iš greitojo traukinio stoties. Kita vertus, jei Panevėžyje neįgyvens tramvajaus ir ten reikes pergrūstu autu važinėti kas valandą, tai tada variantas aišku tragiškasPaskutinis taisė TIME; 2023.07.15, 15:01.
- 1 patinka
Comment
-
Mano supratimu situacija yra tokia (pataisykite jei klystu): geriausias variantas buvo stotis prie Panevėžio, bet tas traukinys jau nuvažiavo (pun intended), nes yra patvirtintas ruožas pro Gustonis ir jis, kiek suprantu, tikrai bus tiesiamas. Jei mes tiesiame ir atšaką pro Panevėžio vakarinį kraštą, ta dalis pro Gustonis tampa, praktiškai, nebereikalinga ir sveikinimai, būsime pastatę dar vieną nereikalingą ruožą už nesavo pinigus. Kiek ES dar turės kantrybės su mūsų boratais aš nežinau, nes sveiku proto tokio Panevėžio HSR loop paaiškinti tikrai nebus įmanoma. Jei kam nors pavyks atšaukti dalį pro Gustonis ir pakeisti projektą, kad jis eitų pro Panevėžio vakarinį kraštą - medalis tam žmogui ir problemos nebėra. Jei ne, tai gal ir galim pabandyti su šita atšaka, bet ateityje tikiuosi, kad nepraslys ta perteklinė infrastruktūra kaip praslydo ta 'RB1' nesąmonė. Tikiuosi daug klausimų iš ES, daug atleidimų ir daug baudų vietiniams 'ekspertams'.
Dėl to tramvajaus varianto - man nėra suprantama, kodėl jam yra siūlomas atskiras kelias (su atskiru pylimu ir atskira elektrifikacija) prie geležinkelio ir kodėl negalima padaryti 'tram train' varianto, kuriame riedmenys dalinasi paprastais bėgiais ir elektros tiekimu (turi įtampos keitiklius) su traukiniais (Karsruhe Model). Panevėžys-Radviliškis ruožą vis tiek reikės elektrifikuoti ateityje, tai būtų galima pradėti nuo tų šešių ar kiek kilometrų - jokio praradimo valstybei. Reiktų tik pridėti trečią bėgį tame ruože (kaip padarė RB1), nes tiesti rusiškos vėžės mieste nesinorėtų. Bet paruošti ruožą iki miesto krašto kainuotų simbolinius pinigus. Jei pavyktu gauti investicijų tokiam tram train projektui, didžiausia dalis investicijų nusėstų mieste. Aišku reiktų pratęsti planuojamą liniją iki pat centro. Bet tai jau būtų labai rimta kompensacija už RB planuotojų pridarytas nesąmones.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąsveikinimai, būsime pastatę dar vieną nereikalingą ruožą už nesavo pinigus.
Parašė VLR Rodyti pranešimąKiek ES dar turės kantrybės su mūsų boratais aš nežinau
Parašė VLR Rodyti pranešimąsveiku proto tokio Panevėžio HSR loop paaiškinti tikrai nebus įmanoma
b) kažkas-kažkas, karinis mobilumas, alternatyva esamam maršrutui.
b) puikus būdas įsisavinti ES lėšas.
Comment
-
Parašė Lašas Rodyti pranešimą
Ir aš, aišku, vėl apie Vaškus... Vaškų stoties pasiekiamumas - 485 gyventojai (panašiai tiek likę miestelyje), čia aišku įtraukti Vaškai, kurie yra apie 5 km atstumu (tiesiąja) iki planuojamos stoties tačiau, nesudėtingų machinacijų būdu, galima suskaičiuoti, kad 5 km atstumu nuo stoties Vaškų seniūnijos teritorijoje gyvena 801, plius į 5 km atstumą patenka Namišių kaimas su 300 gyventojų. Išeina, kad 5 km atstumu gyvena - 1100 žmonių. Tačiau pasiekiamumas automobiliu... Vadinasi poreikiui esant stotimi pasinaudotu visi Vaškų seniūnijos gyventojai t.y. 2000, bei gretimų seniūnijų žmonės Saločių sen. - 2100, Namišių sen. - 700, Žeimelio sen. - 1600, Guostagalio sen. - 1000 ir netgi šalia arba netoli esančių Latvijos valsčių (Gailiši, Rundale ir Islice pagasts) 6200 gyventojų.
Ir aišku visiems (na absoliučiai daugumai) stoties vieta patogesnė būtu, kažkur šalia kelio "Joniškis - Pasvalys"
Comment
-
Parašė RALI-RI Rodyti pranešimąIr aišku visiems (na absoliučiai daugumai) stoties vieta patogesnė būtu, kažkur šalia kelio "Joniškis - Pasvalys"
Comment
-
Ministerija išpirks dalį „Rail Baltica“ būtinų sklypų prieš žemės paėmimo procedūras
Siekiant spartinti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statybą, Vyriausybė trečiadienį leido Susisiekimo ministerijai išpirkti reikalingus žemės sklypus ruožui nuo Lietuvos-Lenkijos sienos iki Jiesios.
Ministerija dar iki specialiojo plano patvirtinimo įsigis žemės sklypus ir jų dalis, reikalingas 14 objektų – tiltų, tunelių, viadukų – statybai.
„Tokį klausimą analogišką svarstėme dėl Kauno mazgo, dabar prašome Vyriausybės pritarimo visiems Susisiekimo ministerijos veiksmams, kad galėtume iki žemės paėmimo oficialių procedūrų pradžios išpirkti komerciniais pagrindais 154 žemės sklypus, identifikuotus ruože nuo Kauno link Lenkijos sienos objektams, kuriuos galėtume projektavimą ir statybas „Rail Baltica“ kontekste pradėti greičiau“, – pasitarime trečiadienį sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Specialusis planas turėtų būti patvirtintas iki šių metų pabaigos, tačiau pabrėžiama, kad ruožui būtinos teritorijos jau numatytos, todėl projektavimą ir statybą reikia pradėti nelaukiant, kol bus baigtos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros. Sklypai galėtų būti įsigyti per du–tris mėnesius.
