Kodėl tada nestatyti bendro terminalo Klaipėdos - Panevėžio ir Rail Baltica linijoms? Panevėžys taptų hub'u iš kurio būtų galima geležinkeliu ganėtinai tiesiai pasiekti visus didžiausius Lt miestus ir Rygą.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Turėtų pajudėti iš mirties taško geležinkelio tilto per Nerį ties Jonavą statybų darbai. Teismas: Ispanijos bendrovė nebestabdys geležinkelio tilto per Nerį projekto.
https://structum.lt/straipsnis/rekor...mirties-tasko/
- 3 patinka
Comment
-
Pradėti istoriniai viešieji pirkimai dėl greitojo geležinkelio linijos „Rail Baltica“ elektrifikavimo
https://www.railbaltica.org/lt/prade...ektrifikavimo/
2022 m. birželio 1 d. bendra „Rail Baltica“ įmonė „RB Rail AS“ paskelbė viešąjį pirkimą dėl „Rail Baltica“ energijos posistemio projektavimo ir statybos visoje „Rail Baltica“ linijoje – nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos bei nuo Kauno iki Vilniaus. Visos „Rail Baltica“ linijos energijos posistemio diegimas konsoliduota tvarka leis visiškai užtikrinti saugos ir sąveikos reikalavimus bei maksimaliai padidinti masto ekonomijos teikiamą naudą, todėl „Rail Baltica“ linijos projektavimas ir statyba taps didžiausiu geležinkelio elektrifikavimo projektu, pagal kurį bus diegiama bendra sistema.
Viešasis pirkimas bus vykdomas dviem etapais, o jį planuojama užbaigti iki 2023 m. pabaigos. Energijos posistemis apima šiuos pagrindinius komponentus: aukštos įtampos prijungimo taškai, skirti traukos pastotėms prijungti prie viešųjų aukštos įtampos elektros tinklų, traukos elektros pastotės, oro kontaktų sistema, energijos valdymo sistema ir kiti komponentai, tiesiogiai susiję su energijos posistemiu.
- 3 patinka
Comment
-
-
Parašė felar Rodyti pranešimąČia nesusiję tiesiogiai su Rail Baltica, bet kaip tik šiuo metu DE nevyriausybinė organizacija MitOst vykdo projektą tarpvalstybinių naktinių traukinių lobinimui - https://trainsforeurope.eu/. Projektą runnina pro-Europietiškas britas Jon Worth, kuris yra Die Grunen narys. Die Grunen yra DE partija, kuri tapo šviesoforinės koalicijos dalimi, kuri laimėjo rinkimus. Per savo rinkiminę programą net buvo nupaišę tokią fantastinę schemą kur atseit visa Europa 2030 sujungta naktiniais traukiniais - https://trainsforeurope.eu/a-swift-a...t-train-plans/.
Kaip šio projekto dalimi tas pats Jon Worth greitu metu traukiniais keliaus per visą Europą. Tai kelionei yra paleistas atskiras puslapis https://crossborderrail.trainsforeurope.eu su detaliu maršrutu. Latvijos, Lietuvos atkarpa išsiskiria tuom, kad šiuo metu čia praktiškai nėra galimybės keliauti traukiniu tarp šalių. Nuo Daugpilio iki Turmanto teks 25km minti, o nuo Marijamolės iki Suvalkų išvis 80km dviračiu Kažkada vasarį šita organizacija netgi rašė atvirą laišką LT/LV valdininkams, kad WTF Kaunas Europos kultūros sostinė 2022 neturi jokio susisiekimo geležinkeliu su kaimyninėm šalim https://kaunas.trainsforeurope.eu/. Berods buvo kažkokia labai minor reakcija LT apie tai.
