Parašė Gator
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
- 3 patinka
-
Elementaru:
nutiesi bėgius, paliksi stotis - rb2 galės kursuoti.
Atnaujinsi stotis, nenutiesi bėgių - rb2 negalės kursuoti.
Bėgiai svarbiau, nei stoties atnaujinimas.
Gal būtų ne ant tiek daug svarbiau jei imtume neegzituouantį variantą, kad išvis nebūtų nei Kauno nei Vilniaus stoties.
Bet imame variantą, kad jos yra, tik neatnaujintos.
O, kad atnaujinimas stočių svarbu, tai ir aš, ir Ingrida supranta.
Tai neprieštarauja faktui, kad svarbiau bėgius turėti, nei atnaujinti stotis.
- 8 patinka
Comment
-
O tai pala, kas vyksta su Vilniaus traukiniu stoties atnaujinimu, lyg tais buvo kalbeta apie pradzia 2023-2024, bet nieko neagirdet apie tai? Supranatama, kad projektas yra didelis ir rimtai bei tures ilgalaike reiksme, todel planavimas ir projektavimas yra sudetingas procesas, bet toks infromacijos stilis neramina jau.
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąElementaru:
nutiesi bėgius, paliksi stotis - rb2 galės kursuoti.
Atnaujinsi stotis, nenutiesi bėgių - rb2 negalės kursuoti.
Bėgiai svarbiau, nei stoties atnaujinimas.
Gal būtų ne ant tiek daug svarbiau jei imtume neegzituouantį variantą, kad išvis nebūtų nei Kauno nei Vilniaus stoties.
Bet imame variantą, kad jos yra, tik neatnaujintos.
O, kad atnaujinimas stočių svarbu, tai ir aš, ir Ingrida supranta.
Tai neprieštarauja faktui, kad svarbiau bėgius turėti, nei atnaujinti stotis.
Čia kaip pirkdamas naują mašiną, kurią, be kita ko, kažkas kitas dar apmokėtų tau 85%, paprašytum, kad ant jos neuždėtų ratų ir numinusuotų jų kainą, nes "variklis svarbiau" ir mes "koncentruojamės labiau ant variklio", kai visi kiti normalūs žmonės, pirkdami naują mašiną ir neatsisakydami ratų, pasak jos būtų tokie, kurie "koncentruojasi labiau į ratus". Tai būtų tiesiog absurdas. Nebent yra kažkokia papildoma ir labai tikslingai sukurta motyvacija stočių nestatyti ir, pavyzdžiui, prataškyti tuos "sutaupytus" pinigus kažkam kitam, kas galbūt duotų daugiau greitų politinių taškų Šimonytės partijai artėjant rinkimams.
Lietuva šiai dienai, beje, nusitiesė lygiai 0km RB bėgių. Neskaitant RB1 nesąmonės. Kaip ir latviai su estais. Dar labai didelis klausimas, kas pirmiau savo šalies teritorijoje nuties visus reikalingus bėgius.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimąO tai pala, kas vyksta su Vilniaus traukiniu stoties atnaujinimu, lyg tais buvo kalbeta apie pradzia 2023-2024, bet nieko neagirdet apie tai? Supranatama, kad projektas yra didelis ir rimtai bei tures ilgalaike reiksme, todel planavimas ir projektavimas yra sudetingas procesas, bet toks infromacijos stilis neramina jau.
Klausimas, kodėl tai nebuvo daroma su ES finansavimu? Nežinau, bet spėčiau dėl to, kad mūsų plūgai, net esant 85% ES subsidijai, nusprendė, kad likę 15% visvien yra "per brangu" ir geriau tuos pinigus tiesiog šiaip kur nors išmesti.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Nevyksta niekas. LTG savo dalies nefinansuos, nes nu neturi iš ko dėl uoliai taikomų sau sankcijų. Centrinė valdžia, ypač po tokių Šimonytės pareiškimų, matyt kad irgi neduos finansavimo. VMS vieni nepaveš tokio lygio projekto. Ypač turint omeny, kad bus kišami pinigai į naujas gatves, tunelius ir panašius dalykus, kas bus miestui labai didelė našta ir užtikrins, kad ilgiems metams į priekį neišgalėsim praktiškai jokio rimtesnio projekto.
Klausimas, kodėl tai nebuvo daroma su ES finansavimu? Nežinau, bet spėčiau dėl to, kad mūsų plūgai, net esant 85% ES subsidijai, nusprendė, kad likę 15% visvien yra "per brangu" ir geriau tuos pinigus tiesiog šiaip kur nors išmesti.