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Ir kas tu toks, kad seniems geležinkelio projektavimo vilkams, suprojektavusiems ne vieną šimtą tūkstančių stočių, aiškinti kur turi būti keleivių stotis?
Pavartęs kelis dokumentus padariau tokią išvadą. Esmė, kad dabartinės stoties vietą padiktavo kita infrastruktūra. Iš pradžių toje vietoje buvo suplanuota geležinkelio pralanka, o apie stotį Vaškuose nebuvo net kalbos - planuota, jog bus stotis tik Joniškėlyje. 2021 m. buvo parengtas trasos techninis projektas (kurį vykdė užsienio kompanija), kur vėlgi nebuvo numatyta jokia stotis. Tik tada buvo pradėta galvoti apie daugiau stočių, ir tiesiog nuspręsta nieko nebekeisti - nors aš labai abejoju ar koks nors logiškai mąstantis planuotojas statytų stotį 5 km už miestelio, nors geležinkelis praeina pro pat miestelį.
Čia Jūsų interpretacijai ištrauka iš vystymo plano, 98-99 psl.
Vaškų geležinkelio stotis numatyta pralankos vietoje, planuojant ją kitoje vietoje, reikėtų perorganizuoti traukinių eismą dėl pakeistos geležinkelio pralankos vietos. Taip pat, įvertinus geležinkelio kelio geometriją ir geležinkelio statinius, projektuojamus RB Projekte, stotį planuoti toliau į šiaurę nėra galimybės, nes geležinkelio keliai suprojektuoti kreivėse, o į vienintelį tiesųjį ruožą, kurio ilgis apie 1,7 km, patenka kiti RB Projektu projektuojami statiniai – žaliasis tiltas ir pralaidos (didžiausias atstumas tarp projektuojamų statinių iki 600 m). Geležinkelio nuolydis šiame tiesiame ruože yra 3,55 ‰, toks nuolydis yra netinkamas geležinkelio stočiai.Šiauriau numatytos Vaškų geležinkelio pralankos stoties įrengimui tinkamas išilginio profilio nuolydis yra tik iškart už Vaškų pralankos, tačiau šis ruožas patenka į dvipuses raidės S formos 4000 m ir 3100 m spindulių horizontaliąsias kreives, taip pat RB projektu šioje vietoje projektuojamas automobilių viadukas bei geležinkelio pralaidos. Siekiant planuoti Vaškų keleivinę (pasienio) geležinkelio stotį toliau į pietus būtų nutolstama nuo Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos. Artimiausias tiesus geležinkelio ruožas su tinkamu išilginiu profiliu į pietų pusę yra už apytiksliai 5 km, ties 4+200 km (pagal RB Projektą). Tokiu atveju atstumas iki Vaškų miestelio sumažėtų per 3,5 km, tačiau tinkamo geležinkelio ruožo ilgis yra apie 850 m, kuris yra apribotas projektuojamomis pralaidomis ir netinkamu geležinkelio išilginiu profiliu. Nurodyto ruožo ilgio nepakanka tinkamai išvystyti keleivinę geležinkelio stotį.
Aš tikiuosi, kad rajono savivaldos atstovai, miestelio bendruomenė nenumos ranka į tokias nesąmones. Aš asmeniškai irgi išsiųsiu raštą su tuo, ką surašiau čia.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąMano supratimu situacija yra tokia (pataisykite jei klystu): geriausias variantas buvo stotis prie Panevėžio, bet tas traukinys jau nuvažiavo (pun intended), nes yra patvirtintas ruožas pro Gustonis ir jis, kiek suprantu, tikrai bus tiesiamas. Jei mes tiesiame ir atšaką pro Panevėžio vakarinį kraštą, ta dalis pro Gustonis tampa, praktiškai, nebereikalinga ir sveikinimai, būsime pastatę dar vieną nereikalingą ruožą už nesavo pinigus. Kiek ES dar turės kantrybės su mūsų boratais aš nežinau, nes sveiku proto tokio Panevėžio HSR loop paaiškinti tikrai nebus įmanoma. Jei kam nors pavyks atšaukti dalį pro Gustonis ir pakeisti projektą, kad jis eitų pro Panevėžio vakarinį kraštą - medalis tam žmogui ir problemos nebėra. Jei ne, tai gal ir galim pabandyti su šita atšaka, bet ateityje tikiuosi, kad nepraslys ta perteklinė infrastruktūra kaip praslydo ta 'RB1' nesąmonė. Tikiuosi daug klausimų iš ES, daug atleidimų ir daug baudų vietiniams 'ekspertams'.
- 13 patinka
Comment
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Kol tokie dundukai, tarybiniai "transporto inžinieriai" diktuos viešąją nuomonę Panevėžio mieste, tai nereikia tikėtis jokio proveržio. Petrolheadsai gonna petrolheadint.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimąKiek geležinkelio stočių buvo pastatyta Lietuvoje per pastaruosius 30 metų?
Comment
-
O, tai čia reiškia kad rangovas vis negauna komados pradet. Tai čia taip, ironizuojant biški tskant. O jei rimčiau tai ko ten trūksta kad pradet? Kad vyriausybe neveikli tai aišku bet ko konkrečiai jie ten neatliko kad darbu tempai kolkas beveik nuliniai? Leidimų kokių nors ar ko? Gal pinigų?
Comment
Comment