Žodžiu bus įdomu sekti tą jo kelionę. Visos kelionės metu planuoja susitikinėti su vietos aktyvistais, rail fanais ir pan. Twitteryje užsiminė, kad birželio 22 d. bus Vilniuje. Jeigu kam kas domitės šia tema ir būtų įdomu susitikti parašykite, turiu kontaktą.
https://crossborderrail.trainsforeur.../event-signup/
- 3 patinka
Comment
-
Parašė felar Rodyti pranešimą
Primenu, kad trečiadienį (birželio 22 d.) vyks neformalus mini meetup’as su Jon Worth. Kas netingit ateikit pasikalbėti apie traukinius Lietuvoje ir Europoje. 19:30 In Vino, Aušros vartų g. 7:
https://crossborderrail.trainsforeur.../event-signup/
- 8 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Tas bičas tikrai supranta geležinkelių reikalus. Jei bus proga, paklausiu jo, ką mano apie RB1. Ir šiaip respectas jam, nes žmogus turbūt niekada net nebuvęs šitame regione, puikiai suvokia, koks absurdas ir nesąmonė yra tas faktas, kad šiandien tarp Baltijos šalių nėra jokio tarptautinio traukinių maršruto. Kas šiaip jau yra absoliučiai skandalinga ir tiesiog nesuvokiama.
- 5 patinka
Comment
-
Teko sudalyvauti susitikime. Labai ačiū felar už pasidalinimą. Tas bičas Jon Worth disponuoja nesuvokiamo dydžio žinių bagažu apie viso pasaulio ir ypač ES geležinkelių transportą nuo konkrečiuose maršrutuose naudojamų traukinių riedmenų iki ES transporto strategijos. Biškį niūrokai piešė RB ateities galimybes ir stebėjosi projekto komplikuotumu ir nerealistiškomis užbaigimo datomis. Ir tuo faktu, kad dar net nepradėti riedmenų pirkimai, nes, pasak Jon'o, norint atidaryti bent kurią iš RB atkarpų 2026, riedmenis reikėjo užsakyti prieš du metus.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąTeko sudalyvauti susitikime. Labai ačiū felar už pasidalinimą. Tas bičas Jon Worth disponuoja nesuvokiamo dydžio žinių bagažu apie viso pasaulio ir ypač ES geležinkelių transportą nuo konkrečiuose maršrutuose naudojamų traukinių riedmenų iki ES transporto strategijos. Biškį niūrokai piešė RB ateities galimybes ir stebėjosi projekto komplikuotumu ir nerealistiškomis užbaigimo datomis. Ir tuo faktu, kad dar net nepradėti riedmenų pirkimai, nes, pasak Jon'o, norint atidaryti bent kurią iš RB atkarpų 2026, riedmenis reikėjo užsakyti prieš du metus.
Gal net greičiau atsiras nei jungtis į Rygą?
Tiesiog įsivaizduoju tai kaip realistiškesnį projektą, keleivių bazė yra ir panašūs dalykai.
...nes dėl pačios Rail Baltikos ir man kažkokie red flag'ai galvoje dėl datų, nes nieko negirdėti dėl pasiruošimo, tiek kad žemės išpirktos bėgiams.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Kaip dėl Vilnius-Kaunas modernizacijos, kažką kalbėjo?
Gal net greičiau atsiras nei jungtis į Rygą?
Tiesiog įsivaizduoju tai kaip realistiškesnį projektą, keleivių bazė yra ir panašūs dalykai.
...nes dėl pačios Rail Baltikos ir man kažkokie red flag'ai galvoje dėl datų, nes nieko negirdėti dėl pasiruošimo, tiek kad žemės išpirktos bėgiams.
Pasak Jon'o su tikruoju RB projektu keistai atrodo tai, kad jei 2026 bus užbaigta pirmoji atkarpa, kuri tikriausiai bus Kaunas-Ryga, jai tikriausiai kils problemų su riedmenimis, nes juos reikėjo užsakyti dar prieš porą metų. Normalūs nauji EMU nėra kažkas, ką tiesiog nusipirksi rinkoje off the shelf. Tai su tuo jau pavėluota ir gali kilti problemų dėl linijos paleidimo laiku. Kita problematiška vieta yra Lenkija, kuri nepanašu, kad labai skubėtų su 240km/h geležinkeliu iki Lietuvos sienos. Kol kas tarp Varšuvos ir Bialystoko yra 160km/h (ir tai ne visur) elektrifikuotas dvikelis, o į šiaurę nuo Bialystoko išvis velniava.