Man del gelezinkelio stoties idomiausia nuomone forumieciu, kurie turi inside'u. Zinau, kad tokiu cia turim
Comment
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Del Simonytes pasakymo, tai as suprantu, kad pas mus vyriausybe duoda didesni prioriteta begiu ir infrastrukturos tiesimui ir su tuo susijusiu zemes paemimu, poveikio aplinkai vertininmams ir projektavimui, kas yra sunkus ir ilgas procesas. Tai ypac svarbu, jei mes norim Rail Baltica 3 iki Klaipedos turet greit, o ne kazkada 2040m. Stociu pertvarkas ir projektavimus pilnai gali atlikti Vilniaus, Kauno ir Panevezio savivaldybes. Valstybe skiria tik galutini finansavima. Jei VMS nesugeba pavezti stoties projekto, tai yra liudna, nes nu tai ka jie is viso gali pavezti tada iskyrus PR kampanijas. Cia lygiai tas pats su Vilniaus VT. Blogas VT, bet mes nieko nedarysim, tegul kazkas padaro uz mus, tarkim vyriausybe.
Man del gelezinkelio stoties idomiausia nuomone forumieciu, kurie turi inside'u. Zinau, kad tokiu cia turim
Ir kalba eina ne tik apie Vilniaus stotį. Yra bent jau Vilnius Connect projektas, kurį tereikia įgyvendinti. O kas bus su Kauno stotimi? Nieko apie tai negirdėti, kas, mano supratimu, reiškia, kad Kauno stotyje išvis nenumatomi jokie pokyčiai, išskyrus tai, kas būtina pačių bėgių nutiesimui ir elektrifikacijai. Kauno valdžia irgi apie tai nė žodžio. Man tai atrodo žiauriai žiauriai fishy ir ima kvepėti RB1 vol.2, kai bus padaryta neaišku kas, neaišku kodėl ir neaišku, kas bus už tai atsakingas. Tiesiog nežiūrima rimtai į šitą turbūt svarbaiusią projektą Baltijos šalių istorijoje.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Čia ir yra man keistai skambanti dalis. Jei Lietuva skiria "prioritetą", kaip Šimonytė sako, "bėgiams", tai kur b*et tie bėgiai? Kodėl mes jų tik 0.00km nutiesėm iki šiol? Kam išvis kalbėti apie prioritetus, kai turim 85% finansavim1 VISKAM, o kontraktoriai yra samdomi užsienyje ir problemų dėl resursų nėra? Skamba labiau kaip bandymas glaistyti kažkokį esamą ar numatomą major fakapą, kai reiks paaiškinti, kodėl nesugebėjom susitvarkyti stočių, vykdydami tokį svarbų projektą.
Ir kalba eina ne tik apie Vilniaus stotį. Yra bent jau Vilnius Connect projektas, kurį tereikia įgyvendinti. O kas bus su Kauno stotimi? Nieko apie tai negirdėti, kas, mano supratimu, reiškia, kad Kauno stotyje išvie nenumatomi jokie pokyčiai, išskyrus tai, kas būtina pačių bėgių nutiesimui ir elektrifikacijai. Man tai atrodo žiauriai žiauriai fishy ir ima kvepėti RB1 vol.2, kai bus padaryta neaišku kas, neaišku kodėl ir neaišku, kas bus už tai atsakingas. Tiesiog nežiūrima rimtai į šitą turbūt svarbaiusią projektą Baltijos šalių istorijoje.
Dabar del stociu. Atskirti stotis nuo gelezinkeliu tiesimo yra gerai, nes:
1) Stociu statyba ir gelezinkelio tiesimas yra drastiskai atskiri projektai. Jie reikalingi skirtingi rangovai, rizikos yra visai kitokios, kainos irgi.
2) Stotys yra miestu dalis. Stoties statybose dalyvauja miestai ir/arba regionai. Kaip matome su Kaunu, Paneveziu, ten dirba truputi j*bnuti zmones tuo klausimu. Vilniui stoties pertavrka buvo spaudzia is miesto puses, todel ir matome rezultata. O tuot tarpu Panevezy tikejosi, kad jiem kazkas padarys viska. Kaip zinom LG keleiviai nelabai rupi, tai kol savivaldybes pacios neprades spausti LG ir Susiekimo Ministerijos, tol nieko nebus. LG ir Susiekim Ministerija gali numatyt ir pastatyt gelezinkeliu infrastruktura stociai su Rail Baltica projektu, savivaldybe turi numatyt vieta stociai.
3) Sustojusios ar veluojancioss stoties statybos yra geriau negu gelezinkelio, todel mazinant rizikas stotys statomos atskirai. Jei netycia sustotu gelezinkelio statyba, kainos gali zymiai labiau issipust ir paveikti, tiek suplanuotu kroviniu, keleiviu vezima, bei vagonu uzsakymus ir pan. Sustojus stoties statybom traukiniai vis tiek riedetu. Taip pat, isskirti pinigu stociai galima tiek is savivaldybes, tiek is valstybes biudzetu, tiek is verslo, jei daromas kazkoks prekybos centras, arba Vilniaus atveju- parduodant nenaudojama gelezinkeliu infrastruktura. Gelezinkeliui pinigus galima isskirti praktiskai tik is valstybes biudzeto ir koreguoti gelezinkeli yra zymiai sunkiau jei isauga kastai. Terminai, kaip minejau anksciau, irgi negali but nukeliami lengav ranka.
Siaip tikiuosi, kad tiek Kaunas, tiek Panevezys susivoks pradet statybas, ypac kai Kaune, kaip ir Vilniuj yra nemazai nenaudojamos gelezinkelio infrastrukturos, kuria pardavus, agalima prasifinansuot gelezinkelio stoties ir prieeigu rekonstrukcija. O del Panevezio, nu tegul chebra pajudina sedimasias ir veikia. Verkia, kad negerai jei nebus stoties, bet ir aiskina, kad jie ne prie ko cia (https://www.delfi.lt/miestai/panevez...lbama-92601713). Marijampole regionine stoty tures, o Paneveziui buvo vienodai iki paskutines minutes. Durniu ir baznycioj musa, kaip sakant.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Nepadaryta, nes uztruko zemes paemimas (kas Lietuvoj daznai buna tiesiog teismu karusele), bei pats planavimas. Pas mus nauju gelezinkeliu nebuvo nutiesta paskutini 100 metu ar daugiau, tik nuardyt sugebedavo. Tai patirities 0 budavo, todel projektai ir uztrunka. https://www.railbaltica.org/lt/rail-...arbu-pirkimai/ bent jau pirkimai vyksta ir 2024 prasides statybos. Kiek tenka latviai jau prapute 42% finansavimo (https://bnn-news.com/ministry-report...baltica-242845) nepradejusi net begiu tiesti, kas reiskia, kad gali pritrukti pinigu gelezinkeliu infrastrukturai. Jei jie turesstotis, bet netures begiu iki ju, tai bus problema, kad stotys bus i niekur.Paskutinis taisė John; 2023.03.18, 02:01.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Sorry, bet čia nesąmonė. ES duos daugiau pinigų, jei tik reiks. ES tokius projektus vos ne per prievartą mums kišą, tik imkit. Tas, beje, galioja ir tramvajams ir viskam kitam, kas tik yra "green". Pinigų problema RB projekte yra absoliučiai paskutinėje vietoje. Problema yra nebent ta, kad mūsų plūgų valdžia, o ir visuomenė, supranta nebent kelių rekonstrukcijų ir asfaltavimo naudą. Visa kita yra "nesąmonė", "per brangu" ir "kosmodromas". Pradedu bijoti, kad per savo beviltišką bukumą ir provincialumą rezultate su*isim visą RB projektą tiek sau, tiek, tikėtina, ir kaimynams. Jau turim visai neblogą track-recordą kaip pra*isti 360 milijonų tiesiant niekam nereikalingus bėgius. Neturėtų kilti didelių sunkumų panašiu principu iššvaistyti ir dar kelis milijardus.
Comment
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
RB finansavimui yra atskirai eilute ir i ja imest daugiau pinigu yra sunku, nes reik perziuret visa biudzeta ir del to prasideda visokios problemos. Zaliam transportui yra atskiros eilutes, taip pat eina pinigai is ES investiciniu banku, kur su biudzetu nera susije. Stociai gaut pinigu yra lengviau negu begiams, nes pilna visokiu biurokratiniu kliuciu. Taip, pritariu, kad i VT, kaip i tramvajus, kur nors Vilniuj, Kaune ar Klaipedoj, musu biurokratai ziuri aplaidziai, ypac i pinigus, kuriuos gali gauti is ES ir jos finansiniu insrumentu. Bet nederetu lygint, RB pinigu su kitais ES pinigais, nes jie skiriasi. Siuo atveju pas mus fokusas geras, bet pas estus ar ypac Latvius gali but problemu, jei pasibaigs pinigai, o gelezinkelis nebus uzbaigtas.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Vienas dalykas, kurio nebus, tai ES nepaliks Latvijos ar Estijos be RB bėgių. Let's be real, ES viską jiems prafinansuos nuo A iki Z. Net ir 95% prafinansuotų, jei gražiai paprašytų (5% tik kaip minimus threshold, kad šiap casually visko neišvogtų). O stotims, kurias sugalvosim statytis kažkada vėliau užbaigę pagrindinį projektą, gali ir nepasiūlyti pinigų. Kas gaunasi su mūsų "geru fokusu", jau matėm su RB1, kai už 360 melejonų prisifokusavom niekam nereikalingų bėgių ir viadukų Marijampolėje.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Palikt tai nepaliks, bet uzsites ir nuskaiciuos pinigus nuo kitu projektu. Niekas nesako, kad nereikia stociu tvarkyt/statyt Lietuvoj, tiesiog ta galima laisvai daryt is kitu lesu ir be rizikos apsipazorint, isleidziant visus pinigus ir prasant dar ir dar laiku viska padarant. Dar reik nepamirst, kad mes ir Rail Balticos 3 iki Klaipedos norim, tai nereik cia prisidaryt problemu, kad paskui finansavimo negautume. Mes tampam jau turingu ES krastu, todel dideli projektai nebera aklai finasuojami ir yra reikalaujama atsakomybes, antraip, buna tiesiog nuimami pingai.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Iš kokių "kitų lėšų"? Kas tas lėšas duos? Kodėl Lenkija, Latvija, Estija ir visos kitos Rytinės ES šalys prasifinansuoja viską už ES finansavimą, o mes, kaip visada, būname "gudresni", "sutaupome" ir neprasifinansuojame nieko? Ar tiesiog neliksime prie suskilusios geldos?