- 9 patinka
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąŠiandien LRT buvo LG kažkoks ten vienas vadovų, tai minėjo (ne RB, o Vilnius - Klaipėda temoje), kad prieš 2 metus reikia traukinius užsakyt.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
RB bus reikalingi minimum 250km/h palaikantys traukiniai. Vilnius-Klaipėda turbūt bus 140-160km/h, kas yra šiek tiek skirtingos kategorijos ir tikriausiai skirtingas prieinamumas bei gamybos terminai.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąTeko sudalyvauti susitikime. Labai ačiū felar už pasidalinimą. Tas bičas Jon Worth disponuoja nesuvokiamo dydžio žinių bagažu apie viso pasaulio ir ypač ES geležinkelių transportą nuo konkrečiuose maršrutuose naudojamų traukinių riedmenų iki ES transporto strategijos.
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąKiek metų tas Džonas dirba geležinkeliuose?
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąKiek metų tas Džonas dirba geležinkeliuose?
Comment
-
Kitą savaitę prasideda Rail Balticos tilto per Nerį ties Jonavą statybos.
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...ik-64-mln-euru
- 14 patinka
Comment
-
Kas čia rašė apie keleivinius riedmenis. Niekas jų nepirks, nes nesutarta, kuris iš Pabaltijo geležinkelių bus keleivių vežėjas. Nei viena valstybė nenori užsikrauti sau nuostolių naštos, todėl akivaizdu, kad negali būti daugiau nei vienas vežėjas, bendrai kofinansuojamas. Todėl dėl vežėjo - tikriausiai bus steigiamas bendras vežėjas, kurį lygiomis dalimis dotuotų Lietuva, Latvija ir Estija. Kas jį steigtų - tiesiogiai valstybė ar per savo geležinkelių kompanijas - atviras klausimas. Yra dar ir kitas variantas - skelbti tarptautinį konkursą vežėjui. Kas blogai - dotacijos nuplauks į užsienį. Bet kokiu atveju, kol nebus kompanijos, kuri bus atsakinga už pervežimus RB, tol kalbos apie keleivinius riedmenis yra per ankstyvos.
Parašė John Rodyti pranešimą
Tas bičas tikrai supranta geležinkelių reikalus. Jei bus proga, paklausiu jo, ką mano apie RB1. Ir šiaip respectas jam, nes žmogus turbūt niekada net nebuvęs šitame regione, puikiai suvokia, koks absurdas ir nesąmonė yra tas faktas, kad šiandien tarp Baltijos šalių nėra jokio tarptautinio traukinių maršruto. Kas šiaip jau yra absoliučiai skandalinga ir tiesiog nesuvokiama.Paskutinis taisė Al1; 2022.07.22, 17:40.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąViskas suvokiama ir normalu: geležinkeliai valdžiai nafig nereikalingi. "Normalūs" važinėja savo automobiliais, skraido lėktuvais, o lochams reikia sėdėti vietoje arba tegul važiuoja autobusu. Dabar jau aiškėja, kad ir krovinių vežims nafig nereikalingas, nes visas tranzitas sužlugdytas... Tik nereikia pasakų apie vertybes ir solidarumą. Sau į kojas visų pirma nereikia šaudyti. Tuoj naudingiau trumpuoju laikotarpi taps pridavinėti bėgius ir riedmenis į metalo laužą, nei užsiimti pervežimais. Todėl ir RB yra projektas ne dėl susisiekimo gerinimo, o dėl didelių pinigų įsisavinimo, ir visiškai nesvarbu, kas bus ją nutiesus. Pavyzdys - RB iki Kauno. Kelis metus tik palaikiai keleiviniai traukiniai savaitgalį. Nuo pernai liepos po kelias krovininių traukinių poras per savaitė, vidutiniškai mažiau nei viena pora per parą...