Ka manau svarbu paminet, kad valstybe neretai nenori skolintis, nes "sutaupys", nors realia-ne. Vis dar tvyro kazkokia 2008 krizes sukelta baime, kad valstybe prasiskolins ir bus blogai. Nors didesnis skolinimasis tarptaunese rinkose leistu valstybei igyvendint daug daugiau reikalingu infrastrukturos projektu, kurianciu bendra nauda ir dar idarbint daugiau Europos finansiniu instrumentu teikiamu pinigu (ne parameles, ebt lengvatiniu paskolu).
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Tai čia ir esmė, kad Latvija ir Estija turės IR bėgius IR stotis. Skirtingai, nei aiškina Šimonytė, jie neskiria "daugiau dėmesio stotims", o tiesiog kartu statosi viską, nes kitaip daryti būtų elementari kvailystė. Tuo tarpu Lietuva, kaip reikia suprasti iš Šimonytės užvėmimo, statysis TIK begius, o stočių kažkodėl nestatys. Tokiame kontekste sakyti, kad "bėgiai yra svarbiau" yra vsiška nesąmonė, nes nėra absoliučiai jokios priežasties tai išskirti iš bendro RB projekto, nes stotys yra absoliučiai esminės ir integralios projekto dalys.
Aš supratau, kad prioriteta bėgiai, bet bus ir planuotos stotys (gaila, kad ne tiek gerai kiek pas kitus kaimynus).
Aš suprantu jos pasakymą maždaug tokiu principu:
Aišku geriausia viską kartu turėti. Tarkim jei laikas 2027 (čia iš lempos), tai geriausia ir bėgiai, ir stotys, kad būtų baigti 2027.
Bet kadangi tokiose statybose būna visko ir nevisada idealiai abu dalykai baigiasi tuo pat laiku, tai iš dviejų blogesnių dalykų:
a) bėgiai 2027, o stotys 2028
b) stotys 2027, o bėgiai 2028
Man aiškiai geresnis variantas yra variantas a. Kadangi a variantu trakiniai riedėt galės pradėti anksčiau nei variantu b.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimą
Na aš tai nesupratau iš jos pasakymo, kad Lietuva statysis tik bėgius.
Aš supratau, kad prioriteta bėgiai, bet bus ir planuotos stotys (gaila, kad ne tiek gerai kiek pas kitus kaimynus).
Aš suprantu jos pasakymą maždaug tokiu principu:
Aišku geriausia viską kartu turėti. Tarkim jei laikas 2027 (čia iš lempos), tai geriausia ir bėgiai, ir stotys, kad būtų baigti 2027.
Bet kadangi tokiose statybose būna visko ir nevisada idealiai abu dalykai baigiasi tuo pat laiku, tai iš dviejų blogesnių dalykų:
a) bėgiai 2027, o stotys 2028
b) stotys 2027, o bėgiai 2028
Man aiškiai geresnis variantas yra variantas a. Kadangi a variantu trakiniai riedėt galės pradėti anksčiau nei variantu b.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąDar įdomu, ką Šimonytė turi omeny sakydama "ir kitai infrastruktūrai"? Tikiuosi, čia kalba eina ne apie signalizaciją ir elektrifikaciją? Nes jei klos tik bėgius, o kitką išvogs ir šitie dalykai vus daromi "kažkada vėliau", tai turėsim literaliai RB1 vol.2.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Depai, elektrifikacija ir t.t. Greitoji veze nebuna ne elektrine ir be signalizacijos. As nelebai suprantu, kokio velnio tiek spamint temoj? Jau atrodo viskas isaiskinta, kokia yra logika, del tokio gelezinkelio statybos modelio. Bet ne vis tiek reik karksek, "isvoks", "nepastatys", "valdze vagei".
Comment
Comment