Ar Vyriausybė privalo nusipirkti traukinį ir rengti posėdžius kaskart kitame mieste? Kas nors trukdė LG kroviniu pervežėjams naudoti Europinę vėžę iki Mockavos, Šeštokų ar Marijampolės? Kol kas matau tik paverkimus koks geležinkeliams neteisingas yra pasaulis. Vežkit, o ne verkit. Ir vežkit tinkamu laiku, o ne tuomet, kai tą leidžia geležinkelio stotelės valytoja.
Comment
-
Kol nebuvos nutiesta linija iki Palemono, Kaune ji baigėsi keleiviniu peronu. Taip, galima vežti vieną kitą vagoną ir iškrovinėti ar pakrovinėti jį rankomis kad ir nuo to 1435 mm kelio Kaune, kur yra geresnis privažiavimas autotransportu (yra ten tokia vieta). Bet tai nerimta ir galėtų būti daroma tik karo atveju... Marijampolėje irgi beveik ta pati situacija. Iki Šeštokų ar Mockavos ir taip vežama, perkraunant ant (iš) 1520 ar ant (iš) autotransporto ir RB nutiesimas čia nieko nepakeitė.
Seniai be jokios RB kroviniai galėjo keliauti iki pat Estijos ar į Europą bėgiais kur kas didesniais kiekiais - infrastruktūra buvo. Pradžiai būtų užtekę, vėliau, augant srautams, buvo galima kapitališkai suremontuoti linija Šeštokai - Kazlų Rūda ir ne RB rėmuose, įrengti naujus perkrovimo terminalus Mockavoje ir Šeštokuose - vietos ten pakanka. Būtų darbo vietų vietiniams atsiradę.
Bet nebuvo politinės valios ir buvo didelis autotransporto kompanijų lobizmas, taip pat kontrabandą lengviau gabenti autotransportu nei geležinkeliu (čia iki įstojimo į ES buvo aktualu). Tai iš vienos pusės. Iš kitos pusės - LG dirbo pelningai veždama krovinius Rytų-Vakarų kryptimi ir jiems labiausiai problemų kėlė nuostolingas keleivių pervežimas, o ne kažkoks tai krovinių gabenimas Iš Pabaltijo į Europą ir atvirkščiai.
Iš trečios pusės - RB yra ekonomiškai nepasiteisinantis projektas. Nes jei būtų ekonomiškai pagrįstas, tai seniausiai būtų buvęs nutiestas dar laukiniais 90-aisiais, kai prasidėjo prekyba su Lenkija, Vakarais.
P.S. O siaube, Lenkija rekonstruoja visą 1520 mm geležinkelio kelią nuo sienos su Baltarusija (Kuznica, Peterburgo - Varšuvos buvusi linija) iki Geniušių. Darbai vyksta jau porą metų. Nenutrūko jie ir prasidėjus karui Ukrainoje. Linija rekonstruota net už Sokulkos Varšuvos link ir liko tik keli kilometrai iki Geniušių. Ten socialistiniais laikais buvo didelė perkrovimo stotis. Teritorija valoma, seni stoties infrastruktūros likučiai pašalinti. Pagal planus ten turėtų įrengti naują perkrovimo stotį. Kokiems kroviniams nesidomėjau. Kaip minėjau, darbai vyksta net ir esant dabartinei įtemptai situacijai. Čia peršasi keli variantai - pirmas, nepaisant visko, reikia įsisavinti pinigus, o kas bus, tas bus. Antras, Lenkija visgi rengiasi prekybai su Rusija, Baltarusija netolimoje ateityje. Pas mus gi jau karštos galvos siūlo išardyti 1520 mm geležinkelį.
Turiu kelias nuotraukas.Paskutinis taisė Al1; 2022.07.22, 17:30.
Comment
Comment